Dalkorting en studentenkaart.

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

Hij rekent geen korting (maar dat deed ie bij jou ook al niet) maar bij mij is het ook niet zoals bij jou dat ie buiten het geldigheidsgebied wel bij die transacties erbij staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daniel »

Ik kijk nu nog eens in m'n transactieoverzicht en zie dat 't kennelijk afhangt van waar je uitcheckt... een reis Leusden - Amersfoort krijgt bij mij bv. "NS Jaartrajectabonnement Zones" als product erbij (check-out in het geldigheidsgebied daarvan), maar een reis Utrecht - Nieuwegein komt wel "Dalkorting Oost-Nederland" bij te staan.

(Overigens als ik via 9292 het tarief voor die rit bereken en dit vergelijk met wat ik betaald heb dan heb ik vanaf het Europaplein betaald terwijl de zonegrens pas bij Westraven ligt :roll: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

Ik reisde volledig buiten het zonegebied van mijn abonnement dus daar kan het bij mij niet aan liggen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Kunnen jullie allebei een foto maken van het productoverzicht van jullie kaarten bij een NS automaat?

De producten staan namelijk altijd in volgorde van hoogste naar laagste prioriteit.

Afbeelding
Hier een foto gemaakt vrijdag van mijn "zogenaamde" nieuwe Studenten OV-chipkaart.
Waarop te zien is dat het ARRIVA product zichzelf hardnekkig weer bovenaan heeft geplaatst.

Zelfs inchecken met mijn GVB product is onmogelijk.
For Your Railroad Adventures
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door TheKnitter »

Hmm. Laat ik de volgende producten op mijn SOV gezet hebben:
* Dalkorting Veolia Limburg
* Dalkorting Oost-Nederland ofzo

Volgens http://www.ov-chipkaart.nl staan deze producten op de kaart:

* Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
* Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse

Ik zal morgen eens bij de NS kaartautomaat gaan kijken om te zien wat hij aangeeft. Volgens mij had ik de producten wel opgehaald.

Als alsnog die Dalkorting producten erop staan, kan ik ze er beter af laten halen?
In 10 minuten ben ik op Rotterdam Centraal, en heb dan de RET & NS vlakbij mij (alhoewel ik slechte ervaringen heb met de NS balie in Rotterdam ...)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Inmiddels mag ik wel mijn Vrij Reizen terug hebben. Helaas ontdekte ik net een IN OK Da toen ik incheckte bij Connexxion.
Dat wordt dus weer terug bellen, maar eerst ben ik NU onderweg richting de GVU inlichtenkiosk om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Ach, jij moet dat toch zo kunnen laten blokkeren met je OV-chipskillzz :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Een hele lieve lieve dame van het GVU loket heeft mijn Connexxion Dal product op de status: "Niet bruikbaar" gezet.

Net een een ritje gemaakt bij Connexxion. Ja hoor IN OK ST 311230 !

Mijn kaart werkt weer zoals hij bedoeld is! Vrij Reizen door de weeks en 34% korting in het weekend!

Verder wil ik hier niemand ooit nog horen dat je met 6 euro NIET zou kunnen inchecken!
Afbeelding

Heb je op zitten letten Geert?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door reisthijs »

find_your_spot schreef:Verder wil ik hier niemand ooit nog horen dat je met 6 euro NIET zou kunnen inchecken!
Wie heeft dat gezegd dan? 6 euro is de grens (daar zat je dus nog net boven), bij minder saldo kan je niet inchecken bij NS.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Joshua »

Ik heb in ieder geval besloten geen gekke kortings producten op mijn kaart te zetten. Want dat veroorzaakt blijkbaar alleen maar problemen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Wubbo »

Bij Geert staat het product ook op niet bruikbaar. Maar hij wilde hem graag verwijderd hebben om iets met een volle kaart te voorkomen. Probeer dat nog eens uit zou ik zeggen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Voor zover ik het heb kunnen ontdekken:

Met het POST systeem van GVB kunnen ze alleen het GVB nachtbusproduct onbruikbaar maken.

Met het POST systeem van GVU kunnen ze alleen het Connexxion Dal Product onbruikbaar maken.

Met het POST systeem van Veolia in Maastricht kunnen ze alleen het Veolia product onbruikbaar maken.

Dat betekent dat TLS de rechten tot verwijderen bij alle POST systemen heeft afgepakt.


Maandag wordt ik opnieuw terug gebeld door TLS. Ik eis dan maar dat zij het eraf gaan halen. Hoort u het ritje naar Amersfoort er al aankomen?
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door MdJ »

Ik hoor eerder een aantal nachte doorbrengen in het tentje voor het hoofdgebouw van TLS... :P :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door webguy »

Ach, voordeel is dat je dan meteen lekker kritisch op Servex kan gaan zijn, die zit daar ook naast geloof ik.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Check-uit 15:14 Amsterdam-ZO, Bijlmer ArenA bij Connexxion
Check-in Amstelveen, Langerhuize bij Connexxion
Product: Dalkorting Oost-Nederland
Ritprijs € 1,45 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,55)

Check-uit 17:18 Amstelveen, Langerhuize bij Connexxion
Check-in Amsterdam-ZO, Bijlmer ArenA bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 0,96 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,04)


Zoek de verschillen :')
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:Check-uit 15:14 Amsterdam-ZO, Bijlmer ArenA bij Connexxion
Check-in Amstelveen, Langerhuize bij Connexxion
Product: Dalkorting Oost-Nederland
Ritprijs € 1,45 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,55)

Check-uit 17:18 Amstelveen, Langerhuize bij Connexxion
Check-in Amsterdam-ZO, Bijlmer ArenA bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 0,96 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,04)


Zoek de verschillen :')
Hoe kan het nou weer zo zijn dat je voor de ene rit Met Dalkorting gereis heb en de andere rit met je studentenproduct
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door hauptbahnhof »

find_your_spot schreef:Voor zover ik het heb kunnen ontdekken:

Met het POST systeem van GVB kunnen ze alleen het GVB nachtbusproduct onbruikbaar maken.
Dit is niet waar. Alle producten kunnen onbruikbaar worden gemaakt. Heb vaak genoeg het studentenproduct van studeten op niet bruikbaar gezet (als tijdelijke oplossing) omdat ze weer 's niet wisten hoe ze het eraf moesten krijgen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

hauptbahnhof schreef: Dit is niet waar. Alle producten kunnen onbruikbaar worden gemaakt. Heb vaak genoeg het studentenproduct van studeten op niet bruikbaar gezet
Waarom konden de Arriva en Veolia producten dan NIET op "Niet bruikbaar" worden gezet? Zowel bij GVB als GVU balie?
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door hauptbahnhof »

Geen idee. Ik werk er ook niet meer he :wink:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

hauptbahnhof schreef:Geen idee. Ik werk er ook niet meer he :wink:
Vanochtend werd ik terug gebeld door TLS vrouwtje. Hele gesprek geen steek verder gekomen. Kwam erop neer dat zij zelf ook slachtoffer zijn van het systeem.
Ja dat hoorde u goed.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef:
hauptbahnhof schreef:Geen idee. Ik werk er ook niet meer he :wink:
Vanochtend werd ik terug gebeld door TLS vrouwtje. Hele gesprek geen steek verder gekomen. Kwam erop neer dat zij zelf ook slachtoffer zijn van het systeem.
Ja dat hoorde u goed.
Misschien is het systeem wel een eigen leven gaan lijden en heeft het TLS in gijzeling genomen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Suus »

Of is de betreffende persoon tussen de tandraderen van mens en machine gevallen. Een veelgebruikte smoes bij docenten op mijn werk als ze het niet eens zijn met ons computersysteem, vooral als de computer zoals gebruikelijk weer eens gelijk heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Ik krijg altijd herinneringen aan 'Het Proces' van Franz Kafka op zulke momenten. Een organisatie die gevangen zit in zijn zelfbedachte procedures, niemand die het geheel kan overzien en de ogenschijnlijk meest simpele zaken zijn onmogelijk. Mijn ov-chipkaart bevat nog steeds het dalkortingproduct, niemand die het er af kan halen... (blijkbaar is de status 'niet bruikbaar' genoeg, maar ik heb het zelf op nog maar 1 ritje getest en ik wil graag voorkomen dat mijn chipkaart vol staat. Maar des te vreemder dat je dan als reiziger zelf niet kan kiezen om producten te verwijderen.)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door webguy »

T schijnt ook zo te zijn (m'n vriendin moest het doen) dat als je je OV reisrecht inlevert, je 5 dagen hebt om dat aan te geven, en het dan 5 dagen duurt voordat het product klaar staat om op te halen. In die 5 dagen dat je wacht op het product dat klaar staat mag je weer niet je OVC gebruiken...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Mijn ov-chipkaart bevat nog steeds het dalkortingproduct, niemand die het er af kan halen... (blijkbaar is de status 'niet bruikbaar' genoeg, maar ik heb het zelf op nog maar 1 ritje getest en ik wil graag voorkomen dat mijn chipkaart vol staat. Maar des te vreemder dat je dan als reiziger zelf niet kan kiezen om producten te verwijderen.)
Als je nu in het weekend incheckt reis je dus keurig op je Student Weekend Korting product als ik het goed begrijp.

Zelf heb ik hetzelfde verhaal als jou, alleen dan nog erger.
Mijn kaart bevat nu 2 werkende Student Weekend Korting die allebei hun eigen leven leiden per vervoerder.

Verder kosten wat moeite moeten doen om het Arriva product naar beneden te schoppen om zo mijn GVB 12 ritten nachtbus weer werkend te krijgen.
Maar als mijn 12 ritten nachtbus op is (10e product) en ik wil een nieuwe GVB 12 ritten nachtbus product op mijn kaart laden, welk product moet het dan bekopen?

De vrouw van TLS vertelde mij ook: "Ach de producten verdwijnen vanzelf" Ja, klopt Veolia product loopt 31-12-2012 af en het het Arriva product loopt al 31-12-2013 af......
Maar dan blijven ze alsnog als een dooie pier op de kaart achter. Wat een ellende dit...

Zullen we anders samen een afspraak maken met TLS voor een bezoekje zodat we daar door iemand te woord kunnen staan en ons probleem ter plekke kan worden opgelost?
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten