OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door STF »

Tja ik sta er ook een beetje van te kijken dat het in zo'n rap tempo gaat terwijl de gewone standaardbussen nooit vervangen lijken te worden. Die rijden deels al langer rond dan de geledes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Geert »

Kwam net dit filmpje tegen van Brenno de Winter (u weet wel, de ov-chipkaart-hack-journalist):
http://vimeo.com/19888970 Een geschaarde bus van Arriva die door GVU-medewerkers weer wordt rechtgezet, zo te zien in Papendorp (Utrecht) - volgens mij is het gebouw op de achtergrond het Domus Medica. Waarom zou de Arriva-chauffeur niet gewoon bij zijn bus blijven?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Je ziet de Prins Clausbrug op een zeker moment op de achtergrond, dat maakt wel enigzins duidelijk waar het is: op de Orteliuslaan nabij de De Roylaan. Bus is dus de verkeerde kant op gereden om via Papendorp de A12 op te gaan en de chauffeur zal wel niet hebben geweten dat je via Papendorp Noord en de N198 ook nog gewoon de A2 op kunt.

De chauffeur loopt trouwens zo te zien met een andere chauffeur (die van de GVU-bus op de achtergrond wellicht?) weg als ik 't goed zie. Richting het eindpunthuisje bij P+R Papendorp wellicht? Da's daar vlakbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Wat doet die interliner-volvo dar eigenlijk?
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Gisteren had ik wat problemen met de Chipkaart in Rotterdam (mede door een foutje van mijn kant). Op Beurs wou ik uitchecken, de kaart had ik al uit de beurs gehaald. Voor me checkte een oudere vrouw uit en op het moment dat ik voor het poortje stond was deze nog open. Ik kwam met m'n chipkaart bij de lezer, maar kwam er te laat achter dat het "tot ziens"-bericht op het scherm voor mij was bestemd. Ik kon nog net terugtrekken voordat ik klem kwam te zitten tussen het poortje. Toen ik de chipkaart nogmaals tegen de lezer hield werd ik natuurlijk ingecheckt en werd €4,- afgeschreven.
Ik had al eens geprobeerd wat er ging gebeuren als ik nogmaals een tochtje door het poortje ging maken: bij het betreden van Beurs kreeg ik het bericht "overstap OK" en bij het verlaten kreeg ik het bericht "tot ziens" en werd €0,- afgeschreven.

Als ik online naar m'n overzichtje kijk, zie ik dit staan:

Code: Selecteer alles

Check-uit xx:xx Beurs bij RET                                            4,00
Check-in Beurs bij RET
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 4,00)

Check-in xx:xx Beurs bij RET                                            -4,00 	

Check-uit 11:12 Beurs bij RET                                           -4,00 
Check-in bij RET
Ritprijs € 4,00 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € -4,00) 	
Hij heeft m'n check-in op Beurs niet herkend, waarschijnlijk omdat ik aan de verkeerde kant van het poortje heb ingechekt en hierdoor ben ik dus 4 euro kwijt. De andere keer heeft het systeem wel gezien dat ik op Beurs ben gebleven en hier is wel €4,- teruggestort...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Vandaag een reis gemaakt: Hoorn- Amsterdam- Arnhem- Alkmaar- Hoorn.
Daarbij viel me het volgende op: tussen Hoorn en Sloterdijk werd ik gecontroleerd door een vrouwlijke HC, en het was de eerste keer in de drie jaren dat ik mijn vrijvervoerskaart heb, dat deze ook echt werd gescand. Gelukkig deed ie het ook nog. Bij het inrijden van Amsterdam centraal riep de machinist om: Dames en heren, over enkele ogenblikken rijden we het altijd mooie Amsterdam centraal binnen. :D De machinist had zelf een duidelijk Rotterdamse tongval.
Daarna met ICE naar Arnhem, en er zat een duidse dame naast me met een Sparpreis met Zugbindung, voor een latere trein. Dat kwam haar te staan op een toeslag van 30,55€ voor Amsterdam- Dusseldorf, bovenop haar kaartje van 24€ Ik wist niet dat een enkele reis zonder korting ZO duur is, 54,55€ voor een stukje van amper 200km. Het werd betaald zonder morren.

In Arnhem stond deze trein:
Afbeelding
Er stonden ook een hele hoop jongens en mannen met foto camera's langs de baan tussen Arnhem en Utrecht, ik neem aan voor deze trein? Of kwam er nog wat anders bijzonders langs vanmiddag.
De trein naar Alkmaar vertrok met 4 minuten vertraging uit Arnhem, maar de machinist stelde me gerust:
Dames en heren, welkom in de trein naar Utrecht en Den Helder, we zijn uit Arnhem vertrokken met enkele minuten vertraging, maar uiteraard ga ik dat voor u eruit rijden. Gelukkig werd ie niet gehinderd door een treindienstleider of andere nare zaken 8-) , en reed ie het er ook uit. Tussen Amsterdam en Alkmaar stond een jongen op het achterste balkon zenuwachtig de onder en bovenverdieping af te scannen op een naderende conducteur. Na Sloterdijk kwamen er nog 2 andere jongens bij, die elkaar alle 3 niet kenden, maar wel alle drie de HC aan het ontlopen waren. Na enige minuten ontstond er een soort verbroedering, er was al uitgewisseld dat er eentje uit Romania, eentje uit Belgrado en eentje uit Sofia kwam. De Roemeen had pech, die trof een S&V man, en heeft een uitstel van betaling gekregen voor Castricum- Alkmaar. De twee anderen waren de S&V man ontsnapt in Castricum.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Er stonden ook een hele hoop jongens en mannen met foto camera's langs de baan tussen Arnhem en Utrecht, ik neem aan voor deze trein? Of kwam er nog wat anders bijzonders langs vanmiddag.
Dit weekend reed de Blauwe Engel 41 voor het eerst sinds 2009 weer als Heimwee-Express (Utrecht Maliebaan-Maarn Goederen v.v.), die had een tijdje niet meer gereden omdat er ATB moest worden ingebouwd. Dat was vast een belangrijke reden dat er veel mensen langs de baan stonden.

De combinatie van museummaterieel op jouw foto heb ik vanuit de trein richting Arnhem voorbij zien komen, met flinke snelheid ook want ik zag alleen maar in een flits dat er 1300 achterop zat. Ik zie nu pas wat ik vanmiddag precies voorbij heb zien komen. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk kwam die 1300 uit Blerick, daar wordt het NSM materieel opgeslagen.
Ik zag vrijdag ook uit een ooghoek de Blauwe Engel toen ik aankwam in Arnhem, maar een minuut later was 'ie weg. Tankbeurt waarschijnlijk?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Maik »

Die hele combi kwam inderdaad uit Blerick, de bestemming was Utm. :)
Pommes.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Milco »

Weet iemand of de treinen langs de RAI nu langer zijn ivm een evenement (beurs) én de spitsreizigers? Of komen ze ook vandaag met een sprinter met 6 bakken SGMm aanrollen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Tussen Haarlem en Amsterdam is wat niet helemaal goed gegaan met een nieuwe ICMm... zie foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

ja, brandje in een schakelkast. Alles rijdt weer begreep ik :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Weet iemand of de treinen langs de RAI nu langer zijn ivm een evenement (beurs) én de spitsreizigers? Of komen ze ook vandaag met een sprinter met 6 bakken SGMm aanrollen?
Vanwege de huishoudbeurs stoppen er ook intercities op Amsterdam RAI.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Milco »

Bee schreef:
Milco1995 schreef:Weet iemand of de treinen langs de RAI nu langer zijn ivm een evenement (beurs) én de spitsreizigers? Of komen ze ook vandaag met een sprinter met 6 bakken SGMm aanrollen?
Vanwege de huishoudbeurs stoppen er ook intercities op Amsterdam RAI.
Ja, dat weet ik. Maar er zijn natuurlijk ook mensen naar de sprinterstations, die dus de sprinter nemen. Ik vraag me af of de sprinters gewoon met 5 á 6 bakken rijden of dat er SGMm's rondrijden met 9 bakken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Nee, want daar is gewoonweg geen materieel voor. Je moet dan immers ook de s3300 en s4600 dan met extra veel capaciteit rijden, alleen de s4300 gaat niet. De s5700 rijdt gewoon met DD-AR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Ik zit vast ten oosten van Db achter een sein- en wisselstoring. Prognose onbekend, had om 16:37 in Utrecht Centraal moeten zijn. We gaan t zien.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Zo, en ik ben weer thuis.

Om 16:58 kwam het bericht dat de storing verholpen was en dat we weer verder gingen, met een extra stop op Db om wat gestrande reizigers op te pikken.

17:01 komen we op Db, gestrande reizigers erin
17:04 omroep: Dit is de INTERCITY naar Utrecht Centraal! Intercity Utrecht Centraal!
17:06 komt er eoa zwakzinnige op het idee dat de storing oh nee toch niet opgelost is :evil: Iedereen eruit en je ziet maar.

Dus ik wil toch naar Utrecht, of eigenlijk naar de Uithof. Lijn 50 is kansloos afgeladen vol, de volgende ook, de volgende ook, de volgende ook, de volgende ook, u kent dat wel.

Dus ik pak de 74. Lekker drie kwartier zwalken door de jungle van Zeist Kerkebosch en alles, en bij Oorsprongpark maar de 11 naar de Uithof genomen.

15:50 vertrokken, 18:26 thuis. Had ik een fiets gehad, ik had het gewonnen :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Nogal een kleine wereld vanmiddag in de t12759... aan de linkerkant was het compleet onmogelijk nog door het raam naar buiten te kijken zo volgeverft zat het.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Geert »

Fles schreef:Dus ik wil toch naar Utrecht, of eigenlijk naar de Uithof. Lijn 50 is kansloos afgeladen vol, de volgende ook, de volgende ook, de volgende ook, de volgende ook, u kent dat wel.

Dus ik pak de 74. Lekker drie kwartier zwalken door de jungle van Zeist Kerkebosch en alles, en bij Oorsprongpark maar de 11 naar de Uithof genomen.
Lijn 71 had je waarschijnlijk rechtstreeks naar de Uithof kunnen brengen vanaf Driebergen. Rijd 2 keer per uur, maar is rechtstreeks en zwalkt niet zo verschrikkelijk als lijn 74. Die lijn is inderdaad geen pretje :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Geert schreef:Lijn 71 had je waarschijnlijk rechtstreeks naar de Uithof kunnen brengen vanaf Driebergen.
Ja, die moet ergens 3 kilometer verderop vastgestaan hebben in de file omdat de overweg aan de oostkant 20 minuten dichtgelegen heeft. Ik ben daar maar niet op blijven wachten :') Hij had om 17:15 moeten gaan, maar om 17:25 reed ik weg met de 74 (ook 5 minuten te laat maar goed) en ik heb tot voorbij het viaduct van de A12 die rij afgespeurd, geen 71 te zien :N
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daan »

Wel grappig, die valentijnsactie van Qbuzz. Zag zelfs twee bussen rijden met valentijnsboodschappen op de bestemmingsdisplays voorop de bus :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Geert »

Fles schreef:Ja, die moet ergens 3 kilometer verderop vastgestaan hebben in de file omdat de overweg aan de oostkant 20 minuten dichtgelegen heeft. Ik ben daar maar niet op blijven wachten :') Hij had om 17:15 moeten gaan, maar om 17:25 reed ik weg met de 74 (ook 5 minuten te laat maar goed) en ik heb tot voorbij het viaduct van de A12 die rij afgespeurd, geen 71 te zien :N
Ah zo. Ach ja, bij het minste of geringste staat heel de omgeving van Zeist weer verstopt :')
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Milco1995 schreef:Weet iemand of de treinen langs de RAI nu langer zijn ivm een evenement (beurs) én de spitsreizigers? Of komen ze ook vandaag met een sprinter met 6 bakken SGMm aanrollen?
Volgens de evenementen-info mijn Railpocket rijden de stoptreinen en de extra stoppende Intercity's versterkt rondom de openings- en sluitingstijden van de HHB. Garanderen kan ik het echter niet. :wink:

Ik verheugde me enigzins op mijn dienst van vandaag want ik mocht na een lange tijd weer eens naar Vl. Dat was echter snel alweer voorbij... Mijn trein (loc 1700+7 delige ICRm-stam) kwam keurig netjes op tijd Rtd binnen (op spoor 6 i.p.v. 4), maar toen het vertrektijd was kwam het sein op spoor 5 veilig en bleek dat de trdl zo sympathiek was om een goederentrein voor mijn neus de tunnel in te sturen :N onder het G-regime nog wel dus moest eerst de hele buis vrij zijn. Bij vertrek had ik dus al +7 aan mijn broek. Via het binnenspoor door de tunnel gereden en bij Rlb weer doorgewisseld naar het buitenspoor.

Bij Kijfhoek aansluiting Zuid moest ik alweer in de ankers omdat er daar wéér een goederentrein voor moest. :shock: Ik meteen de trdl opgebeld en die zei dat dat kwam omdat ik te laat was. :') Ja dag, ik dus vertelde dat dat kwam omdat zijn collega in Rtd ook al een goederentrein voor mijn neus had gezet. Ik vroeg of ik er in Ddr nog voorbij kon omdat het anders met de vertraging niet meer te overzien was en dat kon gelukkig. Ik moest via het binnenspoor achter de s5000 aan sukkelen en daardoor met +10 uit Ddr vertrokken, maar gelukkig hadden ze wel die goederentrein vastgehouden zodat ik er nog voor langs kon. *O*

Ik dus laagvliegen van Ddr naar Bd en daar aangekomen had ik nog +6. Dus probeerde ik voor Bdp de trdl te bellen om te vragen of ik nog voor de s13600 uit mocht, maar er was niemand thuis. :neg: Bij de tweede poging kreeg ik wel de trdl te pakken, maar was het al te laat en stond de stopper al veilig, dus mocht ik machteloos toekijken hoe die vertrok terwijl ik Bd binnenkwam. :| Dus ik daar weer achteraan met een gangetje van niet harder dan 80 km/h en met +13 in Tb aangekomen.

Na Tb had ik voorlopig vrij baan en kon ik doorrijden, maar na Btl reed ik weer telkens op geel en rood dus belde ik maar weer om te vragen wat er voor me zat. Voor de verandering reed er WEER een stopper voor mijn neus, deze keer de s9600. En dit terwijl het buitenspoor volledig vrij :!: was. Na enig aandringen bij de trdl kon ik bij Acht doorwisselen naar het buitenspoor en kon ik er voorbij. Bij vertrek uit Ehv met +17 heb ik nogmaals en voor de laatste keer met de trdl gebeld om te vragen of ze op Hm, Dn en Hrt een 'door'-schakeling voor me wilden instellen, zodat ik vlotter kon binnenkomen en vertrekken en daar wilde de trdl graag aan meewerken :pos: dus kon ik er tussen Ehv en Vl weer een paar minuten uitrijden. In Vl mocht ik echter niet meteen naar binnen en moest ik wachten voor het inrijsein totdat spoor 1 vrij was omdat op spoor 3 inmiddels de Veolia-trein stond. Aankomst in Vl met +14 waardoor mijn schaft gehalveerd was tot een kwartier. Dat was dus snel alles naar binnenschuiven en rechtsomkeer maken. -o-
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 14 feb 2011, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Hm dat is niet best. Hoeveel winst levert zo'n stop/door schakeling nou op? Ik ken die alleen maar uit het simuleren van de opleiding,ook precies die twee die je bedoelt, en eentje bij Oisterwijk als ik me niet vergis. Maar die simulator maakte het niets uit. Ik deed het wel vaak voor de show, zodat de instructeur zag dat ik daar wel op lette.
Maar als ik bijvoorbeeld een trein zie van Alkmaar naar Heiloo, waar ook een stop/door is, komen ook de treinen met een stop vaak met een rotgang het station in gereden.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Wel grappig, die valentijnsactie van Qbuzz. Zag zelfs twee bussen rijden met valentijnsboodschappen op de bestemmingsdisplays voorop de bus :)
In totaal waren er daar 3 van. Eén op lijn 3, één op 6 en één op 11/15.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten