OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

En in Hoorn kun je ook overstappen richting Alkmaar -o-
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Ik in de s2800 netjes een omreis advies omroepen voor reizigers richting Zl. Is iedereen uitgestapt, wordt de s500 keurig in de borden gedraaid. Gelukkig via de omroep nog een bericht kunnen laten omroepen op het station.
Zo prettig als wij onze info ook snel hebben. Ongeveer 10 min hierna kreeg ik bericht dat de verstoring voorbij is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tot mijn verbazing zie ik hier nu in de straat een lijnbus staan :shock:. Gewoon in een random straatje (helemaal niet eens zo breed) in de Baarsjes, Amsterdam. Er staat op: Osteoporose Medisch Centrum en zover ik vanuit het raam kan zien in het een Mercedes O405 met kenteken BD-PZ-74. Zo te zien is dat de ex-HTM 802. Geinig :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

Osteoporose Medisch Centrum
Echt nog nooit van gehoord.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Meltrain »

In Rotterdam is de Victor Hugoweg tijdelijk afgesloten en daarom rijden de streekbussen tussen Zuidplein en Lombardijen een omleiding via Spinozaweg - Dordtsestraatweg - Vinkenbaan.
Arriva vond die omleiding blijkbaar toch te druk, want vanmorgen zag ik ineens twee bussen van Arriva op de Molenvliet rijden. :shock: Waarschijnlijk rijdt Arriva dan Molenvliet - Groenezoom - Groene Hilledijk - Vinkenbaan. Het enige nadeel is dat hierdoor ook de halte Spinozaweg vervalt. :(

De lijnen 163,263 en 663 (vanaf Lombardijen naar de Hoeksche Waard) rijden hierdoor ook een omleiding, maar helaas weet ik niet hoe deze omleiding is. Wel weet ik dat hierdoor de rijtijd met tien minuten toeneemt, want op de haltes van lijn 163 hangt een briefje dat tijdelijk alle bussen tien minuten eerder vertrekken dan wat er op de vertrekstaat staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Als wij nou ook mogen sparen.. dan kunnen we gelijk het goede voorbeeld aan onze klanten geven om in en uit te checken :lol:

En het is tevens goed voor de werkgelegenheid, er moet dan zoveel verlof verstrekt worden dat er meer personeel nodig is :twisted:
Goed idee van je, ik zie het wel zitten om OV-miles te sparen en die dan in te ruilen voor verlof. :Y

Consternatie op spoor 10a/b vanmiddag in Asd toen er brandlucht werd geroken in een VIRM VI die op het punt stond als t2171 te vertrekken. De trein werd onmiddelijke leeggehaald en ik (net binnengekomen op spoor 10b) werd overspoeld door honderden reizigers met de gekste bestemmingen die om een alternatief reisadvies kwamen vragen. :shock:

Van de s2100 / s3000 Vs - Asd - Hdr heb ik vandaag alleen het gedeelte Ddr - Asd - Amr gereden en wat een ontzettend aaaaaardige collega's heb je daar in Amr: Ik kwam aan op spoor 1 met mijn 10 bakken VIRM en vervolgens moest ik terug passagieren naar Asd. Dus ik 270 meter terug naar achteren gelopen en de trein alvast gereedgemaakt voor de mcn die terug moest rijden.

Ben ik klaar, komt ie aan en ik vraag: "Hey meester, ik heb een P-tje naar Asd, kan ik je nog matsen, zal ik naar Asd rijden?"
Mcn stoicijns (was meer geinteresseerd in zijn shaggie): "Want...?"
Ik (verbaasd): "Eh ik dacht, misschien dat ik je nog kon matsen ofzo?"
Mcn: "Nee!"
Ik: "Oh nou, het was aardig bedoeld hoor!" -o-

Zo zie je maar, ook sommige NS-ers hebben geen manieren. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er helaas wel. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ardan »

ziggy schreef:Tot mijn verbazing zie ik hier nu in de straat een lijnbus staan :shock:.
Vanmiddag in een net zo random straatje bij een random kerkje in random Zwolle-Aalanden ook ineens een Duvedec zien staan..
Door die aanrijding vanmiddag geen treinen Zwolle-'t Harde. NO naar Lw reed dus alleen Zl-Heerenveen, omdat daar ook nog werkzaamheden waren.
In Zwolle stonden de treinen uit Gn en Heerenveen trouwens nu ineens andersom dan normaal, het deel uit Lw (en weer terug) kwam op 3b binnen (normaal a), en het deel uit en naar Gn op 3a, terwijl die een kortere kering heeft en dus moet doorwisselen omdat die via 2b komt binnenrijden.
s3600 was heel 'gezellig', VIRMpje-4 en omreizigers. In Olst moesten we nog even wachten op een tegentrein naar.. Heerenveen! Omgeleide trein uit Amf dus. Kopmaken in Dv én Zwolle..
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:....

Zo zie je maar, ook sommige NS-ers hebben geen manieren. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er helaas wel. :N

Tja Dexter, ook sommige NS'ers zijn net mensen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:In Rotterdam is de Victor Hugoweg tijdelijk afgesloten en daarom rijden de streekbussen tussen Zuidplein en Lombardijen een omleiding via Spinozaweg - Dordtsestraatweg - Vinkenbaan.
Arriva vond die omleiding blijkbaar toch te druk, want vanmorgen zag ik ineens twee bussen van Arriva op de Molenvliet rijden. :shock: Waarschijnlijk rijdt Arriva dan Molenvliet - Groenezoom - Groene Hilledijk - Vinkenbaan. Het enige nadeel is dat hierdoor ook de halte Spinozaweg vervalt. :(

De lijnen 163,263 en 663 (vanaf Lombardijen naar de Hoeksche Waard) rijden hierdoor ook een omleiding, maar helaas weet ik niet hoe deze omleiding is. Wel weet ik dat hierdoor de rijtijd met tien minuten toeneemt, want op de haltes van lijn 163 hangt een briefje dat tijdelijk alle bussen tien minuten eerder vertrekken dan wat er op de vertrekstaat staat.
Zo'n ramp is het ook niet dat ze niet langs de Spinozaweg komen. Als er niemand uit moet tenminste, zijn er nog zat andere lijnen die er ook stoppen en naar het Zuidplein rijden.

De 163 en 663 rijden vanaf de Spinozaweg via de Pascalweg en de rondweg van Barendrecht naar de Heinenoordtunnel.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Stefan »

Overigens zal het niet zonder reden zijn dat de Arriva bussen (misschien) niet via de Spinozaweg rijden. Ik hoorde dat ze bij Qbuzz zo nu en dan last hadden van van grote vertragingen (varierend van +15 tot +45).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door mb90 »

Inderdaad, zonder werkzaamheden kan het al behoorlijk druk zijn op de Spinozaweg en dat is nu met de werkzaamheden helemaal het geval.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:
Meltrain schreef:In Rotterdam is de Victor Hugoweg tijdelijk afgesloten en daarom rijden de streekbussen tussen Zuidplein en Lombardijen een omleiding via Spinozaweg - Dordtsestraatweg - Vinkenbaan.
Arriva vond die omleiding blijkbaar toch te druk, want vanmorgen zag ik ineens twee bussen van Arriva op de Molenvliet rijden. :shock: Waarschijnlijk rijdt Arriva dan Molenvliet - Groenezoom - Groene Hilledijk - Vinkenbaan. Het enige nadeel is dat hierdoor ook de halte Spinozaweg vervalt. :(
Zo'n ramp is het ook niet dat ze niet langs de Spinozaweg komen. Als er niemand uit moet tenminste, zijn er nog zat andere lijnen die er ook stoppen en naar het Zuidplein rijden.
In de richting Zuidplein is het inderdaad door het aantal alternatieven geen groot probleem dat ze niet over de Spinozaweg rijden, maar in de andere richting is het toch een beetje vervelend als je op de bus staat te wachten. :?
Waarschijjnlijk bleek het niet duidelijk uit mijn post (omdat ik alles maar in één richting schreef), maar ik zag ook een Arriva-bus richting Lombardijen (e.v.) over de Molenvliet rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren dan eens de OV-chipkaart in de trein geprobeerd. :)

Eerst maar even voor alle zekerheid naar het loket gegaan in Zaandam om te vragen wat voor geluidjes e.d. die apparaten maken. Want ik behoor immers tot de doelgroep waar de schermpjes op de incheckpaaltjes/poortjes weinig tot geen nut hebben. ;)
Het inchecken in Zaandam ging prima.
In Leiden Centraal wilde ik uitchecken bij zo'n poortje. Het gevolg was een zachte bliep en ergens vlakbij een harde, protesterende drie-bliebtoniggeluidje. Geen idee welk van mij was. Bovendien heeft Leiden CS (volgens mij door die winkeltjes vooral) behoorlijk wat omgevingsherrie.
Dan toch maar even langs de tickets en service in Leiden. Liever dat er 5 euro wordt afgeschreven dan 20 uiteraard. :P De vriendelijke loketiste begreep het probleem en bevestigde dat ik goed was uitgecheckt.

Op de terugweg bij het inchecken in Leiden Centraal ging bliep van het poortje. Toevallig zag ik iets knipperen (wat dat betekende? Geen idee). Gelukkig wist iemand mij te vertellen dat het wel in orde zat.
Bij het uitchecken op Amsterdam Centraal was het volume ook niet al te denderend.

Kortom: ik denk dat ik maar gewoon even op de papieren kaartjes blijf in het weekend als het kan. :) Niet alleen is het soms verstoppertje spelen om die dingen te vinden, maar het volume laat ook nog eens te wensen over.
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Misschien omdat het verder al een enorme herrie is op de achtergrond? Als ik zo'n paal hoor met een verkeerde incheck en het is verder stil in de omgeving, dan lijkt het wel een alarm, en denk ik; je zou maar meteen naast zo'n station wonen...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag na lange tijd weer 's een keer met de Zuidtangent vanuit Amstelveen naar Bijlmer/ArenA gereisd. Zag dat ze aanpassingen hadden gedaan in InfoXX. Er worden overstapmogelijkheden getoond.

Maar natuurlijk alleen lijnen van Connexxion... en.... de trein. Er stond zelfs bij hoeveel vertraging de s4000 had...
Maar de metro (belangrijke overstapmogelijkheid) wordt niet getoond..... Eigenlihjk een misser!
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Raymond »

Tja, Connexxion gebruikt de informatie van m.ns.nl en daar komt het GVB niet op voor. Lijnen van andere vervoerders zouden er wel in moeten gaan, in het SRE heeft dat in ieder geval gewerkt (geen idee of dat nog steeds zo is), met in zoverre de beperking dat niet de actuele vertrektijd opgevraagd kon worden (wat wel met de Connexxionbussen gebeurt). Aansluitingen van metro's tonen etc. moet uiteindelijk wel gaan gebeuren volgens de door het OV-bureau Randstad opgestelde standaard voor reisinformatie in de bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Moet zeggen dat ik de overstappen er al een tijdje niet meer op gezien heb, maar in de gele BRU-bussen werden zelfs geen aansluitende GVU-lijnen getoond bij Utrecht Centraal. Wel de bus terug naar Nieuwegein in de bus uit Nieuwegein, voor het geval iemand te lang was blijven zitten ofzo :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Nadat het me weer was opgevallen hoeveel mensen er toch altijd voor het Breng-loket in Nijmegen staan te wachten nog een sterk staaltje NS-is-mijn-klant,-reiziger-niet-werk van ProRail gezien. De t3656 van 16.15 naar Zwolle - die reed als 303656 ivm met verstoring tussen Tilburg en Breda - werd 2 minuten voor tijd via een dienstmededeling aangekondigd als spoorwijziging op 4a ipv 3. Op zich geen probleem, vertraging was meer dan 5 minuten en dus zou de s3600 richting Ht al lang weg zijn. Jammer is dan alleen wel dat de handmatige omroep van de spoorwijziging voor de reiziger kwam op het moment dat die trein het station binnen rijdt en dat ook de CTA aangaf dat de trein richting Zwolle zou gaan. Op het moment dat deuren open gingen werd de CTA weer terug gedraaid naar de s3600 richting Ht. Toevallig kwam de HC bij de deur naar buiten waar ik stond te wachten, heb hem maar ff gewaarschuwd, gelijk volgende in de trein een omroep. Gezien het grote aantal mensen dat weer naar buiten kwam niet onnodig. Hc was in ieder geval blij met mijn opmerking. Voor vertrek volgende nog 2 keer een omroep, ben benieuwd of er nog mensen in Ht zijn beland terwijl Ah de bedoeling was. Het zal wel.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Gekko123 »

Zit nu in Utrecht in de trein naar Rotterdam, volgens de omroep daarnet is er een brand in de schipholtunnel en is onbekend hoe laat en wanneer de volgende trein naar Schiphol zal vertrekken. Staat hier nu (vrijwel) leeg aan de overzijde van het perron. Wij vertrekken in ieder geval eerder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Lekker chaotische boel vanmorgen rond 7.00 uur op Amersfoort. Toen ik aankwam op 't station zag ik ineens veel mensen van 5b naar 5a rennen waar de vertraagde Sprinter naar Vathorst tot stilstand was gekomen. Die konden vervolgens echter weer terug rennen want de machinist was er inmiddels achter dat 'ie verkeerd stond en trok de trein even op naar de andere kant van 't kruiswissel.
Vervolgens kwam vanuit het niets ineens een setje SGMm van de Bokkeduinen naar spoor 6a wat de Sprinter naar Amsterdam zou gaan rijden. Die stond niet veel eerder nog op spoor 7 aangekondigd, dus ook dat veroorzaakte nodige geren. De t2818 was tijdelijk naar 6b gespoorwijzigd maar kon uiteindelijk toch gewoon op heel spoor 6 binnenkomen (anders hadden die 9 bakken ook niet gepast waarschijnlijk...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Gisteren was de s3000 vertraagd, en reed rond de doorkomsttijd van de t3161 door Db, met een snelheid waarbij 'ie nog had kunnen stoppen. Hij reed dus door, maar reizigers bleven maar het spoor op kijken naar rechts, alsof 'ie terug zou komen...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Vanmiddag lag Arnhem-Utrecht er uit vanwege een aanrijding met een persoon bij Db. Gelijktijdig lag ook Ht-Nm bijna plat omdat er slechts enkelsporig gereden kon worden vanwege een defecte trein. Ik had het plan om de s3600 van 15.45 naar Zl te nemen. Ik kwam om 15.40 station binnen en heb tot mijn vertrek, uiteindelijk om 15.55, wel geteld 3 omroepen gehoord. 2 keer een bandje over beperkt treinverkeer tussen Nm en Ht, de stopper reed niet. IC s3600 reed wel en zou extra stoppen op Wijchen, Ravensteijn en Nmd. Dat dit automatisch voor vertragingen zorgt voor de s3600 richting Arnhem vergat men voor het gemak maar. Dat hetzelfs voor heel veel vertragingen zorgde vergat men. De s3600 van 15.15 naar Zl reed namelijk om 15.55 (dus met +40!) weg uit Nm, die heb ik genomen. Veel mensen die deze trein hadden willen nemen zullen hem wel gemist hebben. De trein werd namelijk behandeld op 4B en werd pas omgeroepen om het moment dat deze langs het perron stond. Verder geen enkel omroep gehoord over stremmingen, bijvoorbeeld die tussen Ah en Ut, en over vertragingen, bijvoorbeeld de s3600 van 15.45 die ook nog ergens zou moeten zijn.

OBIS kan alleen nog niet heel lekker overweg met verstoringen. Trein reed dus in het pad van een half uur later +10. De trein werd dan ook formeel opheven in Ah om vervolgens als trein van een halfuur later met +5 te vertrekken (handig he die buffer in Ah). OBIS bleef echter volhouden dat Arnhem het eindstation was. m.ns.nl meldde zelfs dat alle IC's tussen Ah en Zl waren opgeheven tijdens de verstoring.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Opvallend genoeg werd er in Utrecht vanmiddag een omreisadvies via zowel Deventer als Den Bosch gegeven voor de richting Arnhem i.v.m. de stremming op Ut - Db, zeldzaam dat er een keuze gegeven wordt. De normaal al lekker drukke t2861 met slechts zes bakken werd zodoende (met ook de omreizenden naar Ed erbij) wel heel erg druk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zat ik een bus op RET-lijn 44 waarmee er een aanrijding plaatsvond. De bus kwam vanaf de busstrook en ging naar links, maar een automobiliste dacht er nog even tussendoor te kunnen en dat ging niet goed. De schade van de auto kon ik niet zien, maar de bus miste in ieder geval aan de zijkant wat van de grijze kleuren. Voor het invullen van het schadeformulier riep de chauffeur of er iemand wilde getuigen, maar niemand in de zitvolle bus reageerde daarop, terwijl er nog mensen waren die reageerden na de lichte klap.. :roll: Bij een tweede vraag ben ik maar naar voren gelopen en heb ik mijn gegevens maar afgegeven. Ik heb niet alles gezien, maar een melding van een getuige helpt altijd op zo'n formulier lijkt mij.
Bij de eerstvolgende halte werd alles verder afgehandeld (de bus was al uit de EBS gehaald door de CVL, want de vertraging liep al op naar +12 en het was verderop nog erg druk op de weg) en konden alle passagiers verder met de volgende bus (die er inmiddels niet ver achter zat).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef:Bij een tweede vraag ben ik maar naar voren gelopen en heb ik mijn gegevens maar afgegeven. Ik heb niet alles gezien, maar een melding van een getuige helpt altijd op zo'n formulier lijkt mij.
Top :pos: Het geeft toch weer een steuntje in de rug en wat meer rust voor de chauffeur (of de automobilist).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten