OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

Het schiet ook allemaal niet op vandaag.... een beetje sneeuw van het verkeerde type en het is puinhoop :?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Het schiet ook allemaal niet op vandaag.... een beetje sneeuw van het verkeerde type en het is puinhoop :?
Dat wordt lachen morgen met die 5 cm hagelkeien die ze voorspellen :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Een bus waarin je VERPLICHT met de OV-Chipkaart moest betalen, en een trein waarin de OV-Chipkaart VERBODEN was. Van dezelfde vervoerder :') Hoe hard ben je dan aan het falen zeg :') Maar goed, ik mocht het stukje in de trein wel weer gratis meerijden dan :)
Ah, dat was zeker die volgens de vervoerder goed op elkaar afgestemde verbinding Utrecht - Dordrecht via Gorinchem? Was ook voor 't chipkaarttijdperk al een leuke: je mocht met je Qliner-kaartje tussen Ddr en Gr met de trein mee als de 388 niet meer reed, maar waar je dat Qliner-kaartje dan moest kopen als je vanuit Dordrecht reisde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Ongeveer ja. Voor toegevoegde kermiswaarde zat er ook nog een buurtbus tussen waar je een mooi papieren kaartje kon kopen met mooi echt metalen geld *O* Van dezelfde vervoerder natuurlijk :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Freek »

De planning was om met de s3600 van 11.57 uit Zutphen richting Arnhem te reizen. Locomotief 1764 had echter de bovenleiding naar beneden gehaald op de spoorbrug over de Ijssel, of de bovenleiding had de pantograaf naar de mallemoer geholpen, dat kan natuurlijk ook nog. Omdat ik een tentamen had snel m'n vriendin gebeld om me verder te brengen. Die bracht me naar Dieren, waar ik om 30 seconden na de Sprinter van 12.46 miste. Iemand bij ProRail/Ns had echter bedacht om de 3600 al vanaf Arnhem op te heffen. Iemand enig idee waarom? In Dieren heb je twee perronsporen dus genoeg capaciteit om te keren. Vervolgens maar met de 43 naar Velp, daarover gestapt op lijn 3 naar Arnhem CS. Met +90 belandde ik in Nijmegen op de campus. Te laat voor het tentamen, tweede keer dit jaar al helaas.

Op de terugweg ging alles soepel, busvervoer was goed geregeld, ze reden keurig in aansluiting op de Sprinter vanuit Ah. Tussen Zp en Deventer was de NS heel creatief door met 3 keer DM'90 van Zutphen-Apeldoorn te pendelen. Dat natuurlijk omdat de bovenleiding geen spanning meer had. Spoor 3 was er echter ook voor buitendienst. De pendel vertrok namelijk van spoor 2, de stoptreinen van Syntus vertrokken beiden vanaf 1b.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Milco »

Vanmiddag reden er minder treinen en daardoor tussen Almere Centrum en Weesp non-stop bussen. Ik ben even op Almere Centrum en Parkwijk wezen kijken. De bussen waren van de touringcarmaatschappij Besseling.
Op Almere Centrum was het zo ongeveer een zooitje, ook bij de Connexxion-bussen. Op de halte van lijn 6 naar Noorderplassen stond ruim anderhalf de Connexxion 9160, met waarschuwingslichten aan. De extra bussen naar Weesp vertrokken vanaf de halte van lijn 156/160.
Op lijn 160 zag ik Connexxion 8680 rijden, die zowel voorop als achterop kleine rode stickertjes heeft. Weet iemand waarom?
Toen ben ik naar Almere Parkwijk gefietst, waar ik ongeveer 16:50 uur was. Daar zag ik net een DDAR wegrijden. Toen stond op spoor 2 de sprinter naar Almere Oostvaarders van 16:53 uur met +15 aangekondigd. Rond 17:05 sprongen alle CTA’s op blanco, en om 17:10 uur werd de sprinter van 17:23 uur aangekondigd. Die van 16:53 èn van 17:08 uur hebben niet gereden, net als de sprinters in de andere richting en de intercity's.
Toen ik weer wegfietste kwam er net een SGMm-III voorbijrossen richting Almere Buiten.
Toen ging ik weer even terug naar Almere Centrum, waar dus nog steeds de Connexxion 9160 stond, met z’n waarschuwingslichten aan.
Overigens reden sommige stadsbussen ook met vertraging, aangezien iedereen de bus pakte in plaats van de trein.

Kijken of de treinen morgen wèl rijden…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Bergnet kon niet snel komen om die 9160 weg te halen? Beetje jammer. Het viel me wel op dat de streekbussen behoorlijk op tijd reden. De 152 kwam telkens netjes op tijd langs. Nou zou het ook wat jammer zijn als dat niet kon met al die speling in de dienstregeling.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Raymond »

Het opheffen van de s3500 in Eindhoven gebeurde vandaag op de harde manier: gewoon van alle schermen halen en regels met "rijdt vandaag niet" vermijden. Op het perron wel de mededeling Let op Omroep die vertelde dat een sein- en wisselstoring op Utrecht Centraal de oorzaak was. Het klinkt voor de reiziger in ieder geval logischer dan vertellen dat Hoofddorp Opstel alles niet aan kan vanwege problemen bij Weesp.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Milco »

Klaasje schreef:Bergnet kon niet snel komen om die 9160 weg te halen? Beetje jammer. Het viel me wel op dat de streekbussen behoorlijk op tijd reden. De 152 kwam telkens netjes op tijd langs. Nou zou het ook wat jammer zijn als dat niet kon met al die speling in de dienstregeling.
Ik heb er niet de hele tijd bijgestaan, maar hij stond met 999 Geen Dienst op de fim. Hij zal inderdaad wel defect zijn geweest. Als 'ie er stond om eventueel later extra in te vallen zou hij wel op een andere halte gaan staan, bijvoorbeeld op de halte vóór lijn 3 naar Haven waar die personeelsbusjes ook altijd staan.
Nu moest lijn 6 naar Noorderplassen er precies achter staan of op een andere halte staan.
Doordat de halte van lijn 156/160 soms bezet was met touringcars vertrok een enkele lijn 156 vanaf het halteperron van lijn 159. Lijn 159 van half 6 stond eerst geparkeerd op de halte van lijn 3 naar Haven en reed later pas naar z'n eigen halte... :roll:
Ook stond er toen ik aankwam de Connexxion 9138 met waarsch.lichten en 1 Geen Dienst op de halte van lijn 3 naar Haven. Deze reed even later gewoon weg, volgens mij zonder passagiers.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Milco1995 schreef:Kijken of de treinen morgen wèl rijden…
Kennelijk heeft de NS daar zelf ook een hard hoofd in, ik kreeg net dit mailtje:
Voor morgenmiddag, 28 juni, wordt onstuimig weer voorspeld. Mocht u morgen met de trein reizen, raadpleeg dan vooraf ns.nl of Teletekstpagina 751 voor eventuele nadere reisinformatie.

Met vriendelijke groet,


Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Nou gezellig, vandaag had ik thuisgewerkt omdat ik dan niet met de trein hoefde. Morgen zal ik toch echt weer naar Amersfoort moeten.... Conclusie: Op terugreis voordat het echt fout gaat dus.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Veel slechter dan vandaag kan het niet gaan, zou je zeggen. NS heeft tot nu toe (vandaag) maar liefst twintig (ja 20!!) verschillende storingen op haar website gehad, dat is op een gemiddelde dag hooguit een stuk of vier, vijf...

Vanmiddag zelf nog last gehad van een storing tussen Schiedam en Delft: zo te horen moesten er in ieder geval een overweg aangereden worden. De s2200 die ik in Schiedam nam had al +20 minuten en dat werden er in Den Haag uiteindelijk +25 minuten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Wubbo »

Ik heb een poging gedaan om vandaag op Amsterdam RAI te komen. Op de heenweg vanaf Utrecht met de trein naar Amstel en vanaf daar maar gelopen (metro 51 uitgevallen, tram reed niet, trein natuurlijk ook niet, en ach, het was toch lekker weer), terug maar met de metro naar de Lelylaan en vanaf daar de trein naar Den Haag.

Op Amstel een omroepbericht dat er geen treinen reden tussen Weesp en Amsterdam Zuid, waarbij wel een reisadvies werd gegeven voor Weesp, Flevoland en Amersfoort maar niet voor Amsterdam Zuid. Op Utrecht was ik te kort om een omroepbericht te horen (toen ik aankwam kwam de trein ook net aan). Op Amsterdam Lelylaan had de CTA last van de warmte en toonden ze allemaal verkeerde informatie (treinen naar Den Haag met het achterste deel naar Amsterdam Centraal en Amersfoort, treinen naar Hoofddorp die ook in Almere Centrum en Buiten stopten, etc). Wel goed was de conductrice in mijn s2600 terug, die riep netjes alle aansluitingen om en gaf keurige reisadviezen :pos:

De s3100 reed via Amsterdam Centraal, de s3500 reed helemaal niet. Wat ze met de IC Berlijn hebben uitgespookt weet ik niet: ik heb er zowel in Utrecht als in Amsterdam Lelylaan een gezien. Ik las hier iets over Hoofddorp Opstel maar dat had er niks mee te maken: de hele Westtak lag gewoon plat. Op Amsterdam RAI stond rond 19.30 een Sprinter te staan, op Amsterdam Zuid ook rond die tijd een VIRM naar Niet Instappen. Ik heb het vermoeden dat de werkplek van treindienstleider Flevolijn er gewoon mee opgehouden was (die doet toch ook de Zuidtak?) maar ken de details niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Hoe laat was je op Amstel en wilde je naar RAI vanmiddag? Er was vanmiddag een bovenleidingbreuk bij metrostation Ouderkerkerlaan waardoor de Amstelveenlijn gedeeltelijk stroomloos was. Metro 51 was er helemaal uitgegooid en tram 5 reed slechts tot station Zuid.

Vanaf Amstel is er ook nog een buslijn naar station RAI, dat is de 62 en die vertrekt op Amstel vanaf de lage haltes achter de tramhalte. Voor een eventuele volgende keer.

Er staan op de hele Zuidtak treinen verspreid. Op Diemen Zuid stond of staat er ook al de hele dag eentje. Dat zijn treinen die zijn weggesleept omdat ze tussen stations stonden toen de storing ontstond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Je bedoelt neem ik aan dat de Zuidtak plat lag i.p.v. de Westtak?

Ik kwam t.h.v. Amersfoort aansluiting nog een IC-Berlijn (rijdend ri. Amf) tegen vanmiddag die werd gevolgd door een NoordOost in dezelfde richting (koersdisplays op Amf, dat zal dus ook een trein geweest zijn die naar Schiphol had gemoeten). Daar klopte ook iets niet helemaal :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Wubbo schreef:Op Amsterdam Lelylaan had de CTA last van de warmte en toonden ze allemaal verkeerde informatie (treinen naar Den Haag met het achterste deel naar Amsterdam Centraal en Amersfoort, treinen naar Hoofddorp die ook in Almere Centrum en Buiten stopten, etc).
:D

Waren dat die ouwe klappers of die nieuwe electronische schermen?

Er komt straks natuurlijk weer een verhaal dat de CTAs tot 30 graden getest waren maar dat het 31 was of iets in die geest. (Heb geen flauw idee hoe warm het in NL is, hier in Madrid 38 graden vandaag...)
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door lamar »

The best schreef:Met dit weer moet je echt niet met mat '64 gaan reizen. Tering, wat was dat warm.
check! (A)
Voor het eerst dat ik blij was dat ik de trein UIT mocht.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Ik denk, ga toch even de situatie op station Diemen Zuid nog even checken door een rondje te lopen, stopt er precies op dat moment een NS-bus naar Duivendrecht en Schiphol bij de bushalte van lijn 46. Blijkbaar heeft men toch nog wat bussen kunnen vinden voor de late uurtjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door STF »

Dat hele project hier met die fietsaanhanger achter de bus begint steeds rommeliger uitgevoerd te worden; soms dagenlang geen aanhanger achter de bus of een paar ritten wel, een paar ritten niet. Waarom ze hem halverwege de dag ineens afkoppelen of aankoppelen is me niet duidelijk, aan het kenteken te zien is het de hele dag dezelfde bus en beide eindpunten liggen niet naast de remise dus stallen ze die aanhanger op de eindlus ofzo?
Verder wisselt het ook per dag hoeveel fietsen er mee zouden kunnen, soms gaat het om een bus met rek op de achterwand (5 fietsen), meestal om een bus met kleine aanhanger (9 fietsen) of ook weleens om een bus met grote aanhanger (20 fietsen). Opvallend is dat indien de grote aanhanger wordt ingezet, er altijd een 12 meter bus voor staat terwijl deze lijn eigenlijk uitsluitend met 15 meter bussen wordt gereden. Wat zou de maximum voertuiglengte voor rijbewijs D zijn? Daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben, want of de wegen er nou wel of niet voor geschikt zijn; in Luxemburg zetten ze alles toch wel in, als het niet past rij je maar door de berm of het bloemperk is hier de gedachte.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door M57 »

Zet je maar schrap: men zet bijzonder hoog in met het schrappen van treinseries vanmiddag.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Volgens mij is dit niet al voorbij gekomen op het forum; maar vandaag viel me op onder Utrecht Centraal dat de nieuwe sporen richting Geldemalsen nu al worden gebruikt! Boven de oude sporen is de bovenleiding al weggehaald, en volgens mij ook is men ook al begonnen om het spoor weg te halen. Gaat hard daar. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Voorbij Lunetten bedoel je dan neem ik aan? Anders hebben ze wel heel snel gebouwd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Nee, ervoor dus al. Hier ongeveer. De sporen richting Arnhem en Geldermalsen gingen voorheen op een bepaald punt uit elkaar; vanaf daar loopt het spoor naar Geldermalsen nu echter nog steeds vlak langs het spoor richting Arnhem, om pas later echt af te buigen. (Op het punt waar ze voorheen weer even een stukje naar elkaar toe kwamen)

(Ik zat zelf in een trein naar Arnhem, en kon de nieuwe sporen dus mooi zien lopen)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door microshit »

Sodeju, is het al zo warm buiten, staat in de bus ook nog eens de verwarming op standje 'bbq', was te voelen aan m'n benen :S
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

@Reiziger Delft: ah, dus het stukje na het toekomstige Utrecht Vaartsche Rijn. Ik dacht al ze kunnen nooit verdubbeld hebben tussen Utrecht Centraal en daar, daar waren ze vrijdag nog de met de fundering van een nieuw viaduct bezig :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten