OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Arriva heeft haar website zelf maar platgegooit:

Actuele stand van zaken winterweer Arriva Nederland
In verband met de grote overlast veroorzaakt door het winterweer, willen wij u zo goed mogelijk op de hoogte houden via onze website. Vanwege het grote aantal bezoekers naar onze site, hebben we deze speciale winterpagina opgestart. Onze normale site is hiermee tijdelijk uitgeschakeld.

Tip: volg ons ook op Twitter @Arriva_NL om op de hoogte te blijven tijdens de reis.

Laatste update: 17 december, 17.15 uur

Provincie Groningen
De treinen in de provincie Groningen rijden volgens dienstregeling.

Provincie Friesland
De treinen in de provincie Friesland rijden volgens dienstregeling.

Provincie Noord-Holland
Tot nader orde rijden de bussen in Waterland niet meer. De buschauffeurs nemen op de terugweg naar de stalling zoveel mogelijk passagiers mee.

Provincie Zuid-Holland
De bussen in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee gaan weer rijden, m.u.v. lijn 90 die niet rijdt i.v.m. een te onveilige route over de Lekdijk. De dienstregeling kan nog niet worden gevolgd, door de lange files die zijn ontstaan. Vanwege extreme verkeersdrukte rijden er richting Utrecht geen bussen.

Provincie Gelderland
De bussen in de regio Achterhoek Rivierenland rijden met vertraging van 15 tot 30 minuten. Hevige sneeuwval wordt verwacht. De treinen op de MerwedeLingelijn rijden volgens dienstregeling.

Provincie Noord-Brabant
De bussen in de regio Noordoost Brabant en De Meierij rijden volgens dienstregeling.

Bron: http://www.arriva.nl
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Verrassend genoeg waren de DRIP's in Utrecht trouwens mooi actueel. Niet dat je eraan kon zien hoelang je moest wachten overigens, ze toonden scrollend "Wegens weersomstandigheden is de dienstregeling ontregeld"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Het grote groene bord wat bij het busstation Hoorn staat van Connexxion toont eigenlijk nooit iets anders dan: Connexxion wenst u een prettige reis. Ik vraag me af, is dat bord oorspronkelijk bedoeld voor reisinformatie? Want dan zou vandaag toch wel een dag zijn dat er nuttigere teksten op zouden moeten staan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:SMS van Geert vanaf Utrecht Centraal: 'op last van de politie geen informatie op het blauwe bord'. Wtf?
Een halfuur voor dit bericht was ik daar en stond de politie al de alsmaar groeiende mensenmassa voor het blauwe bord in de gaten te houden. Was extreem druk op dat punt in de stationshal.

In Utrecht werd overigens afwisselend omgeroepen dat er geen treinen naar Amsterdam reden, de sprinter naar Amsterdam van spoor 5 vertrok en dat er bussen naar Utrecht Zuilen, Maarssen en Breukelen reden. Welke van de drie was er nu waar :roll:
Sprinters naar Amsterdam zijn in ieder geval niet vanaf spoor 5 vertrokken, dus dat klopte niet. Vanaf spoor 4 en vanaf spoor 14 heb ik ze zien vertrekken (gekoppelde SLT, maar eerder ook een losse SGM-III. Knus :X).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Verrassend genoeg waren de DRIP's in Utrecht trouwens mooi actueel. Niet dat je eraan kon zien hoelang je moest wachten overigens, ze toonden scrollend "Wegens weersomstandigheden is de dienstregeling ontregeld"
Dat tonen ze sinds 13:15 uur vanmiddag. Ik stond op een bus te wachten die niet op kwam dagen, ineens was de DRIP leeg en werd de tekst over de weersomstandigheden getoond. Op zich netjes, maar nog beter zou natuurlijk zijn als de bussen die in de buurt waren wel getoond zouden worden :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Fles »

Nou, misser, weet ik niet. Maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden :)

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Aking »

Rond een uur of 17:00 verwees 9292ov trouwens naar http://www.traphic.nl/trein.aspx omdat ns.nl in "onderhoud" lag :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

@Fles: in 2009 had men het tenminste nog over het inzetten van langere treinen. Dit jaar kreeg ik een deja-vu gevoel: slechts 1/3e van de treinen naar Amf reed en dan ook nog eens alleen bestaande uit het Haagse deel.
Dat vond ik toch verdacht veel lijken op maart 2005 toen na forse sneeuwval de NoordOost alleen naar Rotterdam en de s2000 alleen naar Den Haag reed, waarbij de treinen ook niet langer waren dan de gebruikelijke lengte van die treindelen. (Met als verschil dat ik dit jaar nog niet heb mogen waarnemen dat de HC de reizigers uit de cabine van de machinist moest halen :P )

Toen ik vanmiddag met de bus in Utrecht aankwam zag ik materieel op Utrecht OZ aan de kant staan in hoeveelheden die zelfs op zondagochtend nog niet gehaald worden :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Aking »

De storing van ns.nl lijkt overigens niet aan ns zelf te hebben gelegen:

'Stroomstoring InterConnect-datacenter oorzaak van ns.nl-problemen'


Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 17 december 2010 18:26, views: 7.398

Een brand bij een aggregaat van InterConnect zou voor een stroomstoring bij het datacenter hebben gezorgd. Als gevolg hiervan zouden meerdere grote websites zoals die van de Nederlandse Spoorwegen met downtime te maken hebben gehad.

Het hele bericht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8648
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Milco »

Op www.gvb.nl staat er dat alle bussen, trams en metro's zo veel mogelijk rijden, maar dat de Stop/Go tijdelijk niet rijdt vanwege de gladheid. Uhm, die is toch opgeheven sinds 12 december? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Volgens mij per 1 januari pas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8648
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Milco »

O, op de wiki staat namelijk per 12 dec. En de GVB-site doet het voor de rest niet, je kunt alleen dienstregelingen vinden, nieuwsberichten enzo kun je tijdelijk niet vinden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door STF »

Stop/Go heeft een afwijkende datum t.o.v. de gewone metro/tram/bus dienstregeling, wordt opgeheven per 1 januari 2011.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8648
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Milco »

Als ik op teletekst.nos.nl kijk, en dan op pagina 752, dan zie ik dat alle omgeleide ICE's tussen Utrecht en Amsterdam op Hilversum Sportpark en Weesp stoppen... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Fles »

Milco1995 schreef:Als ik op teletekst.nos.nl kijk, en dan op pagina 752, dan zie ik dat alle omgeleide ICE's tussen Utrecht en Amsterdam op Hilversum Sportpark en Weesp stoppen... :roll:
De 124 kapt er in Emmerich gewoon mee, die waagt zich helemaal niet meer aan deze kant van de grens. Volgens pagina 1/10 dan. Volgens pagina 2/10 toch weer wel, maar met +29. Hoe is't nou? :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Wie weet rijdt ie tot Emmerich en vanaf daar met vervangend mat naar NL? Dat was vorig jaar ook telkens zo, omdat er op een gegeven moment niet genoeg ICE stellen met NL-toelating waren.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ruben »

Zoek je 's nachts de nachtbushalte bij de Westergasfabriek om richting CS te komen, vind je halte "van Limburg Stirumstraat" waar een nachtbus stopt. Dan bepalen aan welke kant van de weg je moet staan gaat je niet lukken aan de hand van de vertrekstaten. Aan beide kanten van de weg hangt de vertrekstaat voor de richting Station Sloterdijk...
De kubus klopte wel en wist ergens dat dat ding toch een rondje door Westerpark draaide, maar toch slordig dat men dat zelf niet doorheeft bij het ophangen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Marc »

Vanochtend zag ik dat in de ontvangsthal van het AZM in Maastricht (ziekenhuis) een scherm hangt die de wachttijd aangeeft voor de komende vier bussen. Hierbij viel me op dat bussen al van het scherm verdwenen voordat ze aan de halte waren geweest en dat de aankomende bussen (met AZM als eindpunt) ook werden aangekondigd.

Verder is Veolia slordig geweest met de informatie in het nieuwe dienstregelinsboekje van Maastricht (waar je ook nog eens een euro voor betaald): in het boekje staat dat lijn 4 op zaterdag alleen tussen CS en Villapark rijdt, terwijl het traject CS-AZM ook op zaterdag wordt gereden. Verder staat de rit van 08:46 aan het station in het boekje als belbus, terwijl de haltestaat zegt dat de bus een normale rit rijdt. De rit van een half uur later staat helemaal niet in het boekje, terwijl die wel rijdt (ik heb er vanochtend nog ingezeten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

In Dordrecht vermeldden alle DRIP's vanmiddag dat er vanwege weersomstandigheden een beperkte dienstregeling werd gereden. Van enige beperkingen was echter niks te merken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Gekko123 »

Op de site van Connexxion wordt er onder het kopje Regionaal (bij Nieuws, winterweer) informatie geplaatst over vertragingen van bussen rondom Zaandam en Naarden-Bussum, terwijl ik als provincie Utrecht had geselecteerd. Misschien tijd voor een cursus Nederlandse topografie :lol:
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door someone-unreal »

Gekko123 schreef:Op de site van Connexxion wordt er onder het kopje Regionaal (bij Nieuws, winterweer) informatie geplaatst over vertragingen van bussen rondom Zaandam en Naarden-Bussum, terwijl ik als provincie Utrecht had geselecteerd. Misschien tijd voor een cursus Nederlandse topografie :lol:
Daar staat informatie over heel Nederland ongeacht de regio die je hebt gekozen. Als er straks nog een pak sneeuw komt staat de lijst weer helemaal vol. Zoals gisterenavond het geval was.

Trouwens, soms is Connexxion ook een beetje de weg kwijt. Zo stond er: Huizen: lijn 100, 101, 105 en 111 stoppen niet bij Arenapark terwijl:
1. Arenapark niet in Huizen ligt maar in Hilversum
2. De 101, 105 en 111 helemaal niet langs Hilversum rijden dus ook niet langs arenapark.

en de zinnen kloppen de helft van de tijd niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Goed, de InfoXX van Connexxion Citea 3491 in de Zaanstreek was dus een beetje heel erg van slag.

- Alle haltes werden twee keer omgeroepen, en veel te vroeg. Ik drukte op de stopknop toen de halte Buikslotermeerplein voor de eerste keer werd omgeroepen, de buschauffeur wilde vervolgens stoppen bij de Scheurleerweg. Maar geroepen dat het niet hoefde, scheelde weer een keer volledig tot stilstand komen en lastig wegrijden...
- De schermen vielen om de haverklap uit
- De bestemming van de bus wisselde continue, tussen Amsterdam CS, Amsterdam CS via Oostzaan en Breukelen Markt. Bij die laatste bestemming veranderde het lijnnummer ook, maar ik weet niet naar welk lijnnummer dat dan moest zijn.
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb dinsdag en woensdag een avondje Connexxion Citea's en nieuwe Ambassadors lopen doen vanaf Station Zaandam. In totaal in 5 verschillende bussen gereisd en ALLE bussen met hun nieuwe Infoxx hadden dit probleem.

Die Infoxx resette steeds weer de oude halte waardoor de volgende halte werd omgeroepen, waarna deze zich na ongeveer 200 meter weer herstelde en terug plaatse op de volgende halte en tijdens het halteren terugplaatse op de vorige halte.
Hierdoor hoorde je 4 haltes omgeroepen worden in nog geen 40 seconden.

De schermen knalde er inderdaad na 15 seconden uit en meestal na 50 seconden weer in, geen touw aan vast te knopen. Door dit geintje betaalde bijvoorbeeld het ene meisje 1,87 terwijl de jongen na haar (ook Zaandam ingestapt 1,91 betaalde) (wat dus de volgende halte was na de afroep)

Ik hoop dat Connexxion snel wat doet aan hun Infoxx probleem in de Zaanstreek, want die oogt zo on-profi....
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21311
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Meltrain »

Connexxion heeft nog steeds humor op de pagina Winterweer.
Middelburg: stadsdienst Goes rijdt niet tot nader bericht
Juist ja. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13027
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ardan »

Vrijdag met mijn vriend en wat vriendinnen een dagje Amsterdam gedaan. Verslagje knutsel ik nog wel in elkaar. We zijn relatief vroeg teruggegaan omdat we zoiets hadden van 'wie weet hoe lang we erover doen om weer in Zwolle te komen..' We wilden eigenlijk de s1500 van 17:27 naar Amf nemen, van spoor 10b. Er stonden twee SLT'tjes aan elkaar klaar, maar die waren donker. Ik dacht dus dat de mcn van elders moest komen.. tsja, dan kan het wel even duren. Dat de IC niet reed had ik al wel begrepen. Tot ik ineens op 14b 2x SGMm-III zag staan. Goed kijken.. staat daar nou Weesp-Amersfoort Vathorst op de koersfilm? Ja.. 'JONGENS! RENNEN!!'
HC sloot nét de deuren, dus wij en wat anderen moesten door hem echt naar binnen gesleurd worden, vooral omdat de trein nogal vol was. Want ja, hij móést en zóú op tijd vertrekken. En er werd dus ook helemaal NIETS omgeroepen of op de CTA's gewijzigd.. en dus bleven er heel veel reizigers achter op 10b..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Ook een mooie op Schiphol: verstoring te Ut werd alleen in het Nederlands omgeroepen, storingen rondom Schiphol zelf alleen in het Engels! (Of nouja, iets wat daarvoor moest doorgaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten