OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:Dat is omdat 'stoptrein' en 'Intercity' inmiddels zo goed als gewone woorden zijn geworden en er daar zoveel van rondrijden. Het mag wel een beetje exclusief blijven. En Sprinter/Intercity zonder 'de' ervoor bekt niet lekker. Alsof je een splaakgeblek hebt. :X
"Einfahrt des Interregio nach..."

In het buitenland gebruiken ze het lidwoord ook :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door hauptbahnhof »

find_your_spot schreef:""Het GVB gaat vooruit""

""GVB gaat vooruit""


""Welkom bij het GVB""

""Welkom bij GVB""


U zegt het maar.... :')
Wat ik me nog kan herinneren is dat toen GVB verzelfstandigd was, er een interne kennisgeving vanuit de afdeling Communicatie is uitgegeven dat vanaf dat moment, "Het GVB" niet meer gebruikt wordt (aangezien GVB niet meer staat voor Gemeente Vervoerbedrijf) maar simpelweg GVB. Een naam uit 3 letters zonder betekenis dus.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het GVB is zo ingeburgerd... Ik zeg het zelf ook zo... :X
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door hauptbahnhof »

Ow dat doe ik ook hoor... onbewust. Als ik eraan denk, zeg ik het wel goed (zonder lidwoord dus).
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door mb90 »

Bij een nieuwe dienstregeling zou je verwachten dat er ook meteen nieuwe bestemmingen bij de bussen ingeprogrameerd worden, maar dat is bij Arriva DAV niet zo. Daar reden 2 Wrights op de nieuwe lijn 12 vanuit Dordrecht met Ridderkerk Sporthal Drievliet rond als eindbestemming i.p.v. Ridderkerk Koningsplein..
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Ik zag wel dat de nieuwe lijn 8 in Dordrecht netjes op de bussen is aangegeven. De lijnstickers voor lijn 8 hebben op het Centraal Station die van lijn 7 richting Centrum vervangen, maar lijn 7 rijdt toch ook nog gewoon naar het Centrum?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Bij een nieuwe dienstregeling zou je verwachten dat er ook meteen nieuwe bestemmingen bij de bussen ingeprogrameerd worden, maar dat is bij Arriva DAV niet zo
Ik vermoed dat ze ze op de Dordtse stadsbussen ingeprogrammeerd hebben. De nieuwe bestemmingen voor de stad Dordrecht zijn bij de laatste wijziging namelijk juist uitsluitend op de streekbussen ingeprogrammeerd :mrgreen:
Dexter schreef:Ik zag wel dat de nieuwe lijn 8 in Dordrecht netjes op de bussen is aangegeven. De lijnstickers voor lijn 8 hebben op het Centraal Station die van lijn 7 richting Centrum vervangen, maar lijn 7 rijdt toch ook nog gewoon naar het Centrum?
Tja, da's een kwestie van de chauffeur een 8 in te laten toetsen. Hoeft niks voor geprogrammeerd te worden.
Lijn 7 rijdt inderdaad in de daluren, 's avonds en het weekend nog gewoon naar het Centrum, in de spits rijdt de bus tussen het station en het centrum tegelijkertijd op lijn 7 én 8 (7 loopt in de dienstregeling tot centrum, 8 begint op 't station en omgekeerd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door mb90 »

Nu toch Dordt ter sprake komt: Heeft lijn 6 naar Nieuw-Krispijn nu eigenlijk al een goede bestemming? De laatste keer dat ik die lijn zag (eind september vorig jaar) reed het Irisbusje nog met het duidelijke '6 Arriva' rond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Op de lijsten die ik heb is die nog niet aanwezig... 7xx-reeks met bestemmingen is overigens ook al helemaal vol, hij past er simpelweg niet meer bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Schrap dan een bestemming die niet meer gebruikt wordt of iets onzinnigs zoals dat 'Arriva'. Dat staat al in koeienletters op de bussen zelf, dus we weten nu wel van wie die bussen zijn. Dat hoeft niet ook nog eens op de filmbak. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Arriva en bestemmingen schrappen... nee joh, ze zetten er het liefst zoveel mogelijk overbodige op :P Alle buurtbusbestemmingen en bestemmingen van lijnen die überhaupt nog nooit wat groters dan een taxibusje gezien hebben bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Gewoon digitale displays. Kan je alles op zetten. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Tot de codes op zijn... maargoed, zover is Arriva nog niet. Zijn er nog zeker 500 beschikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door webguy »

Weet niet hoor, maar 1000 zal wel niet de technische limiet zijn: dat is niet echt een macht van 2. Worden er dan 1024 ofzo ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Limiet is 999, je kunt namelijk maximaal een getal van drie cijfers invoeren :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Waarom is dat dan niet gekoppeld aan de boordcomputer zoals bij Connexxion bijvoorbeeld? Per bus een lijst met bestemmingen inprogrammeren is inmiddels toch hopeloos ouderwets?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Arriva heeft die koppeling nog niet overal doorgevoerd, alleen in HWGO en Achterhoek-Rivierenland zit 'ie er al in. (En bij één bus in Dordrecht)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Er gaat iets niet goed bij het BRU... heb me via vooru.nl aangemeld om omleidingen op "mijn" lijnen per mail te ontvangen, maar krijg nu al drie dagen achter elkaar exact hetzelfde mailtje met een omleiding op lijn 77 in Bilthoven. (Trouwens ook keurig steeds om 0.01 uur precies :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Ik krijg geen mailtjes (wel geabonneerd op andere lijnen), specifiek probleempje met lijn 77 dus...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Lijn 7 rijdt inderdaad in de daluren, 's avonds en het weekend nog gewoon naar het Centrum, in de spits rijdt de bus tussen het station en het centrum tegelijkertijd op lijn 7 én 8 (7 loopt in de dienstregeling tot centrum, 8 begint op 't station en omgekeerd)
Lijn 8 (net als lijn 12 trouwens) wordt ook nog niet getoond op de Dynamische Reisinfo op het station.

Arriva maakt ook foutjes in de busboekjes:
-Voorop het busboekje van Dordrecht Stad staan alle wijken en belangrijke punten aan gegeven, die met lijnen met elkaar verbonden zijn. Van de wijk Crabbenhof heb ik echter nog nooit gehoord. :P
-In het boekje van de lijnen 88, 92, 188, 192 en 892 staat dat lijn 892 op Rotterdam CS een overstap geeft op de nachttreinen naar Den Haag / Amsterdag. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Ik zou het geen misser noemen, eerder een topper: Toen ik op pad was met de m2626, viel het me op dat tante Truus dat overdreven "Dames en heren, goedemorgen..." voor elke mededeling tegenwoordig weglaat. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Dat zou inderdaad een vooruitgang zijn :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door ODRAIL »

Dexter schreef:Ik zou het geen misser noemen, eerder een topper: Toen ik op pad was met de m2626, viel het me op dat tante Truus dat overdreven "Dames en heren, goedemorgen..." voor elke mededeling tegenwoordig weglaat. *O*
Dat schijnt al vanaf 13 december het geval te zijn (teminste op 13 december heb ik de nieuwe meldig voor het eerst waargenomen).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door ODRAIL »

Op de NS reisplanner werkt nog met de oude diensregeling van Arriva (geconstateerd op het traject Groningen - Hoogezand-Sappemeer). :?.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Marc »

Gisteren kwam ik twee CTA's tegen die van streek waren:

Als eerste Den Haag Centraal, spoor 3 (aan de kant van de trappen naar het Prins Bernhardviaduct). Deze foto is 's morgens om 09:40 gemaakt, maar volgens de CTA duurt het nog even voordat een trein naar Venlo vertrekt.
Afbeelding

Op Amsterdam Sloterdijk bleef wederom het boekje hangen van de CTA op spoor 5 (westzijde). Hierdoor reed de trein naar Schothorst een beetje om:
Afbeelding

Wel fout, maar de trein rijdt in ieder geval in de goede richting ;):
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten