OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor mb90 » Za 31 Mei 2008, 15:47

Er rijdt een combi van 2x SGM-II in de s4200. O.a. in de t4230 en de t4234.

De 2013 en de 2005 zijn de gelukkigen, zie hier de t4234 met de 2013 voorop op spoor 1 van Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Verder vertrok rond dezelfde tijd (12:25 uur) de ICM-IV 4248 (die ICM met ICMm-front) van spoor 7 naar de 'tuin' aan de westkant van Rtd. Geen idee wat hij op spoor 7 deed.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Mark » Za 31 Mei 2008, 21:44

Vanwege de werkzaamheden tussen Dv en Rsn wordt reizigers van Apd en Dv richting Hgl en Es geadviseerd om te reizen via Zp. Syntus huurt daarom DM'90 van NSR en zet het in in de serie s31200. Hier de 3427+3449 in Odz gereed voor vertrek als trein t31280 richting Zp.
Afbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3253
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Aking » Za 31 Mei 2008, 22:37

Niet echt een treinreiservaring maar weet niet helemaal waar ik hem anders kwijt moet:

Het viel me vanmiddag op dat er vanaf Utrecht centraal een splinternieuwe looproute is aangelegd naar opstelterrein cartesiusweg, inclusief een complete tunnel :roll: onder de sporen richting terwijde en verder (die dus alleen door spoorpersoneel gebruikt wordt... is het veiligheidsvirus al zo ver toegeslagen dat er zelfs voor 5 personeelsleden per dag een tunnel aangelegd moet worden? :shock:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25077
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Daniel » Za 31 Mei 2008, 22:53

Aaah, dus dat waren ze daar een paar maanden terug aan het aanleggen... toen viel me al op dat de laaggelegen sporen van/naar Utt buiten dienst waren en men daar iets tunnelachtigs aan het ingraven was.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3253
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Aking » Za 31 Mei 2008, 23:06

Ik zal de volgende keer als ik er ben wat foto's maken... heb nu alleen n brak filmpje van de ingang+rondje omgeving op mn foon staan en ik ben te lui om m online te zetten (mocht iemand zich vervelen mail ik m wel :p)

maar dr zit daar idd n tunnel :roll:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11922
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Geert » Zo 01 Jun 2008, 10:06

En voor de reiservaring van juni kunnen we hier weer verder. Deze blijft open staan, als je nog wilt reageren op berichten in dit topic kun je dat hier dus doen :)

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Daan » Zo 01 Jun 2008, 12:16

Mark schreef:Syntus huurt daarom DM'90 van NSR en zet het in in de serie s31200.
Vandaar dat er zo weinig DM'90 in Zl stond dus :P Er zat trouwens ook nog een setje DM'90 in de s9100.

Verder stopte trein t748 in Hgv op spoor 3, en trein t581 in Asn op spoor 2.
Laatst gewijzigd door Cookie op Zo 01 Jun 2008, 23:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' bij treinnummers 2e alinea gezet t.b.v. mouse-over

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Wubbo » Zo 01 Jun 2008, 22:07

Er is inderdaad een looproute gekomen van Utrecht C naar de Cartesiusweg. Nu kunnen rangeermachinisten dus lopend van/naar het opstelterrein, in plaats van dat ze dat met de bus of (als die niet rijdt) met de taxi moesten doen, zoals voor die looproute gebruikelijk was. Levert dus wel een behoorlijke besparing op, want het zijn er echt wel meer dan 5 per dag :).

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3253
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Aking » Zo 01 Jun 2008, 23:23

Jah 5 man per dag was uiteraard een beetje dramatiseren ;) maar het zullen er ook geen honderden zijn... :roll:

Wat is er mis met het aloude dienstoverpad (al dan niet met waarschuwingslichten) lijkt me een stuk goedkoper als een complete tunnel zou k denken :lol:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Cookie » Zo 01 Jun 2008, 23:30

Daan schreef:Verder stopte trein t748 in Hgv op spoor 3, en trein t581 in Asn op spoor 2.

t581 wordt in Assen standaard op spoor 2 binnengenomen, zo is mijn ervaring (heb het nog nooit meegemaakt dat t581 op spoor 3 kwam) ;). Op de vertrekstaten staat echter wel spoor 3 vermeld...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25077
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Daniel » Zo 01 Jun 2008, 23:33

Met de hoeveelheid sporen die daar overgestoken moet worden lijkt me dat nou niet echt de overzichtelijkheid en veiligheid ten goede komen. Je moet immers niet alleen het lage spoor van/naar Terwijde oversteken,maar ook enkele van de sporen die naar het opstelterrein toe leiden.
Op Google Maps kan je trouwens mooi zien hoe het tunneltje loopt aan de sleuf die al gegraven is :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor Wubbo » Ma 02 Jun 2008, 21:44

2 berichten verplaatst naar het topic van deze maand

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Berichtdoor JeePee » Ma 02 Jun 2008, 22:04

Caspar schreef:Het was vanochtend erg druk in de Noord-oost. (aantal voorbeelden)...

Viel mij ook al op dit weekend. Op een een of andere manier gaat het bij werkzaamheden op de NoordOost erg fout met de treinlengtes... Gisteravond is het ook een drama geweest met studentenvervoer. Losse viertjes! tussen Amf en Zl. Ik kreeg een ouder echtpaar in de winkel die klaagden dat ze gewoon de trein uit geduwd waren... Helaas is dit niet de eerste keer en ik ben bang ook niet de laatste keer. Erg pijnlijk om dan die enorme vloot ICM op het opstelterrein te zien nietsen. NS heeft hier een hele slechte beurt bij de dagjes mensen gemaakt...

Maar goed er is hoop, want de autoriteiten lezen hier mee, niet waar Vinny?


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten