Pagina 7 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 13:13
door Cookie
Bij de vertrekstaat van Zuidbroek snap ik de logica niet. De ene keer staat er in de richting Groningen:
Groningen stoptrein, stopt in Sappemeer Oost, Hoogezand-Sappemeer, Martenshoek, Kropswolde en Groningen Europapark
en dan weer:
Hoogezand-Sappemeer-Groningen stoptrein
Beide stoptreinen bedienen dezelfde stations :roll: . Het maakt het er niet duidelijker op zo.

Als je bij Hoogezand-Sappemeer kijkt, dan worden ook bij de treinen richting Nieuweschans de tussenstations soms wel aangegeven, en soms weer niet. :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 16:14
door reisthijs
Het lijkt raar maar toch is het niet willekeurig: NS vermeldt bij internationale treinen altijd alle tussenstops op de vertrekstaat . Tja, als zulke regels strikt worden toegepast krijg je dus dit soort onnodig ingewikkelde vertrekstaten.
Wel een grote misser op die vertrekstaat van Hgz, dat er niet op staat welke treinen er naar Leer rijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 21:55
door Wubbo
De CTA van spoor 4 van Den Haag Centraal heeft ongeveer een week lang aangegeven dat de intercity naar Utrecht ook in Zoetermeer stopte. Vandaag stopte ie extra in Zoetermeer, maar nu werd het flapje niet meer getoond... In Utrecht wel trouwens, dat was wel netjes.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 21:58
door Geert
De CTA op spoor 2 van Schiedam Centrum geeft al maanden voor elke sprinter naar Vlaardingen/Maassluis e.v. 'Intercity' aan. Iets te veel eer voor de SLT'tjes ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 22:00
door Suus
De CTA van Schiphol, Spoor 1, helemaal aan het einde van het perron aan de kant van Amsterdam, heeft een handgeschreven flapje voor de eindbestemming Amsterdam Centraal. Toeristen vinden het geloof ik wel grappig :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 22:24
door Daniel
In Amersfoort stonden vanmorgen voor de verandering weereens enkele TBP's compleet op zwart... die van spoor 4a stond dat vanmiddag nogsteeds.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:14
door lamar
Daniel schreef:In Amersfoort stonden vanmorgen voor de verandering weereens enkele TBP's compleet op zwart... die van spoor 4a stond dat vanmiddag nogsteeds.
Windows vista? -o-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:15
door Chauf21
De CTA bij perron 5 van Leiden Centraal geeft al tijden 'internationale trein' aan voor de s2100 :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:34
door Suus
Is dat die van 5b? Die toont volgens mij werkelijk alles verkeerd, die van 5a doet het vooralsnog normaal volgens mij :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:40
door Chauf21
Het was die van 5a, de Schipholkant van dat bord overigens :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:40
door Suus
Curieus, gisterenochtend stond daar toch echt intercity op...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 15 feb 2011, 23:41
door Chauf21
:| Opmerkelijk, want vorige week toen ik op Leiden was, stond het er namelijk ook. Het staat me bij dat het daarvoor ook al een keer was.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 01:24
door marvinkok
Fietste zojuist vanaf m'n training langs het busstation, en daar viel me op dat de borden bij de busperrons bestemmingen toonden, normaal staan ze 's nachts uit, aangezien alleen de eerste bussen in de aankomende 60 minuten erop getoond worden. Mogelijk was het een test ofzo, want er stonden bestemmingen op die er overdag niet opstaan. De meesten klopten wel gewoon. En enkele waren met een via uitgebreid, zoals:
Lijn 62
Denekamp
Via Oldenzaal

en

Lijn 61
Overdinkel
Via Losser

en ook de 20, 73 en 74 kregen een via.
Maar er stonden ook Missers op, zoals:

Lijn 8
Enschede P+R

(rijd sinds drgl 2011 maar tot van Heekplein)

en

Lijn 19
Niteliner

(Rijdt al sinds Juni niet meer)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 09:44
door Geert
lamar schreef:
Daniel schreef:In Amersfoort stonden vanmorgen voor de verandering weereens enkele TBP's compleet op zwart... die van spoor 4a stond dat vanmiddag nogsteeds.
Windows vista? -o-
Nee, die dingen draaien op Linux ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 10:13
door webguy
Vandaag was m'n favoriete omroeper weer eens bezig in Arnhem (niet dus)...
De binnenkomende CityNightLine had een spoorwijziging. De beste man begint met "Hier volgt een dienstmededeling, trein 419 wordt behandeld op spoor 7, herhaling...", om vervolgens 2 minuten later om te roepen "City Night Line uit Zurich, ... komt aan op spoor 7, herhaling". Tja, de reiziger krijgt dus 3 minuten later pas de boodschap, terwijl servicemedewerkers ook andere communicatiemiddelen hebben...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 11:32
door Ennes
webguy schreef:Vandaag was m'n favoriete omroeper weer eens bezig in Arnhem (niet dus)...
De binnenkomende CityNightLine had een spoorwijziging. De beste man begint met "Hier volgt een dienstmededeling, trein 419 wordt behandeld op spoor 7, herhaling...", om vervolgens 2 minuten later om te roepen "City Night Line uit Zurich, ... komt aan op spoor 7, herhaling". Tja, de reiziger krijgt dus 3 minuten later pas de boodschap, terwijl servicemedewerkers ook andere communicatiemiddelen hebben...
Volgens mij is het wel handig hoor als het personeel eerder op de hoogte is, en op tijd op de juiste plaats kan zijn. en of daar nou andere communicatie middelen voor worden gebruikt of de omroep. Ik snap eerlijk gezegd niet waar je je druk om maakt. zowel de reizigers als personeel hebben de informatie toch ontvangen :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 13:34
door Wubbo
Als die informatie op dat moment beschikbaar is, waarom roep je dan niet gelijk een mededeling om voor iedereen? Die kun je na 2 minuten nog een keer herhalen, geen probleem, maar waarom zou je het niet gelijk ook doen?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 13:41
door webguy
Precies, en er wordt steeds geklaagd dat de werkdruk te hoog is voor omroepers en dat er teveel omroepberichten zouden zijn. Nou, waarom die extra informatie dan. Het is inderdaad geen gigaramp, maar het stoort wel. Verder is het niet heel relevant om de CNL om te roepen, je mag toch niet mee naar Amsterdam.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 14:35
door Geert
Aankomende CNL's en andere internationale treinen worden volgens mij altijd omgeroepen voor eventuele afhalers.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: do 17 feb 2011, 02:18
door Ennes
webguy schreef:Precies, en er wordt steeds geklaagd dat de werkdruk te hoog is voor omroepers en dat er teveel omroepberichten zouden zijn. Nou, waarom die extra informatie dan. Het is inderdaad geen gigaramp, maar het stoort wel. Verder is het niet heel relevant om de CNL om te roepen, je mag toch niet mee naar Amsterdam.
Tja waar je je al niet druk over kan maken!!!

Ik heb toch liever dat er EN een dienstbericht, EN een bericht voor reizigers/afhalers wordt omgeroepen als dat je niets hoort.
webguy schreef: Ik spuw morgen wel mijn woede over de disinformatie en de storing Ut - Db. Echt, soms vraag je je af waarom de NS nog geeft om reisinformatie, de medewerkers geven er namelijk kennelijk niks om. Iig bijna 3 uur ipv 1 uur gedaan over deur tot deur Bunnik -> Arnhem, uurtje van Bunnik naar Driebergen, uurtje Driebergen - Ede en toen nog met de s7600 en naar huis fietsen.
dit is niet goed...
webguy schreef:Mijn frustratie naar medewerkers was dat de stationsomroep in alle talen zweeg op Driebergen-Zeist,
webguy schreef:Vandaag was m'n favoriete omroeper weer eens bezig in Arnhem (niet dus)...
De binnenkomende CityNightLine had een spoorwijziging. De beste man begint met "Hier volgt een dienstmededeling, trein 419 wordt behandeld op spoor 7, herhaling...", om vervolgens 2 minuten later om te roepen "City Night Line uit Zurich, ... komt aan op spoor 7, herhaling". Tja, de reiziger krijgt dus 3 minuten later pas de boodschap, terwijl servicemedewerkers ook andere communicatiemiddelen hebben...
Dit is niet goed...

Het is ook nooit goed ook. :N

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: do 17 feb 2011, 09:57
door webguy
Ik kwam misschien een beetje beschuldigend over met de storing maandag in Bunnik tegenover NS medewerkers, maar bedoelde dat vooral tegenover de medewerkers die toen ten plekke waren. Tuurlijk zijn er wel NS medewerkers die hun best doen om reisinformatie te verlenen en dat goed te doen.

Over de omroep: ik hoor liever inderdaad een bericht dan twee, en dit is niet alleen de CNL, maar deze omroeper doet het voor elke vertraagde trein.

Verder hoorde ik vandaag een goede omroep voor de werkzaamheden tussen Deventer en Apeldoorn dit weekend: helder, duidelijk en goede opties gegeven, niet alleen "kijk op NS.nl"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: do 17 feb 2011, 14:41
door Daniel
Genoeg rare dingen gehoord in de omroep, maar de volgende was er vandaag voor het eerst... de HC van de t2849 ontving precies een SMS tijdens het omroepen van station Amersfoort :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: do 17 feb 2011, 14:49
door Milco
Ik weet niet of het een fout is, maar in de reisplanner op www.ns.nl staat dat trein 148 (?), vertrek Amsterdam Zuid om 15:00 uur richting Schiphol 41 minuten vertraagd is.
Er is een vervangende trein ingelegd, die rijdt na Amsterdam Zuid naar Hoofddorp, en stopt volgens de reisplanner niet op Schiphol... :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: do 17 feb 2011, 16:49
door Dexter
webguy schreef:Ik kwam misschien een beetje beschuldigend over met de storing maandag in Bunnik tegenover NS medewerkers, maar bedoelde dat vooral tegenover de medewerkers die toen ten plekke waren. Tuurlijk zijn er wel NS medewerkers die hun best doen om reisinformatie te verlenen en dat goed te doen.
@webguy: Ik snap dat je niet te spreken bent over de gang van zaken tijdens de verstoring waarin je verzeild bent geraakt en ik begrijp heel goed dat dat frustrerend is, maar het merendeel van het personeel wil graag de reizigers ter wille zijn. (Ennes en ik in ieder geval wel) :wink: Alleen lukt dat soms niet omdat we zelf geen of tegenstrijdige info krijgen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: do 17 feb 2011, 17:37
door Caspar
Gisteren stond er helemaal aan het einde van spoor 3 een DDAR in Hoorn, met Hoofddorp op de display. De HC en Machinist stonden te praten aan de andere kant van het perron met een sigaretje, in de veronderstelling dat hun trein er nog voor kwam. Een minuut of 10 voor vertrek van de s3400 die vanaf dat spoor normaal vertrekt, kwam er een SLT4 binnen, en kwam er een rangeer machinist aangelopen. Zowel HC als machinist dachten dat de SLT de s3400 ging worden, en zeiden dat ook tegen de reizigers. Toen kwam de stationsomroep: Dames en heren, de sneltrein naar Alkmaar, Haarlem en Den Haag staat gereed aan het einde van het perron.
Nu is het me wel al eens vaker opgevallen dat treinpersoneel door middel van de omroep voor reizigers toevallig dus naar de juiste trein wordt gestuurd, maar dat is toch niet de standaard procedure? Wie moet er normaal bellen, de Knoco of de bijsturing? In Hoorn is geen PLP naar mijn weten. Verder was het SLTje binnen 3 minuten omgebouwd en weer leeg vertrokken, dus dat ging lekker snel, anders zou die in de weg staan.