OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag vanmorgen ook t3326 met 9 bakken SGM... Gelukkig geen overkill voor dat provincieboemeltje van niks naar nergens :(
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

En jawel, vanmiddag liep RandstadRail Erasmuslijn opnieuw in de soep.

De metro van 12.12 van Pijnacker-Centrum richting Den Haag reed niet. Na 5 minuten verscheen deze met +8 op de borden, maar toen sprong het sein op groen en kwam deze buiten dienst voorbij gereden. Een aantal reizigers achterlatend, waaronder mij :evil:

De metro van 12.27 reed nog wel op tijd, maar bij Leidschendam kwamen we met +5 door een technische storing tot stilstand en zijn we met een slakkengangetje verder gereden. :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Ik ga even het hele verhaal af.

Vandaag roestgereden met een s4500 richting Enkhuizen, de trein moest zo traag de brug over de Zaan over dat de overkant bijna niet gehaald werd. Daarna werden nog even de wisseltjes bij Kogerveld meegenomen.

In de s1500 / s4500 zit een VIRM-6 waarvan ik het nummer niet kan lezen, omdat van de twee bakken aan de Amersfoortzijde de ramen van de benedenverdieping door een gekleurde substantie niet meer doorzichtbaar waren.

In Heiloo viel het mij op dat er een frietkraam OP het perron stond. Heb al veel stations met een frietkraam gezien, maar nog nooit op het perron zelf.

Bij Koog Bloemwijk stond de schoonmaker tussen de weg en het perron van spoor 1 in eventjes zijn behoefte te doen, helaas op zo'n manier dat alle reizigers van de passerende s4000 uitgebreid zijn leuter konden bestuderen. In deze s4000 zat overigens 2xSGM, waarvan er eentje SGM-II m2115 is. Komt om 17:05 aan op Rotterdam Centraal.

Tussen de Hemtunnel en Sloterdijk zag ik een bontgeschilderde Alliance rijden, met op de zijkant groot De buzz. Ben jij de eigenaar van deze bus of weet jij iemand wie de eigenaar van deze bus is, ik zou wel eens willen weten waar dus bus nu weer voor is :P

Uit Amsterdam Centraal reed een onverbouwde ICM-IV met reizigers weg op de sporen richting Schiphol. Geen flauw idee waar die naartoe moest, want de koersrollen stonden op Zwolle en Groningen. Op de sporen richting Zaandam reed ook nog een DD-AR, ook dat is geen gebruikelijke inzet op dat tijdstip (het was 15:40)

In treinstel m2966 in de s4600 was iemand kotsmisselijk of had iemand last van een blaffende broek, het toilet was van boven tot beneden helemaal bruin en er hing een ontzettend misselijkmakende geur. Ben niet verder naar binnen gelopen en snel weggerend :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Vanochtend een vriendelijke HC in de s2000 van Den Haag naar Utrecht die studenten er op wees dat ze deze maand ook gratis op zondag mogen reizen met een week-ov. Wat een service :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

@Bee: Dat is de ex Connexxion 1292 en gezien hun site is het een bedrijf in de maatschappelijke dienstverlening.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag is het DDM-1 weer terug in de s2200 :) , zoals hier in de 2250 (die was als enige nog te halen bij daglicht vanaf de stage) te Schiedam Centrum bij een steeds zwakker wordende zon:
Afbeelding

Verder viel mij op dat de loopbrug van Rotterdam Centraal nog steeds afgesloten is. Het was vanochtend wel glad, maar die gladheid was vanmiddag allang verdwenen. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Ben nog een ding vergeten. Vanochtend kwam ik aan in Leiden Centraal, en toe hoorde ik de omroep het volgende zeggen:

"Wegens een defect aan het spoor bij Zwijndrecht rijdt deze hele week de stoptrein naar Dordrecht slechts tot Rotterdam Lombardijen. Reizigers naar Barendrecht en Zwijndrecht kunnen in Rotterdam overstappen op een stoptrein naar Dordrecht en Roosendaal. De extra reistijd is ongeveer 15 minuten."

Dan moet er wel iets heel erg defect zijn, als je nu al weet dat het de hele week het geval zal zijn :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Nog sterker: dat defect was er al voor de kerstvakantie :!:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

@ Bee: op het perron van Heiloo staat geen frietkraam maar een bloemenkar. Hoe laat was je in Hoorn en Alkmaar? De Ddar bij Sloterdijk kon best een s4500 geweest zijn, zag er om 16.10 eentje in Hoorn naar Enkhuizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Ik ging naar Bovenkarspel Flora voor het bordje (dat had ik als enige van Hoorn - Enkhuizen nog niet), stapte daar om 13:34 uit, ben naar Bovenkarspel-Grootebroek gelopen via de straat naast het spoor, daar liep ik om 13:49 het perron op (aldus mijn telefoon). Dan was ik dus om 14:15 in Hoorn, en 14:45 in Alkmaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Reiziger Delft »

mb90 schreef:Verder viel mij op dat de loopbrug van Rotterdam Centraal nog steeds afgesloten is. Het was vanochtend wel glad, maar die gladheid was vanmiddag allang verdwenen. :?
Heeft dat niet met het bouwen van het nieuwe dak boven de loopbrug te maken? Het is in ieder geval nogal vervelend; als de Noord-Oost iets te laat binnenkomt uit Utrecht is het flink doorlopen richting spoor 8/9 voor Delft, wat door de drukke tunnel niet echt lukt. De loopbrug is/was daarom ideaal.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Justin »

Pijnackerbus schreef:En jawel, vanmiddag liep RandstadRail Erasmuslijn opnieuw in de soep.
Nounou, je hebt wel geluk op de E-lijn wat dat betreft he :(
Reiziger Delft schreef:
mb90 schreef:Verder viel mij op dat de loopbrug van Rotterdam Centraal nog steeds afgesloten is. Het was vanochtend wel glad, maar die gladheid was vanmiddag allang verdwenen. :?
Heeft dat niet met het bouwen van het nieuwe dak boven de loopbrug te maken?
Ik vind het ook vervelend, want juist achterin de NO/s2800 bij aankomst in Rtd is het altijd rustig, in tegenstelling tot vooraan. En in Amersfoort stap ik in dat gedeelte juist in, omdat de rest allemaal elders instapt...

En het is inderdaad niet te doen om dan in de spits door de tunnel heen te gaan, de loopbrug is daarvoor perfect, om van 13/14a naar 3a of 7a te gaan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

Voor de verandering had ik vandaag geen problemen met metrolijn E, maar m'n vader 's ochtends wel :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Was 'n mooie planning vanmiddag... dacht nog maar even wat af te maken op 't werk in plaats van het morgen te doen. Als gevolg daarvan kon ik de t2861 niet meer halen, maargoed, die bleek toch opgeheven :P
Gevolg was wel dat het stuk uit Leeuwarden voor de t12561 bestormd werd, daar kwam me trouwens ook een gigantische hoeveelheid reizigers uit. Desondanks daar maar ingestapt en dat bleek een goede actie te zijn geweest: in Amersfoort aangekomen zag ik dat het stuk uit Rotterdam, wat met een immense dreun aangekoppeld werd, slechts uit een los drietje bestond. Dat zal dus wel al goed vol gezeten hebben.

In Amersfoort trouwens ook nog aardig wat uitval van treinen ondanks dat de bommelding al anderhalf uur eerder loos alarm gebleken was.

Arme reizigers naar Gelderland en Twente trouwens: de eerste trein na de opgeheven t2861 is een Berlijn-IC en de bewuste trein schijnt normaal al amper de avondspitsdrukte aan te kunnen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

Reiziger Delft schreef:
mb90 schreef:Verder viel mij op dat de loopbrug van Rotterdam Centraal nog steeds afgesloten is. Het was vanochtend wel glad, maar die gladheid was vanmiddag allang verdwenen. :?
Heeft dat niet met het bouwen van het nieuwe dak boven de loopbrug te maken? Het is in ieder geval nogal vervelend; als de Noord-Oost iets te laat binnenkomt uit Utrecht is het flink doorlopen richting spoor 8/9 voor Delft, wat door de drukke tunnel niet echt lukt. De loopbrug is/was daarom ideaal.
Het heeft vooral te maken met de anti slip rand op de trappen. En deze schijnen pas vervangen te kunnen worden bij droog weer boven een bepaalde temperatuur.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Als ze dan toch anti-slipstrips gaan vervangen mogen er ook nog wel een paar van die strips naar Den Haag toe. De trappen van de tramperrons zijn echt levensgevaarlijk glad als het een beetje vochtig is :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Het heeft vooral te maken met de anti slip rand op de trappen. En deze schijnen pas vervangen te kunnen worden bij droog weer boven een bepaalde temperatuur.
Hebben ze daar dan vorig jaar niet tijd genoeg voor gehad in de zomer? Afgelopen winter is de loopbrug in Rotterdam namelijk ook continu dicht geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Het heeft vooral te maken met de anti slip rand op de trappen. En deze schijnen pas vervangen te kunnen worden bij droog weer boven een bepaalde temperatuur.
Ja, weer een verhaaltje uit het grote smoezenblik. Er zijn in heel het land honderden trappen zonder antislipgeneuzel in gebruik op allerlei stations. Maar dat kan allemaal gewoon, en in Rotterdam is het ineens een probleem. Natuurlijk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Ennes schreef:Het heeft vooral te maken met de anti slip rand op de trappen. En deze schijnen pas vervangen te kunnen worden bij droog weer boven een bepaalde temperatuur.
Ja, weer een verhaaltje uit het grote smoezenblik. Er zijn in heel het land honderden trappen zonder antislipgeneuzel in gebruik op allerlei stations. Maar dat kan allemaal gewoon, en in Rotterdam is het ineens een probleem. Natuurlijk.
De sliplaag op de trap was anders al behoorlijk aan het slijten voordat de boel werd afgezet, dus zo'n gekke redenatie is het niet. Dat de temperatuur boven een bepaalde waarde moet zijn klopt in ieder geval. Plakletters en zo kun je ook beter niet opplakken beneden 5 graden (zo uit mijn hoofd), dan blijft het niet goed plakken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Vanochtend samen met Tsov met ICE t121 naar Duitsland gegaan. Moesten overstappen in Emmerich, maar helaas hadden ze de trein in Emmerich aan de andere kant van het perron in de omgekeerde rijtuigvolgorde neergezet :')

Op de terugweg had een ICE in Nederland besloten een goederentrein te gaan knuffelen. Op Düsseldorf Hbf werd natuurlijk helemaal niets omgeroepen of op borden getoond of wat dan ook. Na navraag bleek de trein via Mönchengladbach Hbf te rijden. Daar stond de trein met +100 te boek, dus vertrek om 21:20 ipv 19:40 in Düsseldorf. In Mönchengladbach was er natuurlijk absoluut geen reisinformatie en geen personeel aanwezig, pas om 20:50 werd er eens omgeroepen dat er een ICE naar Amsterdam zou vertrekken van spoor 3. Hij zou daarna pas weer stoppen in Utrecht.

Goed, om 21:00 kwam er een ICE. Praktisch leeg, maar de reizigers die die ochtend tegenover ons zaten in de ICE naar Frankfurt zaten nu weer in dezelfde coupe :lol: De trein is daarna inderdaad zonder tussenstoppen langs een perron naar Utrecht gereden, maar we hebben wel in Venlo en Eindhoven op een goederenspoor stilgestaan. Uiteindelijk kwam de trein om 23:30 aan in Amsterdam Centraal, in plaats van 21:55. +95 dus. Ik ga dus compensatie aanvragen bij NS Hispeed, maar zal waarschijnlijk maar 25% terugkrijgen. Ik laat het niet bij een formulier alleen, ik vind wel dat ze de DB eens mogen aanspreken op het totale gebrek aan informatievoorziening aan hun reizigers. Het personeel in de ICE gaf ook niets aan van eventuele vertraging ofzo, het enige was dat ze als je koffie ging halen in de Bistro nee knikten als je geld liet zien, en je het bakje dus gratis meekreeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

25 % is normaal bij 60-119 vertragingen bij NS HiSPeed.

Alle energie die je er verder in stopt is onzinnig :Y
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Ik heb nog een bon van 20 euro ter compensatie van eerder overlast van Hispeed. De bon is alleen te gebruiken aan de balie en niet via internet. Dus, als ik nu een kaartje ga kopen, dan gaat er van de 20euro korting al 10 euro naar de baliekosten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Fles schreef:25 % is normaal bij 60-119 vertragingen bij NS HiSPeed.

Alle energie die je er verder in stopt is onzinnig :Y
Kan wel zijn, maar ik wil daar wel even mijn punt kwijt dat zowel NS Hispeed als de DB er niets van bakken op het gebied van informatievoorziening. Elke klacht daar zou er voor hun een teveel moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:Het heeft vooral te maken met de anti slip rand op de trappen. En deze schijnen pas vervangen te kunnen worden bij droog weer boven een bepaalde temperatuur.
Ja, weer een verhaaltje uit het grote smoezenblik. Er zijn in heel het land honderden trappen zonder antislipgeneuzel in gebruik op allerlei stations. Maar dat kan allemaal gewoon, en in Rotterdam is het ineens een probleem. Natuurlijk.
De meeste trappen in het land zonder antislipgeneuzel hebben ook geen RVS rand op de treden waar zoals in Rtd de versleten antisliprand op (behoort te) zit(ten). En de trappen schijnen in hun huidige staat dus afgekeurd te zijn.

En dan is het volgens mij idee toch slimmer om een antislipverhaal uit het smoezenblik te toveren, als reizigers die naar beneden flikkeren.

(En afhankelijk van je schoenen kunnen ze bij nat weer echt spek glad zijn is mijn ervaring!)

Maar goed, gelukkig zijn er altijd mensen die alles altijd beter weten ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Ik weet altijd alles beter, dat is al lang bekend :Y :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten