OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

En dan heb je nog het SLT-probleem.... Sommige machinisten stoppen wel bij bijvoorbeeld bordje "6" (veel te ver) een ander stopt al eerder (komt beter uit met de trappen etc.).

Ook geen pijl op te trekken :(
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Maik »

Ik zag vanmorgen in Winterswijk Arriva Amba 8420 rijden zonder lijnnummer en bestemming. Volgens berichten op een ander forum waren en op meer lijnen problemen en werkte de OV-chipkaart meuk ook niet... "Vlekkoloze start Arriva in Achterhoek" :roll:
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Zonder lijnnummer en bestemming rijden kon Syntus vanmorgen ook in Amersfoort... gelukkig zijn er daar maar drie mogelijke lijnen, je kunt hooguit in Nijkerk / Harderwijk i.p.v. Apeldoorn belanden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Thomas »

Daniel schreef:Vanmorgen kwam ik op weg naar station Amersfoort een "9 Eemgaarde" tegen... da's wel erg vroeg, 't nieuwe eindpunt al een maand vantevoren op de bus.
Dit was op 9 november. Nu de nieuwe dienstregeling is begonnen staat er 'Amersfoort CS' op, ook richting Eemgaarde. Ook op de digitale haltepalen bij het station staat '9 Amersfoort CS'.
Ook slecht: Het overzichtsbord met de vertrekstaten van het busstation in Amersfoort is nog niet geactualiseerd, terwijl diverse lijnen toch behoorlijk veranderd zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Opvallend is trouwens ook dat lijn 8 als enige "Amersfoort Centraal Station" als bestemming heeft...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:
Dexter schreef:
Daniel schreef:Als er consequent gestopt wordt wel ja...
Je gaat nu toch niet weer over de situatie in Utrecht beginnen he? :wink: Je kunt niet stoppen bij borden die er niet staan...
Utrecht is daar één voorbeeld van ja, maar er zijn er meer te bedenken. Ook waar wel bakkenborden staan maar waar de lengte van de trein er niet op voorkomt bijvoorbeeld.
Dit viel me laatst ook op bij het nieuwe perron in Houten: daar geen rekening gehouden met Sprinters (terwijl die hier al enige tijd planmatig rijden) er staan alleen de bordjes voor 2, 4, 6, 8 of 10 bakken. Dat is toch een beetje onhandig als een trein bij '3' of '7' hoort te stoppen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

In zo'n geval hoort de machinist volgens de regelgeving door te rijden tot het cijferbord met het daaropvolgende hogere getal. Dus met een SGMm drietje (of SLT IV) stop je dan bij cijferbord 4, met zeven bakken stop je dan bij bordje 8.

Overigens is het er bij ons al verschillende malen ingedreund dat de baklengte van SLT's korter is dan een gewone bak en dat je dus je SLT bij andere cijferborden moet neerzetten om te voorkomen dat reizigers achter je aan moeten rennen.

SLT IV (70m): Cijferbordje 3
SLT VI (100m): bordje 4
IV+IV (140m): bordje 6
IV+VI (170m): bordje 7
VI+VI (200m): bordje 8
IV+IV+IV (210m): bordje 9
VI+VI+IV (270m): bordje 11
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Inkleuren op de perrons die dingen. Inclusief kleurverschil voor 1e klas en 2e klas, stilte en normale coupe, en ruimte voor fietsen en rolstoelen. Als je kan vertellen dat je een VIRM-IV bent, moet je ook kunnen vertellen welke cabine er voorop zit en dus waar al die zones zitten.
Zolang je met verschillende mat-soorten rijdt lijkt het mij niet mogelijk om 1e/2e, fiets, rolstoel, stilte enz enz te gaan aangeven, het zou al een hele vooruitgang zijn als de reizigers konden zien uit hoeveel rijtuigen hun trein zal bestaan.
Daniel schreef:Als er consequent gestopt wordt wel ja... de trein moet dan immers wel tot stilstand komen op een plek die overeenkomt met de info op de CTA's.
Want je zult dan toch met de vakletters moeten gaan werken: 'tis leuk om te kunnen zien dat de trein 6 bakken heeft, maar zeker de incidentele reiziger kan dan echt niet inschatten waar 'ie gaat stoppen. Het is eenvoudig uit te leggen dat de voorkant dan bij het bordje "6" stopt, maar om te weten waar de achterkant dan terecht komt heb je meer info nodig.
Het is ook nooit goed ook hè!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

De ouderwetse vakken maar weer van stal halen dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Ik fietste vandaag onder het Scienceparkstation door en constanteerde dat de bushalte nog steeds op de haltekubus en het informatiebord Archimedesplantsoen heet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Sinds afgelopen weekend heeft station Heiloo volgens de TBP ook een A en B zijde :roll:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Freek »

Om het verhaal van het DRIS systeem op het busstation van Nijmegen nog aan te vullen. Lijn 1 naar Lent wordt daarop aangekondigd als "1 Lent via Nijmegen". Ja gek he, ik sta op station Nijmegen.
Verder vandaag wederom vast staande bestemmingen.

Om een en ander dan nog ingewikkelder te maken stond er vanmorgen een lijn 300 met op het bestemmingsdisplay van de bus zelf "Nijmegen Heyendaal" het DRISsysteem boven de bus gaf "300, Arnhem" aan. Ditmaal was het niet de DRIS die was vastgelopen maar de lijnfilm van de bus. De bus ging volgens de chauffeur naar Arnhem.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Wubbo »

Ennes schreef:
Wubbo schreef:Inkleuren op de perrons die dingen. Inclusief kleurverschil voor 1e klas en 2e klas, stilte en normale coupe, en ruimte voor fietsen en rolstoelen. Als je kan vertellen dat je een VIRM-IV bent, moet je ook kunnen vertellen welke cabine er voorop zit en dus waar al die zones zitten.
Zolang je met verschillende mat-soorten rijdt lijkt het mij niet mogelijk om 1e/2e, fiets, rolstoel, stilte enz enz te gaan aangeven, het zou al een hele vooruitgang zijn als de reizigers konden zien uit hoeveel rijtuigen hun trein zal bestaan.
Het hangt er vooral van af hoe je zoiets aan wil gaan geven. Als je iets doet met licht en kleuren in het perron hoeft het niet veel meer te kosten om ook de speciale zones te laten zien, als je toch al het begin en het eind van de trein gaat aangeven. Dat licht kan de machinist ook gelijk ondersteunen om de trein goed neer te zetten, heb je ook geen gedoe meer met cijferborden die niet goed staan of er niet zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

De nieuwe lijn 8 in Amersfoort doet vrolijk mee aan de InfoXX-rariteit die hier al tijden bestaat: van het station vertrokken als "8 Schuilenburg", een halte verder op halte Centrum ging de film naar "8 Amersfoort Centraal Station" en nog voordat we weer een halte verder waren terug naar "8 Schuilenburg".

Op het binnendisplay stond overigens "8 Amersfoort Centraal Station Ũ)" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door MdJ »

Ik zag vandaag op het busstation van Wageningen een provincie-Utrecht-amba met 50 Utrecht CS over twee regels, waarbij de onderste regel leeg was. (dus "bovenaan"). De bus later stond wel netjes in het groot "Utrecht CS" op.

Ik blijf het vreemd vinden hoe Syntus station Ede=Wageningen aangeven: " Ede [verspr] [Scroll] Station Ede-Wageningen[/scroll][/verspr]. En dat zowel op de 1500'den (maar dan zonder scrollen), citaro's en de 5100'den.
Bij twijfel: gebruik beton.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Lyntus »

Ik bedenk me net:
Zondag toen ik lijn 2 in Ede nam, stond op de film Ziekenhuis Gelderse Vallei. Toen we daar allang voorbij waren bleef dat er maar staan, vond het erg onlogisch en eigenlijk ook heel erg verwarrend. Lijkt me niet de bedoeling, toch?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ronald »

Ook bij de haltevertrekstaten is in Amersfoort wat fout gegaan: Lijn 2 rijdt inmiddels tijdens de spits en op zaterdag iedere tien minuten, maar bij de vertrekstaat van lijn 2 bij mijn halte ontbreekt ongeveer éénderde van de ritten (herinner mij ineens ook dat er eerder op de Connexxion-site een foute dienstregeling stond, waarschijnlijk hebben ze de vertrekstaat-gegevens daar ook vandaan).
Zojuist maar even als suggestie aan Connexxion gemaild om dit spoedig te herstellen, want het is een beetje zonde om een verbetering van je product niet kenbaar te maken :roll: .
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Raymond »

Omdat het SRE gebied vandaag nog steeds kampt met InfoXX problemen waardoor ritten niet herkend worden is ook het blik bestemmingen uit InfoXX opengetrokken. Tussen alle Extra Vervoer door vervoerder één chauffeur vandaag z'n naar huis terugkerende forsensen maar naar de Tinadag.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door MdJ »

Owja, de 231 van rond 9:00 ri Arnhem had een ritje voor de boeg: reed naar Emmerich [verspr] Bahnhof [/verspr] :mrgreen: :lol: Was een 1500'er :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Geert »

Vanmiddag had ik een lijn 252 van de Uithof naar Zeist, maar het was wel even gokken: de display was volledig blanco. Chauffeur had het niet door, nadat ik zei dat het display leeg was probeerde hij de boel nog te resetten maar dat mocht helaas niet baten. Dat werd dus bij elke halte even het lijnnummer en de bestemming blèren ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Wubbo »

SMS van Geert vanaf Utrecht Centraal: 'op last van de politie geen informatie op het blauwe bord'. Wtf?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Hahaha, die heb ik nog niet eerder gehoord. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ruben »

Dexter schreef:Oh ja, rijden er dan vanaf de nieuwe dienstregeling SGMm-en of SLT's in Limburg? Ik hoorde gisteren nog 2 Limburgse machinisten met elkaar kissebissen dat ze (waarschijnlijk als enigen bij NS) nog geen SLT-opleiding hebben gehad.
Zelfs DM '90 op Apd-Zp gaat sinds 12 december over de rails als "sprinter". Is het ding al opnieuw gestickerd in het blauw/wit? :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Of een Sprinter nou een pruttelend geluid maakt door het biotoilet of vanwege de dieselmotor, de doorsnee treinreiziger merkt het verschil vast niet. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ruben »

Wat betreft toiletten passen DM'90 ZAP-stellen prima in de familie, afgesloten. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten