OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

Bij Breukelen haalden we nog een VIRM-VI in met Roosendaal op de displays, wat dat nu geweest is
Een vervangende Beneluxtrein die via Breukelen/Gouda rijdt en in Roosendaal aansluiting geeft op een Belgische vervangende trein. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door tsov »

Nou, het was rond 23.00, dan is de laatste Benelux al 2 uur uit Amsterdam weg, neem aan dat Asd-Bkl niet z�ó lang duurt :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

Misschien inmiddels ledig mat. wat eerder als vervanging van de Benelux diende?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Vandaag viel m'n oog op een stom foutje: Op de sticker over de reisregels van Veolia staat iets uitgelegd over het fietsvervoer, de normale tekst dan men op maandag t/m vrijdag de fiets niet mag meenemen in de spits. Als volgend punt staat dat dit ook niet mag op zaterdag en op zondag en feestdagen. In sommige treinstellen heeft men met een balpen heel goedkoop "wel" erbij geschreven...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Suus »

In ieder geval op Amsterdam Centraal wordt er omgeroepen dat de sprinter naar Almere Oostvaarders ook stopt op de halte Almere Strand, vanwege de Libelle Zomerweek. :lol:

Vanochtend zat de t4028 in een seinstoring, bij aankomst in Woerden had de trein al een kleine vertraging door een vertraagde Goverwelle-express in Gouda, en daardoor een spoorwisseling van de t2033, bij aankomst in Breukelen inmiddels +20, daarna ging het op gewone tempo. De s8800 had ook vertraging, want we hadden een cross-platform overstap in Woerden. Doordat die ook wat vertraagd was had de trein ook al wat vertragingen.

Vind het soms wel een beetje krap ingepland hier en daar eigenlijk :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Bee schreef:In ieder geval op Amsterdam Centraal wordt er omgeroepen dat de sprinter naar Almere Oostvaarders ook stopt op de halte Almere Strand, vanwege de Libelle Zomerweek. :lol:
Dat deed men op veel betrokken stations. Ook de CTA's hadden vaak vermeldingen van de stop.

Trein t4959 kreeg 7 minuten vertraging bij de stop op Almere Strand (Libelle Zomerweek). Gek genoeg werd deze trein over het linkerspoor gestuurd, terwijl alle dames en begeleidend NS-personeel op het rechter perron stonden te wachten. Dus, iedereen moest via het ene trappetje naar beneden, onderlangs naar het andere perron naar boven, en dan nog met z'n allen in de trein zien te komen. Nouja, het was wel gezellig in ieder geval. Ironisch genoeg wapperden rondom het station ProRail-vlaggen. :lol:

Trein t5861->t5864 keerde op Amfs in plaats van Avat. Uit de omroepberichten begreep ik dat t5862 defect zou staan op Avat. Reizigers naar Avat hadden weinig last: de s5600 reed gewoon naar Avat.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Al een paar dagen gaat alles precies zoals het hoort é�n zie ik conducteurs :shock:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door webguy »

Gisteren een conducteur die grappig probeerde te zijn:
Hij begon met "Knipservice", en zij een paar keer heel duidelijk "Almeloooooo" tegen reizigers die naar Almelo moesten. Daarnaast legde die in 't omroepen van Deventer de klemtoon opde tweede ipv de eerste lettergreep: 't klonk voor geen meter!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Suus »

deadlock schreef:Al een paar dagen gaat alles precies zoals het hoort én zie ik conducteurs :shock:
Ehm, Utrecht ligt zo goed als plat

Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een technische storing.
Verwachting
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amersfoort reizen via D'Haag C en Schiphol.
Reizigers tussen Arnhem en Amsterdam Centraal/Schiphol reizen via Deventer en Amersfoort.
Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Schiphol reizen via Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Ondertussen rijdt het van/naar Utrecht alweer een tijdje (aldus oa Geert die er wat langer over deed dan normaal ;-))
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Ik kom dan ook niet in de búú��rt van Ut ;)
Laatst gewijzigd door deadlock op wo 21 mei 2008, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Ik dus wel, en mijn vertraging was voor de verandering eens groter dan de duur van mijn reis. Mijn t2841 had +45 en in plaats van dat ik een half uur te vroeg op mijn plaats van bestemming zou arriveren (na wat studiegerelateerd gedoe in Rtd) kwam ik dus een kwartier te laat... Overigens wel keurige omroepen van de HC van mijn trein, die ook netjes uitlegde dat het communicatiesysteem noodzakelijk is om veilig te kunnen rijden e.d. Ik had niet het idee dat de reizigers in mijn trein zich enorm op zaten te winden. Aangekomen in Utrecht (op een moment dat de storing alweer verholpen zou zijn) was het nog redelijk chaotisch, er reed nog niet veel. Het AV-scherm toonde slechts twee treinen (later slechts één, midden op de dag op Utrecht Centraal :shock:) maar ik had in de tussentijd wel een s8800 zien vertrekken. Mijn trein werd uiteraard opgeheven (duh, s2800 :P).

Oh ja, trein t13520 reed met een mDDM.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Vandaag met de s3700 die om 12.51 vertrekt vanuit Ah naar Nm. Na elst gingen we in de remmen en bij de betuwe aansluiting stonden we een tijd stil. Volgens de HC omdat het spoor vol was. En inderdaad er waren reizigers die zich afvroegen waarom de HC dat nu al zei, want meestal gebeurd dat pas op de burg (over de waal). Na een tijdje mocht het verder (onder andere een s3600 met +10 (buiten de spits dus) en de s3700 de andere kant op waren gepasseerd. We gingen via het linker spoor naar Nm. Echter op het gehele rechterspoor was niets te bekennen.

In Nijmegen was spoor 2 (zonder perron dus) wel goed gevuld, er stond een stam uit de s3600 of s2000 en twee stellen plan T Een van deze twee zal wel gestrand zijn geweest
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Thijs »

Gisteren (maandag):
- Iets voor Hengelo werd in de 7952 (14.17 Enschede --> Zwolle stoptrein) omgeroepen dat het achterste stel van de 7952 (de 3402) te Hengelo afgekoppeld zou worden en dat iedereen in het voorste stel (3426) moest stappen. In Hengelo bleek dat de 3435 voor de 3426 stond om aan te koppelen. Waarom men deze truc deed, weet ik niet. Feit was echter dat het koppelen van de 3426 en 3435 niet lukte. Na een minuut of 7 gepruts werd besloten met 1 DM90 naar Zwolle te rijden. Het oorspronkelijke mat van de 7952 werd afgerangeerd. Hierdoor reed de 1752 (14.26 Enschede --> Den Haag stoptrein) met enkele minuutjes vertraging, die in Amersfoort weer netjes waren ingelopen.

- In Driebergen-Zeist wilde de trein van 16.37 van Utrecht naar Nijmegen (2000) de deuren niet sluiten. Dat leverde een +7 op. In Arnhem werd het daarom gezellig, zeker met een vertraagde 3700 (IC Zwolle-Nijmegen). Als eerst werd de 3700 erop af gestuurd, vervolgens de 2000 (waar ik in zat) en daarna de 3600 (Arnhem-Roosendaal). Deze laatste kreeg daarom weer +5 ofzo. Opvallend: het ICRm van de 2000 ging in Nijmegen NIET naar 1a, maar naar 4a!! De 3700 keerde op de 2000!! Geen idee met welk materieel dan de 3700 daarna heeft gereden.

Vandaag:
- In Arnhem zat ik in de IC van 18.21 uit Zwolle naar Nijmegen, toen opeens werd omgeroepen dat deze niet reed vanwege een defecte Syntustrein op Arnhem Zuid. De IC 18.24 Arnhem-Nijmegen werd ook opgeheven, we werden naar de 3600 van 18.26 (Arnhem-Roosendaal) gestuurd. Deze vertrok met +11 en reed tot na Elst linkerspoor! Sowieso bleek elke serie behalve de 3600 opgeheven zijn tussen Arnhem en Nijmegen. Om 19.00 werd in Nijmegen omgeroepen dat de verstoring voorbij was, de 19.07 IC Nijmegen - Den Helder leek echter (volgens de AV) nog niet te rijden.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag wilde ik met de Sprinter van 16:28 uur vanaf Rotterdam Alexander naar Rotterdam Centraal. Dat is uiteindelijk niet gebeurd omdat deze +15 had. De IC van 16:33 uur reed helemaal niet. Omdat, het perron al druk was en ik geen zin had om nog langer te wachten + in een drukje Vlaflip te staan, besloot ik maar om met de metro terug naar Zuid te gaan. Ik had niet gedacht dat de nasleep van de storing rondom Utrecht zo lang zou duren.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

Voor de afwisseling is er maar weer een stroomstoring bij Ut. Vinny, kom er maar in met je Prutsrail ophemelpraatjes :twisted:
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

Gistermorgen werd de t6030 (9.51 Tiel -> Utrecht) waarin ik zat in Geldermalsen op spoor 4 in plaats van 3 afgehandeld.
Als gevolg hiervan moest de t16033 (10.10 Geldermalsen -> Breda) binnengenomen worden op spoor 3.
Omdat wij nu langs de "verkeerde" zijde van het station stonden moesten we een rare manoeuvre maken om weer op het spoor 's-Hertogenbosch-Utrecht te komen. Uiteraard gaf dat een conflict met de vertrekkende t32530 (10.09 Geldermalsen -> Dordrecht) waarbij de t6030 in het doorgaande spoor Utrecht-'s Hertogenbosch moest wachten.

Daardoor kreeg de t3531 (9.51 Utrecht -> Eindhoven) een snelheidsbeperking tot 40 km/h voor zijn kiezen.
Beetje vreemde actie
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 21 mei 2008, 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Treinnummers aanklikbaar gemaakt
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

En het is weer feest in Utrecht! *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

JeePee schreef:Voor de afwisseling is er maar weer een stroomstoring bij Ut. Vinny, kom er maar in met je Prutsrail ophemelpraatjes :twisted:
Ja ProRail heeft een batterij reservere electricitiet en omdat ze graag reizigers willen pesten hebben ze dat geval in een grote bunker gezet waar niemand bij kan en de sleutel weggegooid. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Ja ProRail heeft een batterij reservere electricitiet en omdat ze graag reizigers willen pesten hebben ze dat geval in een grote bunker gezet waar niemand bij kan en de sleutel weggegooid. :evil:
Zou je niet eens aan je baas gaan vragen of hij daar misschien iets aan kan laten doen? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Suus »

En dat feestje in Utrecht begon al ruim van te voren :roll:

Vanaf 9:40 werden alle treinen richting Utrecht tegengehouden in Gouda, nadat Woerden al vol was gelopen :roll:

De s4000 mocht wel gewoon doorrijden richting Woerden, maar strandde vlak voor de A12 omdat Woerden vol was. Uiteindelijk is er 2x plan V richting Gouda gegaan. Vervolgens reed de trein op het linkerspoor naar Woerden, waar hij stopte op spoor 1 (!, normaal spoor 5). Nadat hij helemaal was volgeladen reed hij tot harmelen linkerspoor, maakte geen gebruik van de fly-over en kwam iets ten noorden van de fly-over uiteindelijk weer terecht op het rechterspoor. Uiteindelijk maar een vertraging gehad van 20 minuten, een student en de docent waren gestrand bij Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Het is jammer dat het nog meer gezeur voor reizigers oplevert, maar spoors Utrecht zouden ze op een goeie dag moeten afbreken en opnieuw op moeten bouwen, wat een bende. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

De verbouwing tot OV-terminal moet nog beginnen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

NS-Reiziger schreef:Het is jammer dat het nog meer gezeur voor reizigers oplevert, maar spoors Utrecht zouden ze op een goeie dag moeten afbreken en opnieuw op moeten bouwen, wat een bende. :|
Vanwege een aantal grote storingen die ook op andere stations hadden kunnen voorkomen? Feit is nu eenmaal dat er heel wat treinen via Utrecht rijden, in die zin is het gewoon een kwetsbaar knooppunt.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Op Lelystad vanmiddag problemen bij het combineren van twee locs met DDAR stam. De locs werden met veel geweld tegen elkaar aangereden om trein t3950 te vormen. Veel pogingen en kabaal later, vertrok de t4352 eerder voor de t3950, terwijl de laatste ondertussen al vertrekgereed was. Op Almere Oostvaarders moest de t4352 weer aan de kant om de t3950 voor te laten :?
Laatst gewijzigd door M57 op do 22 mei 2008, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten