OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Die kan je dan ook vermelden in het topic Missers in de Reisinformatie, want het RIS in SLT herkent geen Sneltrein-nummers en met de huidige kwaliteit van de handmatige omroepinstallatie zal de infovoorziening nihil zijn geweest.
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Marc »

Herkent het systeem wel de treinnummers van stoptreinen uit andere regio's (plaatsen waar SLT nog niet hoort te komen, zoals hier in het zuiden de serie s6800)?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Ja hoor alle stoptreinseries zitten erin, ook die in het uiterste zuiden des lands. Bij het SGMm trouwens hetzelfde verhaal en daar zijn ze zelfs nog iets ijveriger geweest, want daar kun je ook nog steeds handmatig eindbestemmingen invoeren als Zoetermeer Seghwaert, Pijnacker en Gorinchem. Het SGMm kent overigens ook IC- en Sneltreinnummers.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Sprinter t5133 reed vanochtend met een onbekende ICMm-III. Daarna is er (ik vermoed) vanaf Roosendaal een gebruikelijke SLT 2637 voor in de plaats gekomen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door waldo79 »

Dexter schreef:Het SGMm kent overigens ook IC- en Sneltreinnummers.
Zal ook wel moeten aangezien het materieel ook in IC diensten opduikt :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Sterker nog, in een niet al te ver verleden heeft een SGMm IIItje weleens dienst gedaan als vervangend materieel voor de s9200 van Rsd naar Asd. Naar het schijnt gaven de displays en Loes gewoon correcte en automatische info door. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Ik vind vooral knap aan het systeem dat het ook perfect splitsende treinen kan omroepen, inclusief de juiste treinstelnummers. Wordt op het moment volgens mij nergens in dagelijkse dienst gedaan, maar hij kan het wel :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Ik vind vooral knap aan het systeem dat het ook perfect splitsende treinen kan omroepen, inclusief de juiste treinstelnummers. Wordt op het moment volgens mij nergens in dagelijkse dienst gedaan, maar hij kan het wel :D
Op zich is het RIS systeem in de SGMm ideaal, op een paar kleine puntjes na. zoals de vaste microfoon die onlogisch zit voor de Mcn, en het feit dat je het eindstation niet handmatig kan invoeren/terugzetten terwijl er een treinnummer is ingevoerd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Kan het RIS van de SLT alles wat de SGM ook kan? Die zou dan bijvoorbeeld het splitsen in Geldermalsen uit zichzelf moeten kunnen omroepen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Ik kwam een tegen 13.00u de TCR 419 op lijn 195 tegen hier in Numansdorp. Gevalletje SprinterCity kaduuk. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

De 451 (die daar vandaan komt?) rijdt nu rond in Waterland../ Wormerveer... Wellicht 1+1=2? (of totaal niet.. kan ook)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Kan het RIS van de SLT alles wat de SGM ook kan? Die zou dan bijvoorbeeld het splitsen in Geldermalsen uit zichzelf moeten kunnen omroepen?
Nee de RIS van de SLT kan niet alles wat die van de SGMm wel kan, maar je kan wel 2 stellen een verschillende eindbestemming geven, of het automatisch wordt omgeroepen dan zou ik je nog niet kunnen vertellen, heb nog niet meegemaakt dat er halverwege gesplitst moet worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

MdJ schreef:De 451 (die daar vandaan komt?) rijdt nu rond in Waterland../ Wormerveer... Wellicht 1+1=2? (of totaal niet.. kan ook)
Ja, dat zou goed kunnen. Echter rijdt de 195 wel weer hier, maar het zou me niet verbazen als die nu defect aan de kant staat. Ding heeft wel vaker kuren. Maar het is wel een leuke combinatie, busje 195 op lijn 195. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Milco »

Stefan schreef:
MdJ schreef:De 451 (die daar vandaan komt?) rijdt nu rond in Waterland../ Wormerveer... Wellicht 1+1=2? (of totaal niet.. kan ook)
Ja, dat zou goed kunnen. Echter rijdt de 195 wel weer hier, maar het zou me niet verbazen als die nu defect aan de kant staat. Ding heeft wel vaker kuren. Maar het is wel een leuke combinatie, busje 195 op lijn 195. :mrgreen:
Staan er straks passagiers op de halte naar het wagenparknumemr te kijken, "Goh, het lijnnummer staat wel erg vaak op de bus!" :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Klaasje »

Niet iedereen is nummer-o-fiel zoals jij en ik hoor.. :wink:
Ik zag net een grijze Citaro op lijn 155 Amsterdam-ZO - Almere Stad. Ook zag ik Amba 8245 op de A1 richting Amsterdam rond 16:40. Ze zijn mooi mysterieuze dingen aan het doen met de bussen hier in Almere. :X Groot onderhoud?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Onderhoud? Doen ze daar in Almere dan aan? Ze importeren nu toch bussen die polder in omdat die andere kapot zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Klaasje »

Sinds de nieuwe concessie in is gegaan rijden de bussen er voortreffelijk bij.. Bij Amba's wordt zo nu en dan zelfs het binnenplaatwerk opnieuw vastgeschroefd, dan heb je opeens een Ambassador die zelfs op de betonplaten in de tunnel in het centrum niet rammelt. Opzich mag dat ook wel.. Ik geloof dat het de bedoeling was de concessie met 113 bussen te rijden. Het vaste wagenpark bestaat alleen uit 130 bussen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Ik zag vanmiddag op spoor 2 in Ledn de m2411 staan, dus die heeft misschien wel een uitstapje in de s19500 gemaakt.
Vallend blad maakt rails glad.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ruben »

2CAFs op de 54, vertrek rond 15:50 op Amsterdam CS.
Een 51 richting Cs filmde 'Amstelveen Middenhoven'.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Heb ze net op lijn 53 naar CS gehad, de 51 ervoor was uitgevallen, dus superdruk.

Het zijn de 79 en 81.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

De t2861 vandaag met een knus duo ICMm-III'en...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Om 18:04 scheurden 3xPlan V door Diemen richting Weesp, gevuld met passagiers. Gezien het tijdstip moet dat bijna zeker een s1500 geweest zijn. De koersrollen toonden Amsterdam CS, dus weten doe ik het niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Mark »

Ik zag zojuist een behoorlijk oud uitziende gelede bus van Connexxion door Enschede rijden, volgens mij ook een hogevloers. Nummertje was de 7824.
Kon niet zien of het ding op een lijndienst reed of niet.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Dat is een hogevloersbus ja, een Duvedec Gelede. Die zal wel uit Zwolle komen, volgens mij de allerlaatste plek in Nederland waar ze nog steeds rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Klaasje »

Ik zie hier op het Amstelstation in Amsterdam GVB-bus 004 op lijn 37.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten