OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Sowiso rijdt de s8000 pas vanaf 12.00 uur of zo iets. Maar dat verklaart het probleem nog niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

De reisplanner heeft al dagenlang kuren... vorige week nog een keer gehad dat om 16.30 uur de eerste verbinding naar Hilversum pas om 0.30 mogelijk zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Meltrain »

Pijnackerbus schreef:Sowiso rijdt de s8000 pas vanaf 12.00 uur of zo iets. Maar dat verklaart het probleem nog niet.
Nee, de s8000 rijdt op zondag al gewoon vanaf 7:34. De s3800 rijdt pas vanaf 16:09 (t/m 19:09). :P
Overigens kan ik nu weer wel gewoon die reis plannen (die ik nog steeds niet ga uitvoeren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Okee, dus je heb een buslijn, en je wilt even opzoeken bij welke halte je eruit moet. Dan vind je dus dit lijstje op het busstation en denk je dat je voor de halte Constant Erzeystraat, je de halte na W.A. Vultostraat moet hebben. Logisch toch? Nou, nee. Dit lijstje blijkt helemaal niets met haltes te maken te hebben. Bedankt KUT gvu :evil: :neg:

Afbeelding
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Michael »

Gisteren stond ik op Bd op de s1900 van 11.39 richting Den Haag te wachten en de CTAs toonden nog de s3600 naar Roosendaal van 11.22 terwijl toch echt om 11.38 de s1900 voor kwam rijden
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Okee, dus je heb een buslijn, en je wilt even opzoeken bij welke halte je eruit moet. Dan vind je dus dit lijstje op het busstation en denk je dat je voor de halte Constant Erzeystraat, je de halte na W.A. Vultostraat moet hebben. Logisch toch? Nou, nee. Dit lijstje blijkt helemaal niets met haltes te maken te hebben. Bedankt KUT gvu :evil: :neg:

Afbeelding
Dit is zeker net zo'n lijst als op lijnstickers op halteborden vermeld staat, die geven alleen de belangrijkste viapunten.
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Marc »

Een foto van afgelopen donderdag. Het display van een VIRM-zesje die meereed op de t3528 was op tilt geslagen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Vanmiddag bleek het ontzettend moeilijk te zijn voor NS om vertragingen juist in te schatten (ofja, voor de omroep bij ProRail dan eigenlijk)...
Was net vanuit Amersfoort op Rotterdam Centraal aangekomen en wist dat er minder treinen richting Dordrecht reden door een sein- en wisselstoring. De CTA's stonden vooral op "Let op omroepbericht", maar had ik nu maar gewoon de AV geloofd i.p.v. het omroepbericht. Waarom? Nou hierom...
Had net vastgesteld via de AV dat de s1900 van 13.17 uur van spoor 11 zou vertrekken met een geringe vertraging. Daar aangekomen stond de s5100 van 13.02 uur er nog en hoorde ik ineens de omroep dat de 1900 +20 zou hebben. Nou, dan dus maar met de 5100 mee. Langzaam ging 't door de wissels en uiteindelijk de linker buis van de Willemstunnel in. Daarna kon weer vaart gemaakt worden om uiteindelijk bij Rotterdam Stadion via trage wissels (32 km/u reden we wist de SLT me te melden :P ) weer door te wisselen. Net voor dat doorwisselen kwam er echter iets voorbij... de 1900 die kennelijk wel door de normale tunnelbuis kon. Overigens gingen we daar via het buitenste spoor achteraan om uiteindelijk met +25 in Dordrecht aan te komen. Daar werd de trein op bezet spoor 2a geparkeerd, daarmee de 2x SLT-IV die voor de eerstvolgende 5100 naar Den Haag C. klaarstonden opsluitend. Heb niet afgewacht hoe dat is afgelopen :P

En owja... vanmiddag ging de t2865 volgens alle CTA's naar Deventer, behalve die van Gouda (daar stond 'ie als IC Utrecht Centraal, Amersfoort op)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Daarna kon weer vaart gemaakt worden om uiteindelijk bij Rotterdam Stadion via trage wissels (32 km/u reden we wist de SLT me te melden :P ) weer door te wisselen.
Wat een nette machinist... :P Dat zijn daar wissels voor 40 km/h, maar met 30 is het wel wat comfortabeler.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Die nette machinist was jij toch niet he?, of wel :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Dit is zeker net zo'n lijst als op lijnstickers op halteborden vermeld staat, die geven alleen de belangrijkste viapunten.
Zelfs dat niet. Deze lijst ging over de STRAATNAMEN waar die bus doorheen rijdt. Er is helemaal geen halte Moreelsepark (daar heet het "Willemsviaduct"). Er is helemaal geen halte "Catharijnesingel". Aan die straat liggen de haltes "Nicolaas Beetsstraat" en "Hooch Boulandt". Er is wel :idea: een halte "Bleekstraat", maar, guess what, Hans Kazan, daar komt lijn 6 helemaal niet langs. Zal ik doorgaan?? :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:-Voorop het busboekje van Dordrecht Stad staan alle wijken en belangrijke punten aan gegeven, die met lijnen met elkaar verbonden zijn. Van de wijk Crabbenhof heb ik echter nog nooit gehoord. :P
Da's nog een simpel spelfoutje, op het streekboekje zijn raardere dingen te zien... zoals een lijntje van Papendrecht via H.I. Ambacht naar Alblasserdam. Die lijn kende ik nog niet (komt ook niet op de lijnennetkaart voor trouwens) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Gekko123 »

Vanavond waren alle (!) vertrekstaten van de bussen richting Bunnik/Utrecht bij de halte Cothen, Provincialeweg ineens verdwenen -o- De enige reden waaraan je nog kon zien hoe laat de volgende bus kwam was het DRIS-scherm, maar die heeft zo vaak kuren dat ik het hier niet eens vertel :N
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Die nette machinist was jij toch niet he?, of wel :mrgreen:
Nee, anders had ik echt wel naar je getyphoneerd als ik je had gezien en de rolgordijntjes geopend. :wink: Ik had dit weekend vrij, maar het doet me deugd te lezen dat er meer vakbroeders zijn die netjes en comfortabel te werk gaan.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door mb90 »

Daniel schreef:Da's nog een simpel spelfoutje, op het streekboekje zijn raardere dingen te zien... zoals een lijntje van Papendrecht via H.I. Ambacht naar Alblasserdam. Die lijn kende ik nog niet (komt ook niet op de lijnennetkaart voor trouwens) :P
Is dat lijntje niet gewoon de Waterbus? Die komt in deze volgorde langs de genoemde plaatsen en staat nu ook in het streekboekje. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt... hetzelfde gestippelde lijntje gaat naar Sliedrecht en Zwijndrecht :wink:
Zie opeens ook nog wat op 't stadsboekje: "Merwedepolder" i.p.v. "Merwepolder". En wat te denken van "Hei- en Boekcop" i.p.v. "Hei- en Boeicop" op 't streekboekje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Vandaag eindelijk een GVB-Citaro G met beeldschermen te pakken gekregen. Het was de 377 op lijn 15. Alleen deed het geluid het niet, voor de rest is het weinig innovatief ten opzichte van de vroegere lichtkrant, het doet niets meer namelijk. Oja, het GVB-logo veranderd in een rood blokje STOP als er op het knopje is gedrukt. Hopelijk gaat het scherm nog nuttiger gebruikt worden.

In Zaandam hangen in de stationshal tegenover de roltrappen vanaf de perrons nu GOVI-schermen. Dat is volgens mij de eerste keer dat er dynamische reisinformatie over de bussen in de stationshal beschikbaar is. Het is nog niet helemaal perfect, want op beide schermen stond een terminal op :X

En aan deze ga ik maar niet teveel woorden vuilmaken.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Viel mij eigenlijk nu pas op, maar op de stations Amsterdam Centraal, Amsterdam Muiderpoort en Diemen tonen de CTA's bij de s5800 ook het flapje Reizigers richting Lelystad overstappen in Weesp. Maar dat flapje klopt sinds december 2009 alleen maar op tijden dat de s3700 niet rijdt. Er kan dus beter Reizigers richting Almere overstappen in Weesp staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

En hoeveel "reizigers richting Lelystad" zijn NIET tevens "reizigers richting Almere"? :P
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Dat is niet waar Bee. Voor Lelystad moet je ook overstappen in Weesp, en daarna in Almere nog een keer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal gaat overdag niemand met de sprinter richting Amersfoort als ze naar Lelystad willen. Die nemen de IC van 3 minuten eerder (was twee, maar iemand ontdekte dat dat niet meer ging).

Andersom geldt natuurlijk ook. Als een reiziger naar Lelystad bent moet je toch eerst richting Almere. Nu geef je valse hoop aan de reiziger die je in Weesp vervolgens moet teleurstellen met nog een niet-vermelde overstap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door find_your_spot »

Kan iemand mij vertellen waarom er op alle CTA op Schiphol al weken dit staat...

Afbeelding

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Klopt toch aardig als ik eerlijk ben, alleen is daar blijkbaar het EC-trein met toeslag flapje nog niet vervangen door het Sprinter flapje.

Och, en Zuid WTC, kniesoor die daar over valt. Dat staat op Utrecht Centraal ook nog steeds in sommige CTA's :lol:

Waar dat losse flapje voor moest dienen is wel interessant trouwens, er is dus waarschijnlijk ergens een stoptrein/sneltrein met vertraging die een flapje mist en iets leuks moet tonen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
les7
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door les7 »

Even nog voortbordurend op dit verhaal:
les7 schreef:Op Schiedam Centrum is zijn de CTA's van spoor 1 & 2 sinds de nieuwe dienstregeling van slag. Op spoor 1 wordt de s4100 / s4200 richting Rtd continu aangekondigd als "Stoptrein". Echter op spoor 2 worden de s4100 en s4200 aangekondigd als Intercity. -o-
Ook op spoor 5 is er nu een fout.. De s5100 wordt aangegeven als "Stoptrein". Ook is het flapje "Achterste treinstel tot Rotterdam Centraal" blijven hangen en wordt weergegeven bij iedere trein.

Op Dt spoor 1 wordt overigens de s2200 structureel weergegeven als "Stoptrein". -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Nog meer van Schiedam Centrum: de s4200 richting Maassluis was volgens de CTA een Intercity en volgens de automatische omroep een stoptrein. Die serie is al jaren een Sprinterserie ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten