OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Hm dat is niet best. Hoeveel winst levert zo'n stop/door schakeling nou op?
Dat kan je tot 2 minuten tijdwinst opleveren per stopstation. (In dit geval Hm, Dn, Hrt en Br, dus reken maar uit) Want niet alleen kan je sneller binnenkomen en vertrekken omdat het sein al veilig door staat, vaak staat er ook nog een medewerkerskastje dat door de hc bediend moet worden (waardoor de overweg sluit en het sein veilig komt) en waar die eerst heen zal moeten lopen en dat hoeft ook niet meer. Het enige nadeel is de langere wachttijd voor het wegverkeer doordat de overwegen al van tevoren dicht liggen.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Ja oke, in Heiloo en Castricum werkt het met een tijdrelais zodra de trein daar de sectie bezet begint die te lopen en gaan na een X aantal seconde de bomen dicht. In Heiloo is dat eigenlijk zodra de trein tot stilstand komt. Na een seconde of 20 komt het sein dan uit de stand stop. Die tijd is toch meestal wel nodig voor een stop.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Frank »

Vandaag controle gehad in de 11 te Utrecht. Drie studenten die niet hadden ingecheckt kregen een preek, maar geen boete. Iemand anders (een betalende reiziger), die in de veronderstelling was wel ingecheckt te zijn, was dit kennelijk niet en kreeg wel een boete.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Ik spuw morgen wel mijn woede over de disinformatie en de storing Ut - Db. Echt, soms vraag je je af waarom de NS nog geeft om reisinformatie, de medewerkers geven er namelijk kennelijk niks om. Iig bijna 3 uur ipv 1 uur gedaan over deur tot deur Bunnik -> Arnhem, uurtje van Bunnik naar Driebergen, uurtje Driebergen - Ede en toen nog met de s7600 en naar huis fietsen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Ik spuw morgen wel mijn woede over de disinformatie en de storing Ut - Db. Echt, soms vraag je je af waarom de NS nog geeft om reisinformatie, de medewerkers geven er namelijk kennelijk niks om. Iig bijna 3 uur ipv 1 uur gedaan over deur tot deur Bunnik -> Arnhem, uurtje van Bunnik naar Driebergen, uurtje Driebergen - Ede en toen nog met de s7600 en naar huis fietsen.
Geven de medewerkers er niet om? of kunnen ze gewoon niets zonder informatie?

Ik kan je wel vertellen dat het heel frustrerend is als je daar staat, en je moet van I-Phone gebruikende reizigers horen wat er aan de hand is, terwijl onze eigen communicatiemiddelen in alle toonaarden zwijgen, en je niemand te pakken kan krijgen.

Al weet ik niet wat er in jou situatie aan de hand was waarom je geen info hebt gekregen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Ook de Iphone laat het afweten als het erg gortig wordt. Als het plan niet meer goed wordt bijgewerkt dan staan er op je Iphone genoeg tegenstrijdige berichten. Zoals met de sneeuw periode, dan staan er nog allemaal treinen op je telefoon die bijvoorbeeld al een uur eerder hadden moeten vertrekken. Aangezien de veiligheid voor gaat, is er niet altijd tijd om even snel alle treinen uit het plan te halen die niet rijden. Ook kan het zijn dat die treinen nog niet officieel zijn opgeheven, en dan haal je ze niet uit je plan, maar doe je er wat anders mee (nader bericht). Die treinen staan dan nog wel op je telefoon. Of een spoorafwijking maken bij een trein waarvan je geen planregels meer hebt, doe je ook veel efficienter op een andere manier dan die regels opnieuw aanmaken, maar je Iphone zal dat dan niet zien.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Ik vond het wel opvallend dat er in die stilstaande trein wel omgeroepen werd "Dames en heren, u heeft zojuist twee treinen richting Arnhem zien vertrekken. Die hebben geen last van het gestoorde wissel. Het wissel waar een probleem mee is is het wissel waar wij overheen moeten."

er zijn in de trein 3 of 4 omroepberichten geweest in een klein half uur.

Wat veel erger was was dat er op Db zelf niets of niemand te bekennen was die rook naar informatie. Men werd simpelweg geacht zelf te bedenken dat de streekbussen maar overspoeld moesten worden. Dat die streekbussen het station niet konden bereiken omdat de overweg 20 minuten dicht lag, mja.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

De 5301 had een invalritje op lijn 1 naar het Gelre Ziekenhuis. Lijn 1 naar Matenveld (3 naar Matenhoeve en 5 naar Woudhuis) kwamen met +15 op het station aan en hebben dat ritje nog gemaakt, terug op het station werd er dan dus niet door gereden. Lijn 3 en 5 reden wel door overigens.

De 1410 stond achter de Oranjerie met knipperlichten aan en politie erbij. Op het dashbord lag een map open met groot "102s" papiertje. Alleen komt de 102 daar nieteens in de buurt.

Op lijn 10/15 reed een blauwe optare, de 5319

Op lijn 231 reed de 5107, blauw geworden, maar geen blauwe stoelen.

Op lijn 109 en de 104 reed een groene amba. Op lijn 5/6/17 reed (vast mede daardoor) een volvo, de 1414.
Bij twijfel: gebruik beton.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Raymond »

Dexter schreef: Na Tb had ik voorlopig vrij baan en kon ik doorrijden, maar na Btl reed ik weer telkens op geel en rood dus belde ik maar weer om te vragen wat er voor me zat. Voor de verandering reed er WEER een stopper voor mijn neus, deze keer de s9600. En dit terwijl het buitenspoor volledig vrij :!: was. Na enig aandringen bij de trdl kon ik bij Acht doorwisselen naar het buitenspoor en kon ik er voorbij.
Leuke grap blijft dat toch op Btl-Ehv met dat buitenspoor wat er wat betreft Post Eindhoven net zo geen wissels tussen buiten en binnenspoor hoeven te liggen. Is een structureel probleem, wat maar niet aangepakt lijkt te worden :(

Tussen Best en Eindhoven had een mevrouw een uitgebreide discussie met de HC. Mevrouw zei dat ze wel was ingecheckt, HC zei van niet. Gelijk de reishistorie erbij gehaald en daaruit bleek dat ze in Utrecht niet zou hebben uitgecheckt. Het werd een welles-nietus verhaal, want mevrouw was er ook van overtuigd dat toen ze 's middags weer langs de paal liep om voor haar gevoel in te checken er goede reis stond, terwijl volgens de gegevens van de chipkaart er toen pas was uitgecheckt. Mevrouw werd er niet vrolijker van toen de HC ook nog vertelde dat ze in de bus ook een aantal keer was vergeten uit te checken, maar dat was absoluut niet zo en het zou om een fout van de OV-chipkaart gaan. Het einde heb ik niet meer meegemaakt, maar het zal wel een Uitstel van Betaling zijn geworden. Ze moest nog naar Maastricht.

En weet iemand of post Alkmaar al op de nieuwe software draait voor de aansturing van de TBP's? Ik zag namelijk de meldingen daar steeds netjes dat het achterste treindeel niet verder rijdt. In Brabant en Limburg tonen de TBP's dat niet bij de stoptreinen die daar gesplitst worden, maar dat wordt nog door BEPAC aangestuurd.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Raymond schreef:En weet iemand of post Alkmaar al op de nieuwe software draait voor de aansturing van de TBP's? Ik zag namelijk de meldingen daar steeds netjes dat het achterste treindeel niet verder rijdt. In Brabant en Limburg tonen de TBP's dat niet bij de stoptreinen die daar gesplitst worden, maar dat wordt nog door BEPAC aangestuurd.
In Maastricht wordt wel een regeltje toegevoegd als een trein wordt gesplitst ("Achterste treindeel blijft achter").
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Ennes schreef:Geven de medewerkers er niet om? of kunnen ze gewoon niets zonder informatie?
Mijn frustratie naar medewerkers was dat de stationsomroep in alle talen zweeg op Driebergen-Zeist, behalve dat er gratis koffie beschikbaar was bij de Kiosk, een bandje van Arie. Jammer genoeg is er geen Kiosk op station Driebergen-Zeist.
Verder loopt er dus opeens een servicemannetje het perron op. Die zegt niks tegen niemand, er staan hordes mensen op het perron. Hij ziet een vriend en gaat daarmee praten. 3 minuten later komt er een reiziger zeggen dat er bussen voor het station staan. Vervolgens blijken het NS bussen te zijn, met servicemedewerkers die er bij staan. Ik moest dus als reiziger zelf gaan bedenken dat ik de bus kon pakken, en hoorde geen enkele omroep.

Maar, om bij het begin te beginnen, de korte versie: 17:05 sta ik op station Bunnik en er staan een hoop mensen maar geen trein. Twee keer wordt er omgeroepen dat er een wisselstoring is tussen Driebergen en Utrecht. Punt. Leuk dat ik op m'n Android telefoon lees dat het tot 19:00 duurt en dat reizigers moeten omreizen via Den Bosch. Dat eerste feit hadden ze minstens ook kunnen omroepen. om 17:18 waren alle treinen tot 17:51 opgeheven dus heb ik de bus gepakt naar Driebergen. Er reden 10 bussen (lijnen 241 en 41) naar Wijk bij Duurstede, maar tuurlijk maar een (lijn 43) naar Driebergen-Zeist. Kwam al bijna vol langs maar we konden mee om 17:38. Om 18:05 ben ik op station Driebergen-Zeist, en rijdt er net een trein weg naar Rhenen. Balen voor die mensen, kan de NS niks aan doen. Om 18:15 zou de IC naar Nijmegen gaan, maar dat werd alweer +15, en ik besloot de bus te nemen die inmiddels aangekomen bleek (zie hierboven). Alle stopstations gezien, en aangekomen in Ede reed net een intercity weg die volgeladen was, de volgende pas over 20 minuten dus werd het de stoptrein... Uiteindelijk bijna 3 uur over stuk van normaal 2 uur, maar ja.

En qua reisinformatie: de NS ReisplannerXtra voor Android was perfect, maar de omroep was ronduit bagger, er werd totaal niks omgeroepen dat nuttig was, en op Driebergen-Zeist helemaal niks. Verder stonden er op Driebergen-Zeist ook treinen op de CTAs en AV die nooit op tijd konden vertrekken, maar dus toch op tijd werden getoond, en dat werd telkens +15-+30, daar kan je ook niet op plannen. Ok, en nog pluspunt was dat er inderdaad bussen reden, maar voor die mensen die in Bunnik stonden en ri. Db moesten vreesde ik het ergste, lijn 43 stopt ook om 18:30 met rijden...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

en dat werd telkens +15-+30
Wel apart dat die treinen telkens verder vertraagd worden op het overzicht met vetrektijden, terwijl op je telefoon DIEZELFDE treinen niet rijden? Dan zou er iemand moedwillig de boel saboteren. Immers als je telefoon zegt dat ze niet rijden, heeft de treindienstleider die treinen opgeheven. Waarom zou de omroeper die er 1 meter naast zit dan telkens meer vertraging invoeren voor een opgeheven trein?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Nee, sorry, misschien was ik onduidelijk, maar je haalt twee dingen door elkaar. Tot 18:00 waren alle treinen opgeheven. Daarna reden er mondjes maat weer treinen vanaf Driebergen-Zeist naar Nijmegen, maar dat was om heel en half een extra trein en om :15 en :45 een "normale intercity". Die treinen werden ingelegd, maar kregen na vertrektijd pas enorme vertraging. Lijkt me dat als een trein nog niet op station Driebergen is en moet keren, dat 'ie nooit op tijd kan vertrekken. Maar het einde van een verstoring is dus erg lastig gokken hoe het loopt: de treinen starten dan op met erg veel vertraging.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Die extra treinen rijden vaak onder een 29.xxx nummer volgens mij. Je komt als omroeper gewoon tijd te kort om die treinen voor ieder station langs je route afzonderlijk aan te maken. Het is een best opzoekwerk. Ik weet niet alle Bepac tekstcodes uit mijn hoofd. En daarbij, een omroeper heeft een stuk of 8 stations te doen, dus dat schiet dan niet zo op. Hij/zij moet natuurlijk ook de oorspronkelijke treinen omnummeren, opheffen, spoorafwijking invoeren, of vertraging meegeven en en-passant ook nog omroepen op ieder station dat er NS-bussen komen. Daarbovenop moet je ook nog ontzettend opletten wat voor CTA insteltijd je meegeeft aan die ingelegde treinen, want voor je het weet staat er een andere trein uit, die toevallig normaal gesproken eerder in de CTA komt te staan. (en mis je alsnog je aangemaakte trein in de CTA) Het is geen excuus, maar ik kan me best voorstellen dat het ondoenlijk is om accuraat te zijn in zo'n geval.
Je telefoon is afhankelijk van het plan van de treindienstleider, en die krijgt de planregels doorgaans aangeleverd voor de extra treinen, en kan die veel eenvoudiger inleggen. Gevolg, je telefoon ziet dat ook veel sneller.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Wel apart dat die treinen telkens verder vertraagd worden op het overzicht met vetrektijden, terwijl op je telefoon DIEZELFDE treinen niet rijden? Dan zou er iemand moedwillig de boel saboteren. Immers als je telefoon zegt dat ze niet rijden, heeft de treindienstleider die treinen opgeheven. Waarom zou de omroeper die er 1 meter naast zit dan telkens meer vertraging invoeren voor een opgeheven trein?
Ik heb dan nog wel een vraag waar ik mee zit (of eigenlijk, zat): op mijn telefoon zag ik via de NS-Android applicatie dat mijn trein was opgeheven. Eenmaal op het station aangekomen, staat mijn trein op de blauwe vertrekschermen aangegeven alsof er niets aan de hand was. Ook de CTA stond gewoon ingesteld op de trein die ik had willen nemen. Uiteindelijk bleek de trein niet te rijden (zoals dus op de app al was te zien), maar alle informatie op het station zelf wees erop dat de trein gewoon zou rijden. Werkt dat dan niet vanuit één systeem?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Nee zoals hierboven staat niet. De omroeper heeft dan de trein in Bepac nog niet opgeheven, terwijl de treindienstleider dat wel heeft gedaan in Procesleiding. Ik deed wel eens alle CTA's wissen in zo'n geval, maar dat kan je ook niet te lang blijven doen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Chauf21 »

Het ging in mijn geval om een onverstoorde situatie, 's avonds laat. De opgeheven trein was al ruim een half uur voor vertrek zichtbaar, de CTA stond een kwartier na vertrektijd nog steeds ingesteld :( Maargoed, daar kan jij verder ook niets aan doen. Was vooral benieuwd of (en waarom) dat dan wel of niet uit één systeem wordt gevoed.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ardan »

Wat een chaos als ik dt hierboven zo lees :shock:
Als er iets van een storing is houd ik constant de AV in de gaten, ik herinner me een keer rond middernacht in Amersfoort dat er problemen waren voor mijn 1787, laptop in mijn tas, oplaadkabeltje erin, over mijn schouder naar mijn telefoon in mijn hand, informatie doorgevend naar de reizigers die zich om mij heen verzamelden.. want mijn AV gaf andere dingen aan dan de TBP's. En uiteindelijk klopte mijn AV...
Vanavond ben ik vanuit Zwolle via Amersfoort naar Deventer gegaan (zo lang niet meer getreind dat ik elke gelegenheid meepak :lol: ) en het achterste deel van de 1783 móést en zóú worden afgekoppeld. Waren dus twee ICM-viertjes, waarvan de voorste doorging richting Enschede. Waardoor iedereen van het achterste stel naar voren moest, mijzelf incluis aangezien ik daar in wilde zitten, maar op de TBP's stond niks, normaal staat er wel iets in de trant van 'Achterste treindeel blijft in Amersfoort achter'. Was dus retedruk achterin dat voorste deel :shock: maar niemand is zo slim om even naar voren te lopen.... daarin had ik zeëen van ruimte :lol:
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ennes »

@webguy

Dit zijn situaties waar het personeel (buiten) dus ook telkens tegenaan loopt, Railpockets die andere informatie aangeven als de omroep. b.v. te horen krijgen dat je gaat rijden, terwijl de omroep brult dat de trein niet rijdt of andersom. Helemaal niets te horen krijgen. Informatie van de reizigers met reisplanner extra op telefoon. enz enz.
Het grote probleem is dat alles over veel te veel schijven gaat, verschillende bedrijven/afdelingen met tegenstrijdige belangen.

Maar om nu te stellen dat het personeel het geen flikker interesseert. Er zullen er vast tussen lopen, maar ik durf te stellen dat het overgrote deel van het personeel zijn uiterste best doet, alleen zonder gereedschap in een weerwar van procedures en regeltjes is het gewoon verdomd moeilijk werken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Iets wat ik nooit heb meegemaakt zojuist in Alkmaar: Er staan minstens 25 agenten en 25 S&V mensen iedereen in alle bussen en treinen te controlen op vervoerbewijzen. Mijn s3400 met een stationnement van 2 minuten is in die tijd helemaal uitgekamd door een soort razzia door 15 man s&v. Nu had ik geen fietskaartje bij me, maar in Hoorn vond de HC het prima: ajoh collega stap lekker in zei ie. Je raadt het al in Alkmaar krijg ik een denigrerende uitbrander van een groep van 8 S&V om me heen. Dat komt behoorlijk intimiderend over. Ik dacht eerst dat er een moord gepleegd was ofzo, omdat echt alles was afgezet met agenten in de streekbussen enzo...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:@webguy

Dit zijn situaties waar het personeel (buiten) dus ook telkens tegenaan loopt, Railpockets die andere informatie aangeven als de omroep. b.v. te horen krijgen dat je gaat rijden, terwijl de omroep brult dat de trein niet rijdt of andersom. Helemaal niets te horen krijgen. Informatie van de reizigers met reisplanner extra op telefoon. enz enz.
Het grote probleem is dat alles over veel te veel schijven gaat, verschillende bedrijven/afdelingen met tegenstrijdige belangen.

Maar om nu te stellen dat het personeel het geen flikker interesseert. Er zullen er vast tussen lopen, maar ik durf te stellen dat het overgrote deel van het personeel zijn uiterste best doet, alleen zonder gereedschap in een weerwar van procedures en regeltjes is het gewoon verdomd moeilijk werken.
Ik sluit me hierbij volledig aan, het is het rijdend personeel dat gebukt gaat onder falende communicatiemiddelen maar wat zich wel bij de reiziger mag verantwoorden over wat er aan de hand is, hoelang het duurt, alternatieve reismogelijkheden en vaker dan me lief is ben je dan vervolgens ook het mikpunt (want het gezicht van NS).

Dus webguy: Het is wel erg oneerlijk en kort door de bocht om het dan maar meteen te doen voorkomen alsof het voltallige personeel het niets kan schelen.

@Caspar: Waarom heb je dan niet meteen gezegd dat de hc het goed vond, die is uiteindelijk leading. Maar er zijn helaas ook wel S&V-teams met een uitsmijters-mentaliteit, waarschijnlijk heb je die net getroffen...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Utrecht Centraal stond vanmiddag vol met mannen van het veiligheidsteam openbaar vervoer... uit Amsterdam :o Nogal duidelijk herkenbaar aan het logo van de gemeente Amsterdam op hun uniform.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Etienne »

In bus 37 (Den Haag - Delft) dacht iemand vanmiddag met een 2*-abonnement over de 3-zones heen te gaan. Maar de chauffeur had het in de smiezen en somde het meisje op alsnog een extra kaartje te kopen of de bus te verlaten. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Thom91 »

afgelopen dinsdag iets vreemds meegemaakt..
Zat in de IC van Ut naar Rta, vertrektijd 17:32 met +10, op Alexander hadden we +12 en daar stapte ik zoals gewoonlijk uit.
Maar toen gebeurde er iets vreemds, achter mij klapten de deuren dicht. Allemaal vreemd kijkende mensen en nog een hoop mensen die in de trein stonden die eruit moesten. Ook nog een hoop mensen op perron die in de trein wilden. Toen dacht ik, ok foutje? Maar toen reed de trein gewoon weg. Allemaal mensen in de trein die eruit moesten.
Wat kan hier de verklaring zijn? Wilde de HC gewoon zijn vertraging inlopen ofzo? Vond het in ieder geval ernstig vervelend voor al die mensen in en buiten de trein.


ps. excuus voor het non-NS taalgebruik, maar ben vrij nieuw hier en ken al die treinseries niet uit me hoofd :P
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:excuus voor het non-NS taalgebruik,
Welnee, hier is wat losser taalgebruik prima welkom hoor :)

Maar wat een raar verhaal inderdaad :? Ben benieuwd hoe het met die mensen in die trein afgelopen is, of die er in Gouda wel uit mochten, en zonder kaartje terug reizen... :?: Dan nog zou ik gewoon een formuliertje Geld terug bij Vertraging ingediend hebben :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten