OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Zwaai even als je langs komt, wil je. Dan doe ik het licht in de keuken aan *O*
**Zwaait met terugwerkende kracht** Kwam namelijk al aan het begin van de middag langs Diemen... eind van de middag op de terugweg kwam ik er over de "verkeerde" spoorlijn langs: vanuit Schiphol :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Bee schreef:Zwaai even als je langs komt, wil je. Dan doe ik het licht in de keuken aan *O*
**Zwaait met terugwerkende kracht** Kwam namelijk al aan het begin van de middag langs Diemen... eind van de middag op de terugweg kwam ik er over de "verkeerde" spoorlijn langs: vanuit Schiphol :wink:
Dat is dan jammer, is was een kabeltje aan het kopen voor mijn Mac zodat hij met beamers kan praten. :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Thijs »

Wat werkt die OV-chipkaartapparatuur van Syntus (en Veolia enzo) toch vreselijk. Ik wilde vandaag inchecken in een bus in Apeldoorn. Toen ik mijn OV-chipkaart voor de lezer hield, duurde het even, en kwam er eerst een groen licht en ietsjes later een rood lichtje. Ik ging er vanuit dat het goed was. Maar de buschauffeur vond van niet en zei dat hij toch echt een rood lampje had gezien. Ik gaf aan dat het rode lichtje dat volgde op het groene, waarschijnlijk kwam doordat ik mijn kaart er te lang volhield. Op aandringen van de buschauffeur hield ik mijn kaart nogmaals voor de lezer en er verscheen een groen lampje. Later, bij het uitstappen van de bus, hield ik mijn OVC uit gewoonte langs de kaart om uit te checken. En wat bleek natuurlijk: ik checkte weer in bij het uitstappen uit de bus, omdat ik bij het instappen zowel in- als uitgecheckt had (maar dat was niet duidelijk te zien op het scherm). Daar had ik niet bij stilgestaan. Zucht. Alweer een gemiste check-out dus op mijn kaart.

Je vraagt je toch af:
* Waarom die OVC-chipkaartapparatuur in de bussen zo vreselijk slecht ontworpen is en werkt. Zo'n situatie heb ik vaker meegemaakt en zou niet moeten gebeuren. Daarnaast lezen die krengen enorm traag je kaart en zijn de displays erg onduidelijk.
* Waarom busschauffeurs niet op de hoogte zijn van zoiets en beter reageren (en zeker vriendelijker/behulpzamer)
* Hoeveel andere mensen niet slachtoffer zijn van zo'n fout en extra geld moeten betalen en/of gemiste checkouts krijgen.

Ben benieuwd wanneer mijn kaart een keer geblokkeerd wordt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ardan »

Ik zie ook regelmatig mensen die moeite met de gele cico's hebben. Die met de kaart erlangs gaan zwaaien en een fooutmelding krijgen, of er heel snel mee langs gaan, vaak zeg ik dan 'even stilhouden, dan pakt-ie hem', en ja, dán doet-ie het wel. Chauffeurs zeggen dit ook wel eens bij het instappen, maar niet altijd.
Moet ik ook wel bijzeggen, dat toen de OVC bij ons in februari kwam, we nog de CXX-cico's hadden, die nog snel reageerden. En in augustus kregen we Syntus, die de trage hadden. Tsja, dat is even wennen. Ïk was al gewend aan die dingen door Veolia en Syntus-Achterhoek, maar de doorsnee huis-tuin-en-keukenreiziger natuurlijk niet..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Die Connexxion-lezers reageren trouwens ook niet als je maar hard genoeg zwaait :P Maar bij Arriva, Syntus en Veolia is een hand ertussen inderdaad al zowat teveel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Hmm, er is nu een probleem bij de tramhalte Verffabriek tussen Delft en Rijswijk, en nu is lijn 1 omgeleid via het eindpunt Nootdorp van lijn 15. Volgens mij moet er ergens een boogje aangelegd worden (A)
Je kan toch via de route van lijn 19? Dan kom je er wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Er mist een boogje om vanaf lijn 19 uit Delft naar lijn 15 richting Den Haag te gaan. Daardoor moet je die omweg via Nootdorp Centrum nemen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Ja, dat klopt :)
Maar ik had je bericht in eerste instantie anders geïnterpreteerd (als in: de omleiding is fysiek niet mogelijk), maar je bedoelt dat het wenselijk is om een extra boogje aan te leggen, bedacht ik me net.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Ik zie ook regelmatig mensen die moeite met de gele cico's hebben. Die met de kaart erlangs gaan zwaaien en een fooutmelding krijgen, of er heel snel mee langs gaan, vaak zeg ik dan 'even stilhouden, dan pakt-ie hem', en ja, dán doet-ie het wel. Chauffeurs zeggen dit ook wel eens bij het instappen, maar niet altijd
Wat dat aangaat: Het type dat Connexxion heeft en het type dat GVB heeft vind ik de beste. Die Gele zijn echt ondingen.

Van de andere kant: als je ziet hoe sommige mensen doen.... kaart eronder, kaart erboven, kijken of er een gleuf in het apparaat zit, dan maar rondjes eromheen draaien met die kaart, dan voor het display houden ipv de sticker met "kaart hier" om tot slot te vragen: meneer, hoe kan ik mijn kaart nou afstempelen?

Ook leuk: als er een validator defect is hang je er een zak overheen. Wat doen ze: halen de zak eraf, of proberen onder de zak door hun kaart nog te scannen.

Vermakelijk is het wel :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Ik kreeg ooit te horen dat er geen zakken overheen geplaatst mochten worden want dat zou geen professionele uitstraling hebben. Ja uh, als de belangrijkste kapot is heb je geen zin om iedereen daar elke keer op te wijzen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Iedere tram (en bus?) is hier in ieder geval uitgerust met een pakket zakken, dus ik weet het niet? :P
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Reiziger Delft »

ziggy schreef:Wat dat aangaat: Het type dat Connexxion heeft en het type dat GVB heeft vind ik de beste. Die Gele zijn echt ondingen.
Ben ik het niet helemaal mee eens; bij Veolia (met gele apparaten) kon ik eens de chauffeur vertellen dat hij volgens dat ding nog bij een flink aantal haltes terug was, waardoor er dus een verkeerd bedrag afgerekend zou worden bij iedereen. Hij heeft toen dat ding weer teruggezet naar de goede halte. Bij Connexxion kom je daar pas veel later achter, als je actief op internet je transactieoverzicht erbij pakt. Je kan daar namelijk niet de haltes van het scherm aflezen, wat bij Veolia wel kan.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Maar jammer genoeg klopt die halteaanduiding bij Veolia ook weer niet altijd. Vaak genoeg check ik in op een andere halte dan op het display staat. Op het transactieoverzicht op Internet staat dan echter weer wel de halte waar ik daadwerkelijk ben ingestapt :|
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Huh, dat is inderdaad heel vreemd. :? Is de OV-Chipkaart apparatuur eigenlijk gekoppeld aan de halteomroep/het informatiescherm bij Connexxion en Veolia? (en andere maatschappijen) Dan zouden reizigers en chauffeurs het daar ook kunnen aflezen/horen als er iets verkeerd gaat.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Bij Connexxion wordt alles aangestuurd door het Infoxx-systeem. Als de haltes niet goed kunnen worden bepaald, heeft dat dus ook invloed op de omroep, de ov-chipkaart en de actuele vertrekinformatie bij de haltes. Bij RET en Q-buzz is het OV-chipkaartgebeuren een apart systeem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Van Arriva weet ik in ieder geval dat de kaartlezers overspringen op de volgende halte op het moment dat deze afgeroepen wordt, dat riekt naar een koppeling.

Wat transactieoverzichten betreft: ik heb er nu een berg in staan zonder haltes. Waarbij nog 'n apart geval zit bij Connexxion met een check-in zonder haltenaam en een check-out met haltenaam (waarbij de ritprijs 7 cent hoger is in het overzicht als wat de lezer aangaf!) GPS ontvangst slecht op station Zaandam?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Nog eentje van vorig jaar :P Die Zuidtangentbussen hebben wel een erg goede airco aan de binnentemperatuur te zien :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Bart »

Ik mag hopen dat die comfortmeter dan meet op een 100-schaal...
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Klaasje »

Ja inderdaad.. Als er een busritje te vinden is die niet comfortabel is.. Dan is het wel een ritje met de ZT.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef:Ja inderdaad.. Als er een busritje te vinden is die niet comfortabel is.. Dan is het wel een ritje met de ZT.
Als er een busritje te vinden is wat niet comfortabel is, dan zijn het wel de vrije busbanen in Almere... :Y
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Etienne »

find_your_spot schreef:
Klaasje schreef:Ja inderdaad.. Als er een busritje te vinden is die niet comfortabel is.. Dan is het wel een ritje met de ZT.
Als er een busritje te vinden is wat niet comfortabel is, dan zijn het wel de vrije busbanen in Almere... :Y
Eens :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten