OVer Missers in de Reisinformatie #11

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor find_your_spot » Zo 03 Apr 2011, 14:07

VIRM schreef:In de metro mag je daarentegen blij zijn dat hij het uberhaupt doet...
Wat is er toch aan de hand?

Hoeveel ritten met de metro heb je in de afgelopen 2 maanden gemaakt? En hoeveel daarvan waren de afroepen onjuist of stonden deze uit?

Zelf zit ik dagelijks in de metro's op het metronet, maar zelf ben ik er prima over te spreken.
For Your Railroad Adventures

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 03 Apr 2011, 14:38

Als ik daar ook antwoord op mag geven:
Ik reis vaak met de lijnen 53/54/50. Bij lijn 50 kun je het makkelijk zien aan de hand van de binnendisplays of de afroep is ingesteld.
Ze staan grotendeels aan maar synchroon lopen ze vaak niet. Iets wat met 75% van de metro's op lijn 50 (richting Gein) misgaat is dat tussen Van der Madeweg (MDW) en Duivendrecht (DVD) de afroep zo asynchroon loopt dat hij direct na vertrek van MDW Duivendrecht wordt afgeroepen en bij aankomt te Duivendrecht Strandvliet. Richting Isolatorweg gebeurt dit meestal tussen Henk Sneevlietweg en Heemstedestraat.

Wat wik wel merk is dat veel bestuurders al bij stilstand op MDW de afroep weer synchroniseren.

Op lijn 53/54 heb ik vaak geen afroep, maar de vraag is of die gewoon niet is ingesteld (let niet altijd op wat er voorop staat) of dat de afroep het gewoon niet doet.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Fles » Zo 03 Apr 2011, 15:05

Afbeelding

Mja. Is dit nou echt het beste wat er met die dingen mogelijk is? :?

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Mark » Zo 03 Apr 2011, 15:25

Tja, wie heeft er in hemelsnaam zo'n bedroevende lay-out bedacht voor die borden heb ik me weleens afgevraagd. :|
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Xanland
Berichten: 287
Lid geworden op: Zo 30 Jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Xanland » Zo 03 Apr 2011, 15:52

Vandaag heeft Syntus Gelderland weer een lijnfilmfoutje in de aanbieding.

Het betreft de Veluwelijn 90. Eerst was het "Apeldoorn NS [verspr] via Epe" of de andere kant met "Zwolle NS [verspr] via Epe". Vandaag hebben ze de A in de anbieding. Want nu filmen ze 'A Apeldoorn [verspr] Busstation" of "A Zwolle [verspr] Busstation". Komt denk ik door nieuwe dienstregeling en gewijzigde omloopnummers!

Ben benieuwd wat de 294 maandag zal gaan filmen. :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu op zoek naar nieuwe werk. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P

robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: Ma 02 Nov 2009, 14:35

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor robinzes » Zo 03 Apr 2011, 16:52

klopt, heb ik ook gezien. zal wel weer gewijzigd worden.
Buschauffeur

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor VIRM » Zo 03 Apr 2011, 17:46

find_your_spot schreef:
VIRM schreef:In de metro mag je daarentegen blij zijn dat hij het uberhaupt doet...
Wat is er toch aan de hand?

Hoeveel ritten met de metro heb je in de afgelopen 2 maanden gemaakt? En hoeveel daarvan waren de afroepen onjuist of stonden deze uit?

Zelf zit ik dagelijks in de metro's op het metronet, maar zelf ben ik er prima over te spreken.


Ik ga niet heel erg vaak met de metro in Amsterdam (de tel houd ik niet bij :P). Het zou ook gewoon de factor 'pech' kunnen zijn.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9280
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Ardan » Zo 03 Apr 2011, 22:21

Bij LHBeetjes staat de afroep ook vaak dermate zacht dat je er niks meer van hoort. Over de BN'ers ben ik tevreden, CAFjes willen soms ook nog wel te zacht staan. En hoe vaak mk ik het wel niet mee dat richting CS bij Weesperplein de afroep van de BN'ers verkeerd gaat lopen..

Iets anders, terwijl ik gisteren met mijn vriend stond te wachten op de t7055 naar Deventer Colmschate.
Afbeelding
De vertraging klopte redelijk (maar werd 40 minuten door gesteggel met wel-of-geen-conducteur meenemen, die van de t7055 af moest komen), maareh.. het waren überhaupt maar twee treinstellen... lijkt me vrij sterk dat ze van de achterste ICMm-III twee bakjes eraf wilden slopen :lol:
Die t7055, die driekwartier te laat vertrok, bestond uit een VIRM-6, overigens. Ivm voetballen van Twente. Wij hadden eigenlijk de t7057 gepland, dus hoefden we maar een kwartier te wachten en kwamen toch nog ruim op tijd bij onze afspraak aan :) (een etentje bij iemand thuis naast station Colmschate, waar we ons goed hebben vol kunnen stoppen, maar dat is een ander verhaal ;) )
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31534
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Suus » Zo 03 Apr 2011, 23:22

Ik wil het hier hebben over een serieus probleem wat ik de afgelopen week al twee keer heb geconstateerd en in het verleden nog wel vaker.

Bij de s4300 en s5700 op Schiphol richting Duivendrecht staat op de CTA's niet de tekst Does not stop at Amsterdam Centraal. Aangezien toeristen vaak geen enkel benul hebben van de topografie in dit land zegt Almere Oostvaarders of Hilversum hen helemaal niets met als gevolg dat deze stoptreinen vol zitten met toeristen die eigenlijk naar Amsterdam Centraal willen. Oplettende reizigers waarschuwen vaak toeristen vlak voor aankomst op Amsterdam Zuid, maar daarnet had ik nog een enorme groep toeristen uit Japan die vlak voor aankomst bij Diemen Zuid nog vroegen wanneer de trein nu bij Amsterdam Centraal zou aankomen. Ja eh, niet. Heb overwogen om ze eruit te sturen om de metro te laten nemen maar uiteindelijk, omdat ze met zoveel waren, de conducteur maar erbij gehaald en gezegd dat er een flinke groep reizigers in de verkeerde trein zat en of hij hun even wou helpen in Amsterdam Centraal te komen (via Weesp).

Kortom meelezende mensen bij NS/ProRail: Zouden jullie naast de overstapsuggesties op Schiphol ook kunnen vermelden dat de stoptreinen op de zuidtak niet naar Amsterdam Centraal gaan? Dankuwel _O_
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Geert » Ma 04 Apr 2011, 00:32

Dat die tekst niet vermeld wordt zal vast een foutje zijn, want volgens mij werd dat in het verleden wel vermeld voor die series.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Dexter » Ma 04 Apr 2011, 00:41

Ik kan de opmerking van Geert bevestigen, want bij deze series wordt normaal gesproken wel het rode flapje Does not stop at Amsterdam Central erbij gedraaid. Ik stap als ik op tijd op Shl ben meestal wel even uit mijn cabine en dan vragen de toeristen het altijd wel en als ik zie dat er toch hele hordes instappen, roep ik het vaak ook nog even extra om in mijn trein dat we vooral niet via Asd rijden.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31534
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Suus » Ma 04 Apr 2011, 00:44

Het enige rode flapje op de CTA in Schiphol was dat je voor Lelystad over moest stappen in Weesp. Ook erg belangrijk, maar voor de toeristen niet echt interessant.
Rame à l'approche

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Dexter » Ma 04 Apr 2011, 00:49

Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf die oude flappenbakken niet meer zo serieus neem, de laatste maanden kom ik er meer tegen die belachelijk foutief of defect zijn dan dat ze helemaal kloppen. En melden heeft dan vaak ook geen zin.
Vallend blad maakt rails glad.

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor VIRM » Ma 04 Apr 2011, 01:05

Ik neem aan dat die CTA's (niet?) worden gefixd omdat ze binnenkort toch worden vervangen door TBP's?

Overigens helpt bij Schiphol waarschijnlijk het dynamische aanwijssysteem op spoor 1/2 en 5/6 wellicht ook niet echt mee? Ik kan mij best voorstellen dat als een trein slechts 2 minuten voor vertrek (ja, dat komt voor!) wordt aangegeven op de CTA, dat niet iedereen dat goed doorheeft. Maar geen idee of dat in de praktijk zo is.

Overigens moest ik ook nog een keer uitleggen aan een Amerikaanse toerist dat hij beter de s2600 kon nemen dan de Fyra naar Amsterdam, die enkele minuten voor de s2600 vertrok. Als we toch bezig zijn met suggesties voor informatieverbetering, misschien een idee om in de automatische oproep voor de Fyra's het woordje 'supplement' (echt, wie heeft dat ooit bedacht?) te vervangen door 'surcharge'?
Beul van de blindegeleidelijn

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9573
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Wubbo » Ma 04 Apr 2011, 09:19

[...] en reist u op saldo met de OV-chipkaart en is Utrecht Centraal uw eindbestemming, vergeet u dan niet uit te stappen.

Lijkt me logisch ;-)

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Ennes » Ma 04 Apr 2011, 10:56

Dexter schreef:Ik kan de opmerking van Geert bevestigen, want bij deze series wordt normaal gesproken wel het rode flapje Does not stop at Amsterdam Central erbij gedraaid. Ik stap als ik op tijd op Shl ben meestal wel even uit mijn cabine en dan vragen de toeristen het altijd wel en als ik zie dat er toch hele hordes instappen, roep ik het vaak ook nog even extra om in mijn trein dat we vooral niet via Asd rijden.
Dat is hetzelfde als er gelijk Ut op die s5700 wordt gezet. Op schiphol stappen dan best vrij veel mensen in voor Ut (want het staat immers op de trein) zo roep ik in Asdz nog even om voor overstap naar Ut en Amf, en in Dvd nog even voor overstappers richting Asd. Pas in Wp draai ik mijn koersrollen op Ut, daarvoor staan ze op Hvs.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Meltrain » Ma 04 Apr 2011, 11:13

Ach, ik merk anders vaak genoeg dat ze zelfs op Rlb al 'Utrecht Centraal' tonen (ook bij DD-AR en Mat'64). Bij SGMm en SLT kan het toch ook niet anders, omdat die met de treinnummers werken?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Ennes » Ma 04 Apr 2011, 11:41

Meltrain schreef:Ach, ik merk anders vaak genoeg dat ze zelfs op Rlb al 'Utrecht Centraal' tonen (ook bij DD-AR en Mat'64). Bij SGMm en SLT kan het toch ook niet anders, omdat die met de treinnummers werken?
ook bij SGM kan je de eindbestemming een knooppunt terughalen (dus op Hvs zetten) En als het goed is bij een SLT ook, al heb ik dat nog nooit kunnen uitproberen. (mits het gekozen station op de route van dat treinnummer ligt) Maar ze staan inderdaad al vanaf Ddr op Ut, en dat is erg verwarrend voor de reiziger. Ik heb het ook al diverse malen aangekaart, Maar die kleilaag is ook voor een grote mond veel te dik.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Geert » Ma 04 Apr 2011, 13:17

Stom dat dat niet automatisch gebeurt! Die displays worden gevoed door wat software, zo moeilijk kan het toch niet zijn...

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Ennes » Ma 04 Apr 2011, 15:27

Geert schreef:Stom dat dat niet automatisch gebeurt! Die displays worden gevoed door wat software, zo moeilijk kan het toch niet zijn...
uhhhh wat zeg je nou? :lol: je weet toch wel waar we het over hebben hé? voor elke simpele oplossing is natuurlijk altijd een lastig probleem te bedenken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Dexter » Ma 04 Apr 2011, 17:24

Ennes schreef:schiphol stappen dan best vrij veel mensen in voor Ut (want het staat immers op de trein) zo roep ik in Asdz nog even om voor overstap naar Ut en Amf, en in Dvd nog even voor overstappers richting Asd. Pas in Wp draai ik mijn koersrollen op Ut, daarvoor staan ze op Hvs.

Wat een voorbeeldige hc ben jij! :pos: Heel veel hc's roepen al sinds de ingebruikname van de Utrechtboog helemaal niets meer om op Dvd, 'omdat dat geen overstapstation meer is'... :')

Ennes schreef:En als het goed is bij een SLT ook, al heb ik dat nog nooit kunnen uitproberen. (mits het gekozen station op de route van dat treinnummer ligt) Maar ze staan inderdaad al vanaf Ddr op Ut, en dat is erg verwarrend voor de reiziger.

Volgens mij denkt bij SLT dan het RIS-systeem dat de trein is ingekort tot een bepaald station. Dus dan zou je op het voorafgaande station (in het geval van jouw voorbeeld Wp is dat dan Dmnz) al de eigenlijke eindbestemming (Ut) moeten instellen, om te voorkomen dat Loes in Wp alle reizigers de trein uit gaat jagen.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Ennes » Ma 04 Apr 2011, 17:33

Dexter schreef:
Ennes schreef:schiphol stappen dan best vrij veel mensen in voor Ut (want het staat immers op de trein) zo roep ik in Asdz nog even om voor overstap naar Ut en Amf, en in Dvd nog even voor overstappers richting Asd. Pas in Wp draai ik mijn koersrollen op Ut, daarvoor staan ze op Hvs.

Wat een voorbeeldige hc ben jij! :pos: Heel veel hc's roepen al sinds de ingebruikname van de Utrechtboog helemaal niets meer om op Dvd, 'omdat dat geen overstapstation meer is'... :')
Nou Dexter weet je vanzelf dat je mij bij je hebt als het een keer hoort omroepen ;) ennuh... dank voor het compliment.

Ennes schreef:En als het goed is bij een SLT ook, al heb ik dat nog nooit kunnen uitproberen. (mits het gekozen station op de route van dat treinnummer ligt) Maar ze staan inderdaad al vanaf Ddr op Ut, en dat is erg verwarrend voor de reiziger.

Volgens mij denkt bij SLT dan het RIS-systeem dat de trein is ingekort tot een bepaald station. Dus dan zou je op het voorafgaande station (in het geval van jouw voorbeeld Wp is dat dan Dmnz) al de eigenlijke eindbestemming (Ut) moeten instellen, om te voorkomen dat Loes in Wp alle reizigers de trein uit gaat jagen.

Klopt, daarom zet ik de bestemming ook op Hvs, en ik verander hem te Wp, daar heb je toch tijd genoeg, en je voorkomt het probleem wat jij net aanhaalt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31534
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Suus » Ma 04 Apr 2011, 17:38

Hoe het GVB van iets simpels toch weer kan afwijken.

De boot gaat volgens internet en alle informatie naar de NDSM-werf. Wat zet je dan op de boot: N.D.S.M. werf . Zucht.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Ennes » Ma 04 Apr 2011, 17:45

Bee schreef:Hoe het GVB van iets simpels toch weer kan afwijken.

De boot gaat volgens internet en alle informatie naar de NDSM-werf. Wat zet je dan op de boot: N.D.S.M. werf . Zucht.

:shock: :shock: :shock: Dat zijn die puntjes die NS kwijt was om te gebruiken in NS NL

valt dit overigens niet in de categorie mierenneuken?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Berichtdoor Fles » Ma 04 Apr 2011, 20:01

Ennes schreef:valt dit overigens niet in de categorie mierenneuken?


Jep :Y


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten