OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Er rijdt een combi van 2x SGM-II in de s4200. O.a. in de t4230 en de t4234.

De 2013 en de 2005 zijn de gelukkigen, zie hier de t4234 met de 2013 voorop op spoor 1 van Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Verder vertrok rond dezelfde tijd (12:25 uur) de ICM-IV 4248 (die ICM met ICMm-front) van spoor 7 naar de 'tuin' aan de westkant van Rtd. Geen idee wat hij op spoor 7 deed.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Mark »

Vanwege de werkzaamheden tussen Dv en Rsn wordt reizigers van Apd en Dv richting Hgl en Es geadviseerd om te reizen via Zp. Syntus huurt daarom DM'90 van NSR en zet het in in de serie s31200. Hier de 3427+3449 in Odz gereed voor vertrek als trein t31280 richting Zp.
Afbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Niet echt een treinreiservaring maar weet niet helemaal waar ik hem anders kwijt moet:

Het viel me vanmiddag op dat er vanaf Utrecht centraal een splinternieuwe looproute is aangelegd naar opstelterrein cartesiusweg, inclusief een complete tunnel :roll: onder de sporen richting terwijde en verder (die dus alleen door spoorpersoneel gebruikt wordt... is het veiligheidsvirus al zo ver toegeslagen dat er zelfs voor 5 personeelsleden per dag een tunnel aangelegd moet worden? :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Aaah, dus dat waren ze daar een paar maanden terug aan het aanleggen... toen viel me al op dat de laaggelegen sporen van/naar Utt buiten dienst waren en men daar iets tunnelachtigs aan het ingraven was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Ik zal de volgende keer als ik er ben wat foto's maken... heb nu alleen n brak filmpje van de ingang+rondje omgeving op mn foon staan en ik ben te lui om m online te zetten (mocht iemand zich vervelen mail ik m wel :p)

maar dr zit daar idd n tunnel :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

En voor de reiservaring van juni kunnen we hier weer verder. Deze blijft open staan, als je nog wilt reageren op berichten in dit topic kun je dat hier dus doen :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Mark schreef:Syntus huurt daarom DM'90 van NSR en zet het in in de serie s31200.
Vandaar dat er zo weinig DM'90 in Zl stond dus :P Er zat trouwens ook nog een setje DM'90 in de s9100.

Verder stopte trein t748 in Hgv op spoor 3, en trein t581 in Asn op spoor 2.
Laatst gewijzigd door Cookie op zo 01 jun 2008, 23:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' bij treinnummers 2e alinea gezet t.b.v. mouse-over
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Er is inderdaad een looproute gekomen van Utrecht C naar de Cartesiusweg. Nu kunnen rangeermachinisten dus lopend van/naar het opstelterrein, in plaats van dat ze dat met de bus of (als die niet rijdt) met de taxi moesten doen, zoals voor die looproute gebruikelijk was. Levert dus wel een behoorlijke besparing op, want het zijn er echt wel meer dan 5 per dag :).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Jah 5 man per dag was uiteraard een beetje dramatiseren ;) maar het zullen er ook geen honderden zijn... :roll:

Wat is er mis met het aloude dienstoverpad (al dan niet met waarschuwingslichten) lijkt me een stuk goedkoper als een complete tunnel zou k denken :lol:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Daan schreef:Verder stopte trein t748 in Hgv op spoor 3, en trein t581 in Asn op spoor 2.
t581 wordt in Assen standaard op spoor 2 binnengenomen, zo is mijn ervaring (heb het nog nooit meegemaakt dat t581 op spoor 3 kwam) ;). Op de vertrekstaten staat echter wel spoor 3 vermeld...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Met de hoeveelheid sporen die daar overgestoken moet worden lijkt me dat nou niet echt de overzichtelijkheid en veiligheid ten goede komen. Je moet immers niet alleen het lage spoor van/naar Terwijde oversteken,maar ook enkele van de sporen die naar het opstelterrein toe leiden.
Op Google Maps kan je trouwens mooi zien hoe het tunneltje loopt aan de sleuf die al gegraven is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

2 berichten verplaatst naar het topic van deze maand
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

Caspar schreef:Het was vanochtend erg druk in de Noord-oost. (aantal voorbeelden)...
Viel mij ook al op dit weekend. Op een een of andere manier gaat het bij werkzaamheden op de NoordOost erg fout met de treinlengtes... Gisteravond is het ook een drama geweest met studentenvervoer. Losse viertjes! tussen Amf en Zl. Ik kreeg een ouder echtpaar in de winkel die klaagden dat ze gewoon de trein uit geduwd waren... Helaas is dit niet de eerste keer en ik ben bang ook niet de laatste keer. Erg pijnlijk om dan die enorme vloot ICM op het opstelterrein te zien nietsen. NS heeft hier een hele slechte beurt bij de dagjes mensen gemaakt...

Maar goed er is hoop, want de autoriteiten lezen hier mee, niet waar Vinny?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten