OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Jup. Er is zelfs speciaal iets gewijzigd in de beveiliging om de treinen bij Blauwkapel te kunnen laten keren. Overigens hebben daar twee forumgebruikers met de sneeuwperikelen nog stilgestaan tijdens het gebruik van de museumpendel.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Heb ik iets gemist? Er stonden daar toch 2 forumgebruikers stil vanwege die brand in de Verkeersleidingpost Utrecht?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Oohja dat was het :X
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Geert schreef:Al meer dan een jaar geloof ik?
Volgens de Actuele Spoorkaart niet hoor :P
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thijs »

Wat deed die Thalys in Arnhem op spoor 5 om 12:55?
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

Thijs schreef:Wat deed die Thalys in Arnhem op spoor 5 om 12:55?
Testritten :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thijs »

Moesten ze daarvoor speciaal naar Arnhem of wat?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Vinny »

Gisteren ontdekt dat het overstaprecht van de OV chipkaart gewoon behouden blijft ook al heb je een stukje met de trein gereisd en reizen op saldo gebruikt. Na een ritje met Connexxion Zaanstrek en de sprinter Zaanstad-Amsterdam Sloterdijk, was bus 60 van het GVB slechts 35 cent. *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Vannacht heb ik de laatste Vrijdag en Zaterdag-nachttoevoegsprinters van de Gooi en Flevolijn gebruikt. De s5800 had ik vanaf Amsterdam Bijlmer, waar toevallig net de toppers waren geweest, t/m Weesp . Wat een volk zeg :X Allemaal mensen van tussen de 35 en 55 jaar oud, met witte kleding, een kroontje, en alle mannen dronken. -o- Een S&V medewerkster wist geloof ik niet zo goed wat ze ermee aanmoest en lachte met die lui mee of het nou gepast of ongepast was.

Er was wat onenigheid over het toilet omdat er een hele lange tijd exact dezelfde man opzat. Uiteindelijk hoorde ik dat mensen de deur hadden opengebroken. En dat de toiletbezoeker in kwestie ladderzat in het hokje hing. Echt handig was niet dat de trein wat aan de krappe kant was. (Losse SGMm) De balkons waren redelijk gevuld. De sfeer had iets weg van een combinatie van gemaakte (en dus neppe) gezelligheid met tegelijkertijd opgekropte ergernis over de dronkaards.

Na de overstap in Weesp op de allerlaatste s4300 (02:05) ging het allemaal wat beter en gemoedelijker. Deze trein was wat beter op sterkte, wat opluchting gaf. Het toilet was bruikbaar, wat bij een aantal mensen ook opluchting gaf. Dit uitte zich in de sfeer die er dus ook meteen een stuk beter was. Dat er iemand naast me zat die moest overgeven zullen we verder maar even vergeten. Gelukkig werd dat laatste goed opgevangen door een aardige Schipholmedewerker op weg naar Lelystad die een plastic zak bij zich had.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Raymond »

Niet alle 250 kilometer witte verf die over de perronranden in Nederland geverfd wordt is even nuttig. Gisteren zag ik dat ook het perron van Eindhoven Stadion voorzien is van een laag verf. En dat terwijl er wel 4x per jaar reizigers komen..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

@Klaasje: niet al dat volk is even slim nee... net een stel in de trein die vanaf Ut de Arena (is toch vrij groot) over het hoofd gezien hadden en van Schiphol terug moesten. Toen waren ze alleen in de s1600 ipv de s3500 gestapt...

Wel lekker trouwens... op Shl in 1 minuut van Fyra op NoordOost, scheelt me weer 20 minuten :D
Op Rtd een verdwaalde omroep dat Fyra toeslagvrij zou zijn maar dat was helemaal niet zo :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Raymond schreef:Niet alle 250 kilometer witte verf die over de perronranden in Nederland geverfd wordt is even nuttig. Gisteren zag ik dat ook het perron van Eindhoven Stadion voorzien is van een laag verf. En dat terwijl er wel 4x per jaar reizigers komen..
Dat hadden ze wel naar Diemen Zuid mogen sturen, daar zijn al bijna een jaar geen strepen meer aanwezig langs de rand van het perron :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Vandaag met m'n moeder en vriend van Ddr naar Gvc gegaan in verband met de Pasar Malam (Tong Tong Fair), en wel in trein t1932 welteverstaan. Was een m8701, dus ruim zat zou je zeggen. Fout gedacht blijkbaar, it was a landrush. Het was flink proppen op Dordt geblazen en de trein stroomde redelijk leeg op Den Haag Centraal...

Inderdaad nu de verbouwing gezien op Gvc, beetje puinhoopje nu :(. Op de terugweg in de t1959 twee keer ICMm-IV (of III+IV), maar dat was vanaf Gv ook al aardig proppen...

En op Rtd op de terugweg enkele groepjes mensen gezien die met dat bouwgebeuren bezig waren!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Op Rtd een verdwaalde omroep dat Fyra toeslagvrij zou zijn maar dat was helemaal niet zo :roll:
Dat werd echt de hele middag omgeroepen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Dan was het dus WEL zo :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Neuj hoor... zoals ik elders schreef werden er vanmorgen ook gewoon nog toeslagen tegen treintarief uitgeschreven. Vanmiddag ben ik op 't ritje Rtd - Shl niet gecontroleerd, personeel zal wel druk toeslagen aan het schrijven geweest zijn (zat helemaal achterin) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Wubbo »

Een steekproef van n=1 zegt natuurlijk erg weinig. Wie zegt dat die conducteur niet gewoon verkeerd bezig was, in plaats van het bandje?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Op Schiphol geen omroep over toeslagvrije Fyra, de reisplanner geeft 'm aan als "Trein met toeslag", alle CTA's geven 'm aan als "Trein met toeslag" en jawel: tussen de bandjes over het toeslagvrij zijn werden op Rotterdam Centraal afgewisseld met omroepen als "Fyra naar Breda vertrekt van spoor 3, voor deze trein is een toeslag verplicht" :wink:
Ook bij de werkzaamheden wordt nergens verwezen naar een toeslagvrije Fyra.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Volgens mijn vriend werd op Schiphol bij de Fyra van 21:10 richting Rotterdam wel omgeroepen dat er geen toeslag nodig was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Op Schiphol geen omroep over toeslagvrije Fyra, de reisplanner geeft 'm aan als "Trein met toeslag", alle CTA's geven 'm aan als "Trein met toeslag" en jawel: tussen de bandjes over het toeslagvrij zijn werden op Rotterdam Centraal afgewisseld met omroepen als "Fyra naar Breda vertrekt van spoor 3, voor deze trein is een toeslag verplicht" :wink:
Ook bij de werkzaamheden wordt nergens verwezen naar een toeslagvrije Fyra.
Toen je toeslagvrij met Fyra naar Breda kon stond er ook 'Trein met toeslag' op de CTA, dus dat zegt niet zoveel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Desondanks zou het wel erg handig zijn als je dit soort dingen ergens kenbaar maakt anders dan op het station zelf (lees: de reisplanner erop aanpast of het bij de werkzaamhedeninfo zet). Immers moest je nu maar net de omroep gehoord hebben voor het moment waarop je een toeslagkaartje kocht... en dat was in mijn geval zowiezo vooraf gezien de overstap van slechts 6 minuten op Schiphol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers nog een filmpje gemaakt vanuit de Benelux met I6 tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XqjRPJqq4Kk[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Joshua »

Gekko123 schreef:Ik neem aan dat hij een TB14-scherm bedoeld, zo'n scherm met de eerste 14 vertrekkende treinen.
Die bedoel ik inderdaad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Desondanks zou het wel erg handig zijn als je dit soort dingen ergens kenbaar maakt anders dan op het station zelf (lees: de reisplanner erop aanpast of het bij de werkzaamhedeninfo zet). Immers moest je nu maar net de omroep gehoord hebben voor het moment waarop je een toeslagkaartje kocht... en dat was in mijn geval zowiezo vooraf gezien de overstap van slechts 6 minuten op Schiphol.
NS Hispeed twittert vandaag dat Fyra toeslagvrij is ivm de werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch. Aannemelijk was dat dus gisteren ook zo. Dat ze dat dan wel wat breder hadden mogen communiceren blijft natuurlijk waar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Maar gisteren twitterden ze nog dat Fyra bij geplande werkzaamheden juist niet toeslagvrij is :roll:

Edit: en zie nu een reactie dat ze zelf ook geen bericht hadden dat het toeslagvrij zou zijn gisteren... goed geregeld maar niet heus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten