OVer je reiservaringen in april 2011

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Ennes » Wo 13 Apr 2011, 14:11

Geert schreef:En ik had vandaag pech met een reisje van Den Haag naar Vlaardingen: het begon al met de s2200 die op Laan van NOI +8 had (maar onderweg tot +5 gereduceerd kon worden), maar helaas bleek het te veel gevraagd om in Schiedam de aansluiting over te nemen (dat had 3 minuten wachten gekost) waardoor reizigers richting Schiedam Nieuwland en verder de volgende trein moeten nemen. Ware het niet dat de s4200 van een kwartier later was uitgevallen... Dubbele pech dus, en een half uur vertraging. Toevallig kon ik als alternatief de metro nemen naar Vijfsluizen en was ik nog op tijd voor mijn doktersafspraak, maar een half uur vertraging op een reisje als dit is toch wel gortig. Vooral als je bedenkt dat het treinpersoneel van de s4100 even had kunnen wachten...

Vroeger werd er wel eens meegedacht door de 4100 niet veilig te zetten, en aangezien het voor het treinpersoneel vaak niet duidelijk is hoeveel minuten de 2200 (geldt natuurlijk ook voor andere overstappen) heeft, betekent veilig op tijd vertrekken. (probleem ligt ook vaak aan de meetpunten, als een trein daar met teveel vertraging doorkomt, dan valt de trein buiten de WTS en 'mag' je er niet op wachten)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 13 Apr 2011, 14:57

Joshua schreef:Maar nu heb ik dus bijna in Uden gestaan omdat me kaart spontaan geblokkeerd was. Iemand enig idee hoe dat kan?


Kan het zijn dat je automatisch opladen hebt? Wat ik weet is dat als een incasso niet is gelukt, dan wordt je reistegoed geblokkeerd.

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor htm_tram » Wo 13 Apr 2011, 16:27

HTM bus #1086 heeft grote RET sticker op de voorruit... :shock:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Abracadabram
Berichten: 234
Lid geworden op: Za 18 Dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Abracadabram » Wo 13 Apr 2011, 16:38

htm_tram schreef:HTM bus #1086 heeft grote RET sticker op de voorruit... :shock:


Ow, wacht dat heb ik ergens gelezen. Die is gebruikt bij een manifestatie tijdens de staking dinsdag en omdat er geen RET bus was (maar wel HTM en GVB) hebben ze het RET logo over bussen heen geplakt

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor htm_tram » Wo 13 Apr 2011, 16:48

Lekker slecht geregeld van de RET, ze kunnen wel een gelede bus in Amf neergooien voor een treinenbeurs... :shock: Maar niet bij een staking/manifestatie neet pleuren... :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Ronaldussen
Berichten: 3086
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 13 Apr 2011, 17:33

Had ik gister last van de stroomstoring op Arnhem, waardoor ik 2 uur onderweg was om op stage te komen, vandaag weer last gehad van een defecte trein tussen Arnhem en Dieren.
In Dieren werd hierover niks omgeroepen. In de ic van 13.07 werd alleen omgeroepen dat we nog moesten wachten op een stoptrein die nog binnen moest komen. Ik was verbaasd, want daar hebben we normaliter geen r**t mee te maken.
Toen vertrokken we met +10 en gingen we over linkerspoor naar Arnhem. (niet omgeroepen waarom), vlakbij Velperpoort werd er in de IC omgeroepen dat we langzaam reden omdat er "natuurlijk" minder sporen beschikbaar waren op cs. (mijn gedachte: Hoezo natuurlijk? wat is er aan de hand?) In Arnhem aangekomen komen we op een ander spoor aan dan gebruikelijk en pas daar hoorde ik via de stationsomroep van die defecte trein...

Gelukkig was ik ruim op tijd vertrokken zodat ik alsnog ruim op tijd voor m'n theorieexamen was.
*Doorfietsen maar*

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Dexter » Wo 13 Apr 2011, 18:30

Misschien zou het om een poging tot koperdiefstal kunnen gaan?
Vallend blad maakt rails glad.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor webguy » Wo 13 Apr 2011, 19:39

Nee, ik vernam via Twitter van iemand dat het zou gaan om een kabel die geraakt is bij werkzaamheden. Ze zijn de afgelopen dagen bezig met keerwanden te plaatsen in Arnhem op verschillende plekken. Daarvoor moesten kabels aan de kant en is er vast eentje geraakt.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor STF » Do 14 Apr 2011, 05:20

Een van de buslijnen hier in het dorp wordt door twee vervoerders gereden, waarbij duidelijk in de dienstregeling vermeld staat welke rit door welke vervoerder gereden wordt en daar heb ik ze nog nooit van zien afwijken, vreemd genoeg werd vanavond de rit van 21.30 uur door de verkeerde vervoerder gereden. Niet dat het sinds een paar maanden nog wat uitmaakt voor de reizigers, voorheen werden de Simon ritten met kleine lagevloersbussen bussen gereden en de CFL ritten met grote hogevloersbussen maar nu rijdt alles groot hogevloers.

Een van de middagritten op die lijn is echt lachwekkend: om 14.40 uur wordt er met twee 15 meter bussen achter elkaar aan gereden waarbij de voorste bus door CFL wordt gereden en de achterste door Simon (je ziet ze ook nooit eens omgewisseld rijden ofzo). En nee het is echt nergens voor nodig om die rit met 30 meter buslengte te rijden, een 18 meter gelede-bus zou het aantal passagiers met gemak aankunnen.
De achterste bus zit meestal redelijk vol terwijl de andere bus geheel leeg op kop rijdt.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Daan » Do 14 Apr 2011, 15:53

In Groningen is een GTW het spoor bijster geraakt in de tuin, vanmiddag was men bezig met hersporen.

VIRM
Berichten: 3402
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor VIRM » Vr 15 Apr 2011, 00:04

Ging weer lekker vanavond.
Ik kwam rond 21:30 op Leiden CS aan, waar net een ambulance wegreed (ik hoorde even later dat iemand onwel was geworden).
Toen de s2600 richting Amsterdam gepakt. Ik hoorde van een medepassagier dat er gedoe was met een brandmelding o.i.d., maar de trein leek gewoon te rijden. Overigens liep de storingspagina van m.ns.nl achter, want er reden wel treinen tussen Leiden en Schiphol (misschien beperkt, maar ze waren er wel!). Onderweg nog een extra stoje te Hoofddorp (wat in Leiden CS niet werd omgeroepen via de stationsomroep, foei!).
Nog een paar overstapdingetjes:
- Op Sloterdijk aangekomen met +4, waarbij ik de IC naar Den Helder net voor mijn neus zag wegrijden. Lekker als je die kant op moet, mag je nog langer wachten... Gelukkig kon ik de Sprinter van 3 minuten later nemen.
- De stopper naar Hoorn Kerssenboogerd viel uit waardoor de IC naar Enkhuizen werd omgetoverd tot stopper, als ik het goed heb. Daar zullen de reizigers die kant op wel blij mee zijn geweest, want de IC naar Enkhuizen sluit echt totaal niet aan met treinen die uit de richting Schiphol komen.
Beul van de blindegeleidelijn

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor webguy » Vr 15 Apr 2011, 12:04

Leuk en aardig die OV-Chipkaart palen en stempelautomaten die worden weggehaald, maar zie nog genoeg mensen met een kaartje zonder datum, die vervolgens hele station af moeten zoeken voor een werkend stempelautomaat. Een vrouw zat tegenover me in de trein en was vergeten af te stempelen in Arnhem, en probeerde in Ede en Driebergen-Zeist af te stempelen, maar op beide stations waren de stempelautomaten verwijderd die op het perron stonden.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Ennes » Vr 15 Apr 2011, 12:06

webguy schreef:Leuk en aardig die OV-Chipkaart palen en stempelautomaten die worden weggehaald, maar zie nog genoeg mensen met een kaartje zonder datum, die vervolgens hele station af moeten zoeken voor een werkend stempelautomaat. Een vrouw zat tegenover me in de trein en was vergeten af te stempelen in Arnhem, en probeerde in Ede en Driebergen-Zeist af te stempelen, maar op beide stations waren de stempelautomaten verwijderd die op het perron stonden.

Fijn hé!!!

maar.... we dwingen de mensen niet om over te stappen op de chipkaart hoor :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Fles » Vr 15 Apr 2011, 13:34

"Ik had willen stempelen conducteur, maar hier, kijk, een foto: JULLIE hebben de stempelautomaten verwijderd. Niet MIJN probleem :) "

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Ardan » Vr 15 Apr 2011, 21:01

Laatst ging ik met een van te voren gekocht kaartje in het weekend van Zwolle naar Deventer, en in Zwolle liep ik me ook rot te zoeken naar een werkende stempelautomaat. Want er stáán wel automaten, maar ze doen het niet voor zover ik gekeken heb :? Allemaal buiten werking.
Dus ik dacht: ik KAN natuurlijk de trein in springen, en mocht er controle komen, dat ik het dan vertel, en zo niet, dan kan ik het kaartje nog een keer gebruiken :D
Maar ik ben maar zo eerlijk geweest naar de conducteur te gaan die nog buiten stond en door hem te laten stempelen.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Fles » Vr 15 Apr 2011, 21:42

Ik vind ook eigenlijk dat er best wat meer coulance mag zijn in dat soort gevallen. Anders moeten ze gewoon niet al die stempelautomaten weghalen. Je kan wel kraaiend van de pret naar een regeltje wijzen dat de reiziger altijd verantwoordelijk is voor een geldig vervoerbewijs, maar als je die reiziger dan gewoon actief gaat zitten tegenwerken dan houdt dat natuurlijk wel een keer op.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Etienne » Vr 15 Apr 2011, 21:57

Zoals gemeld in het "Missers in reisinformatie-topic" waren er problemen met de Fyra vanochtend. En precies vandaag ging ik eens met de Fyra die kant op.

Om iets voor 8 trof ik m'n reisgenoot voor vandaag op Rtd. Omdat we nog tijd genoeg hadden besloot de reisgenoot om met de Fyra te gaan. Ik vertrouwde daar niet zo op, maar hij haalde me toch over.
Om 08.08 vertrok de Fyra precies op tijd de Willemstunnel in, tot Lombardijen ging het nog allemaal goed. Net voor de tunneluitgang bij Barendrecht bleek dat de radioverbinding tussen de machinist en de verkeersleiding was uitgevallen (volgens de omroep). Nadat de loc 2x gereset was, was de verbinding hersteld. Met een slakkengangetje reden we daarna de tunnel uit, totdat we weer stil kwamen bij Heerjansdam. Er bleken problemen te zijn met het overschakelen naar een ander voltage (noem je dat zo??), daar hebben we tot ongeveer 09.40 stil gestaan. Ondertussen hebben we wel een gratis koffie gekregen van de catering :P, daarna gingen we weer rijden en meteen op volle snelheid. En toen kwamen we rond de klok van 10 uur in Breda met ongeveer +- 90 minuten vertraging :? :?

De gehele planning voor het dagje weg was daardoor al helemaal in soep gelopen, maar thuis heb ik in elk geval meteen een GBTV'tje ingevuld. :evil:
En NS-Hispeed ziet mij voorlopig niet meer terug in die ***Fyra.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Daniel » Vr 15 Apr 2011, 22:03

Hoe rijden in godsnaam de omgeleide IC's tussen Amersfoort en Utrecht komend weekend... zit net wat met de planner te spelen en kwam toen op het volgende uit:
- de omgeleide IC vertrekt om .14 .44 uit Amersfoort
- 10 minuten later vertrekt de reguliere NoordOost ri. Schiphol
- neem ik deze trein van 10 minuten later met in Hilversum een mooie aansluiting op de s4900 dan ben ik alsnog 7 minuten eerder in Utrecht, reistijd is dus ruim een kwartier korter :roll:

Voor reizigers die uit het noorden of oosten komen loont het zelfs nog meer om in Hilversum over te stappen, zelfs als ze dat in Amersfoort een extra overstap oplevert. De trein die wordt omgeleid staat namelijk ook nog eens 20 minuten in Amersfoort stil. Dan heb je dus gewoon ruim een halfuur tijdwinst naar Utrecht! (Naar Den Haag en Rotterdam is de route via Schiphol overigens ook al sneller dan de omgeleide IC, enige wat die dus doet is het aantal overstappen reduceren)

Zowiezo al een bizarre treindienst door alle werkzaamheden, zo heb je 1x uur een IC van Rijssen naar Amersfoort die vervolgens omrijdt naar Utrecht en daarvandaan weer omgeleid wordt naar Rotterdam Centraal i.v.m. werkzaamheden tussen Gouda en Den Haag.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor find_your_spot » Vr 15 Apr 2011, 22:24

Etienne schreef: met ongeveer +- 90 minuten vertraging :? :?

Wees blij dat je niet 3,5 uur in een trein vast zat omdat er ergens iets in de fik stond. :Y
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31488
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Suus » Vr 15 Apr 2011, 23:29

Ik wilde om half negen de trein nemen op station Diemen Zuid.

Tien voor half negen loop ik dus richting station. Ik wordt ingehaald door twee fietsende politieagenten o.a. de buurtregisseur, dus niet echt spectaculair. Vervolgens komt er een politiewagen met loeiende sirenes voorbij, en daarna een motoragent, nog een politieauto en nog een, en nog twee motoragenten. Verderop zie ik onder het station doorkijkend nog een motoragent en nog twee politiebusjes met loeiende sirenes allemaal richting winkelcentrum Kruidenhof scheuren, had al zoiets van wat nu weer :X

Ik was het eigenlijk al vergeten toen ik bij de trap achteraan het perron opliep, en vlak toen ik bij de roltrap aankwam ik plotseling die volledige politieparade weer de wijk uit kwam scheuren, via de taxistandplaats de stoep op reden en ze allemaal voor de hoofdingang van het station parkeerden. Door het gat in het perron zag ik vervolgens een flinke troep rennende agenten, en die renden allemaal via de roltrap naar boven. Stonden er dus 15 politieagenten op het perron. De trein naar Hilversum en Utrecht kwam aan, de conducteur had ook zoiets van wat is hier aan de hand, maar binnen een minuut, voordat de trein weer weg was waren alle politieagenten alweer op de trap aan het afdalen. Beneden gingen de sirenes weer aan en ging de hele colonne weer met piepende banden verder op de Diemerdreef richting Duivendrecht :shock:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Caspar » Vr 15 Apr 2011, 23:30

VIRM schreef:De stopper naar Hoorn Kerssenboogerd viel uit waardoor de IC naar Enkhuizen werd omgetoverd tot stopper, als ik het goed heb. Daar zullen de reizigers die kant op wel blij mee zijn geweest, want de IC naar Enkhuizen sluit echt totaal niet aan met treinen die uit de richting Schiphol komen.

Die s2600 waar jij in zat is meestal nog wel geschikt als overstap, als die dan tenminste optijd is en je goed ter been bent om op Sloterdijk even naar beneden te hollen. Verder is s2100 ---> s4500 op Amsterdam Centraal ook een aardige optie.
Ik denk dat je het trouwens goed had, want ik zag gisteren een IC naar Enkhuizen aardig doorrijden met een minuut of 5 vertraging tussen Purmerend en Hoorn. Verder waren er vanmiddag een paar treinen van de s6300 opgeheven waardoor de s3400 als soort van stoptrein reed tussen Den Haag en Hoorn, waarbij alleen de stations tussen Haarlem en Beverwijk werden overgeslagen.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Justin » Za 16 Apr 2011, 10:54

@Bee nounou... Carnaval Festival daar
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Daniel » Za 16 Apr 2011, 12:01

Vreesde het al door de reistijden... omgeleide IC naar Ut op spoor 7 te Amf met 9 vrijwel lege bakken. Op spoor 6 een gigantische mensenmassa voor de trein naar Schiphol. Komen er zes bakken aan... gangpaden vol en tientallen reizigers pasten er niet meer in. Op Hvs vervolgens amper staanplaatsen meer. De omgeleide trein had natuurlijk ook weinig nut gezien 'ie er veel langer over doet... had NS dat zelf niet kunnen bedenken?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3996
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor reisthijs » Za 16 Apr 2011, 14:04

Die omgeleide treinen is ook wel heel onhandig ingepland. Vertrekt om .14/.44 uit Amf dus aankomst in Hvs rond .26/.56.

En hoelaat vertrekken die treinen (volgens de actuele vertrektijden van Hvs) dan richting Utrecht? Om .24/.54 ...
Die staan dus 28 minuten stil in Hilversum! -o-

(Toen ik die reistijden zag dat ik eerst dat die trein misschien via Weesp-Diemen Zuid-Bijlmer werd gestuurd. Dat moet makkelijk kunnen binnen 55 minuten)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Klaasje
Berichten: 5989
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Berichtdoor Klaasje » Za 16 Apr 2011, 16:12

Ik weet niet of dit een idee is:
Gecombineerd rijden Amf-Hvs (op de tijd van de s700 / s1600 ). Het voorste deel door naar Shl en het achterste deel keert in ca. 5 minuten. Dan kan die net voor de s4900 Hvs-Ut rijden. Als je dat trucje op spoor 2/3 te Hvs doet kan je nog 15 bakken ICM kwijt ook.. Als ze dat niet aandurven is Virm misschien wel mooi voor een weekend.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten