Pagina 4 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 00:39
door Ardan
Toen ik het station van Deventer uitliep om 22:50 uur zag ik een Syntus-alliance op de buffer staan. Bussen in originele Syntus-kleuren op de buffer rond die tijd rijden de 56.. vond ik dus nogal raar aangezien Syntus helemaal geen alliances in de normale dienst rijdt. Ze staan in Zutphen, gereed als treinvervangend vervoer, en volgens mij rijden ze ook nog nachtlijnen vanuit discotheek De Radstake (denk ik, ben al heel lang niet meer naar de Radstake geweest :oops: gauw weer eens heen!). Maar toch, terwijl ik in mijn bus zat, zag ik de 1012 langs perron D voorrijden als lijn 56 naar Borculo. Gevalletje bustekort?
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 02:04
door marvinkok
Radstake is voor mij ook al weer 3 jaar geleden ofzo... Veel te lang
Maar On-Topic: Volgens mij reden die discobussen altijd met de Gelede Volvo's van Syntus, niet de Alliances.
Krijg soms het idee dat Syntus in Twente een beetje dat materiaal inzet wat toevallig voorhanden is, maar heb alleen maar het beeld vanuit Enschede en wat ik her en der zie en lees...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 07:21
door Klaasje
Net zag ik DDAR met een 1700 in de s4600 richting Asd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 08:28
door tsov
Ardan schreef:Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
O405 neem ik aan dat je bedoelt :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 10:01
door Etienne
Die O405 en alliances schijnen wel vaker te rijden op de lijnen 56,91, 92 en 98 i.v.m. een bustekort idd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 10:38
door Maik
Ardan schreef:Toen ik het station van Deventer uitliep om 22:50 uur zag ik een Syntus-alliance op de buffer staan. Bussen in originele Syntus-kleuren op de buffer rond die tijd rijden de 56.. vond ik dus nogal raar aangezien Syntus helemaal geen alliances in de normale dienst rijdt. Ze staan in Zutphen, gereed als treinvervangend vervoer, en volgens mij rijden ze ook nog nachtlijnen vanuit discotheek De Radstake (denk ik, ben al heel lang niet meer naar de Radstake geweest :oops: gauw weer eens heen!). Maar toch, terwijl ik in mijn bus zat, zag ik de 1012 langs perron D voorrijden als lijn 56 naar Borculo. Gevalletje bustekort?
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Vorige week zag ik dat er bij de Syntus stalling in Neede een stuk of 8 Alliance's en 2 gelede Volvo's staan, dus keuze genoeg. :D

Het busvervoer van/naar de Radstake is sinds december in handen van Arriva/Gelderesch Reizen, Syntus heeft er niks meer te zoeken. :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 11:48
door mb90
De TCR 395 (een O405GN2) reed vanochtend op lijn 174 vanuit Numansdorp naar Rotterdam. Ik dacht dat die niet meer rondreed, maar een leuke verrassing was het wel. Helaas was een foto niet mogelijk, want ik zag alleen de achterkant nog.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 12:30
door Stefan
Ik zal binnenkort eens gaan kijken of de TCR 398 er ook nog steeds is, maar die is geloof ik al een tijdje terug naar Waterland.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 18:17
door Xanland
Afgelopen week had ik in Zwolle in de buurt van Eekwal/Centrum ook wel 2 opvallende.

1e was de 330, rijd normaal met speciale Volvo 8700's, toen reed ie met een (jawel) Amba 200 (ALE120). Dat was toch wel even wat anders.
2e op de terugweg (mss dag(en) later), was een gelede Citaro op lijn 294. In ieder geval beter dan leeg over de snelweg naar Zwolle rijden en dienst beginnen in Zwolle.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 23:29
door Mark
Ik zat daarstraks tussen Es en Hgl in trein t1674 welke met een VIRM reed.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: do 17 feb 2011, 16:57
door Dexter
De t2123 reed vanmorgen met een DDAR + 1700 en de t5832 reed met een SLT IV.

De t538 die al met 10 bakken reed, kreeg er in Amf in een waar recordtempo (gecombineerd, naar voren gelopen en de remproef genomen binnen 3 minuten!) :!: voorop nog een extra drietje bij. Volgens de CTA's reed het Rtd -deel maar tot Ut, hoewel er daar als normaal werd gesplitst en vervolgens gewoon de t20538 naar Rtd vertrok.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: do 17 feb 2011, 17:31
door Caspar
Er staat een gelede Connexxion Citaro in Hoorn op het station. Die komt er normaal ook nooit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: do 17 feb 2011, 18:36
door Mark
Trein t20134 reed met stel m59 in plaats van de voor deze pendel bestemde m3436.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: do 17 feb 2011, 19:21
door OV Hoekschewaard
Stefan schreef:Ik zal binnenkort eens gaan kijken of de TCR 398 er ook nog steeds is, maar die is geloof ik al een tijdje terug naar Waterland.
De TCR 398 is weer terug naar Waterland en de 395 is daarvoor in de plaats gekomen. De TCR 397 rijdt trouwens vanuit Oude-Tonge. De 0405GN wisselen zo vaak van stalling dat het niet meer bij te houden is. Want de 399 heeft ook een weekje vanuit Heinenoord gereden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: vr 18 feb 2011, 12:21
door Dexter
Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 17:17
door VIRM
Iemand enig idee wat de bedoeling is van de Sprinter-series die de Zaanlijn bedienen? De SLT's zijn volgens de NS al lang en breed gerepareerd, en toch komt er met enige regelmatig nog wat Mat'64jes langs.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 20:24
door Chauf21
Dat viel mij ook al op. De afgelopen dagen/weken heb ik steeds setjes Plan V in de s4000.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 20:41
door Caspar
Het laatste wat ik er over hoorde is dat er nog een aantal SLT met defecten staat, maar dat het wegwerken daarvan in ieder geval niet voor kortere treinen zorgt. Dat er nog Mat 64 in de s4000 te bewonderen is, duurt nog tot ergens eind maart.Tevens schijnen er dan weer nieuwe SLT het land in de komen, zodat in juni ook de lijnen Hoorn-Kersenboogerd- Hoofddorp- Almere Oostvaarders- Amsterdam centraal verSLT't kunnen worden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 20:43
door htm_tram
Dexter schreef:Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Ik zou gaan janken en uit protest wachten op een normale trein ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 21:04
door MdJ
Sinds wanneer is VIRM geen normale trein?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 21:07
door VIRM
Caspar schreef:Het laatste wat ik er over hoorde is dat er nog een aantal SLT met defecten staat, maar dat het wegwerken daarvan in ieder geval niet voor kortere treinen zorgt. Dat er nog Mat 64 in de s4000 te bewonderen is, duurt nog tot ergens eind maart.Tevens schijnen er dan weer nieuwe SLT het land in de komen, zodat in juni ook de lijnen Hoorn-Kersenboogerd- Hoofddorp- Almere Oostvaarders- Amsterdam centraal verSLT't kunnen worden.
Die series keren op elkaar in Hoofddorp? Interessant om te weten. :)
Overigens vraag ik mij af met hoeveel bakken SLT er tussen Hoorn en Hoofddorp wordt gereden. Momenteel is dat meestal met 5 bakken SGMm en dat is een beetje overkill (geen idee hoe het in de spits is precies, maar het is in ieder geval geen haringen in een ton).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 21:17
door Dexter
htm_tram schreef:
Dexter schreef:Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Ik zou gaan janken en uit protest wachten op een normale trein ;)
@htm_tram: Wat is dat nu weer voor een achterlijke reactie? Een beetje mcn haalt de rijtijden ongeacht met welk materieel.

Tenzij jij weer eens te pas en te onpas in je gele vestje langs het spoor gaat staan zwaaien of zonder toestemming deuren ontgrendeld. Dat veroorzaakt zoveel vertraging, dat kan niemand eruit rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 21:34
door Caspar
VIRM schreef:Die series keren op elkaar in Hoofddorp? Interessant om te weten. :)
Overigens vraag ik mij af met hoeveel bakken SLT er tussen Hoorn en Hoofddorp wordt gereden. Momenteel is dat meestal met 5 bakken SGMm en dat is een beetje overkill (geen idee hoe het in de spits is precies, maar het is in ieder geval geen haringen in een ton).
Ik pak soms de t3325 van 6.59 uit Hoorn naar Zaandam, en die rijdt van tijd tot tijd met 8 bakken SGMm en zit vanaf de Purmerendse stations wel helemaal vol qua zitplaatsen. In Zaandam stappen er erg veel uit richting Amsterdam Centraal.
Het is inderdaad geen haringen in een ton, maar in de spits is ie aardig gevuld. Een bezetting waar in ieder geval de reizigers niet over hoeven te klagen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 21:38
door Suus
Het zijn meestal zes bakken SGM, planmatig is SGM-III+SGM-III. In de spits wordt er het een en ander versterkt, maar niet alles, want daar is geen capaciteit voor.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 22:28
door htm_tram
@dexters

Ik vind dit ook een achtelojke reactie... Heeft er helemaal niks mee te maken... :roll: Klopt niks van. Ik heb meerde malen v-irm gehad in de stoptrein en heb toe gemiddeld 8 op de 10 keer de overstap gemist...