OVer je OV-Chipkaart

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Pffff nu is de kaart ineens gratis geworden. Terwijl ik 2 weken geleden nog 7,50 bovenop mijn Weekend Vrij mocht betalen.

Zo te zien is de website maker een knop Volgende, Verder, Kies deze te maken. Want het is nu niet mogelijk voor de gratis kaart te kiezen.
Heb je goed gezien.

Vraag via twitter uit gezet.

Krijg je je geld terug van NS?
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Ja, ik krijg het abonnementsgeld teruggestort binnen een maand. Abonnement is opgezegd en gezinsleden zitten nu ook zonder abonnement :p.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Bericht terug van NS via de Twitter.

Je moet de ingangsdatum 14 dagen in de toekomst gooien.
Dan kun je wel gratis een nieuwe kaart bestellen.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Werkt bij mij niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Alle cookies en geschiedenis wissen van je browser en opnieuw proberen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Geschiedenis wissen hoeft niet, cache wel :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Je had dit NS product NOOIT op je OV-chipkaart met SRP mogen plaatsen!

(...)
Toen je je product hebt besteld heb je deze tekst gelezen. Je had beter moeten weten, maar zo te horen eigenwijs.
Wie zegt dat die tekst er niet later bij is geplaatst? Ik vind dat je bijzonder onaardig doet, terwijl iedereen wel eens een fout maakt of iets over het hoofd ziet. Daarnaast is het bijzonder contra-intuïtief dat de studentenkaart met zo'n beetje geen enkel ander reisproduct compatible is. :N
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Vinny »

Je kunt tegenwoordig beter een lijstje maken met vervoersproducten die wel compartibel zijn... *zucht* :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Ik kan niet goed programmeren, maar het lijkt mij niet bijzonder moeilijk om iets aanvullend te programmeren van:

a: aantal reisproducten

x: variabele (vooraf op 0)
met daarin:
x.p: productnaam
x.k: korting
x.g: geldigheid (met 0=niet geldig en 1=geldig)

met de standaardwaarden:
p = 0 (noem het product 0)
k = 0
g = 1

count a
for x van 0 tot a
(if x.g(eldigheid) = 1
(if x.k(orting) > k)
p:=x.p
k:=x.k
)

Kan je zo niet er voor zorgen dat je goedkoopste reisproduct wordt geactiveerd?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daantje »

visgraat schreef: En ik vind het vreemd dat het systeem blijkbaar niet kan werken met verschillende reisproducten die in hetzelfde gebied en tijdstippen werken. Het komt er dus op neer dat je met twee kaarten moet reizen en dus wel alert moet zijn, dat je de juiste kaart voorhoudt. Dat had ik niet verwacht voor een kaart voor heel het OV.
Kijk met twee kaarten ook uit dat ze niet allebei in je portomonee zitten als je die voor de cico houdt of dat je niet per ongeluk met je jaszak/broekzak/tas tegen zo'n ding aan staat als het druk is want zo heb ik ook een kaart in de min gekregen zonder dat ik ermee gereisd heb maar alleen omdat ik hem mee wilde nemen om er automatisch opladen op te zetten.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Ja, inderdaad, dat is wel opletten. Ik hoop dat ze de productconflicten serieus gaan aanpakken, want dan heb je dat soort dingen minder.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Vinny »

Het is natuurlijk gewoon ook de natuur van de treinproducten die het allemaal een stuk moeilijker maakt. In principe had het veel simpeler gemoeten, door gewoon reizen per kilometer, betalen per kilometer te hanteren, en kortingen en vrij reizen op basis van percentages te hanteren, analoog aan de Bahncard. Wellicht aangevuld met toeslagen (omgekeerde kortingen) voor reizen tijdens de ochtend- en avondspits.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Heeft Utrecht 1. een eigen design OV-Chipkaart of 2. is dat de standaard Connexxion OV-Chipkaart?
1. :pos:
2. :neg:

En zijn er ergens anders nog modellen in de aanbieding?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:Werkt bij mij niet.
Is het nou inmiddels wel gelukt? Want je laat niet horen of de oplossing cookies en cache de oplossing was...
visgraat schreef:Heeft Utrecht 1. een eigen design OV-Chipkaart of 2. is dat de standaard Connexxion OV-Chipkaart?

En zijn er ergens anders nog modellen in de aanbieding?
Nee, Utrecht heeft de standaard Connexxion design met een standaard TLS design.

Ja, er zijn nog zat andere modellen in de aanbieding.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Ik heb een reactie van de RET ontvangen over het ontbreken van beveiliging/een versleutelde verbinding op hun online claimformulier.
Het klopt dat het restitutieformulier de gegevens op dit moment niet versleuteld verstuurd. Er wordt gewerkt aan een nieuw formulier dat wel beveiligd wordt verstuurd. Tot die tijd kunt u er voor kiezen om bij bezwaar, gebruik te maken van het papieren aanvraagformulier.
Tja :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door reisthijs »

Vinny schreef:Het is natuurlijk gewoon ook de natuur van de treinproducten die het allemaal een stuk moeilijker maakt.
Dat het "moelijker" is vind ik een nogal slap argument om een slecht in elkaar gezet systeem te rechtvaardigen. Je maakt mij niet wijs dat het niet mogelijk is om software te maken die méér snapt dan alleen maar de "enkele reis van A naar B zonder omweg, zonder onderbreking en met één vervoerder".
visgraat schreef:Heeft Utrecht 1. een eigen design OV-Chipkaart of 2. is dat de standaard Connexxion OV-Chipkaart?
1. :pos:
2. :neg:
Sorry, maar het is toch helemaal niet belangrijk hoe dat ding er uit ziet?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

reisthijs schreef: Sorry, maar het is toch helemaal niet belangrijk hoe dat ding er uit ziet?
Je moet er toch 5 jaar lang naar kijken. Als je keuze hebt zou ik voor de mooiste gaan. Dus het is voor sommige mensen wel degelijk belangrijk.
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Tja :')
Volgens mij is dit het enige juiste antwoord, inclusief de verbetering en een prima alternatief. Wat had je dan verwacht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Het is toch vreemd dat ze een formulier waar je je halve hebben en houden moet invullen op geen enkele veilige manier bij de RET kan krijgen. Zeker na de DigiD crisis had ik toch wel verwacht dat er aandacht voor zou zijn, maar behalve "we zijn bezig met iets nieuws" komen ze niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:maar behalve "we zijn bezig met iets nieuws" komen ze niet.
Heeft dit restitutie formulier van Connexxion dan wel beveiliging?
http://connexxion.nl/restitutieformulier/586

Of dit prachtige claimformulier van GVB?
http://www.gvb.nl/reizigers/Klantenserv ... ulier.aspx

Of misschien van de HTM?
https://www.htm.net/smartsite.dws?id=2543
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Bee schreef:maar behalve "we zijn bezig met iets nieuws" komen ze niet.
Heeft dit restitutie formulier van Connexxion dan wel beveiliging?
http://connexxion.nl/restitutieformulier/586
Nee
Of dit prachtige claimformulier van GVB?
http://www.gvb.nl/reizigers/Klantenserv ... ulier.aspx
Ja: https://secure.gvb.nl/formulieren/claim ... fault.aspx
Ja, sterker nog, ze kunnen als enige van deze drie zelfs een beveiligingscertificaat overleggen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ja, sterker nog, ze kunnen als enige van deze drie zelfs een beveiligingscertificaat overleggen :)
Uhm, zo'n certificaat is ongeveer inherent aan een https-verbinding. Zonder certificaat ook geen SSL.
:?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Ik kan geen certificaat opvragen bij het formulier van het GVB :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Het is toch vreemd dat ze een formulier waar je je halve hebben en houden moet invullen op geen enkele veilige manier bij de RET kan krijgen. Zeker na de DigiD crisis had ik toch wel verwacht dat er aandacht voor zou zijn, maar behalve "we zijn bezig met iets nieuws" komen ze niet.
Ja, dat is de huidige situatie. Men is er mee bezig en kan tot die tijd niet ineens iets anders aanbieden. Wat voor ander antwoord had je verwacht/gehoopt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Ik had de stille verwachting dat ik per ongeluk op de onbeveiligde versie terecht was gekomen, maar blijkbaar was dat al te veel verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten