Pagina 9 van 12

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 18:15
door Daantje
Chauf21 schreef:Een te korte kabel kan nooit aangesloten zijn :idea:
Kortsluiting a.g.v. het losraken van een strakgespannen kabel kan natuurlijk wel.
Een te korte kabel hoeft niet perse zó kort te zijn dat hij niet aangesloten kan worden maar kan idd wel te strak straan waardoor ie los schiet en kortsluiting veroorzaakt.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 18:27
door Caspar
Zo mijn eerste weekje bij Prorail zit er op, ik word opgeleid op de Utrechtselijn, dus alle storingen hierboven komen me bekend voor haha. Sterker nog, ik zat zelf in een trein die een storing veroorzaakte dinsdag. Het SGMmetje deed een snelremming na de brug bij Krommenie, waardoor de HC meteen aan een noodremtrekker dacht. Wat bleek de ATB was in storing gevlogen na het spanningsloze stuk van de brug... +25 het baanvak bezet gehouden.

Het Dddar waar Vinny het over had reed al die hele dag heen en weer:
Afbeelding

Gister reed de 800 serie ook met afwijkende samenstellingen; de trein waar ik in zat (17.01 vertrek uit Ass ) reed met 1x VIRM VI, wat overigens prima paste, er was her en der nog wel wat vrij, na Zd was het helemaal goed te doen 3/4 bezetting).

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 18:40
door deadlock
Ik heb stoomtreinen gezien vandaag! *O*

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 18:40
door Vinny
Tja tussen Alkmaar en Amsterdam is 10 - 12 bakken VIRM meestal overbodige luxe.
Het Dddar waar Vinny het over had reed al die hele dag heen en weer:
Oncomfortabel baggermaterieel en op de as Amsterdam - Utrecht - 's Hertogenbosh volstrekt ontoereikend. Ze hebben tussen Heerlen en Sittard zeker met pendeltreintjes gereden?

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 18:55
door Caspar
Ik denk maar tot Ehv want zag een paar omgenummerde 800's afgelopen dagen.

@Deadlock: Ik heb jou zien staan dan, stond je net voorbij Staphorst? Er stond namelijk een hele roedel fotografen daar langs de baan, ik zat in de IC naar Gn die tergend traag achter dat stoomding aanslakte. Ik meende ook Reiziger Ddrs herkend te hebben?

In de trein zelf werd er omgeroepen dat we waarschijnlijk achter een goederen trein aanzaten, maar dat leek me al wat raar aan de hoeveelheid fotograven te zien.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 19:17
door Suus
Vandaag zat er of in de s800, of in de s3000, of in de s3500 2x een PlanV, iets over éénen gezien richting Utrecht tussen Breukelen en Abcoude.

Verder was het al vroeg druk op Amsterdam Bijlmer ArenA voor de toppers die dit weekend weer gaan zingen.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 19:24
door Daniel
Caspar schreef:Ik meende ook Reiziger Ddrs herkend te hebben?
Dat lijkt me erg knap, was totaal aan de andere kant van 't land vanmiddag :P

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 21:14
door Geert
Mijn reisje Rtd-Ut vanavond mogen vertoeven op het balkon, want mijn Noordoost (t20573) reed met slechts één ICM-III :? Overigens wel grappig, ik zat op het balkon bij de wc die kennelijk nog afgesloten was gelaten door de schoonmakers. Minstens 4 mensen die naar de wc wilden en aan wie ik vertelde dat hij afgesloten was vonden het kennelijk niet de moeite waard om op zoek te gaan naar een andere wc. Waarom ga je dan, als je toch niet hoeft, vroegen ik en twee meisjes op het balkon ons af :P

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 21:27
door STF
Als hier het sanitair schoongemaakt wordt, bij bijvoorbeeld de heren, hoeft er ook plotseling niemand meer naar het toilet omdat ze niet bij de dames afdeling naar binnen durven/willen.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 21:52
door Cookie
Mijn t9100 (V 20.24 Zwolle) reed met slechts 1x DM90... Ik dacht dat er altijd een setje van 2 moest rijden i.v.m. detectie: is dit niet meer nodig?

Overigens was de capaciteit van 1x DM90 voldoende voor de hoeveelheid reizigers die er waren.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 21:59
door Caspar
Maar waarom zou dat moeten voor detectie? Een enkel loc wordt immers ook prima gezien. OF zie ik dat verkeerd?
Volgens mij is zelfs een winkelwagentje met metalen wieltjes al genoeg voor detectie bij wijze van spreke.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 22:21
door Dubbele P
Hoe dat zit, weet ik ook niet precies. Blijkbaar moet een materieel toch een bepaald gewicht hebben om overal goed gedetecteerd te worden. Om die reden zijn er op bepaalde trajecten ook assentellers gemonteerd, als ik me niet vergis.

Overigens gold dat ook voor Wadlopers. Die zijn eens in Heerlen geweest en mochten toen blijkbaar niet alleen of zelfs helemaal niet zelfstandig via de Heuvellandlijn naar Maastricht rijden. SM'90 mocht dat dan op een gegeven moment weer niet omdat ze niet betrouwbaar genoeg waren om alleen dienst te doen.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: vr 23 mei 2008, 22:30
door Daan
Caspar schreef:Maar waarom zou dat moeten voor detectie? Een enkel loc wordt immers ook prima gezien. OF zie ik dat verkeerd?
Volgens mij is zelfs een winkelwagentje met metalen wieltjes al genoeg voor detectie bij wijze van spreke.
Zo van Wikipedia geplukt:
De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geïnstalleerd.
Dat is ook de reden waarom DM'90 op baanvakken zonder assentellers minimaal met twee stellen moet rijden. Maar blijkbaar is voor de s9100 een uitzondering gemaakt, want die rijdt al zeker een maand met slechts één stel 's avonds.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 00:08
door webguy
Daarnaast zit er ook iets achter dat er tussen Gn en Zl genoeg ander mat langs raast: rijdt er op het baanvak enkel DM'90, en detecteert dat slecht, dan kan je theoretisch niet doorhebben dat het niet detecteert omdat je geen trein ziet. Maar, ICM is het bekend dat het prima detecteerd, dus dan zie je ook als DM'90 opeens niet detecteert. Het heeft dus ook iets te maken met het aantal overige treinbewegingen... Daarom reedt er bijvoorbeeld een 6400 1x per dag vroeger van Zl naar Lw omdat er een stoptreinen was die met een Wadloper werd gereden.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 00:13
door JeePee
De unit cargo van Leer naar Onnen had +120 vanmiddag. Hierdoor kreeg de Bremen shuttle ook een dikke vertraging aan de broek. Sneu voor de mcn die maar in zijn auto'tje mocht blijven wachten in het altijd schattige Bad Neuschanz. Verder had de stoomtrein overbrenging naar Lw +10 te Swk. De inhaling door de t12751 geschiedde kennelijk al op Mp ipv te Swk...

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 07:50
door Caspar
Ja want al ruim voor Meppel werd er achter dat ding aangesukkeld...

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 07:58
door Geert
webguy schreef:Daarnaast zit er ook iets achter dat er tussen Gn en Zl genoeg ander mat langs raast: rijdt er op het baanvak enkel DM'90, en detecteert dat slecht, dan kan je theoretisch niet doorhebben dat het niet detecteert omdat je geen trein ziet. Maar, ICM is het bekend dat het prima detecteerd, dus dan zie je ook als DM'90 opeens niet detecteert. Het heeft dus ook iets te maken met het aantal overige treinbewegingen... Daarom reedt er bijvoorbeeld een 6400 1x per dag vroeger van Zl naar Lw omdat er een stoptreinen was die met een Wadloper werd gereden.
Kortom: DM'90 is niet goed genoeg in roestrijden? :P

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 08:16
door Doc Zenith
De s8000 van 21.26 werd gisteravond net niet gehaald door de overstappers van de s500 (zat wat goederen voor). Besloten werd de s3800 van 21.56 te laten rijden als stoptrein.

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 11:10
door Ruben
Had gisteren de laatste t800 naar Amsterdam Centraal, het ding werd helemaal bestormd door mensen die naar de Toppers waren geweest. Kennelijk wordt daar rijkelijk met alcohol gestrooid, want het volume ging in de trein aardig hard omhoog, vooral door een kerel met een boa om, die liep te verkondigen dat ie een diva was. :neg:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 13:50
door Wubbo
Ow, dan konden we zwaaien!
Ik zat met Raoul in de t7491. Overvol voorin, achterin nog zitplaatsen, dus wij zaten. Alleen hebben we een ruim kwartier in Maarssen gestaan omdat er voorin een vechtpartij was :neg:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 21:55
door JeePee
Trein t10569 had in Zl een klein probleem. Nadat de storingsmonteur er bij was gekomen kon er met een klein kwartiertje vertraging vertrokken worden richting Lw. Verder was het weer gezellig in die trein. Staanplaatsen in de gangpaden in de voorste bak. Maar goed dat is aardig normaal bij die trein...

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: za 24 mei 2008, 23:47
door mb90
Wat dingen die vandaag opvielen:

- Iets ten noorden van Den Bosch ging IC t3628 naar Arnhem alweer in de remmen. Dit kwam omdat er een spoorloopster met een koffer over het rangeerterrein liep. De machinist wees haar toen maar de weg naar het station.
- Diezelfde IC t3628 sloeg bijna Nijmegen Lent over. Ik vond al dat hij veel vaart maakte na de Waalbrug en dat was ook zo. Met veel schokken kwam hij nog net voor het einde van het perron tot stilstand.
- IC t2842 reed tussen Amersfoort en Utrecht lekker door en kwam daardoor met -5 op Utrecht Centraal aan.
- IC 700542 liep tussen Woerden en Rotterdam wat vertraging op door een goederentrein die achter een al vertraagde stoptrein en voor de IC 700542 naar Den Haag Centraal werd gegooid. Hierdoor werd er tot Rotterdam heel vaak langzaam gereden. Hierdoor liep de IC vertraging op en moest bij Rotterdam de IC naar Amsterdam Centraal voorgelaten worden. Ondanks dit alles was de vertraging in Den Haag maar +2.
- IC t4961 naar Utrecht zat goed vol ondanks dat dit een DD-AR was. Voor het grootste deel met koopzieke vrouwen die bij de Libelle Zomerweek in Almere geweest waren. Met minder dan 3 grote big-shoppertassen viel je gewoon op. Hierdoor waren alle gangpaden en trappenhuizen lekker volgegooid. :roll:
- Veel mensen wisten niets van de werkzaamheden op verschillende trajecten vandaag. Ik heb mensen horen bellen die te laat waren op hun werk, een receptie moesten missen, iemand die haar af zou halen langer liet wachten en nog wat dingen. Ben ik nou zo slim, omdat ik altijd kijk waar er werkzaamheden zijn of zijn zij nou zo dom? :?

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 17:10
door waldo79
mb90 schreef:Ben ik nou zo slim, omdat ik altijd kijk waar er werkzaamheden zijn of zijn zij nou zo dom? :?
Als doorgewinterde reizigers er nu in tuinen beaam ik je stelling. Een incidentele reiziger overkomt het gewoon.

Je hebt je Louis van Gaal momentje dus genoeg beleefd gisteren :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 22:38
door JeePee
Trein t12573 reed vandaag met 10 bakken ICM ipv de normaal al zeer ruime 7 bakken. Jammer was echter dat t573 met 7 bakken Zl binnen kwam. Het voorste viertje ging door naar Gn en het achterste drietje naar Lw. Ik weet niet hoe druk het Gn gedeelte was (ongetwijfeld erg druk aangezien de overstappers uit de s3700 de 12573 hadden gemist), maar het Lw gedeelte was overvol. Met een beetje proppen en duwen kon iedereen mee, maar daar was het dan ook wel mee gezegd.

Onderweg kwamen we de stoomtrein nog tegen uit Lw. Deze is ongeveer met -3 (21.29 door) Mp gekomen.

EDIT: Nog vergeten: Er stond een stammetje ICL in Zl ten behoeve van reiniging. Eén van de bakken was van dermate veel 'versiering' voorzien dat het amper te zien was dat het een NS trein was ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: ma 26 mei 2008, 09:16
door Geert
mb90 schreef:- Veel mensen wisten niets van de werkzaamheden op verschillende trajecten vandaag. Ik heb mensen horen bellen die te laat waren op hun werk, een receptie moesten missen, iemand die haar af zou halen langer liet wachten en nog wat dingen. Ben ik nou zo slim, omdat ik altijd kijk waar er werkzaamheden zijn of zijn zij nou zo dom? :?
Ik kan me heel goed voorstellen dat vaste reizigers niet zo vaak kijken. Op het station wordt je al doodgegooid met het bandje "ProRail werkt aan de vernieuwing en het onderhoud van het spoorwegnet", dat werkt dus ook niet. En zeker voor mijn vaste treinen ga ik ook niet elke keer in de planner kijken. Ik heb dus ook wel vaak dat ik pas op vrijdag bedenk dat ik zaterdag weer eerder weg moet omdat ze weer eens bezig zijn ;)