OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Oud forumgebruiker »

VIRM schreef:Eergisteren op station Wormerveer werd het nog leuker:
*Pling plong plang* "Dames en heren, wegens de kerstdienstregeling rijdt de springer van één voor het heel
:X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Lekker eenduidig beleid maar niet heus... Achterhoek-Rivierenland is één concessie, maar in het Rivierenland is het busboekje gratis en in de Achterhoek kost 't € 2,50 :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Freek »

Kwam halverwege de omroep het station van Nijmegen binnen lopen, maar volgens mij hoord ik het goed.
"van 3 over het halve uur rijdt niet. De intercity van 45 over het hele uur stopt op alle tussen gelegen stations" Ja handig zo'n advies voor de reizigers die normaal met de s7600 gaan van .33. Deze trein rijdt ivm de 'winterse omstandigheden' niet. Maar om ze dan de s3600 in te sturen klopt natuurlijk niet. Tot Arnhem wel, maar je zou toch per ongeluk naar Velp willen en in de s3600 stappen.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door someone-unreal »

Daniel schreef:Lekker eenduidig beleid maar niet heus... Achterhoek-Rivierenland is één concessie, maar in het Rivierenland is het busboekje gratis en in de Achterhoek kost 't € 2,50 :roll:
Vind het sowieso een rare concessie. Grenst ook niet aan elkaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

De provincie Gelderland heeft het wel slim gedaan vind ik. Men heeft namelijk alle treindiensten allemaal op een hoop geschoven, en die allemaal in een concessie gestopt. Daar heeft men het busvervoer dan aan vastgemaakt, gezien de goede ervaringen met het visgraatmodel in de Achterhoek. De aanbesteding van de lijn Tiel - Arnhem alleen is naar mijn idee namelijk niet echt lucratief te krijgen. Slechts een keer per uur een trein door dunbevolkt gebied. De achterhoek compenseert dus waarschijnlijk de Betuwe/Rivierenland :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Aah vandaar, in Rivierenland moeten ze de busboekjes weggeven om nog iemand in de bus te krijgen :mrgreen:
Zonder gekheid: je doet nu net alsof de Achterhoek niet dunbevolkt is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

De treinverbindingen in de Achterhoek zijn duidelijk lucratiever dan die in Rivierenland. Anders zou er nu niet elk kwartier een trein tussen Arnhem en Doetinchem rijden ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door waldo79 »

Het gebied tussen Doetinchem en Arnhem is sterk op Arnhem gericht :idea: Bovendien is het elke ochtend filerijden op de A12 tussen Zevenaar en Velperbroek en aansluitend op de A18 vanuit Doetinchem.

Vanuit de Betuwe is er meer spreiding. Er werken mensen in de regio Veenendaal - Ede - Wageningen plus omliggende gemeenten, Arnhem en Nijmegen en vergeet ook de regio Utrecht. Veel meer versnippering plus dat het gebied niet makkelijk lucratief valt te ontsluiten met buslijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

De t241 was toen we langs de Bokkeduinen reden nog een IC naar Hannover volgens de omroep, maar toen ik in Amersfoort uitstapte was het ineens een IC naar Berlin Ostbahnhof geworden volgens de CTA's (op alle eerdere stations stond daar gewoon Hannover als bestemming op) :roll:
Overigens mochten alleen de Nederlands- en Engelstalige reizigers weten dat je in Amersfoort kunt overstappen voor Zwolle: in de Duitstalige omroep werd dat stukje weggelaten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Mark »

Zal wel aan de zondagse dienstregeling liggen, dan gaat de t241 wel naar Berlin. Het klopt dan nog niet helemaal: de t241 gaat maar tot Hauptbahnhof en niet naar Ostbahnhof. ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Maar waarom stond er dan alleen in Amersfoort de bestemming "Berlin Ostbahnhof" op en toonden de CTA's op Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht gewoon "Hannover" als bestemming?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Mark »

Tja, ik heb ze ook niet zo ingesteld helaas _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Maar waarom stond er dan alleen in Amersfoort de bestemming "Berlin Ostbahnhof" op en toonden de CTA's op Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht gewoon "Hannover" als bestemming?
Waarschijnlijk iemand die in Amsterdam wel op zat te letten en doorhad dat de t241 niet naar Berlijn ging, terwijl Amersfoort het niet door had?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Nou volgens mij gaat er ergens iets grondiger fout... ik heb er in Amersfoort ooit zelfs een omroep over gehoord toen een tot Bad Bentheim rijdende trein er met bestemming Berlin Ostbahnhof op stond. Men had het toen dus kennelijk in de gaten, anders ga je er niet over omroepen.
En zoals Mark al schreef: de t241 eindigt op geenenkele dag in Berost, die bestemming hoort dus überhaupt niet bij die trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Oud forumgebruiker »

Snap alleen de vraag van Daniel aan Mark niet: hoe moet die weten waarom NS een verkeerde bestemming op de CTA zet? Uberhaupt... het "waarom" van waarom CTA's verkeerd staan. Ze staan gewoon regelmatig verkeerd, dat is een gegeven. Leg je erbij nee :P :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Het was natuurlijk gewoon een vraag in 't algemeen he... en de meeste fouten zijn plakkende flapjes maar die heb je op zo'n digitale niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Gekko123 »

Gisteren nog gezien bij de s800: Op zowel Utrecht Centraal als Eindhoven wordt netjes de daadwerkelijke eindbestemming (Amsterdam Centraal, wegens de kerstvakantiedienstregeling) getoond, behalve in 's-Hertogenbosch. Daar werd de s800 aangegeven als Intercity naar Alkmaar (wat ie normaal gesproken doet op een vrijdag).

Vervolgens ging in de s800 van 9.53 uur uit 's-Hertogenbosch richting Utrecht bij het naderen van Utrecht nog verder als IC naar Alkmaar. Voor 's-Hertogenbosch zou de trein volgens de omroep niet verder rijden dan Amsterdam Centraal. Wat is het nou? -o-
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Raymond »

Gekko123 schreef:Gisteren nog gezien bij de s800: Op zowel Utrecht Centraal als Eindhoven wordt netjes de daadwerkelijke eindbestemming (Amsterdam Centraal, wegens de kerstvakantiedienstregeling) getoond, behalve in 's-Hertogenbosch. Daar werd de s800 aangegeven als Intercity naar Alkmaar (wat ie normaal gesproken doet op een vrijdag).
In Weert werd van de week eveneens ten onrechte beweert dat de trein naar Schagen reed, terwijl het op de overige stations wel goed ging.

Verder lijkt er een bushokje in Zuid Limburg uit de administratie verdwenen. De bushalte bij Eygelshoven Markt bevat nog een lijnennetkaart uit 2004. Het niet vervangen van de kaart is dus bij Hermes begonnen, maar door Veolia dus ook niet gebeurd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Raymond schreef: Verder lijkt er een bushokje in Zuid Limburg uit de administratie verdwenen. De bushalte bij Eygelshoven Markt bevat nog een lijnennetkaart uit 2004. Het niet vervangen van de kaart is dus bij Hermes begonnen, maar door Veolia dus ook niet gebeurd.
Oeh, die lijnenkaart wil ik wel in de verzameling :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

Nog van vorig jaar: een gelede Citaro die volgens de voorkant op lijn 63 naar Houten Station reed, volgens de zijkant was dat 47 Houten Station en volgens de achterkant weer lijn 63 :?.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Meltrain »

Volgens Google Maps heeft Goor ineens twee treinstations, namelijk 'Goor' en 'Station Goor'. :lol:
Klik hier.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Tochjo »

Dat is wel bij meer stations het geval. Zo staat station Brummen ingetekend aan de spoorlijn Arnhem-Zutphen, maar kwam ik hetzelfde station een paar dagen geleden ook tegen tussen Apeldoorn en Zutphen, ter hoogte van Eerbeek :P
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Mark »

Vem wordt door die kaart ook Empe-Voorst genoemd...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door deadlock »

Ja, Google Maps is een beetje stuk sinds de laatste grote update. Zo ligt Tilburg ook in de opeens ingepolderde Markerwaard.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Niet meer, dat is alweer een tijdje gefixt. Was wel een slordig foutje though.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten