OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

Hij pakte telkens bij de OV-Chipkaarten links en rechts in de coupé, allebei tegelijk van reizigers en gaf ze ook evensnel weer terug en sommige kaartjes knipte die volgens mij niet eens. Hij keek ernaar en zag wel dat het goed was. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Xanland »

In Apeldoorn ging het vandaag mis met de DRIPs, net na dat ik er een opmerking over had gemaakt hier op OVinNL. Ze hadden er geen zin meer in rond 9:10, aangezien alles van 9:16 uur en later er op stond.

Gelukkig hebben de meesten wel een standaard plek, maar soms was het voor de passagiers wel even goed zoeken. Rond een uur of 6 waren ze er mee bezig, aangezien ineens de buslus van half 2 eropstond, om het zo maar te zeggen. Ben benieuwd maandag! :+
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Mijn reiservaringen van vandaag in het kort:

3x gehinderd door de Fyra tussen Rlb en Rtd
1x gedoofd lichtsein bij Dt
1x filerijden tussen Hfd en Riekerpolder Aansl.
1x onterecht ingehaald door een NO-IC bij Riekerpolder Aansl.
1x 2 spoorlopers op de Singelgrachtbrug
1x 3 spoorlopers op de Gouwebrug
2x de frontruiten schoongemaakt, waren binnen 10 min. weer vies
1x tot stilstand gekomen door een remstoring met een SLT
1x een bezweet voorhoofd door het koortsachtig oplossen van die storing
6x schandalig dronken mannen van schandalig hoge leeftijd in de trein

Kortom, gewoon een doorsnee dagje dus. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Dat er in Groningen/Drenthe nog streekbussen rijden in 't weekend zeg, voor de reizigersaantallen hoefden ze 't niet te doen. Achtereenvolgens 4, 1 en 1 passagiers op de ritjes die ik maakte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Ik wil morgen met de Qliner vanuit Veendam naar Emmen, maar het is nogal onduidelijk OF dat met de OV-koeiesnee-kaart kan en zo ja, hoe duur dat dan is :?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door reisthijs »

Waarom ga je niet nog even met de trein van Veendam naar Stadskanaal, als je daar morgen toch in de buurt bent?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Sta je om kwart voor vijf in goddamn Stadskanaal :? Zie dan nog maar eens thuis te komen -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Ik wil morgen met de Qliner vanuit Veendam naar Emmen, maar het is nogal onduidelijk OF dat met de OV-koeiesnee-kaart kan en zo ja, hoe duur dat dan is :?
Je kunt bij Qbuzz met de OV-chipkaart reizen voor 12,6 cent per kilometer, nu nog uitvinden hoelang die rit is :P
(En tja, erg ingeburgerd is die kaart daar nog niet... ik moest vanmiddag een chauffeur in Groningen nog even vragen de kaartlezers aan te zetten :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Waardeloos :neg:

Ik kijk over een maand nog wel een keer of zo.

Sowieso doet de Star dat slecht hoor. Het is onder geen enkele dienstregeling mogelijk om een retourtje Veendam - Musselkanaal - Veendam te rijden. Nooit.

Maar goed. Ik verzin wel weer wat anders voor morgen dan, dit schiet niet op.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Gisteravond wilde ik met een s4100 vanaf Vlaardingen Oost naar Den Haag reizen. Ik was al een beetje aan de late kant voor de trein, dus flink doorgestapt en op tijd (maar met bezweet voorhoofd ;)) was ik op tijd op het perron, de trein kwam er net aan. Ik stapte in en ging zitten en toen viel me al op dat de airco het niet deed. Nou ja, het zal wel.

En toen bleven we maar wachten en wachten en stonden we al een paar minuten stil toen ineens de helft van het licht uitging, en een halve minuut later was het helemaal donker. Bleek de SLT dus kapot te zijn gegaan precies op Vlaardingen Oost :')

Enfin, de conductrice liep de trein door om iedereen te vertellen dat het ding stuk was, blijkbaar was zelfs de omroep kapot (erg handig dat die het niet doet als de trein niet goed werkt, evenals deuren die niet meer open kunnen). Nadat de SLT minstens 3 keer gereset was gaf de machinist het maar op en liep iedereen de trein uit, om de s4200 aan de overzijde van het perron te nemen (lang leve de kwartierdienst op vrijdagavond ;)). Ik had echter al mijn aansluitingen in Schiedam al gemist en dus +30. Een man in de trein moest de laatste trein naar Brussel hebben, maar die zou 'm nu dus gaan missen door alle opgelopen vertragingen... Het lullige was dat het ding wel +5 had en door Schiedam Centrum heen reed net toen we daar aankwamen. Vrees dat die man de trein niet meer gehaald heeft :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Veendam - Emmen kan niet rechtstreeks met de Qliner, je moet dan overstappen in Gieten van lijn 303 op lijn 300.

Het busvervoer in Stadskanaal is op zondag bijna allemaal belbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

De kleine vieren waren op zeker...
Afbeelding
:P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:Sowieso doet de Star dat slecht hoor. Het is onder geen enkele dienstregeling mogelijk om een retourtje Veendam - Musselkanaal - Veendam te rijden. Nooit.
Tja, die dienstregeling is er vooral op berekend dat je begint en eindigt in Stadskanaal. Daarom had ik vorige week wat anders bedacht: Zwolle - Emmen - Musselkanaal - Veendam - Groningen.
Dat was alleen lastig bij het kopen van een kaartje bij de STAR, 't zijn allemaal voorgedrukte kaartjes maar een enkeltje Musselkanaal-Veendam zat er niet tussen. Dat doet blijkbaar nóóit iemand.
Bee schreef:Het busvervoer in Stadskanaal is op zondag bijna allemaal belbussen.
Tussen Stadskanaal en Emmen toch niet, daar rijdt ook op zondag een hele normale bus. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Lijn 15 niet iig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Vanwege werkzaamheden heb ik de hele dag alleen maar op de s2200 gereden en om de reizigers naar Ass een extra overstap te besparen en de reizigers naar Shl en Asd extra wachttijd te besparen heb ik vandaag maar het heft in eigen hand genomen en bij binnenkomst in Ledn via een portofoon-oproep aan het personeel van de s2600 gevraagd of ze even op ons wilden wachten. Ik riep om dat de trein zou wachten op voorwaarde dat de reizigers snel zouden overstappen en daar is goed gehoor aan gegeven. Het leverde een kleine +4 en +3 op maar veel bedankjes van blije reizigers. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Ik pak met dank aan Daniël een Qliner tussen Assen en Veendam en de rest gaat per trein. Via Leeuwarden ja.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Marc »

Gistermiddag viel me op in Amsterdam dat de HC van een omgeleide (69)s4500 niet op de hoogte was van een omleiding via Alkmaar en de daarbij horende extra stops. In Amsterdam stuurde hij reizigers voor Heiloo en Alkmaar naar de s3000 die tegenover deze trein stond.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Marc schreef:Gistermiddag viel me op in Amsterdam dat de HC van een omgeleide (69)s4500 niet op de hoogte was van een omleiding via Alkmaar en de daarbij horende extra stops. In Amsterdam stuurde hij reizigers voor Heiloo en Alkmaar naar de s3000 die tegenover deze trein stond.
En dan maakte deze HC fout nummer 2, want normaal gesproken stopt de s3000 niet eens in Heiloo.
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Fyra t978 reed vandaag kennelijk via de oude lijn, want hij haalde me in op Gv en later stond ik er weer naast op Rtd, toen had ie inmiddels een aardige +28.
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Ik ben vanochtend even naar Tilburg heen en weer geweest. en toen ik aankwam op station Tilburg reed de Veolia 3827 weg. Toen ik ongeveer een half uur later weer op station Tilburg was stond de Veolia 3824 op de buffer. Het viel me vandaag trouwens op dat er camerabewaking is in de SLT´s
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door MdJ »

Die paarse volvo's? :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Ja die paarse Volvo´s nog volledig met de bestickering van de stadsdienst Apeldoorn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

Michael schreef:Ik ben vanochtend even naar Tilburg heen en weer geweest. en toen ik aankwam op station Tilburg reed de Veolia 3827 weg. Toen ik ongeveer een half uur later weer op station Tilburg was stond de Veolia 3824 op de buffer. Het viel me vandaag trouwens op dat er camerabewaking is in de SLT´s
Tja voor je eruit bent wat voor stickers, waar ze moeten komen, wie ze bestelt, en wie ze plakt, dan moet je minimaal anderhalf jaar verder zijn. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Michael schreef:Het viel me vandaag trouwens op dat er camerabewaking is in de SLT´s
Dat viel mij dus ook op. Hangen die camera's niet vlak onder het plafond aan één eind van (de meeste) bakken?
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

@ VIRM

Klopt inderdaad. Maar ik had het nog niet eerder gezien. Kan best dat het me niet op was gevallen maar ik zag het ineens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten