OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Daniel schreef:Tjongejonge NS, laat die reisplanner toch eens goed werken... vanwege de werkzaamheden tussen Gouda en Den Haag gaat de s500 en s1700 vandaag naar Rotterdam i.p.v. Den Haag en dat gaat wederom mis in de planner. Wederom is het probleem een normaal niet bestaande koppeling van treinseries: gezien het reisadvies rijden de zaterdagse voortreinen (t12530 en t12732) vandaag niet, maar gaan de delen uit Es en Gn gewoon door naar Rotterdam. Echter onder hun oorspronkelijke nummers dus 't wordt weereens als overstap te Ut weergegeven terwijl de trein gewoon doorrijdt.

Edit: en de t530 / t12530 komt nu straks op Ut op spoor 8 aan om vervolgens naar 11 te vliegen en daar te vertrekken :P
Ik zag gisteravond een leuke om 19:54 te Amf de IC naar Rotterdam/Den Haag. Onder het Haagse deel stond "Rijdt niet verder dan Utrecht ivm werkzaamheden" of iets dergelijks. Er zat niet eens een Haags deel in, en er werd te Utrecht niks ontkoppeld :mrgreen:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Mark »

Dit is ook geen alledaagse verbinding, maar wel grappig... ;)
Afbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

.. En dat komt omdat Ht - Tb er gister uit lag, waardoor de IC s3600 naar Btl ging rijden, en de s1900 extra te Btl stopt om de reizigers mee te nemen voor Tb en verder.
Eerder op de dag was de verbinding Gn - Rsd er zelfs ;)
De s500 / s700 gaat dit weekend in Zl over op de s3600 ivm werkzaamheden richting Amf.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door 010jongen »

Zit momenteel in de intercity van Rotterdam naar Utrecht en sta al 8 min stil om een sprinter thv de vleutense brug te laten passeren... Dit komt wel vaker voor maar vind het nergens over gaan. In 2 min kan de ic doorrijden en kan de sprinter hem opvolgen. Slim bezig. Aansluiting in ieder geval gemist !
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door robinzes »

In het weekend rijd tegenwoordig ook de IC Roosendaal - Zwolle ( 3600 ) door naar Groningen.
Teminste op de reisplanner stond dat. Elst - Groningen 2 uur 28 min.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Gekko123 »

Dat is, zoals boven mij al een keer gezegd, nu (toevallig) 2 weekenden achter elkaar zo wegens werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle. De s500 / s700 zijn in Zwolle gekoppeld aan de s3600.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Mark »

Trouwens ik hoor al 2 dagen op de radio dat er door logistieke redenen minder stoptreinen rijden tussen Utrecht en Den Haag... is het zo moeilijk om wat extra personeel te bellen of wat extra materieel die kant op te sturen??? :shock: :shock: :shock:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Las op ander forum dat er te weinig sporen beschikbaar zijn in Gd om de stopper Ut - Gd te keren. Ook een logistiek probleem. ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Vandaag een stuk gefietst.

Achter Amsterdam CS met de pont naar de overkant gegaan. Het was zo druk voor de pont naar de NDSM-werf (die ik gelukkig niet wilde nemen) dat niet iedereen in een keer op de pont paste :shock:

Een hele tijd later fietste ik over de Dorpsstraat van Wormer, en toen kwam ik het TCR/Arriva-busje tegen van 88 richting Purmerend en dat zat propvol :mrgreen: Niet zo vreemd, want het is kermis in Jisp. Dat vieren ze daar zonder attracties, maar met allerlei optredens van C-artiesten. En druk dat het was :P

Nog een stuk verder kwam ik uiteindelijk aan op station Koog-Zaandijk. Daar gingen nog de nodige fietsen in de trein, en bij vertrek in Zaandam stonden er maar liefst 13 fietsen in het voorste fietsencompartiment. De conducteur begon eerst vrolijk boetes uit te schrijven aan iedereen zonder fietskaartje, maar na 7 boetes uitgeschreven te hebben liet ze de rest van de fietsen maar achterwege. Terwijl ik en die drie andere fietsers wel een kaartje hadden :lol:

En het ongelofelijke is gebeurd: Er is een tweede GVB-automaat geplaatst op station Bijlmer ArenA. Hij staat tegen de glazen wand tussen de liften van de twee binnenste treinperrons.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Mark »

Thom91 schreef:Las op ander forum dat er te weinig sporen beschikbaar zijn in Gd om de stopper Ut - Gd te keren. Ook een logistiek probleem. ;)
Ooh ja, snap alleen nooit waarom ze altijd met de term 'logistieke problemen' op de proppen komen, daar snapt de doorsnee reiziger toch niks van?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door JWM »

Bee schreef:En het ongelofelijke is gebeurd: Er is een tweede GVB-automaat geplaatst op station Bijlmer ArenA. Hij staat tegen de glazen wand tussen de liften van de twee binnenste treinperrons.
Er staan er wel meer dan 2 :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Las op ander forum dat er te weinig sporen beschikbaar zijn in Gd om de stopper Ut - Gd te keren. Ook een logistiek probleem. ;)
Nu vraag ik me wel af waarom ze er vandaag ook nog sporen tekort komen: de s9500 keert nu weer op spoor 11 en conflicteert in tijden niet met de s9800.
Gisteravond laat lag spoor 11 (naast 8/9/10 waar ze aan het werk zijn) er ook nog uit en keerde de 9500 op spoor 4, dan kan je inderdaad de stoptrein uit Utrecht niet meer kwijt.

En minder stoptreinen Utrecht - Den Haag is overigens ook nogal overdreven: Gouda - Den Haag reden ze zowiezo niet wegens werkzaamheden en het enige stukje dat nu extra opgeheven is is Gouda - Gouda Goverwelle. Tussen Goverwelle en Utrecht rijden net zoveel treinen als anders. (En waarom je daar in de reisplanner een melding over krijgt als je Amf - Rtd plant is mij ook een raadsel, die reis is totaal niet beïnvloed door deze verstoring)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Mark »

Hadden ze, om alles kwijt te kunnen, op dat Light-railperron geen Areobic-krukjes neer kunnen zetten om er zo normale treinen te laten keren? :D
Werkt in Bentheim ook prima. :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Dat lightrailperron heb je niks aan, da's een kopspoortje aan de verkeerde kant :P Daarnaast was heel perron 8/9/10 niet bereikbaar voor reizigers omdat ze daar damwanden aan het intrillen waren voor liften naar de perrontunnel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Maar spoor 3 heeft als enige spoor weer een A en B-zijde, daar moet toch wat mee te doen zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Ik had vandaag voor het eerst echt iets van " _O_ Ja! Die € 1,70 toeslag, HIER doe je het voor *O* "

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G51fdi_hG_0[/youtube]

Zegzelf, dit is toch priceless :D

Okee, voor een keertje dan :P
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Mark schreef:Hadden ze, om alles kwijt te kunnen, op dat Light-railperron geen Areobic-krukjes neer kunnen zetten om er zo normale treinen te laten keren? :D
Werkt in Bentheim ook prima. :mrgreen:
Je vergeet het belangrijkste detail: De kant van de grens waar dat gebeurt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Maar spoor 3 heeft als enige spoor weer een A en B-zijde, daar moet toch wat mee te doen zijn?
Tja alleen ligt het wissel de verkeerde kant op om er wat mee te kunnen. De s2800 naar Ut komt namelijk tegelijk binnen met de s9800 uit Ut. Als je echter die laatste op 3a binnen neemt en de eerste op 3b dan kan de 2800 dus niet meer weg daar voor de 9800 weg is.
Andersom binnennemen levert weer een kruisende rijweg bij aankomst op...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

Fles schreef:Ik had vandaag voor het eerst echt iets van " _O_ Ja! Die € 1,70 toeslag, HIER doe je het voor *O* "

Zegzelf, dit is toch priceless :D

Okee, voor een keertje dan :P
Wow, een positieve opmerking van Fles over de Fyra! :O Waar gaat het een met deze wereld???

Overigens is het mooiste van het filmpje dat lachtje aan het einde! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Thom91 schreef:Las op ander forum dat er te weinig sporen beschikbaar zijn in Gd om de stopper Ut - Gd te keren. Ook een logistiek probleem. ;)
Nu vraag ik me wel af waarom ze er vandaag ook nog sporen tekort komen: de s9500 keert nu weer op spoor 11 en conflicteert in tijden niet met de s9800.
Gisteravond laat lag spoor 11 (naast 8/9/10 waar ze aan het werk zijn) er ook nog uit en keerde de 9500 op spoor 4, dan kan je inderdaad de stoptrein uit Utrecht niet meer kwijt.
Ik zie niet helemaal hoe je de s9800 zou kunnen keren op dat ene perron in Gouda? Volgens mij conflicteert dat in alle gevallen met andere treinen. Ik weet trouwens niet of spoor 11 bereikbaar is vanaf de Goverwelle-kant (anders is dat een optie).
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Mark schreef:Trouwens ik hoor al 2 dagen op de radio dat er door logistieke redenen minder stoptreinen rijden tussen Utrecht en Den Haag... is het zo moeilijk om wat extra personeel te bellen of wat extra materieel die kant op te sturen??? :shock: :shock: :shock:
De enige goede reden hiervoor is: Op Gouda is alleen het eilandperron 3/4/5 (4 is het kopspoor) beschikbaar. Dat zorgt voor problemen als je daar de IC Utrecht-Den Haag vv, IC Amersfoort-Rotterdam vv, IC Enschede-Rotterdam vv en de IC Deventer-Rotterdam vv hebt. Dan krijg je nog de SPR Uitgeest-Rotterdam vv. Dan word het wel een érg krappe boel.
Op spoor 8 werd alleen de SPR Gouda -> Alphen afgehandeld.

Serie s9800 keren op Goverwelle, reizigers met de serie s4000 mee naar Gouda waar ze weer over kunnen stappen op bus.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op zo 12 jun 2011, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

TheKnitter schreef: Op spoor 8 werd alleen de IC Gouda -> Alphen afgehandeld.
Bestaat niet. Vandaag (zondag dus) is 11 weer beschikbaar voor de s9500 , maar blijkbaar niet voor de s9800 .
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Hey, een intercity van Gouda naar Alphen :mrgreen: Zou die ook stoppen in Boskoop, het drukste tussenstation :P

Spoor 11 is in normale omstandigheden wel bereikbaar vanaf Gouda Goverwelle, er werd/wordt nog wel eens een s9800/s19800 naar dat perron gestuurd als door omstandigheden spoor 8 en 10 bezet zijn. Maar gezien het feit dat alle treinen naar spoor 3 en 5 worden gestuurd lijkt het alsof de werkzaamheden ook de toegang naar spoor 11 blokkeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Ja, gister even een dagje wezen toeren: Zwd - Gv (Via Blijdorpboog)- Ut - Ah - Zp - Hgl - Aml - Mrb - Zl - Lw - Hlgh (Naar opa toe) - Hlg - Lw - Gn - Vdm - Gn - Zl - Dv - Rtd - Zwd.
Eerst stond ik op Zwd en kwam er een SLT aan ipv DDAR in t5110 -o- Toch maar ingestapt. Te Rtd snel gevlucht, en daar de t2110 naar Gv genomen. Reis verliep keurig, maar te Gv was er mot met een zwerver. Meneer werd weggestuurd en kwam 5 minuten later weer vrolijk bedelen bij mensen.. Toen heeft S&V hem wéér weggestuurd ...
De IC naar Ut kwam netjes op tijd aanrijden, en reed via de Blijdorpboog naar Ut. Ook wel eens leuk :Y
Eindelijk in Zp, waar wij bij de IJsselbrug tot stilstand kwamen met de mededeling "Er moet nog gezocht worden naar een parkeerplek aan het perron " :lol:
Na 5 minuten reden wij toch nog door. Aankomst Zp: 9:06. De ST naar Odz stond er nog, mensen die hem hebben moesten sprintten er nog in.. Maar de IC naar Zl en Gn vertrok maar niet.. Die had allang veilig, maar om 9:13 werden de deuren pas gesloten, tot ergernis van de Mcn van de ST naar Odz. Wij vertrokken uiteindelijk om 9:16, en hadden +10 :|
Maar nog voor Goor hadden wij alweer +0 *O* Ergens met een kruising kon doorgereden worden omdat de tegemoetkomende trein daar al stond.
De reis verliep verder prima.

Maar de terugreis vanuit Dv was chaotisch. Ik met mijn 1e klas kaartje kon rustig plek zoeken, maar omdat bijna iedereen in het achterste drietje wou, zo leek het wel, was de eerste klas ook ineens vol.. Vroeg iemand nog "Haal je tas eens weg"
Ik zo "Als u een eerste klas kaartje hebt.." Die hij dus niet had. En ik liet mijn tas lekker staan :mrgreen:
De omroep meldde ook al dat het voorste stel veel ruimte had, en het middelste stel ook nog genoeg ruimte over had, maar weinig mensen gingen zich verplaatsen...
Tussen Ut en Amf kwam de HC langs, en die gaf zo iedereen een boete die een tweede klas kaartje had en eerste klas zat *O*
En moesten ze verder dan Amf werden ze gematst, door het nieuwe kaartje maar tot Amf uit te schrijven.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op zo 12 jun 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

MdJ schreef:
TheKnitter schreef: Op spoor 8 werd alleen de IC Gouda -> Alphen afgehandeld.
Bestaat niet. Vandaag (zondag dus) is 11 weer beschikbaar voor de s9500 , maar blijkbaar niet voor de s9800 .
Moet natuurlijk de SPR zijn. En die SPR werd echt op spoor 8 afgehandeld gister hoor...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten