OVer Missers in de Reisinformatie #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ronald »

Waarom wordt er op de digitale CTA's vaak maar één via-regel gebruikt, terwijl er minstens drie onder elkaar passen...

In Alkmaar krijg je dus:

19:39 Intercity
Nijmegen
via Castricum, Zaandam, Sloterdijk...
(scroll)
...Amsterdam Centraal, Amstel...
(scroll)
...Utrecht Centraal...
(scroll)
...Veenendaal-de Klomp...
(scroll)
...Ede-Wageningen en Arnhem

Kan ook best met maximaal 2x scrollen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Heel simpel: als alle tussenstops niet op drie regels passen gaan ze op één regel scrollen. Al meen ik in Barendrecht en/of Zwijndrecht eens een TBP met vier regels tussenstations voor de s5100 gespot te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ronald »

Ah, het kán dus wel :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

En owja, ik was in m'n bericht van eerder vandaag nog wat vergeten: te Utrecht Centraal ook nog een ICE naar Frankfurt die met "Rijdt vandaag niet" op de TB21 stond en zonder enige speciale vermelding op het grote blauwe bord. Werd ook niks omgeroepen over een ICE die opgeheven zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ronald »

Ook wel eens in Amersfoort dit bericht gezien bij de (overigens laatste) IC naar Berlin. Op de aanwijzer in de hal stond dat deze niet reed; tussen de officiële vertrektijd tot een kwartier erna echter geen enkel omroepbericht hierover (ook niet over eventuele vertraging). Terwijl die IC écht nog niet geweest was, gezien de meute-met-koffers op het perron...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door TheKnitter »

De TBP voor de s2700 te Rsd is anders ook niet echt benut...

10:37 Stoptrein
Antwerpen-Centraal

(1) via Essen (België), Wildert....

(2) ... Kalmthout, Kijkuit, Heide...

(3) ... Kapelle, St Mariaburg, Ekeren...

(4) ... A'werp N'dokken... (enorm stuk wit)

(5) ... A'werp Luchtbal... (enorm stuk wit)

(6) ... Antwerpen Dam...

(7) en Antwerpen Oost

Stopt niet in Schijnpoort

Elk getal betekent een nieuwe regel die steeds in die volgorde doorgaat met tussenstations.
Vooral de regel 'Stopt niet in Schijnpoort' is nogal overbodig... Daar zal ook niet door de trein gestopt worden lijkt mij :')
Getuige Wikipedia:
Station Antwerpen-Schijnpoort is een goederenstation in Antwerpen
Schijnpoort is een Antwerps premetrostation,
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Is die regel "stopt niet in Schijnpoort" nog niet weg dan? Volgens een reactie die ik vanuit NS kreeg was die fout bekend en zou het verwijderd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door TheKnitter »

Maandag stond hij er nog...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

Wat betreft de enkelregelige/meerregelige via's: ik blijf erbij dat het de beste oplossing zou zijn door op de bovenste regel de eerste of belangrijkste tussenstops te vermelden en pas de regel daaronder te gaan alterneren voor het hele rijtje. Zo is in een oogopslag gelijk duidelijk of een bepaalde trein ook op een veelgebruikt station op de route stopt.

Ik zag vanochtend in Delft een TBP die maar liefst 4 regels onderaan had staan. Toen paste er nog net één regel met via's bij :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Ah had ik het dus toch goed gezien dat er vier regels mogelijk moeten zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

De regels met via-stations zijn hoger dan de regels met 'Stopt ook in...' en 'Rijdt vandaag niet' hè ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Ja, maar ik doelde op m'n eerdere post dat ik dacht TBPs met vierregelige via's gezien te hebben. Dat bevestigde jij net dus :wink:

Overigens past de boel zich wel aan aan wat er verder nog op het scherm staat. Zelfs de s5600 ri. Utrecht heb ik een keer met scrollende via's gezien in Amersfoort nadat er veel treinen opgeheven en gespoorwijzigd waren. (die past normaal op twee regels)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Mark »

Ze kunnen gewoon beter een wat kleiner lettertype hanteren voor die tussenstops in plaats van die chocoladeletters die nu op de schermen staan.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Ardan »

In Groningen zag ik gisteren ook vier regels via's staan op dat ding naar Nieuweschans/Bad Nieuweschans/Neuschanz en Leer. En als Schijnpoort-equivalent erbij 'Stopt niet in Ihrhove' :roll:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Is die regel "stopt niet in Schijnpoort" nog niet weg dan? Volgens een reactie die ik vanuit NS kreeg was die fout bekend en zou het verwijderd worden.
CTA komt niet uit zichzelf met die tekst he. Iemand, ooit, heeft dat erin gezet. Met een reden. Dan gaan ze het echt niet zomaar weer weghalen omdat internetgebruiker Daniël dat leuk vindt ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Thom91 »

http://i225.photobucket.com/albums/dd25 ... -00053.jpg
Dit begrijp ik dus niet.
Ook reed de trein naar Deventer, en niet slechts tot Utrecht.

En op de TB14 buiten staan alle sprinters en ic's die door vakantiedienstregeling niet rijden als opgeheven. Er staat dus 'Ic leeuwarden 16:43 opgeheven' en daaronder '16:43 IC Utrecht Centraal'. Als ze die regels met 'opgeheven' treinen weglaten scheelt dat een hoop zoeken, minder onduidelijkheid bij minder vaak reizende mensen die dan gaan denken dat er weer de pleures is uitgebroken op het spoor.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Nee maar... had wat van dat soort missers ingestuurd via een mailadres voor deelnemers van het klantenpanel van NS Amersfoort. Da's toen intern doorgezet met deze reactie voor het geval Schijnpoort...
De vermelding van Schijnpoort was al bij ons gemeld, als het goed is is die naam uit de schermen al verdwenen of gebeurd dat binnenkort
Overigens heeft de s450 in Maastricht ook nog een melding "stopt niet in Leuven". Is de vraag of dat relevant is: 'tis een IC-station in België, maargoed, vanuit Nederland is er überhaupt geen trein die daar wel stopt en die meldingen onderaan zouden afwijkingen moeten tonen...

@Thom91: mooi gevalletje van de vakantiedienst die niet goed verwerkt is. De bewuste t21727 rijdt normaalgesproken slechts tot Utrecht, maar combineert daar nu dus wel met het treindeel vanuit Den Haag. Gaat in Amersfoort ook mis met de treinen die normaal niet splitsen waarbij het vleugeldeel naar Rotterdam / Leeuwarden op de TBPs ontbreekt en OBIS kent die vleugeltreinen ook niet :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door VIRM »

Gisteren gespot op Amsterdam Sloterdijk: de CTA op spoor 7 gaf de Sneltrein naar Breda weer, met alle stops tot en met Dordrecht. Daaronder stond "verder stoptrein". Je hebt nog twee lege flapjes boven de bestemming over, dus waarom dan alles inkorten?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Kom er zo vaak en nu pas valt 'ie me op: de NoordOost naar Groningen/Leeuwarden staat in Amersfoort precies verkeerdom op de TBPs... Lijkt wel alsof ze "voor" standaard hebben vervangen door "a-zijde".

Afbeelding [Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door reisthijs »

Tja, wie er ook ooit bedacht heeft dat "voor" en "achter" niet meer goed genoeg is :N . Duidelijker wordt het niet op deze manier.
Daniel schreef:Overigens heeft de s450 in Maastricht ook nog een melding "stopt niet in Leuven". Is de vraag of dat relevant is: 'tis een IC-station in België, maargoed, vanuit Nederland is er überhaupt geen trein die daar wel stopt en die meldingen onderaan zouden afwijkingen moeten tonen...
De s450 stopt een paar keer per dag extra in Leuven, dus zo heel gek is het niet. Alleen is hier nu juist het wél stoppen in Leuven van sommige treinen afwijkend.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Geert »

Het veranderen van voor- en achter naar a-zijde en b-zijde vind ik op stations als Utrecht anders helemaal geen verkeerde zaak. De trein keert daar om, is het dan voor bij aankomst of voor bij vertrek? A-zijde en b-zijde zijn dan veel duidelijker, mits het natuurlijk klopt... :)
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Het veranderen van voor- en achter naar a-zijde en b-zijde vind ik op stations als Utrecht anders helemaal geen verkeerde zaak. De trein keert daar om, is het dan voor bij aankomst of voor bij vertrek? A-zijde en b-zijde zijn dan veel duidelijker, mits het natuurlijk klopt... :)
Het is inderdaad veel logischer. Ik heb vroeger wel eens op Amersfoort op weg naar Hengelo gehad dat er doodleuk op de CTA stond 'achterste deel tot aan Deventer'. Leuk als je slechtziend bent, want hoe moet je nu zien hoeveel stellen ICM er voor je neus staan?

Overigens moet het inderdaad wel kloppen. In Zaandam wordt de s800 naar Heerlen/Maastricht nog steeds opgedeeld in een a- en een b-zijde. Volgens de ProRail enqueteur, die mij een paar weken geleden vroeg over reisinformatie op het station, kwam dit doordat er in Noord-Holland boven het kanaal nog wordt overgeschakeld van het ene naar het andere informatiesysteem.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Inderdaad, als het klopt kan het op stations als Ut verduidelijking bieden...

In de trein waar ik nu in zit gaf OBIS zojuist aan dat we op spoor 3 in Steenwijk zouden aankomen. Het enige perron daar heeft echter slechts bordjes "spoor 1" en "spoor 2" :roll:

Afbeelding [Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door microshit »

Zo, ik heb er weer een paar in het Utrechtse OV gevonden:
Afbeelding
Afbeelding
"Alle bussen op deze lijn .... " kennelijk is de tram gedegradeerd/geüpgraded tot bus *bus*

Afbeelding
Deze trein komt natuurlijk niet langs Maarn, maar toch bedankt voor het vermelden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Daniel »

Op die vertrekstaat heb je nog een misser gemist... er staat "Busstation Zuid" in het haltelijstje terwijl de eindhalte bij "Busstation Noord" ligt :wink:

Ook een vertrekstaatmisser: Arriva is busstation Emmeloord vergeten van vertrektijden te voorzien, daar hangt de informatie van Connexxion nog. Compleet met de niet meer rijdende 345 (geintegreerd in 315) en ook nog enkele ritten missend die pas bij Arriva zijn gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten