OVer je OV-Chipkaart

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:NS doet alleen geld terug geven per telefoon. Er is een handig lokaal tarief nummer waarmee je de dure 0900 kunt omzeilen. Maar die mag ik niet meer noemen. Lekker 0900 à 10 cent per minuut bellen dus.
Die mag jij wel noemen :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Vinny »

De achterkant van de kaart is roze, en ernaast heb ik een rode ledenkaart van het COC, dus al die conducteurs zijn in de war welke nou de OVC is...
Dat vind ik wel een goede ... :mrgreen:

Je had vroeger op Amsterdam Centraal controle, waarbij je met de AH-bonuskaart nog gewoon door kon lopen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Heb me al een tijd afgevraagd waar dat 7-cijferige getal voor was bovenaan de NS Persoonlijke OVC. Dat zijn dus de laatste 7 cijfers van je OV-Chipkaart nummer, die je vervolgens als stamkaart mag gebruiken.
Kwam goed uit, want mn stamkaart van de middelbare school was inmiddels verlopen...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Ruben »

Heb het emailformulier van de NS gevonden en mijn niet verwerkte check-uit daar gemeld. Vervolgens krijg ik nu een antwoord dat de check-uit wel verwerkt is. In het transactieoverzicht van TLS staat er anders niets, behalve de -10 euro instaptarief. Moet ik hierover nu echt een welles-nietes spel gaan voeren? Lekker makkelijk geld slurpen van OV-Chipkaarten NS!!! :x
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Heb me al een tijd afgevraagd waar dat 7-cijferige getal voor was bovenaan de NS Persoonlijke OVC. Dat zijn dus de laatste 7 cijfers van je OV-Chipkaart nummer, die je vervolgens als stamkaart mag gebruiken.
Kwam goed uit, want mn stamkaart van de middelbare school was inmiddels verlopen...
Ah, bij jullie worden de papieren abonnementen dus nog verkocht.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Reiziger Delft »

Ruben schreef:Vervolgens krijg ik nu een antwoord dat de check-uit wel verwerkt is. In het transactieoverzicht van TLS staat er anders niets, behalve de -10 euro instaptarief.
Heb je het saldo al gecheckt van je OV-Chipkaart? Ik heb ook wel eens gehad dat een check-in bij NS wel op m'n overzicht op internet verscheen maar de check-out niet. Echter een paar dagen later verscheen ook de check-out op het overzicht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door reisthijs »

Klaasje schreef:Ah, bij jullie worden de papieren abonnementen dus nog verkocht.
Hoezo, "bij jullie"? NS verkoopt ook nog steeds papieren maandabonnementen, daarbij kan je dus ook een NS-OVC als stamkaart gebruiken. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Ruben »

Reiziger Delft schreef:Heb je het saldo al gecheckt van je OV-Chipkaart? Ik heb ook wel eens gehad dat een check-in bij NS wel op m'n overzicht op internet verscheen maar de check-out niet. Echter een paar dagen later verscheen ook de check-out op het overzicht.
Zou geen idee hebben wat mijn saldo zou moeten zijn, 2,20 an sich merk je ook het verschil natuurlijk niet van. Zwart op wit staat enkel dat er een check-in is geweest, en geen check-uit. En dat zelfde patroon is zichtbaar op de heenreis, toen ik ook op station Duivendrecht overstapte. Zo lijkt/is het dus dat ik de volledige instaptarieven van GVB en NS heb betaald.
Zojuist heb ik bij een GVB-automaat een reisoverzicht uitgedraaid, en inderdaad, daar staat een reis van een Onbekend Station naar een Onbekend Station voor 7,80. Op de site van TLS staat dit niet. Wat is nu waarheid, en klopt mijn saldo met dit gekke gedoe nog wel? :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

reisthijs schreef:
Klaasje schreef:Ah, bij jullie worden de papieren abonnementen dus nog verkocht.
Hoezo, "bij jullie"? NS verkoopt ook nog steeds papieren maandabonnementen, daarbij kan je dus ook een NS-OVC als stamkaart gebruiken. :wink:
Volgens mij gelden stamkaarten juist ook alleen voor maand(net/traject)abonnementen? Paar jaar terug had je ook nog een jeugdmaand(net/traject)abonnement maar die is wel afgeschaft, was 30 euro goedkoper tot je 18e.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Reiziger Delft »

Ruben schreef:Zojuist heb ik bij een GVB-automaat een reisoverzicht uitgedraaid, en inderdaad, daar staat een reis van een Onbekend Station naar een Onbekend Station voor 7,80. Op de site van TLS staat dit niet. Wat is nu waarheid, en klopt mijn saldo met dit gekke gedoe nog wel? :|
Dit bewijst dat je wel degelijk bent uitgecheckt, maar dat er dus iets mis is gegaan met het verzenden van deze gegevens van de palen naar de TLS-database. Je hebt dus niet teveel betaald. De GVB en NS automaten checken wat er op je pas staat, de website van TLS moet die gegevens krijgen van alle palen en is dus onbetrouwbaarder.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Ruben »

Thnx. NS zal daar wel hebben in gekeken. Zie hun antwoord nog wel even tegemoet. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Klaasje »

reisthijs schreef:
Klaasje schreef:Ah, bij jullie worden de papieren abonnementen dus nog verkocht.
Hoezo, "bij jullie"? NS verkoopt ook nog steeds papieren maandabonnementen, daarbij kan je dus ook een NS-OVC als stamkaart gebruiken. :wink:
Ik dacht even in het stads- en streekvervoer :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

In het stads- en streekvervoer wordt in een flink aantal regio's ook nog gewerkt met papieren abonnementen anders. In ieder geval in alle Arriva- en Veolia-regio's (m.u.v. Waterland) aangezien daar nog geen verchipte sterabonnementen herkend worden.
GVU kent wel weer verchipte abonnementen geloof ik (naast de papieren), terwijl daar de chipkaart nog niet het enige vervoerbewijs is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Maar de NS stamkaart is niet geldig voor stad en streekvervoer muv dan de supplementen op een maandabbonement.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Persoonlijke OVC ook niet? Vroeger was er immers nog echt een verschil in stamkaarten, maar in diverse gebieden worden nu al OVC's als stamkaart bij stad/streek abonnementen gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door M57 »

Alle persoonlijke OV-chipkaarten zouden al een behoorlijke tijd geldig moeten zijn als stamkaart bij sterabonnementen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Chauf21 »

Sinds kort is het mogelijk om via de webwinkel van ov-chipkaart.nl voor diverse zones een sterabonnement (week/maand) aan te schaffen. Het aanbod zones in zones lijkt ietwat chaotisch, maar voor sommigen kan het wellicht uitkomst bieden.

Opmerkelijk trouwens dat dit abonnement ook bij vervoerders als HTM en Veolia Transport werkt. Blijkbaar heeft men daar de systemen aangepast waardoor nu ook zones worden herkend (inchecken met dit online gekochte product is namelijk verplicht).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Michael »

Volgens mij zitten er op de chipkaartlezers van Veolia inderdaad geen stickers meer met "niet gebruiken voor sterabonnementen"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Ik heb 92 cent teruggestort gekregen van de RET. :pos:

Nu wil ik alleen nog een antwoord op mijn mail waarom dat formulier niet achter een beveiligde verbinding zit. Maar het KCC rekent op 15 dagen om te reageren, dus ze hebben er nog 9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daantje »

Michael schreef:Volgens mij zitten er op de chipkaartlezers van Veolia inderdaad geen stickers meer met "niet gebruiken voor sterabonnementen"
Dat viel mij van de week idd ook op al dacht ik toen dat het misschien alleen in die bus niet zo was of alleen niet bij de cico's achterin de bus (omdat als je niet incheckt je logischerwijs ook niet uitcheckt als je uitstapt). Ga nog maar ff niet proberen of m'n abonnement herkend wordt en ook nog niemand heeft me erop gewezen dat ik in moet checken. Zou wel een stuk makkelijker worden als het wel herkend zou worden.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Reiziger Delft »

Op de website van Veolia staat nu ook dat het mogelijk is om een ster-abonnement op je OV-Chipkaart te laden in Haaglanden. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Nu Arriva nog...

Op de MerwedeLingeLijn is het trouwens inmiddels wel mogelijk op de chipkaart te reizen en volgens arriva.nl worden daar ook NS-voordeelurenkaarten herkend. De Valleilijn is dus inmiddels nog de enige spoorlijn zonder chipkaart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Nu Arriva nog...

Op de MerwedeLingeLijn is het trouwens inmiddels wel mogelijk op de chipkaart te reizen en volgens arriva.nl worden daar ook NS-voordeelurenkaarten herkend. De Valleilijn is dus inmiddels nog de enige spoorlijn zonder chipkaart.
De Valleilijn is toch Connexxion?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Ja; maar 't blijft de enige OVC-loze spoorlijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Reiziger Delft »

Ook op die lijn wordt de OV-Chipkaart binnenkort ingevoerd volgens dit bericht op treinreiziger.nl.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten