OVer je OV-Chipkaart

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ik kan geen certificaat opvragen bij het formulier van het GVB :|
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Ik krijg er een foutmelding erbij, waardoor hij alsnog de verbinding onveilig verklaard:
Afbeelding

In zo'n geval maakt Safari het opvragen van een certificaat onmogelijk (er verschijnt geen slotje naast de Fullscreenknop)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Ah, zie het al, de opmaak wordt niet beveiligd verzonden. Ik krijg in de allerallernieuwste Chrome (nee, niet aan beginnen) een melding dat de pagina onbeveiligde items bevat, en of ik die wil laden. Die worden dus niet standaard geladen, en dan is de boel wel veilig. Vond het formulier al zo lelijk...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ik krijg er een foutmelding erbij, waardoor hij alsnog de verbinding onveilig verklaard:
http://i51.tinypic.com/s1njms.png

In zo'n geval maakt Safari het opvragen van een certificaat onmogelijk (er verschijnt geen slotje naast de Fullscreenknop)
Als je op 'Certificaatgegevens' klikt krijg je niet het certificaat te zien? Of is dit een screenshot van Chrome?

Technisch is de verbinding namelijk wel beveiligd, maar zijn sommige onderdelen van de webpagina niet over een beveiligde verbinding gestuurd (plaatjes bijvoorbeeld). Maar er is dus wel een certificaat aanwezig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Dit is een screenshot van Chrome.

Bij Safari verschijnt het slotje, een beetje onhandig, rechtsbovenaan in de titelbalk naast de fullscreenknop. Maar bij het formulier van het GVB verschijnt het slotje niet, daardoor dacht ik dat ze geen certificaat hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

find_your_spot schreef:
visgraat schreef:Werkt bij mij niet.
Is het nou inmiddels wel gelukt? Want je laat niet horen of de oplossing cookies en cache de oplossing was...
Ja, het is inmiddels gelukt. Gewoon een andere computer pakken werkt natuurlijk ook. Ik ga het straks daadwerkelijk aanvragen.
find_your_spot schreef:
visgraat schreef:Heeft Utrecht 1. een eigen design OV-Chipkaart of 2. is dat de standaard Connexxion OV-Chipkaart?

En zijn er ergens anders nog modellen in de aanbieding?
Nee, Utrecht heeft de standaard Connexxion design met een standaard TLS design.

Ja, er zijn nog zat andere modellen in de aanbieding.
Triest van Utrecht: Een standaard-kaart van Connexxion. Is dat een doekje om de wonden van de relatie tussen Utrecht en Connexxion. Volgend jaar rijdt Qbuzz en half Utrecht rijdt dan met een Connexxion OV-chipkaart. Utrecht heeft toch wel mooie monumenten die ze op een eigen kaart kunnen zetten? Ik wil wel wat ontwerpen...

Welke mooie kaarten zijn nog wel beschikbaar?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Het grootste deel van de reizigers haalt zijn chipkaart niet eens uit de portemonnee, laat staan dat die zich druk maken om het uiterlijk van het ding...
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

De conducteurs vragen vrijwel altijd wel je kaart eruit te halen...

En ik vind dat een consumentenproduct niet alleen functioneel en kwalitatief moet zijn, maar er ook mooi uit moet zien. Nu laat ik het zien: Kijk eens wat een mooie kaart. En als je Twentefan bent laat je je Twentse kaart zien. En die van Zeeland is juist weer een kunststukje, waar zij trots op zijn.

Ik hoop ook dat er ook op den duur nog mooie kaarten te bestellen zijn en niet alleen de standaard, Connexxion en NS-kaart.
Laatst gewijzigd door visgraat op vr 30 sep 2011, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Qbuzz heeft vanaf het begin al aangegeven geen eigen OV-chipkaart model te willen uitbrengen.

Als er een provincie ontwerp moet komen moet dat toch echt vanuit de provincie komen.

Maar met zo'n burgemeester zou ik daar niet op rekenen.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Heeft een provincie een burgemeester :p?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Nee, een provincie heeft een Commissaris van de Koningin (Limburg een Gouverneur) en Gedeputeerden.

Maar aangezien je binnenkort de nieuwe provincie Noord-Flevotrecht hebt zou ik daar alvast een ontwerp voor gaan maken, en dan bij voorkeur een waarbij de A en P-kaart totaal verschillende kleuren hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Weet iemand wat het makkelijkste is om je SRP op een nieuwe kaart te zetten zonder dat je je reisrecht een tijdje niet kunt gebruiken? Mijn kaart wil af en toe weigeren bij de CXX bussen.

Ik heb wel gelezen dat ik sowieso een nieuwe kaart moet aanvragen en het dan moet koppelen via internet. Alleen heb je daar een account voor nodig, en die heb ik niet? En is het niet zo dat ze daar snel achter zullen komen? Mijn ov-chipkaart is 2 jaar geleden ook al eens stuk geweest en toen zei de medewerker van de klantenservice dat ik hem maar als gestolen moest opgeven (was aan het begin van het tijdperk van de OVC). Maar dit lijkt me niet de meest geschikte optie?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Ik wil je wel helpen.

Zoals je zelf al aangeeft sowieso NIET je huidige Studenten OV-chipkaart laten blokkeren.

1. Heb je al en nieuwe Persoonlijke OV-chipkaart waarvan de einddatum ver genoeg in de toekomst ligt voor het einde van je studie?

2. Zo ja, vul dit formulier in: https://koppelen.studentenreisproduct.n ... gevens.php

3. Je ontvangt per mail inlog en wachtwoord.

4. Log hier in: https://koppelen.studentenreisproduct.n ... loggen.php

5. Upload digitaal kopie Persoonlijke OV-chipkaart.

6. Upload digitaal kopie ID / rijbewijs / paspoort.

7. Binnen 6 dagen staat je SRP klaar

8. Haal je SRP op bij een afhaalpunt.

9. Klaar om te reizen.

10. Geen dank.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Het reisproduct wordt van de oude kaart trouwens inmiddels wel afgehaald. Maar volkomen terecht...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:Het reisproduct wordt van de oude kaart trouwens inmiddels wel afgehaald. Maar volkomen terecht...
Dat gebeurde bij mij pas na dag 14. Tot die tijd had ik 2 weken om met twee kaarten te reizen.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Weet je nog een mooie OV-Chipkaart die verkrijgbaar is?

De quote was niet nodig by the way.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Heb inmiddels een andere kaart aangevraagd, dus zal nog wel minimaal een week duren.
visgraat schreef:Het reisproduct wordt van de oude kaart trouwens inmiddels wel afgehaald. Maar volkomen terecht...
Per wanneer is dat? Niet nu gelijk al toch nu ik mijn nieuwe kaart heb aangevraagd toch?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

ThisRulez schreef:Heb inmiddels een andere kaart aangevraagd, dus zal nog wel minimaal een week duren.
Welke kaart heb je aangevraagd? In principe geldt de regel als: (voorbeeldje): Maandag voor 14:00 aangevraagd, woensdag in huis.
ThisRulez schreef: Per wanneer is dat? Niet nu gelijk al toch nu ik mijn nieuwe kaart heb aangevraagd toch?
Dat antwoord gaf ik hierboven al ^^ ^^
For Your Railroad Adventures
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

find_your_spot schreef:
ThisRulez schreef:Heb inmiddels een andere kaart aangevraagd, dus zal nog wel minimaal een week duren.
Welke kaart heb je aangevraagd? In principe geldt de regel als: (voorbeeldje): Maandag voor 14:00 aangevraagd, woensdag in huis.
Die bij ov-chipkaart.nl Wist niet eens dat het ergens anders ook kon..
ThisRulez schreef: Per wanneer is dat? Niet nu gelijk al toch nu ik mijn nieuwe kaart heb aangevraagd toch?
Dat antwoord gaf ik hierboven al ^^ ^^
Ok, maar dan moet ik 'm dus nog wel even koppelen. Hoop dat 't bij mij ook zo gaat als bij jou ;) Hoop dat 't gewoon goed gaat, want ik haat de OVC eigenlijk

Bedankt voor je hulp iig! :pos:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

ThisRulez schreef: Die bij ov-chipkaart.nl Wist niet eens dat het ergens anders ook kon..
Je had keuze uit de volgende smaakjes:

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Raymond »

Ritten op de OV-chipkaart die de nachtgrens van 0:00 uur overschrijden worden door InfoXX blijkbaar pas de daaropvolgende nacht uitgelezen in de garage (in plaats van gelijk dezelfde nacht alle aanwezige gegevens uit te lezen). Gevolg: in het transactieoverzicht staat gedurende een dag alleen de check-in met het afgetrokken instaptarief. Ik vond het al zo twijfelachtig dat ik vergeten zou hebben uit te checken. Was dus ook wel verbaasd nu ik de check-uit wel opeens weer tegenkwam.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Raymond schreef:Ritten op de OV-chipkaart die de nachtgrens van 0:00 uur overschrijden worden door InfoXX blijkbaar pas de daaropvolgende nacht uitgelezen in de garage
Onzin, er is helemaal geen "nachtgrens". Zodra de bus de garage oprijdt en de hoofdschakelaar wordt uitgeschakeld vindt er via Wifi een overdracht plaats van data.

Vaak genoeg een nachtbus gepakt om 02:00 die vervolgens dezelfde dag om 11:00 al in het OV-chipkaart overzicht stond.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Misschien verschilt het per vervoerder, het is toch vreemd als er eerst alleen een check-in staat en een dag later de check-uit wel meekomt...?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door MdJ »

Vanochtend is mijn OVchipkaart kapot gegaan... In de bus reageerde hij niet meer bij de cico's (mja, Syntus Cico's, die reageren al heel laat), dus gewoon mee gereisd in de trein... Vervolgens konden ze hem daar ook niet uitlezen, dus een UVB gekregen...

Vervolgens heb ik de TransLink gebeld en gezegd dat hij gestolen was (tip van FYS opgevolgd dus), waarna hij geblokkeerd werd en een nieuwe werd aangevraagd (+rekeningnummer gegeven voor terugstorten van E19,30 (min 7,50 denk ik dan)...)Dat zou zo'n twee weken duren voordat ik hem krijg... Maar blijkbaar kan dat sneller (getuige de "3 dagen" eerder dit topic?)

Als ik mijn nieuwe kaart terugkrijg.. staat dan mijn SRP er al op, of moet ik hem opnieuw koppelen?

En aangezien ik vrijdag weer heen en weer naar Enschede moet... Kan ik de kaartjes dan gewoon declareren en dus geld terugkrijgen?
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

MdJ schreef: Vervolgens heb ik de TransLink gebeld en gezegd dat hij gestolen was (tip van FYS opgevolgd dus), waarna hij geblokkeerd werd en een nieuwe werd aangevraagd (+rekeningnummer gegeven voor terugstorten van E19,30 (min 7,50 denk ik dan)...)Dat zou zo'n twee weken duren voordat ik hem krijg... Maar blijkbaar kan dat sneller (getuige de "3 dagen" eerder dit topic?)

Als ik mijn nieuwe kaart terugkrijg.. staat dan mijn SRP er al op, of moet ik hem opnieuw koppelen?

En aangezien ik vrijdag weer heen en weer naar Enschede moet... Kan ik de kaartjes dan gewoon declareren en dus geld terugkrijgen?
Slim gedaan. Je 19,30 aan saldo zal op je rekening worden terug gestort. Voor een nieuwe kaart wordt geen 7,50 in rekening gebracht, deze krijg je uit coulance gratis.

Grote kans dat je nieuwe kaart binnen 3 werkdagen in huis is. Heb je de melding voor 14:00 gedaan, al na 2 werkdagen.

Wanneer je je nieuwe kaart ontvangt moet je SRP hier op staan. Zelf zou ik het indien mogelijk even bij een NS automaat controleren.

Vergeet overigens niet je nieuwe kaartnummer zo snel mogelijk in ov-chipkaart.nl toe te voegen als je alle transacties wilt zien.

Wat betreft declareren zijn ze moeilijk wanneer je gestolen aangeeft. Dit doen ze vrijwel alleen als je je kaart kapot opstuurt en je zelf 3 weken mag wachten.
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten