OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Maik »

De Twents linten zijn de weg weer eens kwijt, reden genoeg om de telefoon te pakken en een filmpje te maken, helaas wel iets teveel ingezoomd:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VCEvkPtrvWo[/youtube]

Zo kon ik alle rotzooi mooi buiten beeld houden.
Pommes.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Michael »

er reed vanochtend 1 SGMmII in de t13630
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag zien rijden als pendelvervoer in Utrecht (waarschijnlijk van/naar open dag van Universiteit Utrecht) een paar Van Hool newAGG300 (die dubbelgeleden).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Marc »

Veolia-lijn 50 (Aachen Hbf-Maastricht), aankomst 14:31 aan het station van Maastricht, werd gereden met een blauw/witte Volvo 7700.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daelea »

op Ed valt er soms wel eens een DD-AR (of iets wat lijkt op die gele, gooische dubbeldekker) te spotten in de s3000 of s3100. Iemand enig idee hoe die treinstellen in die serie terecht zijn gekomen?
Hoe kan het überhaupt dat de materieelplanning omgegooid moet worden? (A)
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zo moeilijk is dat toch niet? Als er een verstoring is bij station Bijlmer bijvoorbeeld, kan de trein van Den Helder naar Nijmegen niet (op tijd) in Utrecht aankomen. Ze kunnen dan beslissen vanaf Utrecht een vervangende trein in te zetten.... en als er dan toevallig een Gooische Dubbeldekker op Utoz of Utctw (opstelterreinen bij Utrecht) staat... Ze zetten aannemelijk liever een Goische Dubbeldekker in, dan niks. ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Caspar »

Waar komt de naam Gooische Dubbeldekker vandaan? Ze doen me meer aan een plaats als Haarlem denken waar bijna niets anders komt...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Geert »

Of de Flevolijn, of de rest van de Randstad... :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Suus »

Ik denk dat Ziggy bedoeld dat de dubbeldekker dan van de Landstraat (heet dat zo) vandaan komt, naast de sporen richting Hilversum, Baarn en Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee ik quote gewoon de beste gebruiker die het geïntrdocueert heeft :wink:, omdat ik het wel een geinig benaming vind - Ik weet ook wel dat die dingen DDAR heten hoor hihi
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Michael »

Ik heb net in Breda opvallen veel streekbussen op de stadsdienst gezien. namelijk de Veolia 5243, 5304, 5312 en 5317 en er reed er volgens mij nog 1 op de stad
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Marc »

Vanmorgen reed de blauw/witte Volvo 7700 op de Maastrichtse stadslijn 1.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door robinzes »

Waarschijnlijk moesten die bussen in breda gekeurt worden. ( teminste als je de volvo's 7700 bedoelt ).
Was namelijk een paar weeken geleden op een zataerdag ook het geval in Apeldoorn. Volgends mij had maar 1 volvo die dag een voledige omloop.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door MdJ »

Volgens mij wa dat 13 november... Toen reed zowel de jonckheer (lijn 1) + twee amba´s (beiden lijn 7), de 3 wit-blauwe volvo´s reden (3, 8, 9), evenals de 655 op de stadsdienst (3). Ook een citaro (10) mocht niet ontbreken.

Ik vond het al zo raar dat alle reservemeuque op de been was... :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

NS blijft maar proberen alle reizigers voor de t2861 in zes bakken aan te stampen... na een week proberen hebben ze er nogsteeds niet voldoende weggejaagd om dat te laten passen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Dexter »

Nou ik zou zo zeggen: Stuur dan eens een klacht aan de Klantenservice, want ik lees hier dagelijks klachten over te korte treinen maar het zou effectiever zijn om dat aan NS zelf te laten weten dan dagelijks op een forum erover te klagen. :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Justin »

Ik lees ook dagelijks op Twitter en Facebook dat 'de stoptrein' van Tilburg naar Eindhoven te kort is... misschien moet ik haar ook maar eens doorverwijzen. Maar denk dat dat nu niet veel zin heeft met ingang van aankomende DGRL... kijken wat het dan allemaal wordt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Suus »

Ik heb dit jaar één keer met die stoptrein gereisd, en toen was hij inderdaad te kort (1x V). Geen idee of dat ook echt structureel het geval is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Nou ik zou zo zeggen: Stuur dan eens een klacht aan de Klantenservice, want ik lees hier dagelijks klachten over te korte treinen maar het zou effectiever zijn om dat aan NS zelf te laten weten dan dagelijks op een forum erover te klagen. :idea:
Klagen heeft hier geen zin: planmatig klopt de lengte van die trein wel alleen de praktijk wijkt er de laatste tijd nogal van af :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Wubbo »

Waarom zou je daar niet over mogen klagen dan?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Dexter schreef:Nou ik zou zo zeggen: Stuur dan eens een klacht aan de Klantenservice, want ik lees hier dagelijks klachten over te korte treinen maar het zou effectiever zijn om dat aan NS zelf te laten weten dan dagelijks op een forum erover te klagen. :idea:
Klagen heeft hier geen zin: planmatig klopt de lengte van die trein wel alleen de praktijk wijkt er de laatste tijd nogal van af :wink:
Dan moet je dus klagen dat ze zich beter aan de planning moeten houden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

Na vandaag toch maar eens doen ja... 'tis natuurlijk het toppunt van genialiteit om reizigers voor de opgeheven t12759 de t1759 te adviseren als die laatste met 6 bakken rijdt (normaal minstens 9). D'r was alleen nog plek over in 't bagagerek...

Overigens werd die 1759 in Amersfoort alsnog tot 9 bakken versterkt... beetje mosterd na de maaltijd want daar ben je juist net alle reizigers die er extra bij gekomen waren kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Justin »

Ik heb altijd zo'n zin om juist in zo'n bagagerek te gaan liggen, maar weet niet of

A) het rek het houdt
B) de mensen zin hebben in mogelijk blubber van mn schoenen (ach dan doe ik ze wel uit :mrgreen: )
C) of het überhaupt wel mag!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Mark »

Justin schreef:Ik heb altijd zo'n zin om juist in zo'n bagagerek te gaan liggen, maar weet niet of
A) het rek het houdt
Ja.
Justin schreef:B) de mensen zin hebben in mogelijk blubber van mn schoenen (ach dan doe ik ze wel uit :mrgreen: )
Denk het niet. ;)
Justin schreef:C) of het überhaupt wel mag!
Nee. ;)

Kameraad van mij deed het ooit in een plan V... hij was net uit het rek toen de conducteur binnenstapte... :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door marvinkok »

Zag vandaag bij MST Haaksbergerstraat een rode Twents bus op lijn 74 ri. Doetinchem, en later op station Eschede een Syntus-huisstijl bus op lijn 20 ri. Borculo. Die hadden andersom moeten rijden eigenlijk :lol:

Vandaag was ook de presentatie van de nieuwe Hybride Citea voor Enschede. hiervoor werd de busbaan door Roombeek anderhalf uur afgezet. Zien er op zich wel grappig uit, maar ze reden vandaag zonder kappen over de dakapparatuur wat er nogal rommelig uitzag. Later stonden ze op het station en toen hadden ze aardig wat bekijks. Helaas niet de kans gehad even een kiekje te maken...
Overigens kregen alle chauffeurs bij ons een bouwplaat van de hybride Citea in hun kluisje gedrukt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten