OVer je reiservaringen in juni 2011

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Thom91 » Za 25 Jun 2011, 20:28

Ga de moeite ook niet nemen hoor :p

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Caspar » Za 25 Jun 2011, 20:34

@Thom, had je niet beter via Hoorn kunnen reizen? De extra reistijd is niet eens zo gek veel meer in jou geval naar Amsterdam, in dit geval zelfs sneller. Of was de trein al onderweg toen je het kreeg te horen van de verstoring?

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Fles » Za 25 Jun 2011, 20:38

Thom91 schreef:Ga de moeite ook niet nemen hoor :p


Dat zou ik dus zeker wel doen :Y het feit dat er achteraf een theoretisch haalbare optie op minder dan +30 geweest zou blijken te zijn wil niks zeggen natuurlijk.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Thom91 » Za 25 Jun 2011, 20:43

@ caspar, denk het niet, weet aansluitngen hoorn-adam-ut niet uit mijn hoofd maar sta nu met +15 op Ut. Aldaar mijn vervolgtrein ook weer vertraging heeft..

@ fles, ik heb helemaal geen zin om dat te doen :p

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor microshit » Za 25 Jun 2011, 23:38

Leuk, busvervoer ipv trein. Om 20.45 vertrokken van Tpsw, een slordige 2 uur later stonden we op Ut. Onderweg naar Gdm kwamen we wel opeens in Buren uit, dus een aantal passagiers - waaronder ik - hebben de chauffeur maar een handje geholpen, hij was ook niet bekend in de omgeving.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor VIRM » Zo 26 Jun 2011, 13:29

Gisteravond had ik op weg naar de halte van lijn 4 op de Ceintuurbaan/Van Woustraat een klein ongelukje met mijn blindenstok. Er stond een man naast zijn fiets een beetje in de weg; kennelijk raakte mijn stok toen iets scherps, want hij knakte (al bleef het stuk er wel aan hangen, omdat de binnenkant van de stok van elastiek was). Dus bungelde het onderste deel van mijn blindenstok een beetje zielig naar beneden... Niet handig voor het lopen in het donker dus...
Eenmaal in lijn 4 vroeg ik de bestuurster of zij heel toevallig plakband had. Zij had het niet, maar vroeg het wel aan de conducteur (die overigens een Engelsman was en alle bezienswaardigheden in drie of vier verschillende talen omriep :D), maar die had ook niks.
Eenmaal op Amsterdam Centraal aangekomen trok mijn 'defecte' blindenstok op weg naar de trein hier en daar toch wel wat bekijks van mensen :mrgreen:. Toen ik eenmaal op het balkon van de t4586 (stoptrein naar Enkhuizen) stond, hoorde ik de conductrice voorbij lopen (de portofoon stond een beetje hard :mrgreen:). Ik toonde mijn kreupele blindenstok en vroeg of zij toevallig plakband bij zich had. "Nou, ik heb een HC die altijd van alles en nog wat bij zich heeft, dus waarschijnlijk ook plakband. Ik kom zo bij u terug!" En vlak voor vertrektijd, omringd door 3 conductrices, werd midden op het balkon mijn blindenstok gespalkt met plakband en een pen. Er werd nog gegrapt dat de HC "in de verpleging heeft gezeten". :mrgreen: *O* :pos:
Beul van de blindegeleidelijn

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Dexter » Zo 26 Jun 2011, 14:19

Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.

Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.
Laatst gewijzigd door Dexter op Zo 26 Jun 2011, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Chauf21 » Zo 26 Jun 2011, 14:20

VIRM schreef:Gisteravond had ik op weg naar de halte van lijn 4 op de Ceintuurbaan/Van Woustraat een klein ongelukje met mijn blindenstok.

Grappig verhaal :)
Als je bij mij in de bus was gestapt, had ik de verbandkoffer opengetrokken en je stok met leukoplast en pleisters verbonden :P

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Caspar » Zo 26 Jun 2011, 14:55

Dexter schreef:Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.

Door diverse werkzaamheden dit weekend ontstonden er leuke combi-series en omleidingen: Zo waren de s3300 en de s5700 aan elkaar geknoopt en reed Hnk - Ledn, wat normaal gesproken ook, maar door 1 trein per dag wordt gereden: de t3317 (Ekz - Ledn). En de s3600 reed Zl - Bd - Zlw - Rsd, met kopmaken in Zlw, dit was overigens geen stop voor reizigers.

Dat zijn nou typisch van die dingen waar je door ervaring wat meer snelheid in kan krijgen. Nadat de treindienstleider de aanwijzing heeft afgegeven moet ie nog wat extra handelingen verrichten in het systeem alvorens de rijweg ingestelt wordt. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de aanwijzing wat eerder af te geven cq. een praktischer moment te kiezen dan dat de trein al stil komt te staan voor het laatste bediende sein. Mooiste is natuurlijk dat een trein daar niet stil door komt te staan. Ik ken de situatie daar rondom Dordrecht niet om te oordelen of zoiets efficiënter had gekund.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Dexter » Zo 26 Jun 2011, 16:18

Ze had in dit geval inderdaad er beter voor kunnen kiezen om de aanwijzing eerder af te geven. Dan blijft het treinverkeer tenminste op gang, wat bij een flessenhals als Ddr (waar het van 4 naar 2 sporen gaat) essentieel is. Ik stond nog in Ddr langs het perron, het was al vertrektijd geweest en omdat we nog geen veilig hadden, besloot ik om zelf te bellen en toen pas hoorde ik wat er aan de hand was. Maar goed, al doende leert men en daar heb ik alle begrip voor.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25081
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Daniel » Zo 26 Jun 2011, 22:57

Helaas met tegenlicht, maargoed, zo vaak komt er geen ICMm meer op de verbinding waarop de 4011 ooit z'n proefritten in reizigersdienst reed...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25081
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Daniel » Zo 26 Jun 2011, 23:57

Nog maar 'n los plaatje van vanmiddag...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31450
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Suus » Ma 27 Jun 2011, 00:02

Hmm, de bovenleiding hangt er behoorlijk slap bij daar...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25081
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Daniel » Ma 27 Jun 2011, 00:04

Kijk uit voor gezichtsbedrog hoor, heb flink wat zoom gebruikt voor dat plaatje :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Klaasje » Ma 27 Jun 2011, 10:42

Het kan best kloppen dat die er slap bij hangt wanneer het warm weer is. :wink: Bij het spoor is het dan ook niet voor de grap met gewichten van een half ton aan beide einden van de draad afgespannen.

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor TheKnitter » Ma 27 Jun 2011, 13:06

Vandaag trof ik het niet. Ik was van plan om naar Hlg te gaan, naar mijn opa. Met de t3632 Bd naar Zl en vervolgens t740 naar Lw. Echter, te Bd hoorde ik al dat de s3600 niet op Bd-Rsd reed ivm de verstoring te Rsd. Gelukkig reed mijn trein wel, en dat was, zoals gepland, ICRm. Bij Arnhem word omgeroepen dat de spoorbrug bij Zp stuk is, en dat de trein niet verder rijdt. Omreizen via Ut was de oplossing. Mijn uiteindelijke vertraging te Hlg is +30, te Lw is dit +20. Ik vul wel een GtbV in tot Zl, dan heb ik gewoon +31 *O*

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Caspar » Ma 27 Jun 2011, 13:12

Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol, ik zie nu namelijk een Ddar ombouwen nog voor de spanningsluis op de fly over van de HSL aldaar.

Afbeelding [Mobiele post]

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31450
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Suus » Ma 27 Jun 2011, 13:37

Op Diemen Zuid is de metro open voor treinreizigers, deelt men water uit en is een DD-AR gestrand.

Afbeelding [Mobiele post]
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Etienne » Ma 27 Jun 2011, 14:38

Het gaat wel geweldig goed met het (hoofd)spoorwegnet vandaag :roll:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Klaasje » Ma 27 Jun 2011, 14:40

Caspar schreef:Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol, ik zie nu namelijk een Ddar ombouwen nog voor de spanningsluis op de fly over van de HSL aldaar.

Afbeelding [Mobiele post]

FOTO!!! *O*

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31450
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Suus » Ma 27 Jun 2011, 14:48

Ik ben even naar Muiderpoort gegaan hoe het er daar nu uitziet. Nuja zwart van de reizigers. Wegens schoolreisjes zijn er amper bussen volgens NS medewerkers, alleen Besselink kon wat sturen...

Afbeelding [Mobiele post]
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Klaasje » Ma 27 Jun 2011, 14:57

Voor beter ov heeft gesuggereerd de wissels bij Weesp maar te klemmen en op zicht te gaan rijden. Lijkt me niet eens zo'n slecht idee eigenlijk.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25081
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Daniel » Ma 27 Jun 2011, 15:41

Caspar schreef:Hoofddorp opstel is door de stremming blijkbaar erg vol

Dat blijkt ook wel uit het rijden van minder treinen Shl - Ehv wat bij de gevolgen van de storing te Weesp staat...

Vond het net al zo raar dat ik, langs het spoor fietsend tussen Ama en Amf, een setje ICMm tegenkwam met "Amersfoort" op de koersdisplays, maar dat was dus door deze storing...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor The best » Ma 27 Jun 2011, 16:47

Met dit weer moet je echt niet met mat '64 gaan reizen. Tering, wat was dat warm.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Berichtdoor Fles » Ma 27 Jun 2011, 18:22

Wat ik toch weer had vandaag :')

Een bus waarin je VERPLICHT met de OV-Chipkaart moest betalen, en een trein waarin de OV-Chipkaart VERBODEN was. Van dezelfde vervoerder :') Hoe hard ben je dan aan het falen zeg :') Maar goed, ik mocht het stukje in de trein wel weer gratis meerijden dan :)


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten