Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 08 jan 2011, 10:28
door Michael
Daniel schreef:@mb90: denk dat dit de afwijkende inzet wel verklaart.
Is gezien de schade aan de bus en wat er met de auto gebeurde niet zachtjes gegaan...
Dan staan er nu dus 2 Wrights aan de kant met schade. paar weken geleden ook op de Jan Blankenbrug (beter bekend als Lekbrug) een ongeval met een Wright

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 08 jan 2011, 21:19
door Daniel
Dit soort combi's zie je ook niet elke dag (Hoewel de 867 vorige week ook al een keer defect afgerangeerd werd in Amersfoort, dus het kan wel meer gaan voorkomen :P )

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 08 jan 2011, 21:43
door Daniel
Sommige reclamebussen zijn leuker zonder reclame...
Afbeelding

Nog een ander buitenbeentje in Enschede...
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 08 jan 2011, 22:15
door Oud forumgebruiker
Jij bent de laatste tijd ook flink op stap :wink: Zag op OViB ook al foto's uit Zaandam.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 08 jan 2011, 23:07
door Daniel
Tja, twee weekjes vakantie gehad dus dan gaat 't wat harder he :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 18:11
door Daniel
Kwam vanmiddag op Utrecht Centraal een setje van 2x SGMm-III tegen als intercity t8842 naar Leiden...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 08:34
door Wubbo
Als iemand nog wat DDAR mist?
- DDAR in de s5100
- DDAR in de s9800 (2x)
- DDAR in de s19800
- DDAR in de s9700

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 10:25
door Oud forumgebruiker
Het is duidelijk dat DDM weer in dienst is dus :), die DDAR's zullen vrijgekomen zijn uit de s2200, s3900/s3700 en s14500 :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 16:31
door Gekko123
Daniel schreef:Kwam vanmiddag op Utrecht Centraal een setje van 2x SGMm-III tegen als intercity t8842 naar Leiden...
Oh, dan hebben die er waarschijnlijk de hele dag al in die omloop gezeten, want ik zat gisteravond in een s2000 die gereden werd door SGMm-II + SGMm-III. Ik vond het al opvallend toen ik ze klaar zag staan op spoor 18.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 18:54
door Daniel
In deze tijden ook opvallend: de treinen (t2818 en t2861) die ik vandaag van/naar het werk had waren keurig op hun normale lengte. Zodoende absoluut geen sprake van extra drukte, maar er was ook bar weinig te merken van spitsmijdende reizigers... de "compensatie"-acties van NS lijken dus, zoals ik wel een beetje had verwacht, niet bepaald aan te slaan bij de vaste klanten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 19:00
door mb90
Een treintje later, de t2863 was wel te krap. Die reed met alleen de ICMm-IV 4213 weg vanaf Rotterdam Centraal.

Verder is de Belgische I6/I10 stam na een maandje weer terug van weggeweest in de Benelux. Ik zag de stam vorige week al toevallig rijden, maar vanmiddag reed deze stam in de t9237 en goed voor een foto:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 19:14
door Daniel
Ehm ja, da's nogal een schril contrast... de t2861 reed zo te zien (kon niet uitgebreid kijken, dan zou 'ie zonder mij vertrekken) met 9 bakken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: di 11 jan 2011, 13:42
door Ardan
Terwijl ik gisteren even voor 11 uur in Arnhem op --Stefan-- stond te wachten, zag ik twee gekoppelde ICE-stellen naar Amsterdam gaan, een Nederlandse voorop en een Duitse erachter. Zal denk ik geen last van capaciteitstekort hebben :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: di 11 jan 2011, 15:42
door Justin
Daniel schreef:In deze tijden ook opvallend: de treinen (t2818 en t2861) die ik vandaag van/naar het werk had waren keurig op hun normale lengte. Zodoende absoluut geen sprake van extra drukte, maar er was ook bar weinig te merken van spitsmijdende reizigers... de "compensatie"-acties van NS lijken dus, zoals ik wel een beetje had verwacht, niet bepaald aan te slaan bij de vaste klanten.
Ja ik heb ook niet veel keuze, als ik altijd t2827 en t2860 Rtd-Amf/Amf-Rtd moet nemen. Het zijn meer de aansluitende s1900 die zo vervelend zijn. Vooral t1918 is hatelijk. Gisteren met 7 bakken ICRm werd elke m² benut, over de gehele lengte *bus* *O* :roll: :twisted: .

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: di 11 jan 2011, 17:35
door Bart
Mooi geen DDM vandaag in de t2250. Maar goed, morgen weer een kans.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: di 11 jan 2011, 20:38
door Klaasje
Hier zojuist op lijn 2 in Almere, de 8391. Nog een ex-Zaanse wagen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 01:04
door Suus
Ik vond het vrij opmerkelijk dat de s4600 uit Almere die om 5:43 aankwam in Amsterdam Centraal vanochtend met 3xSGM-III reed, voorzien van 5 conducteurs en 3 machinisten.

Overigens waren ze niet de enige die op dat tijdstip aan het werken waren, want bij de Brooodzaak in de stationstunnel stonden er nog eens 12 NS-medewerkers uitgebreid afwijkend materiaalinzet te bewonderen. Een zwerver reed namelijk met een IKEA-steekwagen vol koffers en andere troep voorbij in de stationshal _O-

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 13:48
door Caspar
Ik kreeg net een smsje van een vriendin: Mag ik eindelijk eerste klas reizen, zet de NS zo'n domme sprinter in. En idd ik zag even later haar langsrijden in Hoorn in de s4500 naar Amersfoort om 13.20 met 2x SLT (6+4) Ik zag in Alkmaar om 10.50 een DDar naar Den Helder vertrekken in de s3000.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 17:15
door Jurre
Gister, zo rond 14.00 schat ik, reed in Amersfoort CXX 3937 op lijn 70 naar Hilversum. Die lijn wordt normaal enkel uitgevoerd door Utrechtse Amba's. Nu opeens zo'n Amsterdamse Lions City ;).

Vanmorgen aan het eind van de ochtend vertrok CXX 8799 als lijn 121 uit Hilversum. De letterkast toonde Uithoorn als eindbestemming, is dit nieuw? Aardig afstandje :) .

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 18:03
door Etienne
Jurre schreef:Gister, zo rond 14.00 schat ik, reed in Amersfoort CXX 3937 op lijn 70 naar Hilversum. Die lijn wordt normaal enkel uitgevoerd door Utrechtse Amba's. Nu opeens zo'n Amsterdamse Lions City ;).

Vanmorgen aan het eind van de ochtend vertrok CXX 8799 als lijn 121 uit Hilversum. De letterkast toonde Uithoorn als eindbestemming, is dit nieuw? Aardig afstandje :) .
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn lijn 121 (waar over het algemeen Lion's City's op rijden) en lijn 70 (waar over het algemeen ambassadors op rijden) aan elkaar gekoppeld, waardoor dus eigenlijk een doorgaande lijn Amersfoort - Hilversum - Uithoorn ontstaat. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 18:06
door |Pim|
Hmmm, net in de s5200 te helmond het hout weer een SLT gezien, het andere materiaal was zeker op en dan SLT, zo te zien zijn ze weer optimaal in gebruik.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 19:21
door Milco
Pijnackerbus schreef:
Jurre schreef:Gister, zo rond 14.00 schat ik, reed in Amersfoort CXX 3937 op lijn 70 naar Hilversum. Die lijn wordt normaal enkel uitgevoerd door Utrechtse Amba's. Nu opeens zo'n Amsterdamse Lions City ;).

Vanmorgen aan het eind van de ochtend vertrok CXX 8799 als lijn 121 uit Hilversum. De letterkast toonde Uithoorn als eindbestemming, is dit nieuw? Aardig afstandje :) .
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn lijn 121 (waar over het algemeen Lion's City's op rijden) en lijn 70 (waar over het algemeen ambassadors op rijden) aan elkaar gekoppeld, waardoor dus eigenlijk een doorgaande lijn Amersfoort - Hilversum - Uithoorn ontstaat. :wink:
Ik dacht dat concessie Provincie Utrecht bus geen MAN Lion's City's had? Vreemd. Lijn 121 wordt dan zeker vanuit Uithoorn gereden?
|Pim| schreef:Hmmm, net in de s5200 te helmond het hout weer een SLT gezien, het andere materiaal was zeker op en dan SLT, zo te zien zijn ze weer optimaal in gebruik.
Vreemd, s5200 komt niet bij Helmond 't Hout, daar rijden enkel s1900 en s9600 (de laatste te 's-Hertogenbosch gekoppeld met s4400).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 19:26
door Daniel
Milco1995 schreef:Ik dacht dat concessie Provincie Utrecht bus geen MAN Lion's City's had? Vreemd. Lijn 121 wordt dan zeker vanuit Uithoorn gereden?
De combi 121/70 wordt gereden door Uithoorn en Amersfoort. Op zich logisch aangezien ze in Uithoorn ook Provincie Utrecht-Amba's hebben. De afwezigheid daarvan in Hilversum is namelijk juist de reden dat ze daarvandaan niet op lijn 70 rijden...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:14
door |Pim|
Oeps Milco, die bedoel ik ook.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:15
door Stefan
Daniel schreef: De combi 121/70 wordt gereden door Uithoorn en Amersfoort. Op zich logisch aangezien ze in Uithoorn ook Provincie Utrecht-Amba's hebben. De afwezigheid daarvan in Hilversum is namelijk juist de reden dat ze daarvandaan niet op lijn 70 rijden...
Ook dat. Verder kwam het omlooptechnisch zo wat beter uit. Al met al is er best een leuk rondje ontstaan. :)