OVer Missers in de Reisinformatie #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Freek »

De ICE is toch gewoon de vervangende trein voor de Berlijntrein. Zie ik wel vaker langskomen, de vervangende trein wordt dan ingelegd met een nummertje die het systeem als extra ICE trein ziet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Moest toch even goed kijken wat er nu stond... de Arrivabussen met driecijferig lijnnummer stoppen namelijk zowiezo niet bij halte Europalaan in Utrecht. Vanmiddag bleek het echter een tikfoutje van de chauffeur waardoor er "881" i.p.v. "81" op de lijnfilm stond :P

In m'n mailbox zie ik nu net een Arrivabus langskomen met bestemming "Dordrecht SC" op de film. Waar dat nu weer de afkorting van mag zijn? Station Centraal wellicht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:In m'n mailbox zie ik nu net een Arrivabus langskomen met bestemming "Dordrecht SC" op de film. Waar dat nu weer de afkorting van mag zijn? Station Centraal wellicht :wink:
Ah, gaan we weer terug naar het gouwe oude GVB-tijdperk? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Dordrecht SlowChat. Ik zou er niet eens raar van opkijken :lol:


TROUWENS OP TILBURG UNIVERSITEIT STAAN ALLE TBP'S IN CAPS LOCK.

Net of er anders iets onduidelijk is daar of zo.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door STF »

Op de GVB site is het wel een puinhoop qua nachtbustarieven; in de ene taal ben je €4,- kwijt in de andere taal €3,50 en in weer een andere taal staat er uberhaubt geen tarief bij vermeld... Goed een foutje kan gebeuren maar dit is ronduit belachelijk, zo werkt ook bijvoorbeeld de nachtnetkaart niet op het Engelse gedeelte van de site maar wel weer op de Duitse, Franse, Italiaanse, Spaanse, etc.
Er staat overigens een GVB bus afgebeeld bij de Sternet-pagina van Connexxion en op de GVB Sternet-pagina staat dan juist weer een Connexxion bus, heel wondelijk...

Stappen find_your_spot en STF ineens al Duits pratend de nachtbus in, zullen ze wel op de korting uit zijn... :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door webguy »

Fles schreef:Dordrecht SlowChat. Ik zou er niet eens raar van opkijken :lol:


TROUWENS OP TILBURG UNIVERSITEIT STAAN ALLE TBP'S IN CAPS LOCK.

Net of er anders iets onduidelijk is daar of zo.
Dat gebeurt als er treinen handmatig worden ingevoerd door de omroeper geloof ik. Gebeurt in Arnhem ook af en toe dat een regel er zo uit ziet...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Dan nog moet de omroeper capslock aan hebben gehad, allicht zonder het te weten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door webguy »

Nou, ze doen het heel consequent...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Dan moet het iets van Infoplus zijn, want ik heb in mijn 3 jaren als omroep toch behoorlijk wat treinen aangemaakt die op de DTW en andere overzichten met actuele vertrektijden gewoon zonder hoofdletters verschenen. In de rustige uurtjes snachts ook aardig wat mee zitten spelen/testen, door bijvoorbeeld in te voeren: Wordt omgeleid via Caspar. Of: Rijdt niet verder dan Caspar :lol: En dan natuurlijk even kijken in de hal van Amsterdam of ie het ook toonde :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Haha, wat moesten reizigers wel niet denken ;)
Maar inderdaad zie je wel redelijk consequent hoofdletters in die 'eigen' eindbestemmingen. Misschien een tik van de meeste omroepers (A)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Zal wel eens opletten of ik iemand kan betrappen. Maar ik stoor me meer aan zelf ingetypte bestemmingen zonder hoofdletter bv: Rijdt niet verder dan zaandam, of nog erger: Rijdt niet verder dan zd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

NS op twitter: Tussen Delden en Oldenzaal rijden geen treinen door een seinstoring. Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Oldenzaal.


Lijkt me een omweg ;-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Zal wel eens opletten of ik iemand kan betrappen. Maar ik stoor me meer aan zelf ingetypte bestemmingen zonder hoofdletter bv: Rijdt niet verder dan zaandam, of nog erger: Rijdt niet verder dan zd.
Oh ik dacht dat alles gecodeerd was en dat je alleen codes in kon voeren, teminste dat was wat de omroep/cta-dame me vertelde tijdens mijn laatste bezoek aan de Post in Rtd een paar jaar geleden. Is het nu met Infoplus en TBP mogelijk om zelf een tekst in te typen? Dan mogen ze wel uitkijken dat we geen toestanden gaan krijgen van lollige medewerkers zoals bij Arriva toen de GTW's in het noorden gingen rijden. Ik heb eens foto's gezien dat die op het opstelspoor bestemmingen als 'Droplul', 'Flapdrol' en 'Te Koop' filmden en dat een heel weekeinde lang. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Is het nu met Infoplus en TBP mogelijk om zelf een tekst in te typen? Dan mogen ze wel uitkijken dat we geen toestanden gaan krijgen van lollige medewerkers
Nu herinner ik me een foto van zo'n scherm met de volgende zeven treinen in Amersfoort, waarop bij een trein werd vermeldt "rijdt verder naar Hengelooooooooooo" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

webguy schreef:Nou, ze doen het heel consequent...
Kun je zeggen ja :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ardan »

Bij Casplock-lezen hoor ik altijd een schreeuwstem in mijn hoofd :lol:
BREDAAA!!!!!
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Ja ik ook. Ik had al meteen "SPRINTURR EINDHOVUH DE GEKSTUUUHHH" in mijn hoofd. Moest wel een beetje grinniken :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:
Caspar schreef:Zal wel eens opletten of ik iemand kan betrappen. Maar ik stoor me meer aan zelf ingetypte bestemmingen zonder hoofdletter bv: Rijdt niet verder dan zaandam, of nog erger: Rijdt niet verder dan zd.
Oh ik dacht dat alles gecodeerd was en dat je alleen codes in kon voeren, teminste dat was wat de omroep/cta-dame me vertelde tijdens mijn laatste bezoek aan de Post in Rtd een paar jaar geleden. Is het nu met Infoplus en TBP mogelijk om zelf een tekst in te typen? Dan mogen ze wel uitkijken dat we geen toestanden gaan krijgen van lollige medewerkers zoals bij Arriva toen de GTW's in het noorden gingen rijden. Ik heb eens foto's gezien dat die op het opstelspoor bestemmingen als 'Droplul', 'Flapdrol' en 'Te Koop' filmden en dat een heel weekeinde lang. :Y
Nee zoals het op de foto's van Fles staat kan het naar mijn weten niet handmatig worden ingevoerd, zeker niet in Bepac. Alleen de extra opmerkingen als Rijdt niet verder dan... of rijdt verder naar... kan gevolgd worden door een handmatig woord. Dit zal dus door bureau lokaal plan (=NS) verkeerd zijn aangemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Mijn ouders ontvingen de Vaarwel strippenkaart krant van de provincie Zuid-Holland en Haaglanden, maar een van de foto's erin zijn van een jongen en een meisje op busstation Leyenburg in Den Haag. Alleen zijn de bussen wit met een blauwe onderrand, maar wel gewoon MAN-bussen zoals Veolia die heeft!. Niet al het rood is verdwenen, want het meisje draagt rode pumps :?

De foto op de voorkant is trouwens ook mooi. Een strippenkaart in een bus bij het achterraam die wordt uitgezwaaid door een groepje mensen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Mijn ouders ontvingen de Vaarwel strippenkaart krant van de provincie Zuid-Holland en Haaglanden, maar een van de foto's erin zijn van een jongen en een meisje op busstation Leyenburg in Den Haag. Alleen zijn de bussen wit met een blauwe onderrand, maar wel gewoon MAN-bussen zoals Veolia die heeft!. Niet al het rood is verdwenen, want het meisje draagt rode pumps :?
Dat zat ik me nou ook al af te vragen, waarom blauw :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend vroeg vertrok de s1700 v 08.05 uur uit Rotterdam van spoor 15B ipv 14A. Nou was dit totaal niet te lezen op het station (behalve op zo'n scherm met actuele vertrektijden bij de ingang. De CTA's op spoor 14 waren blanco en dat is naar mijn idee toch wel reizigersonvriendelijk. Verder is er in de tunnel geen scherm met de vertrekkende treinen van spoor 15 en 16. Op spoor 15 is zelfs (door de werkzaamheden) geen enkele CTA aanwezig :X
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door webguy »

In Emmeloord staat het Connexxion vertrekinfobord-ding al een hele tijd op 09:58 geloof ik. De bussen die er op staan kloppen wel, maar er staat enkel een getal achter het lijnnummer en bestemming, dat is dan het aantal minuten. Maar sommige lijnen (315 Lelystad) staan er twee keer op. Vermoed dat het te maken heeft met de chaufwissel daar...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door MdJ »

De 5148 heeft nogsteeds een filmstoring, maar nu een nieuwe. Paar weken geleden bleef er een tweeregelige "Apeldoorn Busstation/NS" staan, nu stond er alleen "Arnhem CS". Zonder lijnnummer dus. Het busje reed op de 231, het display aan de zijkant toonde "91 Via Beekbergen"...
Bij twijfel: gebruik beton.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Thomas »

Volgens mij is er iets mis met de lijnfilm van GVB-tram 780: anderhalve week geleden zag ik hem op twee verschillende dagen rondrijden als lijn 9 naar Geuzenveld, vandaag als lijn 12 naar Plantage Parklaan.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Ik zag vanmiddag bij Asd een aantal nieuwe GVB-Citaro G's rijden die op de voorkant en aan de deurenzijde keurig netjes het lijnnummer + bestemming filmden, maar op de achterkant en de niet-deurenzijde stond alleen het lijnnummer (in de linkerhoek) terwijl op die displays ook ruimte is voor de bestemming. Moet dat nog worden ingeprogrammeerd?
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten