Dalkorting en studentenkaart.
Geplaatst: vr 28 jan 2011, 18:10
Studenten, zet ook geen dalkortingsproduct op je chipkaart!
Of je moet een moderne versie van Kafka willen beleven. :X
Ik heb dus per ongeluk mijn studenten ov-chipkaart dalkorting Oost-Nederland gezet - ik bedacht pas later dat het geen zin heeft bij studenten-OV en dat het eigenlijk geen toegestane/mogelijke combinatie is. Maar guess what: nu krijg ik het er niet meer af.
Samenvatting:
1. Vrij reizen gaat goed
2. Met korting reizen gaat goed bij HTM, NS, RET etc. maar niet bij Connexxion: in plaats van IN OK ST krijg ik nu IN OK Da en reis ik dus blijkbaar op het dalkortingsproduct. Ondanks dat een studenten-OV-kortingsproduct altijd meer korting zou moeten geven.
3. Gevolg: in het weekend betaal ik vol tarief.
4. Niemand weet hoe het er weer af moet.
En dit zijn alle pogingen om het op te lossen:
Maandag
1. Gebeld naar TLS 0900-0980, optie 1 (studentenchipkaart): ik kan je niet verder helpen, bel naar Connexxion (en de mevrouw was helaas amper te verstaan).
2. Gebeld naar Connexxion (0900-duur): wij kunnen je niet verder helpen, het is wel een Connexxion-product maar wij kunnen geen producten op chipkaarten zetten of er producten afhalen. Bel maar naar TLS.
3. Gebeld naar TLS 0900-0980, optie 6 (overige problemen): wij kunnen je niet helpen, het moet echt door Connexxion worden opgelost. Wel een melding in het systeem gezet zodat ik het volgende keer niet opnieuw hoef uit te leggen. Maar ik moet het toch echt nog eens bij Connexxion proberen.
4. Weer gebeld naar CXX, dezelfde mevrouw aan de lijn die nog eens uitlegt dat ze het echt niet op kunnen lossen. Maarrrr: ik kon wel op het station langsgaan en het dan bij de balie laten verwijderen. Na nog even navragen zegt ze dat ik het alleen bij het NS-station in Arnhem kan doen (???). Enfin, ik ga morgen wel even langs het station.
Dinsdag
1. Bij GVU langsgeweest en daar blijkt het product al op 'Niet bruikbaar' te staan. Zou dus geen probleem op moeten leveren.
2. Nog eens op de NS-automaat gecheckt en het product staat daar niet als geblokkeerd.
Vrijdag
1. Eerst eens naar de NS-balie. Misschien dat ze daar het product kunnen verwijderen? Nee dus, en de mevrouw achter het loket leek ook weinig zin te hebben om me verder te helpen. Enfin, geen resultaat.
2. Nogmaals bij de GVU langs. Product staat nog steeds op 'niet bruikbaar', en de (overigens erg behulpzame en vriendelijke) mevrouw achter het loket legt uit dat ze niet gemachtigd zijn om producten te verwijderen, ondanks dat het een Connexxion-product is. Ik krijg een kaartje mee met het 0900-nummer van TLS klantenservice (0900-0980 dus), nog maar eens proberen daar. En een kassabon van een halve meter lang met alle producten en transacties die op de kaart staan. Het gaat dus om een product met ID 1273. ;)
3. Nog eens bellen met TLS. Volgens de mevrouw die ik nu spreek kun je bestellingen annuleren op de website (onder 'Online Services') met een transactienummer en een annuleringsnummer. Oke, ik ga wel even zoeken...
4. Transactienummer gevonden, maar geen annuleringsnummer. En op de website staat onder Bestellingen ook de bestelling niet meer...
5. WEER bellen. Volgens de site kunnen ze bij de klantenservice je verder helpen als je geen annuleringsnummer hebt. Dit keer krijg ik weer iemand anders aan de lijn, hij gaat het even navragen maar dan blijkt dat je met 'Bestelling annuleren' dan weer niet producten van je kaart kunt halen. :') Er wordt een notitie gemaakt en ik wordt over een paar dagen teruggebeld...
Bizar eigenlijk dat je zelf geen producten van je chipkaart kunt halen, zeker als blijkt dat die producten niet goed worden verwerkt bij een vervoerbedrijf. En nog bizarder dat vrijwel iedereen naar elkaar wijst en niemand weet hoe het nu echt zit. En ik weet het, ergens in de productvoorwaarden staat dat je dalkorting niet kunt gebruiken i.c.m. een studenten-OV, maar vergissen is menselijk en het zou niet onmogelijk gemaakt moeten worden om zulke vergissingen te herstellen.
-o-
Of je moet een moderne versie van Kafka willen beleven. :X
Ik heb dus per ongeluk mijn studenten ov-chipkaart dalkorting Oost-Nederland gezet - ik bedacht pas later dat het geen zin heeft bij studenten-OV en dat het eigenlijk geen toegestane/mogelijke combinatie is. Maar guess what: nu krijg ik het er niet meer af.
Samenvatting:
1. Vrij reizen gaat goed
2. Met korting reizen gaat goed bij HTM, NS, RET etc. maar niet bij Connexxion: in plaats van IN OK ST krijg ik nu IN OK Da en reis ik dus blijkbaar op het dalkortingsproduct. Ondanks dat een studenten-OV-kortingsproduct altijd meer korting zou moeten geven.
3. Gevolg: in het weekend betaal ik vol tarief.
4. Niemand weet hoe het er weer af moet.
En dit zijn alle pogingen om het op te lossen:
Maandag
1. Gebeld naar TLS 0900-0980, optie 1 (studentenchipkaart): ik kan je niet verder helpen, bel naar Connexxion (en de mevrouw was helaas amper te verstaan).
2. Gebeld naar Connexxion (0900-duur): wij kunnen je niet verder helpen, het is wel een Connexxion-product maar wij kunnen geen producten op chipkaarten zetten of er producten afhalen. Bel maar naar TLS.
3. Gebeld naar TLS 0900-0980, optie 6 (overige problemen): wij kunnen je niet helpen, het moet echt door Connexxion worden opgelost. Wel een melding in het systeem gezet zodat ik het volgende keer niet opnieuw hoef uit te leggen. Maar ik moet het toch echt nog eens bij Connexxion proberen.
4. Weer gebeld naar CXX, dezelfde mevrouw aan de lijn die nog eens uitlegt dat ze het echt niet op kunnen lossen. Maarrrr: ik kon wel op het station langsgaan en het dan bij de balie laten verwijderen. Na nog even navragen zegt ze dat ik het alleen bij het NS-station in Arnhem kan doen (???). Enfin, ik ga morgen wel even langs het station.
Dinsdag
1. Bij GVU langsgeweest en daar blijkt het product al op 'Niet bruikbaar' te staan. Zou dus geen probleem op moeten leveren.
2. Nog eens op de NS-automaat gecheckt en het product staat daar niet als geblokkeerd.
Vrijdag
1. Eerst eens naar de NS-balie. Misschien dat ze daar het product kunnen verwijderen? Nee dus, en de mevrouw achter het loket leek ook weinig zin te hebben om me verder te helpen. Enfin, geen resultaat.
2. Nogmaals bij de GVU langs. Product staat nog steeds op 'niet bruikbaar', en de (overigens erg behulpzame en vriendelijke) mevrouw achter het loket legt uit dat ze niet gemachtigd zijn om producten te verwijderen, ondanks dat het een Connexxion-product is. Ik krijg een kaartje mee met het 0900-nummer van TLS klantenservice (0900-0980 dus), nog maar eens proberen daar. En een kassabon van een halve meter lang met alle producten en transacties die op de kaart staan. Het gaat dus om een product met ID 1273. ;)
3. Nog eens bellen met TLS. Volgens de mevrouw die ik nu spreek kun je bestellingen annuleren op de website (onder 'Online Services') met een transactienummer en een annuleringsnummer. Oke, ik ga wel even zoeken...
4. Transactienummer gevonden, maar geen annuleringsnummer. En op de website staat onder Bestellingen ook de bestelling niet meer...
5. WEER bellen. Volgens de site kunnen ze bij de klantenservice je verder helpen als je geen annuleringsnummer hebt. Dit keer krijg ik weer iemand anders aan de lijn, hij gaat het even navragen maar dan blijkt dat je met 'Bestelling annuleren' dan weer niet producten van je kaart kunt halen. :') Er wordt een notitie gemaakt en ik wordt over een paar dagen teruggebeld...
Bizar eigenlijk dat je zelf geen producten van je chipkaart kunt halen, zeker als blijkt dat die producten niet goed worden verwerkt bij een vervoerbedrijf. En nog bizarder dat vrijwel iedereen naar elkaar wijst en niemand weet hoe het nu echt zit. En ik weet het, ergens in de productvoorwaarden staat dat je dalkorting niet kunt gebruiken i.c.m. een studenten-OV, maar vergissen is menselijk en het zou niet onmogelijk gemaakt moeten worden om zulke vergissingen te herstellen.
-o-