OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

De omroep in Amsterdam was helemaal niet te volgen, er werd gezegd dat door problemen bij Utrecht de intercities die normaal naar Den Bosch en Nijmegen rijden dat nu niet doen, en dat ze maar tot Utrecht reden. Reizigers naar Nijmegen en Den Bosch werden geadviseerd via Rotterdam om te reizen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Overdiemen bestaat uit echte huizen. Vroeger vormde dit een gehucht samen met de bebouwing achter de Overdiemenweg aan de andere kant van het kanaal, maar sinds het graven van het Merwedekanaal is dat niet meer het geval. Een bushalte kan toch geen kwaad, je hoeft er in tegenstelling tot een treinstation niet te stoppen als er niemand staat :) Dat gebied is overigens al gemeente Diemen ( :twisted: ) dus valt al onder de SRA.

Het GVB heeft geen papieren dienstregeling, alleen lijnfolders. En voor streekvervoer worden ook gewoon de omleidingen in Amsterdam op de website gepubliceerd :)
Overdiemen raakt over een paar jaar de huidige hoeveelheid bussen kwijt. De Flevo/Gooilijnen gaan dan over de Autosnelweg en de 66 (of verlengde Zuidtangent) gaat over de oostelijke ontsluitingsweg IJburg rijden deze rijdt dan dus niet meer over het NUON-terrein. (voor de mod's Niet iets voor een los topic evt? misschien vervuild het dit reisinfo topic teveel)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Quizvraag: waar is de bovenleiding nu defect...
Defecte bovenleiding Rotterdam-Dordrecht
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal minder FYRA-treinen en rijden er tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS minder treinen.
...teletekst heeft het over minder treinen tussen Rotterdam en Dordrecht, Den Haag HS en Amsterdam dus het probleem lijkt zich op Rotterdam Centraal te bevinden. Da's beter als het bovenstaande nogal tegenstrijdige bericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Milco »

Vanmiddag te aLMERE oOSTVAARDERs:
Afbeelding

Even later stond er wel normaal 'Haven Centrum' op de bus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

v0lg3n$ mIj p@sT C0nnExx|0n z7ch g3w00n @@n d3 g3bRu|k3r$ In 4|m3r3 *O*
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Die bus heeft een tijdje met niet werkende displays rondgereden. Net als de 8246 die ook alleen maar HOOFDLETTERS laat zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Ik zie daar op de achtergrond trouwens een Alliance staan. Eindelijk eens wat andere bussen op het treinvervangend vervoer dan alleen maar 100 dezelfde Besseling-bussen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

*bus* FOTO *bus*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Milco »

Ik weet het, off-topic, maar voor een Alliance doe ik alles. :mrgreen:
Ik ga misschien nog een fotoreportage van de NS-bussen in elkaar flansen, maar ik weet niet of ik dat vanavond nog doe.

Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Ik zie daar op de achtergrond trouwens een Alliance staan. Eindelijk eens wat andere bussen op het treinvervangend vervoer dan alleen maar 100 dezelfde Besseling-bussen :P
Jammer genoeg reed in Zwolle op een alliance na alleen maar touringcar :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Er is toch een spreekwoord: Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht. Lijkt mij hier wel van toepassing :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Milco »

Ik heb net toch maar een fotoreportage van Almere Oostvaarders in elkaar geflanst, hierin staan nog 2 andere foto's van de Alliance ex-Connexxion 5561 en ook een foto van de ex-Connexxion 2145.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Volgens het info-scherm in de bus zijn bij Connexxion de Zomer-voordeelweken begonnen *O* . Gelukkig maar, die winter heeft alweer lang genoeg geduurd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Nog steeds :P Dat was twee weken geleden ook al het geval :P

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon een kunstzon, een palmboom en een zandlaag in de bus plaatsen, en de stoelen vervangen door strandstoelen. Dan is het gewoon altijd zomer in het OV :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Stefan »

Met de temperaturen van de bussen hier, zit het klimaat in ieder geval goed! :pos: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding

Ongeveer 50 minuten geleden kwam ik deze bus op CS tegen.
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door STF »

Die lijnnummers worden toch ook steeds langer. :wink: Gong, Centraal Station, dit is lijn 1242000101 richting Spaarndammerbuurt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Vanavond op de Actuele Vertrektijden van station Dordrecht, als gevolg van een aanrijding bij Barendrecht: 'n IC naar Vlissingen met maarliefst 147 minuten vertraging... die zie je niet vaak.

De t9237 met +60 die ik zelf nam om in Rotterdam te belanden stond overigens als t9241 op de CTA's. Net doen alsof 'ie op tijd was dus, maar de echte t9241 reed er volgens de AV met +15 achteraan.

In de t2869 die ik vervolgens naar Amersfoort nam werkte bij aankomst van het materieel in Rotterdam het OBIS nog keurig, zag daar ook voor 't eerst een melding op over het niet vergeten van de bagage. Toen we vertrokken was er echter ineens geen informatie meer beschikbaar: die verscheen weer in Utrecht maar dat waren wel de tijden van de t2873. En als eerstvolgend station werd toen ineens Rotterdam Centraal getoond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Stefan schreef:Met de temperaturen van de bussen hier, zit het klimaat in ieder geval goed! :pos: :mrgreen:
Ik vraag me af wanneer de eerste vervoerder adverteert met een "Zwoele zomerparty" inclusief bijbehorende dresscode.. *O*
Of zou dat teveel oude mannetjes van een bepaald type trekken? :X
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Reiziger Delft »

Van de NS Site:

Den Haag HS-Dordrecht/Rotterdam C
Maandag 15 November 15:39
Oorzaak
Tussen Den Haag HS en Dordrecht rijden minder stoptreinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C reizen via Utrecht C.

Hier gaat iets fout; de s1900 rijdt gewoon; de s5000 rijdt niet tussen Den Haag HS en Dordrecht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Hmmm, toen ik om 17.36 aankwam op Den Haag Centraal leek het er erg op dat de s1900 ook niet reed: mijn s2000 kwam aan op spoor 2 en keerde ook op een s2000 (volgens de CTA), op spoor 3 stond een ICR-stam met niks op de CTA, en op spoor 1 zou een vertraagde s5100 aankomen en was het megadruk. Volgens het Argosbord waren het toen trouwens logistieke problemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Op het moment dat reiziger Delft dat plaatste was de s1900 inderdaad ook opgeheven tussen Rotterdam en Den Haag wegens een spoorstaafbreuk. De s2200 en s5100 rijden/reden wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Opvallend genoeg stond deze verstoring trouwens ook op de Argos-borden te Utrecht... omgekeerd heb ik nog nooit een storing tussen Rotterdam en Utrecht op de Argos-borden in Dordrecht zien staan. Lijkt me niet geheel zoals 't hoort, als 'n storing tussen Dordrecht en Den Haag HS relevant geacht wordt voor reizigers in Utrecht dan is dat andersom toch ook zo...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

Wubbo schreef:Hmmm, toen ik om 17.36 aankwam op Den Haag Centraal leek het er erg op dat de s1900 ook niet reed: mijn s2000 kwam aan op spoor 2 en keerde ook op een s2000 (volgens de CTA), op spoor 3 stond een ICR-stam met niks op de CTA, en op spoor 1 zou een vertraagde s5100 aankomen en was het megadruk. Volgens het Argosbord waren het toen trouwens logistieke problemen.
Volgens het Argos-bord op Breda waren het logistieke redenen. Maar wat houdt dat eigenlijk in als ik vragen mag
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Dexter »

Michael schreef:Volgens het Argos-bord op Breda waren het logistieke redenen. Maar wat houdt dat eigenlijk in als ik vragen mag
Tekort aan materieel of personeel. Meer precies: Het materieel en personeel bevinden zich op de verkeerde plek dan waar ze op dat moment nodig zijn. Of een trein heeft een zodanige vertraging dat bijsturen geen zin meer heeft.

Meestal is het een uitvloeisel van (een combinatie van) een of meerdere grote versperringen/storingen/ongelukken.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten