Connexxion Klantenservice

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Connexxion Klantenservice

Bericht door find_your_spot »

Op 28 maart viel lijn 66 uit waarna ik gelijk op 30 maart een klacht heb ingediend.
Door deze uitgevallen rit heb ik de eerste 10 minuten van een belangrijke cursus gemist.
In mijn klacht heb ik duidelijk gezet dat ik geld terug wil of een dagkaart.

Dit is hun antwoord:
Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heeft u ons ingelicht over uw voorgenomen reis met een van onze lijndiensten. Dit lukte u niet omdat de bus niet is verschenen. Met deze brief komen wij op uw reactie terug en informeren wij u over de behandeling ervan.

Voor ons was uw reactie aanleiding contact op te nemen met de collega’s van regio die de ritten verzorgen van de lijndienst waarmee u wilde reizen. Zij hebben voor u een onderzoek ingesteld. Hiervoor hebben zij onder andere het logboek van de Centrale Verkeersleiding nagekeken. Hierin registreren wij alle bijzonderheden over de dienstuitvoering. Hieruit bleek dat wij deze rit niet volgens de dienstregeling hebben kunnen uitvoeren: operationele redenen lagen hieraan ten grondslag. Mede namens onze collega’s verontschuldigen wij ons voor het ongemak dat u door het niet verschijnen van de bus heeft ervaren.

Hoewel het nooit prettig is te vernemen als onze reizigers niet content over onze service of inzet zijn, stellen wij het op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons te benaderen en informeren. Hierdoor kunnen wij immers actie ondernemen en aan een verbetering van onze dienstverlening werken.

Wanneer u nog vragen over onze producten of diensten heeft, nodigen wij u uit contact met ons op te nemen. U kunt hiervoor telefonisch terecht bij onze afdeling Klantenservice. Van maandag tot en met vrijdag bereikt u de medewerkers tussen 08.00 uur en 19.00 uur via het telefoonnummer 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). U kunt natuurlijk ook altijd een e-mail sturen naar: klantenservice@connexxion.nl.

Met vriendelijke groet,
Connexxion Klantenservice
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Suus »

Dus? Over welke lijn 66 hebben we het?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Etienne »

Utrecht <> Nieuwegein of Amsterdam <> Amstelveen. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Klaasje »

Holwerd - Leeuwarden,
Almelo - Oldenzaal,
of toch Utrecht - Nieuwegein?
Overigens valt het me nog mee dat er in de brief niets staat als "we hebben de chauffeur er op aangesproken".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Daniel »

Operationele redenen kunnen natuurlijk ook heel goed dingen zijn waar de chauffeur niet op kan worden aangesproken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Ennes »

Wat ik dus niet kan begrijpen, is dat als mensen een dusdanig belangrijke afspraak hebben (in dit voorbeeld een "belangrijke" cursus), vliegtuigen moeten halen, laatste (internationale) aansluitingen, begrafenissen, enz. enz. om het dan op de laatst mogelijke verbinding laten aankomen.

(En de reactie die hier ongetwijfeld op zal volgen, en die ik onderweg ook weel hoor, in de trant van: "Ze bieden dat product aan en ik betaal ervoor" is natuurlijk gewoon behoorlijk naïef.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Daniel »

Andere reactie dan maar: ik ben prompt altijd veel te vroeg op m'n bestemming als ik 'n treintje eerder neem naar een belangrijke afspraak :P Dan heb je uiteraard nooit vertraging.
(Wel een keer een buschauffeur die vroeg of ik niet beter een andere snellere lijn kon nemen, maar nee was m'n reactie, heb nu de tijd...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door find_your_spot »

Etienne schreef:Utrecht <> Nieuwegein of Amsterdam <> Amstelveen. :wink:
Amsterdam - Amstelveen? Waar heb jij het over...

Het ging hier om Lijn 66 Utrecht Centraal - Nieuwegein Stadscentrum
Klaasje schreef: Overigens valt het me nog mee dat er in de brief niets staat als "we hebben de chauffeur er op aangesproken".
Van een andere chauffeur had ik al begrepen (door te vragen) dat die hele dienst al de hele dag niet gereden werd...
Ennes schreef:Wat ik dus niet kan begrijpen, is dat als mensen een dusdanig belangrijke afspraak hebben (in dit voorbeeld een "belangrijke" cursus), .....om het dan op de laatst mogelijke verbinding laten aankomen.
Het ging die dag al mis omdat er 20 minuten lang geen metro op de Isolatorweg aan kwam/vertrok. Hierdoor liep ik al vertraging op waarna ik de Intercity richting Nijmegen op Amsterdam Zuid misde.
Tja, en dan lig je ineens 40 minuten achter op schema....

In principe had ik dus al 60 minuten extra tijd ingecalculeerd voor dat soort ongein, ik was nog op tijd, maar door het ook nog uitvallen van die Connexxion lijn 66 kwam ik dus te laat.
Daniel schreef:ik ben prompt altijd veel te vroeg op m'n bestemming als ik 'n treintje eerder neem naar een belangrijke afspraak :P Dan heb je uiteraard nooit vertraging.
Als ik met het OV reis en ik heb een belangrijke afspraak zorg ik ook ALTIJD ervoor dat ik 60 a 90 minuten speling heb. Door opgestapelde vertragingen van GVB was die buffer er al doorheen. Door het ook nog uitvallen van die busrit vliegt je kostbare tijd er zo ineens doorheen...
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Caspar »

Het ging die dag al mis omdat er 20 minuten lang geen metro op de Isolatorweg aan kwam/vertrok. Hierdoor liep ik al vertraging op waarna ik de Intercity richting Nijmegen op Amsterdam Zuid misde.
Tja, en dan lig je ineens 40 minuten achter op schema....
Dan is het veel verstandiger om in Sloterdijk al op een IC naar Utrecht te stappen. Scheelt je zo een kwartier, dan dat je helemaal via Asdz gaat.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Klaasje »

Ja, dat had je gedacht.. Sloterdijk-Amstel duurt langer met de trein dan Isolatorweg-station Zuid met de metro.
Daniel schreef:Operationele redenen kunnen natuurlijk ook heel goed dingen zijn waar de chauffeur niet op kan worden aangesproken...
Dat antwoord heb ik serieus een keer gehad. Ik kon me ook niet voorstellen dat het zoiets zou zijn omdat een chauffeur echt niet zomaar de drukste rit van een buslijn zou laten vervallen. Overigens heeft FYS hier dé "standaard-antwoordbrief-op-een-uitvallende-bus-klacht" gekregen. Daarvan hebben we er hier thuis drie mogen ontvangen in 2010. :X
(edit: woordje ontvangen toegevoegd)
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 05 apr 2011, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Suus »

Sloterdijk - Utrecht met de trein is 2 minuten sneller dan eerst van Sloterdijk naar Zuid met de metro en dan met de trein verder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Caspar »

Klaasje schreef:Ja, dat had je gedacht.. Sloterdijk-Amstel duurt langer met de trein dan Isolatorweg-station Zuid met de metro.
Je hebt gelijk :D De metro is 1 minuut sneller. Ik had alleen naar 9292ov gekeken met een reis Isolatorweg--->Utrecht centraal, waarbij de tijdwinst via Sloterdijk 2 tot 7 minuten is tenopzichte van Zuid.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Overigens heeft FYS hier dé "standaard-antwoordbrief-op-een-uitvallende-bus-klacht" gekregen. Daarvan hebben we er hier thuis drie mogen in 2010. :X
Zo eens kijken of ik 'm kan terugvinden, maar moet er nog eentje hebben waarbij bevestigd werd dat er een omleiding was. Dat had ik gemerkt ja, 't was m'n klacht namelijk omdat de bus spontaan om ging rijden terwijl er nergens een omleiding was aangegeven en merkwaardig genoeg andere lijnen via dezelfde route niet omreden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Sloterdijk - Utrecht met de trein is 2 minuten sneller dan eerst van Sloterdijk naar Zuid met de metro en dan met de trein verder.
Ik stap op Isolatorweg op, dus is het meer voor de hand liggend door te reizen tot Amsterdam Zuid, ipv na 40 seconden op Sloterdijk weer uit te stappen.

Overigens is Isolatorweg - Amsterdam Zuid nog geen 14 minuten per metro.

Als laatste reden geef ik voorkeur niet met Limburgers (zoals Maastrichtenaren of Heerlenaren) in de trein te moeten zitten.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Caspar »

Isolatorweg- Zuid is altijd nog 16 minuten volgens de GVB dienstregeling.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Isolatorweg- Zuid is altijd nog 16 minuten volgens de GVB dienstregeling.
Denk je dat ik voor m'n lol met een stopwatch dagelijks de reistijd Isolatorweg - Amsterdam Zuid bij hou? -o-
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door htm_tram »

En heb je een dagkaart gekregen? of geven ze geen compensatie aan aan hobbyisten?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:Als laatste reden geef ik voorkeur niet met Limburgers (zoals Maastrichtenaren of Heerlenaren) in de trein te moeten zitten.
Grootste B.S. argument dat ik ooit gehoord heb.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Caspar »

Een dagkaart is toch buitenproportioneel grote compensatie om te geven? Als je bij NS op een enkeltje Amsterdam-Utrecht een half uur vertraging oploopt krijg je toch ook niet ineens een dagkaart ervoor terug?
Denk je dat ik voor m'n lol met een stopwatch dagelijks de reistijd Isolatorweg - Amsterdam Zuid bij hou?
Nouja je weet wel goed te melden dat het nog geen 14 minuten is per metro... Wat dus niet zo is.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Ennes »

Mijn nekharen gaan al gelijk recht overeind staan als mensen gelijk al beginnen te tetteren over het "eisen" van een compensatie (op wat voor manier dan ook) En dan is mijn bereidheid om iets te proberen te regelen of te kunnen betekenen voor die persoon ook direct tot zeer dichtbij het NUL niveau gedaald.

Overigens stuur je een klacht naar Connexxion terwijl je vertragingen feitelijk zijn ontstaan bij het GVB.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Grootste B.S. argument dat ik ooit gehoord heb.
Want?
Caspar schreef: Nouja je weet wel goed te melden dat het nog geen 14 minuten is per metro... Wat dus niet zo is.
Wellus Nietus Wellus Nietus Wellus Nietus.... Als ik vind dat het 14 minuten is, dan is dat zo. Leer ermee leven.
Ennes schreef:Mijn nekharen gaan al gelijk recht overeind staan als mensen gelijk al beginnen te tetteren over het "eisen" van een compensatie
Het is bij Connexxion vaak een opeenstapeling van drama op ellende, van 9/10 uitgevallen ritten dien ik al geen klacht meer in.
Als ik zelf persoonlijk leed ervaar wil ik gewoon serieus genomen worden.
Ennes schreef: Overigens stuur je een klacht naar Connexxion terwijl je vertragingen feitelijk zijn ontstaan bij het GVB.
Die hebben net als Connexxion ook een klacht ontvangen, maak je geen zorgen.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Bee schreef: Grootste B.S. argument dat ik ooit gehoord heb.
Want?
Caspar schreef: Nouja je weet wel goed te melden dat het nog geen 14 minuten is per metro... Wat dus niet zo is.
Wellus Nietus Wellus Nietus Wellus Nietus.... Als ik vind dat het 14 minuten is, dan is dat zo. Leer ermee leven.
Ennes schreef:Mijn nekharen gaan al gelijk recht overeind staan als mensen gelijk al beginnen te tetteren over het "eisen" van een compensatie
Het is bij Connexxion vaak een opeenstapeling van drama op ellende, van 9/10 uitgevallen ritten dien ik al geen klacht meer in.
Als ik zelf persoonlijk leed ervaar wil ik gewoon serieus genomen worden.
Ennes schreef: Overigens stuur je een klacht naar Connexxion terwijl je vertragingen feitelijk zijn ontstaan bij het GVB.
Die hebben net als Connexxion ook een klacht ontvangen, maak je geen zorgen.
Persoonlijk leed :roll: Is een Theater opleiding niets voor jou? kan je Drama gaan doen, wie weet zijn de OV bedrijven er dan gevoelig voor, en wordt je wel serieus genomen!

Overigens zou ik het gehele OV boycotten als het allemaal zo ongelofelijk slecht is!

Al denk ik persoonlijk eerder dat het gewoon zeiken is om te kunnen zeiken, want als je al niet met Limbolanders in een trein wil zitten, dan zou ik je ook met geen mogelijkheid meer serieus kunnen nemen. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Chauf21 »

Moraal van dit verhaal: f_y_s ervaart persoonlijk leed als hij serieus genomen wordt...

Waar 'ie met dit topic heen wil, is mij vooralsnog onduidelijk, maar goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Suus »

Want?

Alsof je van tevoren kan zien welke reiziger een Limburger is. Bovendien, welke overlast ervaar je wel van een Limburger maar bijvoorbeeld niet van een Noord-Hollander van boven het Noordzeekanaal?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Connexxion Klantenservice

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Want?

Alsof je van tevoren kan zien welke reiziger een Limburger is. Bovendien, welke overlast ervaar je wel van een Limburger maar bijvoorbeeld niet van een Noord-Hollander van boven het Noordzeekanaal?
en dan met name Heerlenaren en Maastrichtenaren hé!!! :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten