OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Dat is niet alleen voor Almere, dat is voor heel Nederland: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=5425 :)
Daar staat: "Strippenkaart mogelijk in hele land weg per 7 april." Hoe weet je of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Er is nog geen besluit genomen dat het niet gaat gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Freek »

En ik heb al berichten voorbij zien komen dat het bericht uit De Gelderlander dat in april de strippenkaart landelijk zou worden uitgeschakeld niet juist is.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Klaasje »

Dan nog gaan, als het goed is, Almere/Noord-Holland mee in de Oost-Nederland-Wave. Die is uitgesteld tot april.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Etienne »

Vandaag een dagje Aachen gedaan :pos:

De heenreis van Rotterdam naar Heerlen ging prima, geen noemenswaardige vertragingen. De stoptrein naar Aachen roept de Nederlandse stations wel met een goed Duits accent af.

De terugweg verliep iets minder goed. Bij Herzogenrath werd de stoptrein vastgehouden, omdat het baanvak versperd was (iemand enig idee wat?). Gelukkig stopte bij het station ook nog een bus van Veolia, maar we besloten om met 6 man een taxi te delen :mrgreen:

In Maastricht werd de s32100 voor de inrijder vastgehouden omdat een rangeerbeweging voor mocht gaan :?. En in Utrecht reed de s2800 van 17.32 met een solo ICM-III'tje :roll: en de s500 van 17.18 vertrok met een slechts twee solo ICM-III'tjes :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Het is kerstvakantie he, dan zijn de treinen drukker :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Erg apart... merk net aan m'n transactieoverzicht dat Breng op lijn 42 van Tiel naar Druten het SAN-kilometertarief rekent. Met een Breng-bus is deze rit daardoor 31 cent (met dalkorting 25 cent) goedkoper als met een Arriva-bus :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Freek »

Dit verschil zal overigens worden weggewerkt. Vanaf 1 januari zijn de afstanden tussen de haltes dusdanig aangepast dat de kosten bij een SAN of Gelderland bus even hoog zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Nouja, dan blijft het natuurlijk een apart geval dat bij de ene bus de kilometers langer zijn he :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Er is nog geen besluit genomen dat het niet gaat gebeuren.
Er is ook nog geen besluit genomen dat het wel gaat gebeuren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Freek »

Daniel schreef:Nouja, dan blijft het natuurlijk een apart geval dat bij de ene bus de kilometers langer zijn he :P
Ja maar dat ziet de reiziger niet, die ziet alleen dat de kosten voor ritje tussen 2 haltes altijd gelijk blijven, waarbij het dus niet uitmaakt welke busmaatschappij men gebruikt. In de backoffice zijn de afstanden tussen de haltes aangepast zodat de ritprijs gelijk aan elkaar is. Zelfde geldt overigens voor lijn 99 (Nijmegen-Uden) die door Arriva en Breng gereden wordt en voor lijn 83 (Nijmegen-Venlo) die door Breng en Veolia gereden wordt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Freek »

Dat ProRail ook creatief kan zijn op een goede manier bleek vanmorgen in Zutphen. De wissel van spoor 3 richting de Ijsselbrug was vastgelopen. Er was in ieder geval een sneeuwploeg bezig sneeuw en ijs weg te scheppen en branden. Normaal gesproken betekent dit dat IC s3600 niet kan rijden. Die moet namelijk over deze wissel. Dit werd opgelost door de IC op spoor 2 te behandelen. Om daar ruimte voor te krijgen moet de stopper van en naar Apeldoorn behandeld worden op spoor 3. Wat dus zou betekenen dat deze over dezelfde wissel moet. Dat kan niet en werd opgelost door de stopper om spoor 3a te laten rijden en op spoor 3b te behandelen. De stoptrein van Syntus, normaal van 2b, werd verplaatst naar 3a.
Kortom, de sneeuwploeg kon haar werk doen en alle treinen konden gewoon rijden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Frank »

Vraag is dan over de kilometers bij de ene vervoerder langer worden of bij de andere korter :? . Of is die overgang bij de concessiegrens?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Freek »

Dat is inderdaad de vraag. Ik kan me voorstellen dat men (laat ik lijn 85/42 als voorbeeld nemen) er voor gekozen heeft om op het traject Nijmegen-Druten de Arriva bus goedkoper te maken en op Druten-Tiel de Brengbus duurder zodat men het tarief van de concessieverlener betaald.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door mb90 »

De komende dagen vindt er een groot evangelisch evenment plaats in Ahoy in Rotterdam; Taize:
Afbeelding

Al 2 dagen zijn er hier heel veel bedevaartgangers te zien. Voor al die mensen rijden er 3 extra diensten rond op metrolijn D tussen CS en Slinge (wat zeker nodig is, want soms zitten die diensten propvol) en rijden er pendelbussen. Ik heb alleen geen idee wat de route van deze bussen is, want ik vind er verder niks over op het wereld wijde web. Dit zijn 2 bussen op het Zuidplein:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Het schijnt dat dinsdag een grote groep afgevaardigen van deze bijeenkomst dagelijks per trein reist tussen Gouda en Rotterdam omdat deze mensen in Gouda overnachten. Die mensen reizen als een gezamelijke groep, dus dat wil nog wel eens wat capaciteitsproblemen opleveren in deze vanwege de kerstvakantie extra drukke treinen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door mb90 »

Inderdaad, als ze hier de metro uit komen, komen ze volgens mij elke keer met honderden tegelijk.

Om de doorstroming hier bij de OVC-poortjes op het Zuidplein nog een beetje goed te houden staan er daarom RET-ers bij de poortjes die deze openen voor de groepen, want dat kost anders best wel de nodige tijd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Frank schreef:Vraag is dan over de kilometers bij de ene vervoerder langer worden of bij de andere korter :? . Of is die overgang bij de concessiegrens?
Totaal absurd dat iemand er ook maar aan durft te denken. Een kilometer is een kilometer. Punt. Stelletje krankzinnigen daar :N
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Frank schreef:Vraag is dan over de kilometers bij de ene vervoerder langer worden of bij de andere korter :? . Of is die overgang bij de concessiegrens?
Totaal absurd dat iemand er ook maar aan durft te denken. Een kilometer is een kilometer. Punt. Stelletje krankzinnigen daar :N
Het netto effect is natuurlijk dat in de ene concessie de reiskosten tussen twee haltes volgens het kilometertarief van die concessie worden berekend en in de andere concessie volgens het kilometertarief van die andere concessie, daar is op zich niets mis mee zolang het tarief zelf niet verandert. Dat daarvoor technisch (in het backoffice van de vervoerder) de kilometers worden aangepast is niet zo interessant, als reiziger merk je dat niet en telt alleen het resultaat dat de kosten in bussen van CXX en Arriva hetzelfde zijn.

Tenminste, zo begrijp ik het. Ik mag hopen dat er niet een andere uitleg is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Hmm, er is nu een probleem bij de tramhalte Verffabriek tussen Delft en Rijswijk, en nu is lijn 1 omgeleid via het eindpunt Nootdorp van lijn 15. Volgens mij moet er ergens een boogje aangelegd worden (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Hmm, er is nu een probleem bij de tramhalte Verffabriek tussen Delft en Rijswijk, en nu is lijn 1 omgeleid via het eindpunt Nootdorp van lijn 15. Volgens mij moet er ergens een boogje aangelegd worden (A)
Om de één of andere reden (die ik niet weet) zouden er ooit wel bogen in beide richting aangelegd worden bij winkelcentrum Ypenburg. Maar hier heeft men toch maar vanaf gezien, technisch dus niet handig. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Ik zat vandaag in de trein vanaf Alkmaar naar Hoorn, en ik zag een jongen en meid een keer of 5 langslopen onderweg, en ongeveer een seconde of 30 na hun kwam telkens ook een HC langsgelopen. Kat en muisspel wat de HC verloren had, zowel HC als het koppel zaten telkens om zich heen te kijken of ze elkaar konden zien. Het grappige is dat de HC verder niemand naar een kaartje heeft gevraagd, dus ze hadden beter gewoon rustig kunnen gaan zitten denk ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Zit ik een beetje half slapend uit 't raam te kijken in een s4500 op Amsterdam Centraal vanuit een verder compleet leeg rijtuig, komt er ineens een HC binnenvallen. Toch apart hoe je daarvan ineens kunt opschrikken, maargoed, 't was ook de eerste NS-conducteur die ik deze week überhaupt zag (alleen Connexxion op de Valleilijn is de laatste tijd erg actief met kaartcontrole)
Deze HC had overigens z'n tang bij, maar nam niet de moeite hem te gebruiken. Andersom was het in een s3400 van Uitgeest naar Haarlem (wat een halve marathon trouwens, van 1b naar 4a in Uitgeest in 4 minuten, notabene nog een officiële aansluiting ook) waar de HC z'n tang vergeten was en m'n kaartje met pen van een mooie krul voorzag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Zwaai even als je langs komt, wil je. Dan doe ik het licht in de keuken aan *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Pijnackerbus schreef:
Bee schreef:Hmm, er is nu een probleem bij de tramhalte Verffabriek tussen Delft en Rijswijk, en nu is lijn 1 omgeleid via het eindpunt Nootdorp van lijn 15. Volgens mij moet er ergens een boogje aangelegd worden (A)
Om de één of andere reden (die ik niet weet) zouden er ooit wel bogen in beide richting aangelegd worden bij winkelcentrum Ypenburg. Maar hier heeft men toch maar vanaf gezien, technisch dus niet handig. :roll:
De grootste blunder vind ik nog wel dat er nooit opnieuw verbindingsbogen vanaf het tramplatform bovenop CS richting Schedeldoekshaven - Rijnstraat zijn aangelegd. Nu staat er een gebouw in de weg en is dit nooit meer mogelijk. Wel heeft het een paar jaar geleden tijdens werkzaamheden wat leuke beelden van achteruitrijdende trams opgeleverd.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten