OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Maik »

Op de zaanstraat stond vanmiddag inderdaad weer een DDM1 stam met lok.

Trein:

* ICRm in de s800
* DDAR in de s3100
* DDAR in de s3500
* ICM in de s4000
* VIRM-IV in de s4000
* DDAR in de s7400

Bus:

* Breng 1733 kwam rond 10:10 het busstation in Dtc oprijden en werd daar geparkeerd.
* De 2 hogevloersbussen van Syntus die afgelopen week rond Ede reden stonden rond 11:00 bij de stalling in Ede.
* Op lijn 72 vertrokken rond 20:30 2 Optare's ricting Lichtenvoorde en Groenlo.
Pommes.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Op lijn 136 van Rotterdam naar Stellendam reed vanavond de TCR 448. Een Qliner Citaro dus 8-):
Afbeelding

Deze liet naast Stellendam ook nog de tekst (+ Zierikzee) zien. Dit is voor de overstap in Oude Tonge op lijn 133 naar Zeeland en zit ook bij de Arriva-bussen erin. Daar wordt deze echter nooit gebruikt, maar nu dus wel:
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Op de HWGO-bussen van Arriva staat in zo'n geval bijvoorbeeld aangegeven: Heinenoord (ROTTERDAM), met een + erbij is dat weer net iets duidelijker dat het om een overstapverbinding gaat.

Zie ik het trouwens goed dat ook Zuidplein tegenwoordig verhoogde halteperrons heeft?
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Klopt, het Zuidplein heeft (met uitzondering van perron V) sinds de verbouwing in de zomer van 2009 nu ook verhoogde perrons.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Wubbo »

Vanochtend een duo SLT in de s5100. Leek op overkill gezien de extreme rust op de stations (hoewel, mijn trein was 2x zo druk als gisteren: we zaten nu met zijn tweeen op de benedenverdieping van een bak ;-)). Verder de gebruikelijke dingen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Dexter schreef:Op de HWGO-bussen van Arriva staat in zo'n geval bijvoorbeeld aangegeven: Heinenoord (ROTTERDAM), met een + erbij is dat weer net iets duidelijker dat het om een overstapverbinding gaat.
Het is het zelfde 'bestandje' met bestemmingen hoor. :mrgreen:

Maar inderdaad, zo is het net een tandje duidelijker. Vond het vanaf het begin af aan al vreemd dat alleen deze bestemming het plusje heeft en dat ze het niet doorgevoerd hebben in de Albatros (zodat het ook gefilmd wordt als de Albatros de lijnfilm aanstuurt). Deze bestemming is namelijk handmatig ingevoerd. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Cookie »

Klein beetje over de grens, maar misschien toch interessant: de Deutsche Bahn rijdt een aantal treinen voor de NordWestBahn tussen Xanten en Duisburg Hbf met Talenten viel me dinsdag op. Zal me niets verbazen als NWB nu te weinig treinen heeft door het ongeval met een werktrein een paar maand geleden.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Wat afwijkingen van een rondje Veluwe en de reis erheen en terug:
- DD-AR 7808 als IC t2116 te Rtd
- Een onbekende ICMm als IC t4924 te Ut
- Geen Optare op lijntje 97 in Hattem, maar een Mercedes Sprinter in rood-witte Veolia-kleuren...
- Volvo 1413 (die met de Veluwelijnlogo's) op stadslijn 10 in Apeldoorn
- Een ICRm-stam met 10 rijtuigen als IC t3562 te Ut
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

mb90 schreef:Wat afwijkingen van een rondje Veluwe en de reis erheen en terug:
- Volvo 1413 (die met de Veluwelijnlogo's) op stadslijn 10 in Apeldoorn
Hoe laat en waar ging die heen? (Perron B: Ugchelen, Perron C: Kerschoten.
Het maakt in die zin uit, dat als hij in die van .01/.31 naar Kerschoten ging, die de hele dag dat deed (de korte ritten), naar Kerschoten van.16/.46 (of naar Ugchelen), dan kwam hij ook op lijn 15 naar Teuge of lijn 18 naar Zonnehoeve/station de Maten :D
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Ik zag hem op het Marktplein op de rit van 11:46 uur vanaf het station naar Kerschoten rijden en daarna uiteraard weer terug naar het station. Verder heb ik hem niet meer gezien. Op de rit van 12:16 uur zat daarna de Optare 5308 en op de 18 zat toen de mini-Amba 2388, maar ik weet niet of dat planmatig is of niet.

Wat ik overigens in het vorige bericht nog vergeten was, was de Breng 5180 (een Volvo) die op de Arnhemse lijn 1 reed. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:op de 18 zat toen de mini-Amba 2388, maar ik weet niet of dat planmatig is of niet.
Vast niet, want die hoort gezien het nummer thuis in de concessie Zutphen-Hengelo-Oldenzaal :P (Wist niet dat ze daar ook al bussen vandaan geplukt hadden voor de Veluwe)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Aha, ja ik ben het eerlijk gezegd na die omnummering een beetje kwijt met de nummers van die bussen van wat nu waar hoort en zeker nu alles ook nog eens overal en nergens rijdt. :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

Op lijn 15/18 moeten optares gaan rijden... En aangezien die omloop uit lijn 10 komt (Station->Kerschoten->Station->Ugchelen->station->Teuge vliegveld of Zonnehoeve ->station), zullen die daar ook mee gaan rijden, de extra spitsritten met een gewone groene amba :)

En over die baby-amba's: het zal vast geen toeval zijn dat zowel de optare's als de baby-amba's genummerd zijn in de 5300-reeks :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

@mb90:
1xxx = voormalig Achterhoek
2xxx = Zutphen-Hengelo-Oldenzaal
3xxx = Twente
4xxx = Overijssel
5xxx = Veluwe

...'tis nog wel zo makkelijk dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

ja, maar de 5305 is nog een baby-amba, de 5306 is een optare :wink: (dus ik neem aan dat die (baby-amba/optare) gewoon door elkaar gebruikt (gaan) worden?) Die toeval bedoel ik :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Ik reageerde dan ook nog op mb90 :wink: Daarnaast had hij een baby-Amba met 2xxx-nummer gespot, die hoort dus niet op de Veluwe thuis. De baby-Amba's die daar moeten komen zijn te vernummeren 1500'en ex-Achterhoek :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

:oops: eerste zinnetje niet gelezen :oops:

De nieuwe amba's beginnen met de 5127, de oude 1500'den zijn genummerd 1501-1526. Dus zou je die naar de 5100 omnummeren, krijg je een mooie reeks 5101-5152.
Verder zijn er niet meer baby-amba's van syntus, dus het lijkt me dat die baby-ambas gewoon de 2387/2388 worden?

Ontopic: Ik zag gister een VanHool op de Delftse lijn 81 (volgens mij, was een afstandje). Ik dacht dat ze niet meer ingezet gingen worden?
Bij twijfel: gebruik beton.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door les7 »

Veolia heeft de baby-amba's van Syntus nog niet binnen, vandaar dat ze nog rijden. De omleiding voor een 10 meter bus gaat ook pas in in het voorjaar. De new A300's rijden nu overigens alleen nog op lijn 81 (i.v.m. de hoogte van het viaduct waarover de A13 gaat).
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

Niet tegen de concessie-eisen en qua reizigersaanbod kon het ook makkelijk, maar toch: ik zag vanmorgen op de Hoofdweg baby-Ambassador 3485 op lijn 284 (Wormerland P&R A7 - Amsterdam John. M. Keynesplein).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Milco »

Connexxion 8364 rijdt nu in Almere, maar weet iemand of deze bus voor de concessie Almere of voor de concessie Amstelland-Meerlanden (lijn 215 / 216) rijdt?
Ik zag 'm van de week op lijn 156 rijden, maar dat kan natuurlijk ook eenmalig zijn, dat 'ie op die lijn reed.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Klaasje »

ik heb hem een tijdje terug op de 215 zien rijden. Kennelijk maakt het niet zoveel meer uit omdat de 8146 (eerst vaste 215-bus) een tijdje terug ook plotseling op de stadsdienst te zien was. Ik denk trouwens dat sinds kort vrijwel alle ritten CXX-OV gereden worden. (Ook 160, 153, 155) Tours lijkt bijna geen enkele rit uit de reguliere dienstregeling meer te rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Meltrain »

les7 schreef:Veolia heeft de baby-amba's van Syntus nog niet binnen, vandaar dat ze nog rijden. De omleiding voor een 10 meter bus gaat ook pas in in het voorjaar. De new A300's rijden nu overigens alleen nog op lijn 81 (i.v.m. de hoogte van het viaduct waarover de A13 gaat).
Al ben ik nog steeds benieuwd hoe Veolia een lijn met twee bussen willen rijden als ze maar twee bussen hebben.... (lees: geen reserve dus)
Ik gok dat er nog minimaal 1 New A300 bewaard moet blijven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Milco »

Allereerst de beste wensen allemaal.

Ten tweede een opvallende inzet: trein t9641 vertrok net vanaf Helmond 't Hout (webcam) met +13 met SLT (6 bakken).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Jurre »

Vanmiddag stapten we in Kampen op CXX-lijn 143 naar station Kampen, net voor 3 uur. De dienst werd uitgevoerd met Amba 1830 wat me een afwijkend nummer lijkt in vergelijking met de daar aanwezige nummerreeks.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Caspar »

Ik zag gisteren om 18.20 uit Hoorn naar Amersfoort 2xSGM3 als IC vertrekken, de sprinter naar Zaandam en Hoofddorp van 18.29 reed met een ICMm 3tje. Overigens is er sinds de nieuwe dienstregeling wel een update in de SGMm omroep, ze roept nu ook in de s3300 om waar je kan overstappen. En dat doet ze op station Zaandam (voor Uitgeest en Alkmaar in een trein naar Hoorn, en Amsterdam centraal in een trein naar Hooffdorp). In Hoorn zegt ze nog dat je kan overstappen voor Heerhugowaard.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten