OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Volgens de actuele vertrektijden op http://www.ns.nl vertrekken de s3700, s3900, s4300 en de s4600 richting Amsterdam / Schiphol te Almere Centrum vanaf spoor 1 i.p.v. 2. Zijn er toevallig werkzaamheden aan spoor 2? Of iets anders?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

10 minuten geleden was ik er nog, en ik heb niets gezien en er niet op gelet. Ik wou mijn 2 minutenaansluiting op de bus nl. halen.
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Vanmidag waren er werkzaamheden op spoor 3 (het middenspoor tussen de twee perrons in Zaandam) werkzaamheden.
Hierdoor werden er wat treinen gespoorwijzigd, aangezien sowieso spoor 4 buiten gebruik was gesteld kennelijk (ik liep opeens tegen een afzetting op en de s3000 werd gespoorwijzigd van 4 naar 5).
Overigens was door de herrie de omroepen niet altijd goed te horen.
Iemand enig idee wat er aan de hand was? Spoor 3 wordt toch niet echt meer gebruikt?
Beul van de blindegeleidelijn
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thijs »

Iemand enig idee wat er aan de hand was met Syntus op de Veluwe? Stond eind van de middag op het Willemsplein in Arnhem te wachten op een bus richting Apeldoorn (aanvankelijk de 91) maar 2 bussen kwamen niet opdagen. Eerste bus die kwam opdagen was een 231s. Bijna half uur vertraging opgelopen, en geen idee waarom. Beetje jammer. ;)

Verder viel op dat de late en extra treinen uit Arnhem richting Utrecht vertraagd vertrokken. De IC 23:30 Arnhem>Amsterdam had +7, de extra IC 23:46 vertrok met +8. IC 23:40 Arnhem > Zwolle had ook een flinke plus.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Vanavond zijn we met vrienden naar het concert van Marco Borsato in het Gelredome geweest. Met de auto naar Nijmegen, daar vlak voor het station geparkeerd en met de IC naar Arnhem, daar gegeten en vervolgens met de pendelbus naar het Gelredome. Dat ging allemaal vlot en gladjes, het was prima geregeld en er was zelfs een nette wachtrij bij de opstaphalte van de pendelbussen bij het station in Arnhem. :pos:

Op de terugweg was er een massale uittocht maar desondanks konden we zonder lang wachten en trekken of duwen mee in de tweede pendelbus die we zagen langskomen en dat was Citaro 9262. De bussen zaten echt propvol en XX-stewards moesten de deuren handmatig dichtduwen. Kort na vertrek hoorden we ineens een hard schurend geluid van voor onder de bus vandaan komen. :shock: De bus reed nog een klein eindje door, daarna weer dat geluid en vlak daarna kwamen we met een ruk tot stilstand, midden op een druk kruispunt voor het Gelredome. Het verkeer liep meteen vast en er ontstond een totale chaos. Ook de andere pendelbussen konden er niet langs, want we stonden voor de inrit van de busbaan.

We hoorden al allerlei mensen roepen: "Ah nee he, een lekke band!" Maar wat er precies aan de hand was werd er niet verteld. Na een tijdje kwam er een hulpbusje van XX aanrijden en werden door reizigers de deuren met de noodknop ontgrendeld en begonnen er mensen uit te stappen. Aanvankelijk wilden wij dat ook doen, maar vlak voordat we daadwerkelijk wilden uitstappen, vertelde een jongen dat de bus alleen te zwaar beladen was en dat we gewoon verder zouden rijden. En inderdaad, nadat de helft van de mensen was uitgestapt, liep de chauffeur naar achteren om de noodknoppen terug te draaien en vervolgens reden we weer verder. Uiteraard hebben we wel netjes gezwaaid naar de mensen die al uitgestapt waren en nu langs de kant van de weg stonden te kijken... :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

Het zal wel de geleding geweest zijn die over de grond schraapte. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Ghehe, kan altijd gebeuren he :).

Kan me bij Tina Turner in 2009 nog herinneren dat mn vriend en ik de normale bus namen i.p.v. de shuttlebus. Zonder moeite op Ah gekomen =). Oké, vooruit, hij was wel vol, maar iedereen die stond te wachten paste er in :). En je hoefde destijds niet af te stempelen :).

Bij Coldplay in Nijmegen was het ook zware chaos na afloop. Gelukkig bleef ik bij m'n tante in Dukenburg slapen, dus ik was vrijwel de enige in de bus richting station Dukenburg :').

EDIT: Shuttlebus en niet trolleybus. We namen dus de lijnbus (=trolleybus)...
Laatst gewijzigd door Justin op do 12 mei 2011, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Freek »

Busvervoer met Coldplay in het Goffertpark was wel bijzonder inderdaad.
Was de bus echt te zwaar beladen of terug geknield. Heyendaalshuttle in Nijmegen heeft daar wel eens last van bij een volle landing.

Vraag me trouwens af waar je in Nijmegen hebt geparkeerd. Want als dat ergens niet mogelijk is om voor het station te parkeren is dat in Nijmegen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Ik weet niet precies wat er met de bus aan de hand was, maar iemand had het over een leeggelopen balg van de luchtvering. Daar had het ook alle schijn van, want de bus zakte voorin omlaag. Het leek eerst alsof we een lekke band hadden.
Freek schreef:Vraag me trouwens af waar je in Nijmegen hebt geparkeerd. Want als dat ergens niet mogelijk is om voor het station te parkeren is dat in Nijmegen.
We hebben geparkeerd in de Van Oldenbarneveltstraat, vlak voor het station. Een paar jaar terug parkeerden we ook al vlak voor het station, op de Van Schaeck Mathonsingel maar die lag nu helemaal open, het leek wel alsof er een bom was neergekomen.
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:Ik weet niet precies wat er met de bus aan de hand was, maar iemand had het over een leeggelopen balg van de luchtvering. Daar had het ook alle schijn van, want de bus zakte voorin omlaag. Het leek eerst alsof we een lekke band hadden.
Het eerste klinkt wel aannemelijk. Als er wat problemen zijn met de lucht in de vering, in de balgen of in het ophangingssysteem/rijhoogte, kan het zijn dat een bus een beetje overhelt naar links, rechts of in het geval van een gelede bus in het midden. Als de bus dan ook nog eens stampvol zit, kan het zomaar zijn dat een deel van de onderkant van de bus de weg raakt. Iets vergelijkbaars heb je ook bij drempeltjes etc. Het voelt een beetje alsof je wat 'scheef' zit of staat, voor zover je daar nog iets van merkt als je in een schommelbootbus zit.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Karl »

Al een hele tijd hier niets gelezen en niet up to date. Weet iemand of er in de s1900 planmatig ICM rijdt? Rond kwart voor zeven 's ochtends zie ik die vaak tussen Rtd en Dt.

Verder, vanmorgen zat ik in de Randstadrail E, van Rtd naar Berkel Westpolder. Wat een lijn is dat, je kan overstappen voor de Blijdorp, het ziekenhuis, het vliegveld en ongetwijfeld nog meer. Waarom rijdt dat ding nergens làngs. Berkel Westpolder heeft een busstation in the middle of nowehere. Hadden troosteloze betonblokken als Kralingse Zoom en Capelsebrug nog niet aangetoond dat dit niet werkt? :(
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Freek »

Dexter schreef:We hebben geparkeerd in de Van Oldenbarneveltstraat, vlak voor het station. Een paar jaar terug parkeerden we ook al vlak voor het station, op de Van Schaeck Mathonsingel maar die lag nu helemaal open, het leek wel alsof er een bom was neergekomen.
Owja, even die straat vergeten. Van Schaeck Mathonsingel is nu een grote bouwput waar in de toekomst een parkeergarage (2000 auto's en 1000 fietsen) moet komen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

@Chauf21: Bedankt voor je uitleg! We wisten niet precies wat er aan de hand was en de chauffeur riep ook niets om, maar dat was begrijpelijk aangezien hij zijn handen vol had. Ik weet ook niet wat er gebeurt als je daadwerkelijk een lekke band krijgt met een bus. Overigens was er meteen een hulpbusje van XX bij en werdt het kruispunt afgezet door de politie. Het duurde niet lang, na iets meer dan 5 minuten waren we weer op weg en reed de bus als een zonnetje.

@Freek: Het was inderdaad een grote bouwput, we herkenden het niet eens meer terug. We hebben nu in de straat ernaast geparkeerd, met Parkline mobiel betaald, met de IC naar Ah en de bus naar het Gelredome. Het was zo gepiept.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Karl schreef:Al een hele tijd hier niets gelezen en niet up to date. Weet iemand of er in de s1900 planmatig ICM rijdt? Rond kwart voor zeven 's ochtends zie ik die vaak tussen Rtd en Dt.
Ja, dat is tegenwoordig planmatig, er rijden meerdere setjes ICM in.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door MdJ »

Vandaag...
-Een Vtje in de s7500 (t7547)
-De Connexxion Tours m9069 (duvedec; Ex NZH) op lijntje 652; het leegmat daarvan komt altijd rond 16.45 van de A1 af. Normaal (en dat is in 3 maanden niet voorgekomen) is dat de 9062; een Ex-midnet Duvedec)
-
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Middenop de kruising Balijelaan/Rijnlaan in Utrecht stond net een BRU Citaro G stil. Had zo te zien geen aanrijding gehad dus zal wel op deze uiterst onhandige plek defect geraakt zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Wubbo »

VIRM schreef:Vanmidag waren er werkzaamheden op spoor 3 (het middenspoor tussen de twee perrons in Zaandam) werkzaamheden.
Hierdoor werden er wat treinen gespoorwijzigd, aangezien sowieso spoor 4 buiten gebruik was gesteld kennelijk (ik liep opeens tegen een afzetting op en de s3000 werd gespoorwijzigd van 4 naar 5).
Overigens was door de herrie de omroepen niet altijd goed te horen.
Iemand enig idee wat er aan de hand was? Spoor 3 wordt toch niet echt meer gebruikt?
Spoorvernieuwing en wisselvernieuwing, ze zijn de hele week bezig op Zaandam.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Vanmiddag zag ik op Almere Parkwijk wel een hele asociale buschauffeur :neg: :shock:
Afbeelding

(Sorry voor de kleine foto.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Vanavond rond 18:45 met de s3300 door de Schipholtunnel. Het stukje Hoofddorp-Schiphol duurde iets van 10 minuten en ging met een slakkengangetje... Aankomst op Lelylaan met +6. Op AV zag het er naar uit dat er meerdere treinen met vertraging door Schiphol reden.
Beul van de blindegeleidelijn
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Mark »

Vanavond met de t2869 van Rtd naar Ut gegaan. In Rtd werd er iets voor vertrek een goederentrein voorgelaten. Normaal gesproken zou je verwachten dat je er in Gd ofzo wel langsgaat maar nee hoor. Tot Wd achter dat ding aangesukkeld. Gevolg: +15 bij aankomst in Ut. :N :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

Moest even naar Ede rond 18:35, en lifte mee met het staartje van een verstoring Ah - Nm. Resultaat was een BDs + 1800 1700 die gekoppeld werden langs perron 4. Zeldzaam, zo'n lange combinatie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Mark schreef:Vanavond met de t2869 van Rtd naar Ut gegaan. In Rtd werd er iets voor vertrek een goederentrein voorgelaten. Normaal gesproken zou je verwachten dat je er in Gd ofzo wel langsgaat maar nee hoor. Tot Wd achter dat ding aangesukkeld. Gevolg: +15 bij aankomst in Ut. :N :neg:
Meestal rijden die goederentreinen ongeveer 5 minuten voor vertrek van de s2800 door Rtd heen, en dan haal je 'm bij Woerden in als de goederentrein richting Breukelen gaat. Dan loop je ook geen vertraging op, normaal gesproken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Op www.openbaarvervoerinboskoop.nl staan er bij de Dezeweek foto's, op de pagina 'diversen' vier foto's van Connexxion MAN Lion's City's van de concessie Amstelland-Meerlanden met naast de CXX-logo's ook TCR-logo's en wagenparknummers van TCR. :shock:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Meltrain »

webguy schreef: Resultaat was een BS + 1800 die gekoppeld werden langs perron 4. Zeldzaam, zo'n lange combinatie.
Wat is een BS? En de 1800's zijn toch al (weer) buiten dienst nu?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

Goed een 1700 dan... Kop+staart van twee ICRm stammen gekoppeld dus
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten