Pagina 13 van 15

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: wo 26 jan 2011, 19:23
door Daniel
Da's hetzelfde scherm als al enige tijd in Utrecht hangt... en owja, NS liet toch weten dat al het materieel weer gerepareerd was? Da's te merken: sinds deze week zijn opeens de treinen met afwijkende lengtes terug van weggeweest, dat ging de afgelopen weken juist zo goed. (Op mijn traject dan)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: wo 26 jan 2011, 23:55
door Fles
Nieuw baanrecord geklokt op de Fyra: 173,7 km/h *O*

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 10:16
door reisthijs
Dexter schreef:Edit: Volgens de planning gaat het eerste stel (een mDDM) in mei beginnen met de proefritten. Na de zomer volgt de eerste inzet in de reizigersdienst.
Is er ook al iets bekend over in welke treinserie(s) DDZ als eerste zal gaan rijden?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 11:41
door Etienne
En jawel, vanochtend viel er weer eens een metro op de Randstadrail E uit -o-

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 11:54
door Suus
Hoe reageert de RET op deze klachten?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 12:13
door GTW
Volgens mij heb ik te diep in de flesgekeken 173,9?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 12:20
door Etienne
Bee schreef:Hoe reageert de RET op deze klachten?
Klachten sturen heeft geen eens zin. Pas na 3 maanden (!!!) toen ik een klacht verstuurd had kwam er antwoord. Dus ik verzamel het bij elkaar voor een lange periode en dan kijk ik wel even verder. :Y

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 13:16
door find_your_spot
Pijnackerbus schreef: Klachten sturen heeft geen eens zin. Pas na 3 maanden (!!!) toen ik een klacht verstuurd had kwam er antwoord.
Ik heb van de RET Klantenservice in de periode 2006 - 2009 nog nooit antwoord terug gekregen op 1 van mijn 8 klachten.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 13:40
door Geert
Apart, ik heb de afgelopen jaren een paar keer gemaild met de klantenservice en vrijwel altijd kreeg ik een inhoudelijke reactie terug...

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 16:09
door deadlock
find_your_spot schreef:Ik heb van de RET Klantenservice in de periode 2006 - 2009 nog nooit antwoord terug gekregen op 1 van mijn 8 klachten.
Check je spambox eens?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 16:18
door find_your_spot
deadlock schreef: Check je spambox eens?
Ik vul nooit een emailadres in, ik eis terug gebeld te worden en anders op papier per post.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 19:17
door waldo79
Eisen is ook niet iets waarmee je behulpzaamheid kweekt 8-)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 19:36
door Fles
waldo79 schreef:Eisen is ook niet iets waarmee je behulpzaamheid kweekt 8-)
Onze vriend blaast wel vaker zo, neem het met een schepje zout ;)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 19:37
door Fles
GTW schreef:Volgens mij heb ik te diep in de flesgekeken 173,9?
Ja, dat staat er inderdaad niet. Klopt. Dronkelap :P

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 19:48
door Daniel
Vanmiddag was een bus die de uitvoegstrook richting Bleekstraat op wilde rijden op de Vondellaan in Utrecht vol in de zijkant van een auto gereden die daar linksaf sloeg naar het tankstation aan de overzijde. Amper schade aan beide voertuigen zo te zien, alleen stond de verongelukte bus wat onhandig waardoor de bus die ik had er maar net langs kon.
Op de bewuste uitvoegstrook stond naast de wagen van de toezichthouder o.i.d. van Connexxion ook nog een lijn 77 stil met de alarmlichten aan. Daar was verder niks aan te zien waarom 'ie er stond, wellicht is de auto tussen twee bussen gesandwiched geweest ofzo.

Aannemelijk vanwege de beperkte ruimte voor bussen die linksaf wilden, wat de doorstroming weer belemmert, stond op het kruispunt Vondellaan / Bleekstraat weer ouderwets een agent het verkeer te regelen met fluitje en armgebaren.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 21:22
door MdJ
-De 5021 heeft halteomroep.
-Op lijn 10 naar Ugchelen (dus 10/15 of 10/18) met een amba ipv een optare, de 5014 dacht ik
-Volgens mij reed op lijn 5 Berg en Bos in de avond het POD-busje. Zelfde type als het buurtbusje, maar dan zonder stickers van "Buurtbus".

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: do 27 jan 2011, 21:42
door Maik
Vandaag voor het eerst 2 Arriva Amba's(8021 en 8023) gezien in Aalten. Ik gok dat ze in dienst reden van Gelderesch reizen en van de Hameland (sociale werkvoorziening in de Achterhoek) kwamen en onderweg waren naar Winterswijk/Lichtenvoorde. Ik zal eens kijken of ik dat morgen nog eens kan checken. :)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 16:51
door ODRAIL
find_your_spot schreef:
Pijnackerbus schreef: Klachten sturen heeft geen eens zin. Pas na 3 maanden (!!!) toen ik een klacht verstuurd had kwam er antwoord.
Ik heb van de RET Klantenservice in de periode 2006 - 2009 nog nooit antwoord terug gekregen op 1 van mijn 8 klachten.
De RET en klachten, dat is geen goede combinatie. Heb de laatste 2 jaar verschillende klachten verstuurd, maar nooit een antwoord gehad.
Geert schreef:Apart, ik heb de afgelopen jaren een paar keer gemaild met de klantenservice en vrijwel altijd kreeg ik een inhoudelijke reactie terug...
Dan heb je geluk gehad. Heb de ervaring die hierboven beschreven staat, en ik ben in Rotterdam zeker niet de enige met mijn ervaring.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 18:58
door Stefan
Ik kan het ook beamen. Heeft bij mij ook een aantal keren bijna 3 maanden geduurd voordat ik reactie kreeg. :N

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 19:05
door ODRAIL
Niet alleen de klantenservice (voor zover je daarvan nog kunt spreken), ook de reisinformatie bij ongevallen en stremmingen is een drama bij de RET.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 19:14
door mb90
Ik kan mij aansluiten bij Geert over de klantenservice van de RET. Ooit geklaagd over een bus (lijn 63) die onderweg altijd te vroeg vertrok (soms meer dan -5) en dat komt nu (na een telefonisch antwoord binnen een week) een stuk minder voor. Of over deuren van een Citadis die bij de halte Beurs ineens dicht vallen, waarna de tram gelijk wegrijdt. Hier volgde een nette mail over als reactie. En mijn moeder had ooit ook geklaagd over het rijgedrag van een buschauffeur en kreeg ook een telefonische reactie terug. Het kan dus wel.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 20:12
door Etienne
KM46 schreef:Niet alleen de klantenservice (voor zover je daarvan nog kunt spreken), ook de reisinformatie bij ongevallen en stremmingen is een drama bij de RET.
Check, vooral op de E-lijn. Dat verklaart ook meteen waarom er na Leidschenveen meestal geen RET-info meer gegeven wordt (ook al is het werkgebied van de HTM) :roll:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 21:09
door ODRAIL
Pijnackerbus schreef:
KM46 schreef:Niet alleen de klantenservice (voor zover je daarvan nog kunt spreken), ook de reisinformatie bij ongevallen en stremmingen is een drama bij de RET.
Check, vooral op de E-lijn. Dat verklaart ook meteen waarom er na Leidschenveen meestal geen RET-info meer gegeven wordt (ook al is het werkgebied van de HTM) :roll:
Hmm, Ik dacht dat het RET-gebied tot Berkel-westpolder liep?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 23:37
door Bart
KM46 schreef:Hmm, Ik dacht dat het RET-gebied tot Berkel-westpolder liep?
Dat is wel het SRR-gebied, maar ik denk dat RET gewoon de lijn tot Ldva beheert. Bij storingen bij de HTM zie je ook dat lijn E tot Nootdorp rijdt.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Geplaatst: za 29 jan 2011, 16:05
door Marc
Vanmorgen reed ik in Maastricht met lijn 6 richting het station. Onderweg stond een vrachtwagen dwars over de weg waardoor de bus niet verder kon. Enkele minuten later reed de vrachtwagen iets achteruit en er ontstond een gat voor auto's (die deels over de stoep reden). Wat ik dacht gebeurde ook, de bus ging ook proberen om langs te komen en door volledig over de stoep te rijden en met een klein beetje manoeuvreren lukte het om langs te komen. Om de verloren tijd weer in te halen reden we op verschillende plekken met een gangetje van 70 km/h door de bebouwde kom...