OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

@Marc: Is dat nog comfortabel, 70 km/h met een Volvo 7700?

Ik haalde vanmorgen een mDDM in waarvan het gele gedeelte van de kop van de motorbak helemaal zilver was gespoten door grafitti-'kunstenaars'. Ik moest van een afstandje even goed kijken wat voor materieeltype het nou was, maar toen ik later dichterbij kwam vond ik het er eerlijk gezegd wel gaaf uitzien. :mrgreen:

En wat een drukte vandaag zeg in de Noord-Oost-IC's. Ik zag een s500 met 15 bakken vanuit Amf in Ut aankomen en ik had later zelf in het Haagse deel alleen al 11 bakken. Is er iets te doen in den lande?
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Michael »

Dexter schreef:@Marc: Is dat nog comfortabel, 70 km/h met een Volvo 7700?
Dat is best goed te doen hoor. Althans met de gelede volvo´s 7700 van Veolia Brabant wel in ieder geval
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Ik haalde vanmorgen een mDDM in waarvan het gele gedeelte van de kop van de motorbak helemaal zilver was gespoten door grafitti-'kunstenaars'. Ik moest van een afstandje even goed kijken wat voor materieeltype het nou was, maar toen ik later dichterbij kwam vond ik het er eerlijk gezegd wel gaaf uitzien. :mrgreen:
Ah, die zal op hetzelfde opstelterrein gestaan hebben als de ICMm-IV die ik laatst tegenkwam...
En wat een drukte vandaag zeg in de Noord-Oost-IC's. Ik zag een s500 met 15 bakken vanuit Amf in Ut aankomen en ik had later zelf in het Haagse deel alleen al 11 bakken. Is er iets te doen in den lande?
Tjonge, wat is NS weer goed in scheef verdelen (aannemende dat je het over dezelfde trein had met de 15 en 11 bakken). Ze doen af en toe net alsof 't Rotterrdamse deel niet druk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Meltrain »

Ik heb vanmiddag op Zuidplein nog twee meisjes geholpen met de juiste bus vinden.
Op weg naar Ahoy' (voor de Boekenbeurs) liep ik langs de halte van 130/136/139 en zag dat twee meisjes bij de vertrekstaat van 130 keken en er weinig van snapten (iets waar ik overigens in mee ga: ik snap ook niks van de tijden op die lijn :? ), dus ik keek het even aan en heb toen heel subtiel gevraagd of ze wisten dat het zaterdag was. :wink:
Dat wisten ze wel en omdat 130 niet in het weekend rijdt, wees ik ze dan maar de vertrekstaat van 136 (die op de halte Heinenoord Busstation na, exact hetzelfde als 130 rijdt).
Ze leken toch niet helemaal tevreden, dus vroeg ik maar waar ze heen moesten. Dat was dus Heinenoord en iemand had ze gezegd dat ze met lijn 130 moesten. -o-
Nou ja, toen heb ik ze maar naar de halte van lijn 160 verwezen, waar ze vervolgens nog 25 minuten mochten wachten...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:de vertrekstaat van 130 keken en er weinig van snapten (iets waar ik overigens in mee ga: ik snap ook niks van de tijden op die lijn :?
Zo ingewikkeld zijn die tijden toch ook weer niet, keurige halfuursdienst in de spits al eindigt elke rit ergens anders. Alleen voetnoot c is een wat rare: "Rijdt door naar Sommelsdijk, De Samaritaan en Dorpsweg. Tot Middelharnis, Gemeentehuis" aangezien de twee haltes in Sommelsdijk normaalgesproken voor halte Middelharnis, Gemeentehuis komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:de vertrekstaat van 130 keken en er weinig van snapten (iets waar ik overigens in mee ga: ik snap ook niks van de tijden op die lijn :?
Zo ingewikkeld zijn die tijden toch ook weer niet, keurige halfuursdienst in de spits al eindigt elke rit ergens anders. Alleen voetnoot c is een wat rare: "Rijdt door naar Sommelsdijk, De Samaritaan en Dorpsweg. Tot Middelharnis, Gemeentehuis" aangezien de twee haltes in Sommelsdijk normaalgesproken voor halte Middelharnis, Gemeentehuis komen.
Ik doelde op het dikgedrukte ja. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Ach, ik ken ingewikkelder Arriva-vertrekstaten met voetnoten die tot H gaan hoor :P En lijnen met een voetnoot omdat ze op de terugweg een afwijkende route reden :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:
Dexter schreef:En wat een drukte vandaag zeg in de Noord-Oost-IC's. Ik zag een s500 met 15 bakken vanuit Amf in Ut aankomen en ik had later zelf in het Haagse deel alleen al 11 bakken. Is er iets te doen in den lande?
Tjonge, wat is NS weer goed in scheef verdelen (aannemende dat je het over dezelfde trein had met de 15 en 11 bakken). Ze doen af en toe net alsof 't Rotterrdamse deel niet druk is.
Nee, die trein bestond uit 5 drietjes en is uiteindelijk 'netjes' in 9 bakken voor de Hofstad en 6 bakken voor de Havenstad gesplitst. Ik schrijf uiteindelijk, omdat het ontkoppelen in de eerste instantie niet lukt. Mijn eigen trein die ik later moest rijden bestond uit 11 bakken voor Gvc en het Rtd -deel kwam ook los binnen.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Ach, ik ken ingewikkelder Arriva-vertrekstaten met voetnoten die tot H gaan hoor :P En lijnen met een voetnoot omdat ze op de terugweg een afwijkende route reden :roll:
Misschien dat ik de foto nog ergens heb, maar lijn 164 naar Rotterdam had bij Connexxion zelfs voetnoten die tot I gingen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Vanmiddag moest en zou de mais die toch pas vannacht naar Barneveld gebracht wordt persé 5 minuten eerder op Amersfoort GE staan... Gevolg was dat de t546 en t148 die keurig op tijd vertrekgereed stonden in de vertraging geholpen werden (en daardoor indirect ook de t1546 nog in de vertraging) :roll: .
Het gat waarin je zonder hinder kunt overkruisen voor de NoordOost langs is net zo lang als 't gat erachterlangs, dus daar was deze onhandige actie niet voor nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Ergens tussen vrijdagavond en zondagmiddag is in Diemen een vierde kaartautomaat geplaatst op het station. Hij staat in een Lammenschanshuisje tussen de opgang naar spoor 1 en de naastgelegen fietsenstalling en is van het type dat muntgeld accepteert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Een Lammenschanshuisje???

Als je zo'n abri als deze bedoelt dan komt 't wel vaker voor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Vanmiddag moest en zou de mais die toch pas vannacht naar Barneveld gebracht wordt persé 5 minuten eerder op Amersfoort GE staan... Gevolg was dat de t546 en t148 die keurig op tijd vertrekgereed stonden in de vertraging geholpen werden (en daardoor indirect ook de t1546 nog in de vertraging) :roll: .
Het gat waarin je zonder hinder kunt overkruisen voor de NoordOost langs is net zo lang als 't gat erachterlangs, dus daar was deze onhandige actie niet voor nodig.
Nou nou schokkend was dat hoor, 2 of 3 minuutjes waren het? Het lijkt me ook niet handig als die goederentrein voor station Amersfoort stilgezet wordt en zo ander treinverkeer blokkeert.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Die foto van Lammenschans is verouderd, er staan nu twee rechthoekige abri's. De korte zijkant staan achter en voor de kaartautomaat en zijn voorzien van glas, de zijkanten zijn maar voor de helft voorzien van glas, op de plek waar de kaartautomaat staat. Ik heb ze voor het eerst gezien op Leiden Lammenschans ter vervanging van de abri die je op de foto ziet, en daarom noem ik ze Lammenschanshuisjes :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

Een paar opvallende dingen vanochtend:
- De RandstadRail E was op tijd (zelfs: -2), deze werd echter weer teniet gedaan bij Laan van NOI, waar gewacht moest worden op een wissel dat goed gelegd moest worden.
- In RandstadRail 4 een controle van de HTM in burger. :?:
- Eveneens in RandstadRail 4 weigerde een groepje van 4 jongeren (+- 16j) de tassen uit het gangpad te halen in een volle tram. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Nou nou schokkend was dat hoor, 2 of 3 minuutjes waren het? Het lijkt me ook niet handig als die goederentrein voor station Amersfoort stilgezet wordt en zo ander treinverkeer blokkeert.
5 minuten (dus een officieel geregistreerde vertraging) voor drie treinen :wink:
Die goederentrein kon juist prima voor station Amersfoort stilgezet worden daar het nog 7 minuten duurt voordat de eerste achteropkomende trein zich aandient.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Ach, dat wordt er op zondagmiddag toch zeker wel weer uitgereden ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Die goederentrein kon juist prima voor station Amersfoort stilgezet worden daar het nog 7 minuten duurt voordat de eerste achteropkomende trein zich aandient.
Da's de vraag. Een stop van een goederentrein kost al gauw een minuut of 3 (remleiding moet weer vol met lucht), en daarna is dat ding zo traag als een slak in een teerton. Als je dus had gewacht tot na het vertrek van de IC's had je absoluut vertraging gehad voor de 1500 in beide richtingen, en mogelijk ook voor de NoordOosten uit de Randstad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Joshua »

Het was de laatste dag dat het gratis kon. Dus ik heb vandaag een ritje gemaakt in de ICE129. En het beviel me geweldig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Vakbordjes ophangen is moeilijk... als ik het goed gezien heb hangt aan de nieuwe kap van spoor 11 te Utrecht Centraal nu twee keer een bordje "Vak A" en is de afstand tussen vak B en C korter dan die tussen A en B.
Verder nog een bord verwijzend naar de Leidseveertunnel aan de nieuwe kap zien hangen met aan de zijkant provisorisch een bord "uitgang" eraan bevestigd, de CTA van 11a ligt ook al klaar op 't perron. Duidelijk te merken dat het perron binnenkort weer in dienst komt.

Alleen het middelste deel van het perron mist nog bestrating, daar lijkt men bezig te zijn met wat stalen balken waar planken op komen te liggen net als nu al het geval is op delen van spoor 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Michael »

Vanmiddag rond 16.45 was een Arriva chauffeur zo slim(NOT) om zijn gelede bus midden op de weg te parkeren naast de halte van de lijnen 400 en 401 waardoor er geen enkele bus meer door kon en het dus 1 groot zooitje werd. Mijn bus kon amper wegkomen doordat er ook nog Taxi's stonden
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Van de week ook die ICM gezien in de 500 maar vind hem wel cool eruit zien! doet me denken aan de duitse metro rijtuigen in de IC
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Stefan »

Waar gaat dit in godsnaam over? -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Over metro's met beeldschermen die als intercity uit Duitsland naar Nederland rijden.

Kortom: Totale wartaal :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Bart »

Wat nou wartaal? GTW prijst de nieuwe ICM en gaat zelfs zo ver om de ICM te vergelijken met de Metro-rijtuigen in Duitsland. Als ik het goed begrijp.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast