(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

Het is een MB Sprinter in een busuitvoering. Heet zoiets een Midcity :?:

Lijkt op die talrijke 8-persoonsbusjes (die je overigens ook nog tot 11 of 17 stoelen kunt uitbreiden) die hier het vervoer in de avonduren verzorgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Er is toch wel een essentieel verschil: die 8-persoonsbusjes zijn taxibusjes (met dus ook alleen zitplaatsen!), terwijl het ding op de foto onder de categorie bus valt en dus ook staanplaatsen mag hebben.

Het is dan ook allemaal wat ruimer vanbinnen en je hoeft dus niet te bukken, daarnaast zitten er stopknopjes in. Details kan je in deze brochure lezen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

Zo op het oog lijkt het een taxibusje 8-)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

In Rotterdam komen er nieuwe abri's voor de niet-TramPluslijnen. Of ze ook voor de overige lijnen komen weet ik niet. Ze lijken qua vorm op de abri's van de TramPlus in Schiedam.
Een foto van de halte Pompenburg / Hofplein van de Tramlijnen 7 en 8:
Afbeelding

Verder reed er vandaag een extra tramlijn door Rotterdam. Dit was Tramlijn 18 die reed tussen het CS en het Drooglever Fortuynplein i.v.m. het Dunya festival in het Park bij de Euromast. De route ging richting CS via Vasteland - Coolsingel - Weena en terug via waarschijnlijk Mauritsweg - Eendrachtsplein.
Een foto van ZGT 731 bij aankomst bij de halte Stadhuis als Tramlijn 18 richting het Centraal Station:
Afbeelding

En de 731 vertrekt weer vanaf de halte en gaat zo het Hofplein op:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Die nieuwe abri's zijn gewoon van het huidige standaardmodel van Viacom Outdoor :wink: In Dordt hebben we ze zoals je wel zult weten ook, maar dan 'n maatje kleiner (drie ruiten breed en bij een enkele halte zelfs maar twee).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Jaaaa! Dat busje bedoelde ik!

Zat er vandaag overigens weer in, lekker plankje!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Mijn chauffeur besloot net keihard door rood te scheuren ipv netjes te stoppen (wat nog mogelijk was) :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag werden twee chauffeurs in Dordt er door de toezichthouder streng over aangesproken dat ze het lijnnummer voortaan moesten wissen als ze buitendienst op de film zetten. Zelfs 'n praktijkvoorbeeld van het effect kwam er (geheel toevallig) aan te pas: de reizigers stonden al in de rij bij de deur om te vragen of het lijn 7 was :P

Overigens was de reden dat de busjes buiten dienst stonden de combinatie van het dagelijkse verkeersinfarct in het industriegebied hier met een bus met deurstoring: daardoor kwam de 6291 met maarliefst 22 minuten vertraging aan (beetje veel voor 'n lijn die om de 10 minuten rijdt :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

oh dan doen de toezichthouders ook wel eens wat nuttigs:
Vandaag op de Fredrik Hendriklaan te Amsterdam; een tram met als nummer 4 en een lege bestemmingsdispay met mensen er in. Dat is dus fout, want de enige tram die daar rijdt is nummer 3. Helaas zal deze tram verderop in de stad voor veel verwarring gaan zorgen (t.h.v. het Frederiksplein kruisen de 3 en de 4 elkaar)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Meltrain »

Vanochtend toen ik op lijn 20 stond te wachten, kwam deze niet. Na een paar minuten kwam echter wel een tram vanaf de keerdriehoek aan de Beukendaal die als lijn 20 reed. Aangezien gelijk hierna lijn 2 al kwam, neem ik aan dat de echte lijn 20 niet gereden heeft. :?
Verder wereldschokkend nieuws: bij de halte Kortenaerstraat waren er vanochtend maarliefst 6 (ZES) instappers. :shock: Aangezien dat ruim 2x zo veel is als gemiddeld, denk ik dat deze halte bijna belangrijk begint te worden. :lol:

En op de terugweg had ik een fantastische aansluiting: lijn 25 komt aan op Breeplein en lijn 2 zit er direct achter. :D Kijk, zo zie ik het graag. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Vandaag reed CXX 2477 op lijn 4 van Hermes naar Wijchen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

:oops: Vergat vandaag dat er gestaakt werd in het streekvervoer. Liep richting de Zuidtangent halte om dat ding te gebruiken om in ZuidOost te komen, en er reed net een bus van de halte weg, dus baalde al enigszins. Kom ik daar, scrollt voorbij op het display dat er helemaal geen bussen horen te rijden. Heb maar even gebeld met Connexxion, het zou dan zijn gegaan om een buschauffeur die zich bij uitzondering wel aan zijn dienstrooster houdt...tsja daar kan ik natuurlijk niks mee. Ben maar snel weer teruggegaan met de tram, op Amsterdam Zuid de t3500 gepakt, en op Bijlmer weer metro naar mijn tentamen, dus niet zo fijn als je tentamen hebt.

Overigens kwam bij die halte een nieuw vertrektijdenbord, daar waren ze zojuist mee bezig, in Connexxion kleuren is dat ding (jammer, vind de oude mooier).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kreeg men maar geen genoeg van het busjes wisselen in Dordrecht...
- de 6287 stond rond 13.00 uur defect in het centrum, maar kwam nadat de chauffeur geïnstrueerd was om een knopje in de motorruimte in te drukken weer op gang en kon op eigen kracht naar de garage
- juist die 6287 verving een kleine 1,5 uur later de 726, die op lijn 3 defect was geraakt
- en jawel: die 726 kon na ruim 'n uur weer uitrukken voor een spitsdienstje op lijn 7, waarmee het cirkeltje weer rond was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

Vanmorgen reed er een gelede Citaro op lijn 3 (busstation - Camminghaburen) van stadsdienst Leeuwarden. Nogal overkill en een beetje jammer dat je dan een Fryskertje ziet op de laatste lijn 11 naar de Friese Poort (MBO instelling) van de ochtend. Daar bleven dus behoorlijk wat mensen achter...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag toevallig ook nog een heel oud busje tegen... op het parkeerterrein van het ASZ Amstelwijck in Dordrecht stond de ex-NZH Travel 807, een Mercedes O309 uit 1975 :!:

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daantje »

In Goes zaten er zakken over de bushaltes op het busstation (denk ivm de stakingen). In Middelburg zag ik een aantal Alliances rijden (wit geel) die ik hier echt nog nooit gezien had en ik zag ook een ex-Hermes Alliance in Hermes kleuren maar wel met Connexxionlogo's.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

De logica bij de bustak van de RET was al een tijdje verdwenen, want een aantal Alliance's uit de 800-serie rijden op Zuid i.p.v. Noord en een aantal Alliance's uit de 900-serie doen het omgekeerde, maar vandaag was ook de logica bij de metro zoek.

Er rijdt namelijk een combi van 2 sneltrams (de 5403 en de 5412) met een gewoon Bommetje (de 5330) op de Erasmuslijn. Om het nog gekker te maken reed er een Bommetje voor de Erasmuslijn (een 5300-tje) samen met 2 5400-tjes op de Calandlijn. :? Snappen jullie de logica nog?
Hier het bewijs dat de 5403 vanmiddag op de Erasmuslijn zat:
Afbeelding

Verder had RET-metrostel 5256 last van 2 zwartrijders. Een voordeel: ze aten al het vuil van de grond op. :lol: Hun signalement luidt: grijs lichaam, 2 rode poten en vleugels. Ze gingen zowiezo vanaf station Binnenhof tot Graskruid. Daarna liepen ze naar de andere bak van het stel, richting de bestuurder...
Een foto van 1 van de 2 'criminelen' :P:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Meltrain »

De RET heeft weer eens een prof in de trams om mensen eraan te herinneren dat er zoiets als een OV-Chipkaart bestaat en dat ze moeten uitchecken, hoorde ik gisteren.
De omroep ging als volgt: 'We naderen halte <haltenaam met eventuele extra info>. U kunt nu alvast gaan uitchecken.'
Na een paar haltes wordt je hier echt gek van. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Als ik 't me goed herinner zag ik afgelopen vrijdag al een sneltramstel op de Erasmuslijn (tenminste, die zijn behalve aan het nummer toch ook herkenbaar aan de stoeltjes met de rug tegen de zijwand?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Karl »

En de ruit in de afgeronde hoek van het stel bij de bestuurder, tenminste daar herken ik ze altijd aan.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Als ik 't me goed herinner zag ik afgelopen vrijdag al een sneltramstel op de Erasmuslijn (tenminste, die zijn behalve aan het nummer toch ook herkenbaar aan de stoeltjes met de rug tegen de zijwand?)
Dat hoeft niet.
Ook enkele 5300's hebben stoeltjes met de rug tegen de zijwand. Welke nummers het zijn, weet ik niet, maar dat kan mb90 wel vertellen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

De 5343 t/m de 5363 hebben net als de 5400-tjes stoeltjes met de rug aan de zijkant. Van buiten is het verschil met de 5400-tjes alleen te zien aan de extra ruit in de hoeken van de cabine voor extra overzicht op de sneltram. Behalve als je ze van bovenaf ziet, want dan zit er op de 5400-tjes nog een pantograaf op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Aah, dan zijn het dus toch gewoon 5300'jes geweest en heb ik niet een nummertje verkeerd genoteerd :P Wel toevallig, trof dus op de heenweg naar Spijkenisse de 5345+5304+5344 en zat op de terugweg in de 5350: precies allemaal met die stoeltjes aan de zijkant dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op lijn 116 Dordrecht - Alblasserdam de Arriva 5937, een voormalig Leeuwardens stadsbusje dus...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Vandaag mocht ik een bus van Apeldoorn naar Leidschendam rijden. En wat voor één, Connexxion's enige groene carioletbus :D Oud beestje, maar het reed prima :pos:

Afbeelding

En tja, midden in de avondspits sta je dus ook gewoon in de file:
Afbeelding

En maar terugzwaaien onderweg :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten