Pagina 2 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:07
door reisthijs
Vanuit Amsterdam vertrokken een half uurtje geleden zelfs VIER V'tjes richting Arnhem.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:18
door someone-unreal
reisthijs schreef:De kans dat je één van die 10 SLT's treft die nog in dienst zijn is inderdaad niet zo groot.
someone-unreal schreef:ezelsbruggetje: DDM's rijden niet meer.
Zijn nu enkel DD-AR's.
Dat klopt niet helemaal want DD-AR is ook DDM. :wink: Alleen DDM-1 is buiten dienst.
Ja VIRM ook maar DD-AR noemen we DD-AR en DDM, zoals hij het bedoelt heet gewoon DDM(1)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:28
door Fles
Maik schreef:Check, 10 minuten geleden zijn er 3 V'tjes uit Arnhem vertroken als ICE t128.
Hoe gaat dat dan verder eigenlijk? In Emmerich overstappen of zo? Hoe rijmt zich dit met "Internationale treinen blijven rijden"? :?:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:29
door Maik
In Emmerich staat inderdaad weer een ICE klaar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:57
door reisthijs
Precies, er rijden nu dus treinen van Amsterdam naar Emmerich, dus dat zijn internationale treinen.
someone-unreal schreef:Ja VIRM ook maar DD-AR noemen we DD-AR en DDM, zoals hij het bedoelt heet gewoon DDM(1)
Nee VIRM niet, ik heb het over het materieel dat officieel DDM heet. Wat wij DD-AR noemen heet eigenlijk gewoon DDM-2, DDM-3 of mDDM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 14:06
door Fles
Tof *O* zoveel kansen krijg je niet om Plan V in Emmerich te fotograferen :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 14:47
door Dexter
someone-unreal schreef:de oudste serie virms zijn kapot..de nieuwe kunnen blijkbaar goed tegen de sneeuw.
Dat is inderdaad een opvallend probleem, het betreft hier de oude kopbakken van het originele IRM. Tijdens die winter een paar jaar geleden met stuifsneeuw kwam het probleem pas aan het licht. Van de 8600-serie (tot zes bakken verlengde IRM viertjes) is van een van de kopbakken preventief een van de tractieinstallaties uitgeschakeld.

De nieuwe VIRM 2/3/4 stellen en de nieuwe mBv7 tussenbakken zijn gelukkig veel beter bestand tegen de sneeuw.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 21:47
door Wubbo
De middageditie van deze bestseller komt helaas niet verder dan ICM in de s3000 (16.23 uit Ut naar Ah).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 21:52
door Suus
Ik heb nog Plan V in s5800 :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 23:38
door Meltrain
Wubbo schreef:Ik doe mee:
- ICM in de s2200
- 7 bakken ICR in de s1900
Deze zag ik dinsdag ook al, evenals een combo van 2x DD-AR in de s2100.

Vandaag:
-ICMm m4223 in (o.a.) de t5149.
-DD-AR in de s5100
-SLT in de s5100 (dat dat nog rijdt :shock: )

En qua bussen: op Arriva-lijn 77 reed er rond 14:30 een Wright rond. :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 23:42
door Daniel
Weet niet waar je die Wright zag, maar er zijn enkele spitsritten tussen Hardinxveld en Sliedrecht waarop planmatig een Wright rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 23:51
door Oud forumgebruiker
Fles schreef:Tof *O* zoveel kansen krijg je niet om Plan V in Emmerich te fotograferen :P
Die kans wordt geringer, maar afgelopen winters is het tradioneel wel el jaar een aantal keer voorgekomen. Net als bijvoorbeeld ICM en zelfs ICL.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 23:52
door Meltrain
Daniel schreef:Weet niet waar je die Wright zag, maar er zijn enkele spitsritten tussen Hardinxveld en Sliedrecht waarop planmatig een Wright rijdt.
Ik werd er door ingehaald op de Stationstraat te Hardinxveld-Giessendam, dus het lijk me geen 'tussenrit' aangezien deze (volgens de Wiki) via Wieling rijden.
Maar sowieso staat er op de Wiki niet dat er planmatig een Wright hoort te rijden op de 'tussenritten' (en ik snap niet waarom er dan Wrights op rijden). :S

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 23 dec 2010, 23:55
door Daniel
Gok omdat die ritten "minder rustig" zijn, druk kan je ze niet noemen. De tussenritten rijden een rondje door Hardinxveld omdat je bij het station niet kunt keren, komen dus wel degelijk over de Stationsstraat :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 14:04
door Daniel
Er kwam hier net een treintje PON Leusden -> Amersfoort voorbij met een compleet kale (geenenkel nummer en logo stond erop) 6400 voorop.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 15:34
door Reiziger Delft
Vandaag weer DD-AR in de s7600.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 18:05
door Meltrain
Aangezien er veel VIRM in de s5100 rijdt, is er blijkbaar niet meer genoeg over voor de s2100.
Daarom rijdt daar dan ook maar een DD-AR in. :?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 18:32
door Fles
Meltrain schreef:Aangezien er veel VIRM in de s5100 rijdt, is er blijkbaar niet meer genoeg over voor de s2100.
Daarom rijdt daar dan ook maar een DD-AR in. :?
De wereld op zijn kop natuurlijk :? :x

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 25 dec 2010, 19:45
door Michael
De Veolia 255 rijdt nu al een paar dagen rondjes op de stadsdienst van Breda(in dienst) is dus overgekomen vanuit Apeldoorn

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: za 25 dec 2010, 22:02
door Ardan
VIRM op de s7000 en DDAR op de s3600. Zelf ingezeten van Dv naar Zp, was wel weer eens grappig :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 00:44
door Wubbo
Even kijken, we hadden vandaag DDAR in de s2100, VIRM in de s5100, SGM in de s5100, SGM in de s4100 en Mat '64 in de s4100.

Eigenlijk was het enige kloppende wat ik heb gezien een DDAR in de s2200 en een Beneluxstam met Beneluxrijtuigen (al was dat wel een stam met een blauw rijtuig erin...)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 10:30
door Suus
In allebei de treinen van de s9500 zat gisteren SGM-III ipv SGM-II.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 13:11
door Reiziger Delft
Zaterdag reed er een losse plan V in de s7600.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 27 dec 2010, 12:22
door les7
Zojuist de m4233 in de s5100.
Ook zat er DDAR in de s2100.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Geplaatst: ma 27 dec 2010, 13:48
door Daniel
Rond 13.35 vertrok uit Ut de 1739 met 9403 op sleeptouw ri. Ht.
Zit nu zelf in een van de zeldzame nog werkende SLT's als t6047 (met +10 door ontbrekende machinist)