Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door find_your_spot »

De afgelopen weken viel het mij weer op:

Op stations, bij binnenkomst in een bus of gewoon als ik perrongeluk in iemands portemonnee mee kijk,

Waarom heb ik in 3 weken tijd, 19 studenten gezien die allemaal hun OV uit 2009 nog mee slepen!?!

Afbeelding

Wie op dit forum sleept hier nog meer zijn papieren nutteloze verlopen OV's nog dagelijks mee? Maar vooral de vraag: WAAROM?

In veel gevallen zit de troosteloze kaart ook nog in een mapje zoals dit:
Afbeelding

Ook ben ik benieuwd wie dit nog meer opvalt..?
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door webguy »

Nostalgie...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door Raymond »

Ik heb zowel de kaarten van 2008 en 2009 achter m'n ov-chipkaart zitten in m'n portemonnee en de reden daarvoor is simpelweg om te voorkomen dat de chipkaart sneuvelt. Hij buigt namelijk nogal makkelijk op de plek waar ie zit in m'n portemonnee en de oude kaarten voorkomen dit grotendeels.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door htm_tram »

Waar je je wel niet druk om kan maken... :')
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door find_your_spot »

htm_tram schreef:Waar je je wel niet druk om kan maken... :')
Vorige week hoorde ik een meisje in de trein die beweerde dat je alleen 40% korting kreeg op vertoon van je studenten ov uit 2009...

En dat zat nog op een universiteit ook...

In mijn ogen ben je dan behoorlijk dom (of ligt dat aan mij?)
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door Vinny »

Tja verouderde informatie lijkt me. Ik geloof dat er in 2010 wel eens zoiets door de NS gecommuniceerd is geweest. Of het logisch is om dit in 2011 nog steeds te veronderstellen weet ik niet, maar zolang vervoerders een dag als Goede Vrijdag als feestdag bestempelen maak ik me eerlijk gezegd weinig illusies over de slimheid van de samenleving... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door Ennes »

Dat iemand zijn oude Sov's nog bij zich draagt zal mij een zorg zijn, wat ik me wel eens afvraag, is dat denk 75% van de Sov gebruikers hun kaart aanbieden met de foto omlaag, dat is echt opvallend t.o.v. de overige persoonlijke kaart gebruikers.

Niet dat ik er wakker van zal liggen, maar het valt gewoon op, en ik heb het ook een aantal keren gevraagd, alleen daar nooit een zinnig antwoord op gekregen.


En wat ik me dan weer afvraag is waarom FYS er dan weer een foto van Tuthola Kaboutervrouwtje van Kassabergen op moet plakken. (als je soms hoort hoe dom dat mokkel praat, vraag ik me af of die wel weet wat een OV is.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:Dat iemand zijn oude Sov's nog bij zich draagt zal mij een zorg zijn, wat ik me wel eens afvraag, is dat denk 75% van de Sov gebruikers hun kaart aanbieden met de foto omlaag, dat is echt opvallend t.o.v. de overige persoonlijke kaart gebruikers.

En wat ik me dan weer afvraag is waarom FYS er dan weer een foto van Tuthola Kaboutervrouwtje van Kassabergen op moet plakken. (als je soms hoort hoe dom dat mokkel praat, vraag ik me af of die wel weet wat een OV is.)
Geen idee, was de tweede foto die ik op Google tegen kwam
http://www.google.nl/images?hl=nl&sourc ... =&aql=&oq=

Zal voortaan een foto van haar kabouter neerzetten, voor wie die kale wel interessant vindt...

Dat van die OV's met foto omlaag aanbieden wist ik niet, nooit over nagedacht, nooit op gelet... Dus je bedoelt dat iemand de foto naar jou toe aangeeft?
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door VIRM »

@FYS: Doe je dat echt, FYS? Wat zeggen de controleurs dan? :D

@Ennes: ik let zelf nooit op of mijn foto ondersteboven zit of niet als ik mijn OV aanbiedt voor controle. :) Gewoon chipkaart met plastic omhulsel uit mijn broekzaak halen en aan de conducteur geven.
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:@FYS: Doe je dat echt, FYS? Wat zeggen de controleurs dan? :D

@Ennes: ik let zelf nooit op of mijn foto ondersteboven zit of niet als ik mijn OV aanbiedt voor controle. :) Gewoon chipkaart met plastic omhulsel uit mijn broekzaak halen en aan de conducteur geven.
De meeste zullen het ook niet bewust doen, maar na zoveel kaarten is me dat gewoon gaan opvallen. Je moet immers toch wat als je door zo'n trein loopt :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten die groene OV meesleuren

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:Dat iemand zijn oude Sov's nog bij zich draagt zal mij een zorg zijn, wat ik me wel eens afvraag, is dat denk 75% van de Sov gebruikers hun kaart aanbieden met de foto omlaag, dat is echt opvallend t.o.v. de overige persoonlijke kaart gebruikers.

En wat ik me dan weer afvraag is waarom FYS er dan weer een foto van Tuthola Kaboutervrouwtje van Kassabergen op moet plakken. (als je soms hoort hoe dom dat mokkel praat, vraag ik me af of die wel weet wat een OV is.)
Geen idee, was de tweede foto die ik op Google tegen kwam
http://www.google.nl/images?hl=nl&sourc ... =&aql=&oq=

Zal voortaan een foto van haar kabouter neerzetten, voor wie die kale wel interessant vindt...

Dat van die OV's met foto omlaag aanbieden wist ik niet, nooit over nagedacht, nooit op gelet... Dus je bedoelt dat iemand de foto naar jou toe aangeeft?
nou, foto's die niets toevoegen vind ik helemaal niet zo interessant eigenlijk, maar als het dan moet doe dan gewoon Piggelmee ofzo.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:De meeste zullen het ook niet bewust doen, maar na zoveel kaarten is me dat gewoon gaan opvallen. Je moet immers toch wat als je door zo'n trein loopt :lol:
Was het niet 's ochtends vroeg dat dit je overkwam ofzo... ik heb ook een keer m'n jaartrajectkaart ondersteboven aan de conducteur getoond hoor :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door Meltrain »

Ik heb ook mijn SOV uit 2009 nog dagelijks bij me.
Waarom? Geen idee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Ennes schreef:De meeste zullen het ook niet bewust doen, maar na zoveel kaarten is me dat gewoon gaan opvallen. Je moet immers toch wat als je door zo'n trein loopt :lol:
Was het niet 's ochtends vroeg dat dit je overkwam ofzo... ik heb ook een keer m'n jaartrajectkaart ondersteboven aan de conducteur getoond hoor :mrgreen:
haha nee hoor dat staat los van het tijdstip, maar wat dat betreft krijg ik ook wel de meest vreemde kaarten voorgehouden hoor, van bank-pas tot ANWB-kaart, met toch wel 1 hele flinke uitschieter, waarbij de eigenaresse roder kleurde als m'n sluitseinen. _O- _O- _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door mb90 »

Ik heb wel het groene mapje nog bij me, maar dan zonder OV uit 2009. :P In dat mapje zit alleen de chipkaart met t/m vorig jaar een strippenkaart of soms extra (en wat verouderd) een treinkaartje.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten die groene Studenten OV-kaart meesleuren

Bericht door Joshua »

Zoals ik al eerder aangaf. Ik draag nog steeds mijn studenten OV-kaart uit 2009 en 2008 bij me.
En waarom? Omdat het kan. Gewoon omdat ik het wil.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten