OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Hmm... volgens ns.nl doet de eerste Fyra op 4 april van Breda naar Rotterdam daar 34 minuten over tegen 33 minuten voor de s1900 :mrgreen: De volgende kan het dan weer wel in 24 minuten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Vanmorgen in alle vroegte hoorde mijn voorganger een klap onder zijn trein en ging op onderzoek uit. Er ontstond een treinfile van Gdg tot Ut en na ook nog eens 12 minuten voor de inrijder te hebben gestaan, kwam ik met +25 Ut binnen. Na snel kopmaken, kwam ik vervolgens bij Dld achter de s5600 en als gevolg werd mijn trein gekortwiekt tot Apd.
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Gisteren zag ik op Almere Buiten een DDAR met voorop een loc, vanaf de loc gezien waren de 1e, 2e en de 4e bak smerig, alleen de 3e bak was helemaal schoon, daar zat geen vuiltje op. Ik vond het wel grappig; één schone bak bij drie smerige :lol: .
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Vanochtend had ik mij een klein beetje verslapen, en omdat ik met de fiets nooit meer op tijd zou komen snel naar de metro gerend. Eenmaal bij het metrostation (Verrijn Stuartweg) aangekomen stond er een man met een fiets en die zei: Op jou stond ik te wachten! Ik heb geen kaart bij me dus ik loop even met jou mee.
Ik: eh, nee, je moet een kaartje kopen
Hij: Ja maar ik kan toch wel even mee
Ik zeg: Ik ben toch duidelijk: Nee is nee.
Hij: Maar je hebt toch een OV

Ik check vervolgens bij een smal poortje in.
Hij wil achter mij aanlopen. Voordat ik het poortje uitloop draai ik me om, zet ik mijn voet tegen zijn voorwiel, duw mijn voet stevig weg en daarmee ook de fiets. Het alarm van het poortje gaat af en de deurtjes slaan dicht, met de man buiten en ik binnen.

Vervolgens loop ik gewoon weg, heb er verder niets meer te zoeken en die man begint een enorme hoeveelheid scheldwoorden uit te slaan. Ik draai mij om en zeg: Als ik nee zeg heb je dat maar te accepteren en daarmee klaar! Ik laat mij niet uitschelden door een crimineel.

Ik heb de man daarna ook niet meer gezien terwijl er nog 2 mensen (ja, het was wel heel erg druk op dat station!) naar boven kwamen toen ik op het perron stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Nou nou, ruzie zoeken is ook een vak :roll:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Ik begrijp Bee heel goed want dit is ook een van mijn grootste irritaties bij het reizen met de metro (naast die klotefietsen die dwars door de metro zijn geplaatst en afroep wat steeds op dezelfde plekken onsynchroon loopt).

Alleen zeg ik maar niks van want ja, ik heb niet zo'n zin in klappen. :?

Ook al heb ik GVB-bedrijfskleding aan, het kan ze niet schelen en komen toch achter me aan. "Gelukkig" staat het noodpoortje bij mijn station open waardoor ik er weinig last van heb (aangezien ik meestal naar Amstelstation reis).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Normale mensen nog net, maar ik weet al hoe het gaat met een fietser. Die propt zijn fiets zo'n beetje in mijn kruis met als gevolg een broek vol onder de modder, komt vervolgens klem te zetten en geeft mij dan de schuld dat ik geen ruimte maak voor hem. Alsof het de bedoeling is samen met je fiets met mij door het poortje te gaan :roll:

Bovendien, als je jezelf zo nadrukkelijk uitnodigt om zwart te rijden kan je natuurlijk ook een uitnodiging terug verwachten, maar verwacht dan geen gezellig feestje met muziek en taart :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

De t2859 vertrok vanmiddag een ruime +10 uit Utrecht met vooral erg volle balkons. In de gangpaden stond amper iemand.
Ben zelf maar lekker op de t12759 blijven wachten die wel wat vertraagd binnenkwam doordat de t9854 met bijna +10 vertrok en de rijweg voor m'n trein bezet hield (doordat die moest wachten tot de t554 voorbij was).
Vervolgens 10 bakken ICM in de 12759 dus kon heerlijk ruim zitten in de voorste bak :)

Rond 16.45 uur kwam in Utrecht nog een duo SLT-IV's binnen met "Nijmegen" op de koersdisplays en Brummen als volgend stopstation op de displays in de trein.
En kennelijk miste men wat materieel voor de t5659 want vanuit Amersfoort zou om 17.10 uur een voortrein naar Zwolle vertrekken, gereden met een setje SGMm (dat zag ik althans met "Zwolle" op de displays staan te wachten op 't spoor vanaf de Bokkeduinen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door mb90 »

De Alliance 816 van de RET stond vanochtend op het Rotterdamse Marconiplein te wachten op een ritje op de tramvervangende busdienst voor tramlijn 8 en wenste mij daarbij alvast een fijne vakantie :lol: :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Normale mensen nog net, maar ik weet al hoe het gaat met een fietser. Die propt zijn fiets zo'n beetje in mijn kruis met als gevolg een broek vol onder de modder, komt vervolgens klem te zetten en geeft mij dan de schuld dat ik geen ruimte maak voor hem. Alsof het de bedoeling is samen met je fiets met mij door het poortje te gaan :roll:

Bovendien, als je jezelf zo nadrukkelijk uitnodigt om zwart te rijden kan je natuurlijk ook een uitnodiging terug verwachten, maar verwacht dan geen gezellig feestje met muziek en taart :roll:
Ik ben er dan ook erg voor om eens een volwaardig arrestatieteam op metrostations te laten patrouilleren een een paar van die gasten met veel machtstvertoon te arresteren. Filmpje van maken en dat op t.v. schermpjes laten zien.

Zwartrijden. Je komt er niet mee weg.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Bee is mijn nieuwe held! Bee for president! *O* Niet te geloven wat een brutaliteit. En heel veel mensen pikken het dus omdat ze bang zijn voor klappen, maar als we allemaal zo zouden reageren was het snel afgelopen! Dikke duim! :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

hauptbahnhof schreef:Ook al heb ik GVB-bedrijfskleding aan, het kan ze niet schelen en komen toch achter me aan. "Gelukkig" staat het noodpoortje bij mijn station open waardoor ik er weinig last van heb (aangezien ik meestal naar Amstelstation reis).
Soms werkt het juist net andersom. Ik kwam een tijd geleden in bedrijfskleding aan op halte Bullewijk, een paar gasten zaten te kloten met de poortjes, maar toen ze mij zagen wisten ze niet hoe snel ze naar de automaat moesten om op te laden :lol:. Maar ja, dat waren kereltjes van een jaar of 10.

Voor de rest als ik gewoon naar school ga o.i.d. en er loopt iemand achter me aan: Er zijn ergere dingen waar je je zorgen over kunt maken. Ik maak me er niet druk om, bij controle is de boete voor hun. Laat staan ruzie schoppen erom... Niet dat ik bang ben voor geweld, maar gewoon alleen 't feit al ik me druk zou maken om zoiets, daar is het leven toch veel te mooi voor :pos:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Tja juist als je bedrijfskleding aan hebt ben je soms een magneet voor dat soort lui. Als ik iets zie gebeuren wat echt niet door de beugel kan, zeg ik er altijd wat van maar ik schat wel altijd eerst de persoon in kwestie of de situatie zodanig in dat er geen escalatie ontstaat.

Maar sommige mensen hebben ook gewoon een bord voor hun kop: Zo zat ik een paar jaar geleden te passagieren in de 1e klas, komt er een vrouw naast me zitten en legt zo haar voeten op de bank. Dus ik zeg daar wat van, krijg ik als antwoord een verontwaardigd: "Bepaal jij dat?" En dat met slechts 5 zichtbare bedrijfslogo's op mijn kleding... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Kijk, een man die met mij door een poortje loopt, het zal allemaal wel. Maar als je eerst aankondigt dat je het gaat doen, wat in mijn optiek al behoorlijk dom is en dan ook nog met een fiets, dan ben je toch eigenlijk wel vrij kansloos bezig. Ik had eigenlijk gehoopt dat die fiets niet eens door een smal poortje zou passen, maar dat viel toch een beetje tegen :?

Ik liep trouwens om 10 voor 20 het perron van station Diemen Zuid op, en zag de Rotterdamse metro die vorige week vrijdag naar Amersfoort ging nu op hoge snelheid weer voorbij komen, nu op weg naar Rotterdam. Als ik vervolgens op een bankje ga zitten loopt er een meisje naar mij toe, stelt zich voor en zegt: Normaal reis ik in de spits naar Den Haag en daarom reis ik altijd zwart, maar omdat het nu zo laat is zou ik graag met jou mee willen reizen met korting. Ik heb in de trein toch maar even gecontroleerd of er geen sticker I Zwartrijders op mijn jas geplakt zat :')
Laatst gewijzigd door Suus op za 02 apr 2011, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Twee weken geleden kwam er in Passau in Duitsland een heel gezin naar me toe of ik toevallig met een Länderticket naar München ging reizen en of ze dan gratis mee mochten met mij. :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Aking »

LOL

We staan al een paar minuten stil (bij Stroe geloof ik)

Omroep:
"Dames en heren, we staan momenteel stil..."

Iemand achter mij:
"dat klopt"

:mrgreen:

(voor de geïnteresseerden: een sein en wisselstoring en we wachten op toestemmig om onze reis richting apeldoorn te vervolgen)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Milco »

Tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum rijden dit weekend NS-bussen. Op Almere Buiten moeten de bussen keren om hun reis te vervolgen, dit in beide richtingen. Tijdens het keren komt men met de NS-bus langs drie reguliere bushaltes: de halte van lijn 5 naar de Muziekwijk waar er op zaterdag 8 keer per uur een bus vertrekt, de halte van lijn 5 naar Oostvaarders waar er op zaterdag eveneens 8 keer per uur een bus vertrekt en de halte van lijn 10 naar de Gooisekant waar er op zaterdag 2 keer per uur een bus vertrekt.
En welke halte is naast de reguliere bussen ook voor de NS-bussen gebruik? Juist: de halte van lijn 5 naar Almere Oostvaarders. Waarom men de halte van lijn 10 niet gebruikt? Ik weet het niet. Waar is de logica gebleven?

Overigens rijden de NS-bussen elk kwartier, dit in beide richtingen, en soms rijden er twee bussen achter elkaar aan, dus voor de NS-bussen heb je, beide richtingen samen, ook al zeker 10 bussen per uur, als het niet meer is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Jurre »

Toen ik net met een bakkie koffie in de huiskamer aan het wakker worden was, rond 14.00, was de verbazing groot toen opeens lijn 105 naar Bussum op het Hilversumse marktterrein (tegenover mijn huis) ging keren. Chauffeur dacht blijkbaar dat hij bus 107 bij zich had want die komt hier wel langs. Na een ruime bocht, en zo te zien lachende chauffeur en reizigers ( :wink: ) ging de bus terug naar de Hilversumse ring en vervolgde zijn reis richting Bussum...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef: Zwartrijden. Je komt er niet mee weg.
Ben nog steeds niet gepakt na 7 controle teams... :')
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door hauptbahnhof »

En daar ben je trots op? -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: Als ik vervolgens op een bankje ga zitten loopt er een meisje naar mij toe, stelt zich voor en zegt: Normaal reis ik in de spits naar Den Haag en daarom reis ik altijd zwart, maar omdat het nu zo laat is zou ik graag met jou mee willen reizen met korting. Ik heb in de trein toch maar even gecontroleerd of er geen sticker I Zwartrijders op mijn jas geplakt zat :')
Gisteren stapte er bij mij in de t2252 ook een (volgens hemzelf) net afgestudeerde student in die vroeg of hij met korting met mij mee mocht reizen. Ik heb gezegd dat ik het wel prima vond, maar dat ik maar t/m Delft hoefde, dus dat hij voor het restant van de reis zelf verantwoordelijk was (t/m Den Haag HS). Nou ja, ik heb er nog wel een interessant gesprek aan over gehouden.

Verder opvallend was dat terwijl die t2252 vanaf Rlb wilde vertrekken, er een s1900 (met ICMm) langs kwam. Tijdens het optrekken haalde 'mijn' SLT's hem weer in, maar bij Blaak ging hij ons weer voorbij en kwaam eerder aan te Rtd, alwaar hij ook net voor ons vertrok. Aangezien het me vrij sterk lijkt dat de t1954 met -5 reed, denk ik dat de t1952 met +25 reed.

Toen ik gisteravond weer vertrok uit Delft, wilde ik eigenlijk de t2293 nemen. Echter, ik was veel te vroeg en was al om 23:48 op Dt. Dat zou dus bijna 20 minuten wachten zijn... :(
Gelukkig zag ik daar dat de t5191 met +10 stond aangekondigd, dus die kon ik ruim halen. Dat betekende dus ongeveer 7 minuten wachten. :) Het werd zelfs nog leuker, want hij reed niet met +10 zoals stond aangekondigd, maar met slechts +5. Dat was dus even geluk voor mij. :D
De machinist was verder goed bezig, want bij Rtd aangekomen was het nog maar +2 en als we gelijk hadden kunnen vertrekken, had het max. +3 geweest. Helaas besloot ProRail dat we moesten wachten tot de t2191 nét binnen was (terwijl er niet eens een overstap bestaat vanuit die trein :roll: ) en dus vertrokken we alsnog met +5, wat tot Rlb zo bleef.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Gisteren stapte er bij mij in de t2252 ook een (volgens hemzelf) net afgestudeerde student in die vroeg of hij met korting met mij mee mocht reizen. Ik heb gezegd dat ik het wel prima vond, maar dat ik maar t/m Delft hoefde, dus dat hij voor het restant van de reis zelf verantwoordelijk was (t/m Den Haag HS). Nou ja, ik heb er nog wel een interessant gesprek aan over gehouden.
In het OV kun je snel vrienden maken of de liefde van je leven vinden :oops:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

hauptbahnhof schreef:
Gisteren stapte er bij mij in de t2252 ook een (volgens hemzelf) net afgestudeerde student in die vroeg of hij met korting met mij mee mocht reizen. Ik heb gezegd dat ik het wel prima vond, maar dat ik maar t/m Delft hoefde, dus dat hij voor het restant van de reis zelf verantwoordelijk was (t/m Den Haag HS). Nou ja, ik heb er nog wel een interessant gesprek aan over gehouden.
In het OV kun je snel vrienden maken of de liefde van je leven vinden :oops:
of € 35,00 + ritprijs armer!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Ik heb ook vaak die vraag gehad, en als ik dan zei dat ik zelf bij de spoorwegen werk liepen ze meestal rood aan :lol:
Verder niet bij zeggen dat ik helemaal niets met rijdend personeel te maken heb maargoed. Het zijn doorgaans meiden die het me vragen, en dan beetje het ''kraakpandtype''.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Michael »

Ik was vanmiddag na het werk op station Bd op de bus te wachten en ik dacht laat ik eens bij de Fyra gaan kijken. daar stond de t947 klaar. De conducteur/trainmanager floot al meer dan een minuut voor vertrek pas na een minuut nadat de deuren dicht waren ging het sein op veilig en vertrok de trein met als gevolg dat er mensen achter bleven omdat de deuren al dicht waren

PS: De treinnummers moeten aagepast worden aangezien hij de t947 vanaf Rotterdam CS naar Amsterdam CS kent
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten