Pagina 10 van 13

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: za 23 jul 2011, 12:36
door Caspar
VIRM schreef:1. In Amsterdam Sloterdijk was men aan de westkant van spoor 7 de CTA-bak aan het vervangen. Een van de medewerkers liep al vol met bezorgdheid naar mij toe om te voorkomen dat ik tegen de spullen op zou botste (en wilde mij later met alle plezier helpen met instappen, wat totaal overbodig was). De CTA-bak had kennelijk losgelaten. Logischerwijs zou je verwachten dat hij zou worden vervangen door een TBP - aangezien dat toch binnenkort zou moeten gebeuren - maar nee hoor...
Post/regio Amsterdam is het 4e kwartaal aan de beurt met het vervangen van de CTA's door TBP's. Eerst wordt er dan nog een tijdje gewerkt met Bepac+ :lol: op de nieuwe schermen. Dus nog een maand of 2 tot 3 en dan zijn ook hier de CTA's weg :|

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 13:33
door Geert
Wanneer komt post/regio Utrecht aan de beurt? Volgens mij zijn Amsterdam en Utrecht nog de enige regio's die nog geen TBP's hebben (alhoewel Utrecht al wel T7's heeft sinds een maand)...

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 14:24
door Daniel
Was Amsterdam niet als allerlaatste aan de beurt? Dan zou Utrecht dus op zeer korte termijn voorzien moeten worden... lijkt me althans niet geheel realistisch dat men ermee gaat wachten de nieuwe hal klaar is.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 22:37
door mb90
Volgens mij is sinds kort de indeling van de Prio-stammen in de Benelux aangepast. Ze rijden nu met de volgorde 1-2-2 (afhankelijk van de rijrichting is deze blauw-geel)-2-2-2-1. Dus met de eerste klas-rijtuigen aan beide uiteinden. Het rijden in omgekeerde volgorde kan zo in ieder geval niet meer voorkomen. :)
Ook hebben de OBB-rijtuigen in hun vaste omloop nu zwarte NS-logo's.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 22:52
door TheKnitter
Die indeling is bij alle stammen (ook de OBB) aangepast. Dit omdat er regelmatig "in omgekeerde rijtuigvolgorde" gereden word. Nu hebben ze dit probleem niet meer, de eerste klas zit standaard op een vaste plek (voor en achter). Daar tussenin zit dan alle 2e klas.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 04:52
door STF
Wat zou toch de logica zijn dat een van de buslijnen die door Reisdorf komt op maandag tot en met zaterdag met hogevloers bussen rijdt en op zondag met lagevloers? Gaan alle bejaarden zondags altijd een uitstapje maken met het OV? :lol:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 08:58
door Chauf21
Heeft het niet gewoon te maken met de beschikbaarheid van het materieel? Dat er op zondag minder lagevloerbussen elders worden ingezet en men deze bussen dan dus ook naar Reisdorf kan inzetten?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 14:20
door STF
Zoiets zal het waarschijnlijk wel zijn maar is daardoor dan wel een Nederlandse logica i.p.v. een Luxemburgse logica, die is namelijk als volgt: streeklijnen zoveel mogelijk hogevloers bussen i.vm. het comfort, stadslijnen zoveel mogelijk lagevloers bussen i.v.m het snelle in en uitstappen.
Wat hier door Reisdorf komt is toch echt een streeklijn waar op zondag vrijwel niemand in zit.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 18:04
door Stefan
mb90 schreef:Volgens mij is sinds kort de indeling van de Prio-stammen in de Benelux aangepast. Ze rijden nu met de volgorde 1-2-2 (afhankelijk van de rijrichting is deze blauw-geel)-2-2-2-1. Dus met de eerste klas-rijtuigen aan beide uiteinden. Het rijden in omgekeerde volgorde kan zo in ieder geval niet meer voorkomen. :)
Ook hebben de OBB-rijtuigen in hun vaste omloop nu zwarte NS-logo's.
Goed geregeld, scheelt een gezeur en je kunt er gewoon op rekenen dat er een 1e klas rijtuig voor- en achterop zit. :)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:10
door Daniel
Nadat het Haagse deel al pas op vertrektijd in Utrecht arriveerde mislukte vervolgens het combineren van de t1759 ook nog. Gevolg was dat het Haagse deel met +10 naar Enschede is vertrokken en het Rotterdamse deel er achteraan als 201759 tot Deventer. Dat deel is zo te zien ook nog achter de s2800 aan gestuurd want het stond in Amersfoort met vertrektijd 17.10 en +20 aangekondigd...

Hopelijk heeft men er wel aan gedacht de reizigers voor voorbij Deventer die in het Rotterdamse deel zaten te adviseren op het Haagse deel over te stappen (normaal zou er namelijk één stel uit Rotterdam mee naar Enschede gaan)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 21:13
door Justin
Rond 18:30 was er een stroomstoring te Ddr, en ik stond op het punt om m'n vriendje naar Ddr te lozen, dus we zijn maar bij Zwd uitgestapt met de bus... Gelukkig moest hij naar Asd, en kon, met een lichte +7 vanuit Zwd per s5100 naar Rtd vertrekken, alwaar hij de Fyra kon pakken.

Het was wel heel erg druk op Zwd met reizigers die met z'n allen in bus 88 gepropt moesten worden, tja... beetje krap :P...

Verder zag ik nog een half-dronken gast op Zwd die aan het einde van het perron af op de rails piste. Ik kon z'n leuter gewoon eruit zien hangen, eveneens het water wat er uit hem stroomde -_-". Lekker fris... en juist, die zwabberde vervolgens nog wat op het perron -_-".

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 00:20
door Fles
in de GVU-gelede Van Hool NEWAG300's van de serie 46xx hangen stickers "Induction loop installed. Use the T switch on your hearing aid" WTF?? :?:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 02:04
door VIRM
Caspar schreef:
VIRM schreef:1. In Amsterdam Sloterdijk was men aan de westkant van spoor 7 de CTA-bak aan het vervangen. Een van de medewerkers liep al vol met bezorgdheid naar mij toe om te voorkomen dat ik tegen de spullen op zou botste (en wilde mij later met alle plezier helpen met instappen, wat totaal overbodig was). De CTA-bak had kennelijk losgelaten. Logischerwijs zou je verwachten dat hij zou worden vervangen door een TBP - aangezien dat toch binnenkort zou moeten gebeuren - maar nee hoor...
Post/regio Amsterdam is het 4e kwartaal aan de beurt met het vervangen van de CTA's door TBP's. Eerst wordt er dan nog een tijdje gewerkt met Bepac+ :lol: op de nieuwe schermen. Dus nog een maand of 2 tot 3 en dan zijn ook hier de CTA's weg :|
Mijn punt is meer: waarom die mannen zou hard laten werken aan het opnieuw ophangen van een CTA-bak als die er binnen een paar maanden toch weer vanaf moet?

Overigens zijn er aankomend weekend werkzaamheden tussen Zaandam en Amsterdam.
De s3000 wordt omgeleid via Haarlem en Uitgeest. De s4000 en s4500 rijden als Stoptrein vanuit respectievelijk Alkmaar en Enkhuizen via de Hemboog naar Hoofddorp. De s800 (zaterdag) en s3300 zijn kennelijk opgeheven.
Iemand enig idee wat voor werkzaamheden het precies zijn?
Dit betekent wel een druk weekendje voor de Hemboog: een verdubbeling van het aantal treinen!
Hopelijk zetten ze genoeg S&V'ers in om mensen de weg te wijzen, want sporen 9 en 10 zitten een stukje buiten het hoofdgebouw van Sloterdijk.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 08:47
door TheKnitter
Had erg geluk.. t5012 had +16, terwijl wij de Thalys van 6:58 moesten halen. Wij blij dat we niet teveel vertraging hebben. Blijkt de Thalys +10 te hebben omdat de Fyra van 6:38 uit Rtd naar Bd +20 heeft ...

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 08:52
door Daniel
De t5012? Die rijdt nu toch helemaal niet?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 11:24
door microshit
Fles schreef:in de GVU-gelede Van Hool NEWAG300's van de serie 46xx hangen stickers "Induction loop installed. Use the T switch on your hearing aid" WTF?? :?:
Dat is een techniek waarmee slechthorende de halteafroep op hun gehoorapparaat kunnen ontvangen, en zo beter horen.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 15:54
door marvinkok
Vanwege werkzaamheden aan de Enschedesestraat/Hengelosestraat tussen de UT en de Kuipersdijk in Hengelo rijden lijn 8 en 9 niet. Reizigers tussen Enschede en Hengelo moeten met de trein. De chauffeurs die eigenlijk 8 of 9 rijden moeten via de A35 MAT naar Hengelo/Enschede. Tenzij ze direct weer terug moeten, dan staan ze reserve op Enschede dan wel Hengelo. Ondanks de aankonidigingen in krant, bus, haltedisplays en briefjes in de abri/haltepaal staan er toch nog mensen te wachten op een bus die niet komt...

Overigens wordt de straat in een week tijd van nieuw asfalt voorzien waarbij de weg van 2×2 naar 2×1 gaat met een busbaan in het midden. samen met de stukken busbaan die al op de hengelosestraat in enschede liggen, ligt er bijna geheel van enschede naar hengelo v.v. busbaan.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 16:22
door webguy
Ach, vandaag een conducteur gezien in Arnhem die een oud vrouwtje naar een ander perron ging wijzen via "de brug", "ja, dan moet u over die brug daar ergens". Alleen heeft Arnhem sinds zondag geen loopbrug meer (aan 2 kanten niet meer), dus die stond wel even te kijken... Hoezo niet op de hoogte.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 19:55
door Daniel
Tijdens het wachten op de t2861 zag ik op Utrecht Centraal een omgeleide Benelux langskomen (vanwege een eerdere verstoring) en even later kwam er ook nog een Fyra-stam voorbij ri. Rotterdam / Amsterdam.
Wat die laatste aan het doen was geen idee. In ieder geval niet driehoeken want of hij nu naar Rotterdam of Amsterdam ging, in beide gevallen had 'ie dan keurig een rondje gereden :P

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 22:54
door Wubbo
VIRM schreef:Overigens zijn er aankomend weekend werkzaamheden tussen Zaandam en Amsterdam.
De s3000 wordt omgeleid via Haarlem en Uitgeest. De s4000 en s4500 rijden als Stoptrein vanuit respectievelijk Alkmaar en Enkhuizen via de Hemboog naar Hoofddorp. De s800 (zaterdag) en s3300 zijn kennelijk opgeheven.
Iemand enig idee wat voor werkzaamheden het precies zijn?
Klinkt als: spoor 3 t/m 6 op Amsterdam Sloterdijk zijn niet bereikbaar. Volgens mij heeft dat verband met een of andere weguitbreiding daar. De naam van die weg heb ik wel gezien vanmiddag, maar ik ben hem weer vergeten... :oops:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 23:18
door Suus
A5 Westrandweg.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 23:31
door VIRM
Hmmm, is het wel de Westrandweg? Sporen 3 t/m 6 worden niet gebruikt, maar 7 en 8 wel.
Het grote viaduct kun je zien vanuit de trein tussen de Hemtunnel en Sloterdijk, maar daar rijden dit weekend 4 treinen per uur in iedere richting.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: di 26 jul 2011, 23:37
door Suus
De A10 moet ook aangepast worden. Het is behoorlijk passen en meten daar.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: wo 27 jul 2011, 01:03
door VIRM
Zolang ze alle treinen richting Amsterdam maar ietsjes langer maken. Daar had Caspar volgensmij vorige keer nog leuke ervaringen mee. ;)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2011

Geplaatst: wo 27 jul 2011, 11:43
door Dexter
Pfff, op de één of andere manier gaat er altijd wel iets mis met die eerste s1900 naar Venlo. :| Zo ook vandaag weer.

Ik begon al met heel veel gedoe op de eerste stoppert omdat er geen hc was. Om de overstappers voor het nachtnet niet te duperen heb ik na een paar minuten wachten de trein maar in mijn eentje meegenomen en omdat dat een SLT was, was het telkens heen en weer lopen tussen de cabine en het eerste balkon om de deuren te sluiten en dat ook nog met vertraging, maar uiteindelijk was ik net op tijd in Rtd voor de aansluiting.

Daarna dus met de s1900 richting Vl vertrokken en omdat we nog net in het nachtgat vielen werden we door de linkerbuis van de Willemstunnel gestuurd. Tussen Rtb en Rtz kwam ik in de tunnel echter alweer een rood sein, omdat de s5100 vanuit Ddr blijkbaar al naar Rtz was gestuurd en dus stonden we min of meer tegenover elkaar. Omdat de andere sporen buiten dienst waren, moest die s5100 noodgedwongen ombouwen en uitwijken naar Rtst, zodat ik er eindelijk langs kon.

Dat duurde een klein kwartier, met een dito vertraging tot gevolg, dus toen begon ik met +14 aan een grote inhaalslag. Bij de Kijfhoek kwam ik helaas achter de s2200 te zitten, maar met dank aan de trdl konden we die tussen Ddr en Ddzd inhalen. Bij Bd een tijd voor het inrijsein gestaan en vervolgens kwamen we bij Tbu achter de s13600.

Tussen Ot en Btl zat ik achter een goederentrein, die ik via het binnenspoor tussen Best en Acht kon inhalen, maar omdat ik bij Ehb weer achter de s9600 kwam te rijden, haalde hij mij vervolgens weer in. Ik verzeker jullie dat ingehaald worden door een goederentrein niet goed is voor je eigendunk als mcn van een IC. :oops:

De trdl had gelukkig de s9600 vastgehouden in Ehv, zodat we daar geen last van zouden hebben en ik vroeg voor Hm en Hrt een 'door'-schakeling, zodat ik daar sneller kon binnenkomen en vertrekken en dat scheelde ook weer wat. Uiteindelijk door al dat gedoe toch nog met +12 in Vl aangekomen, snel getoiletteerd en na een flitsschaft weer met frisse moed gekeerd richting de beschaafde wereld. :wink: In Vl stond overigens een heel arsenaal aan extra 1700-en en BR 101-en voor de omgeleide CNL. De RE van 8:05 naar Hamm reed niet en werd vervangen door een bus.

Op de terugweg ging alles tot Ehv voorspoedig en ik verheugde me al om de mcn van de s800 weer in te maken. 8-) Ik vertrok iets eerder dan hij en omdat ik een 1700+ICRm+Bds had en hij VIRM, besloot ik hem een kansje te gunnen en langzamer op te schakelen. Na Best vond ik het mooi geweest en liet ik hem in het stof bijten. Maar ik was hem net gepasseerd en de Besttunnel uit, toen een goederentrein voor me roet in het eten gooide en ik in de ankers moest, terwijl de s800 ongehinderd kon doorrijden en me passeerde. Driewerf GRRR en toen was mijn dag pas écht verpest. :evil:

Het bleek dat er maar liefst twee goederentreinen voor me reden vanwege geplande werkzaamheden, zo vertelde de (overigens erg sympathieke) trdl en hij vertelde ook dat ze helaas nergens aan de kant konden. Dus bereidde ik de hc's en de reizigers voor op een oplopende vertraging. Bij Ot belde hij terug met de mededeling dat het toch nog gelukt was om de achterste goederentrein aan de kant te nemen in Tb (waar ik met +7 binnenkwam), dus kon ik van Tb naar Bd lekker doorrijden en dat scheelde weer wat. :pos: In Bd moest ik wachten op een rangerende Fyra-Traxx en informeerde ik welke kant de andere goederentrein op was gegaan, maar die zou helaas voor me blijven rijden tot de Kijfhoek. Bij de Markbrug wisselde ik echter ineens door naar het linkerspoor en bij de aansluiting met de HSL passeerde ik de wat bleek lege ertstrein, die daar stilstond met neergelaten stroomafnemers, dus waarschijnlijk was hij defect geraakt. Bij Zlw wisselde ik weer terug door naar het rechterspoor en in Ddr had ik nog +3.