OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Geert » Zo 04 Sep 2011, 14:07

Was het niet voor de reizigers uit Arnhem? In die richting rijdt de s7500 wel voor de s3100 uit.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Daniel » Zo 04 Sep 2011, 16:51

In dat geval kunnen reizigers toch nog met de s3100 mee als ze niet in de s7500 meer passen? Heb je ook geen extra materieel nodig dus...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Caspar » Zo 04 Sep 2011, 18:14

Ik zag gisteren een s3100 rijden naar Nijmegen vanuit Utrecht centraal. 7 bakken ICMm met ontieglijk veel staanplaatsen :roll:

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Wubbo » Zo 04 Sep 2011, 18:34

Daniel schreef:In dat geval kunnen reizigers toch nog met de s3100 mee als ze niet in de s7500 meer passen? Heb je ook geen extra materieel nodig dus...
Passen ze dan wel in de s3100? Daarnaast waren hier en in de media de berichten niet van de lucht geweest als de s7500 niet versterkt was, dan was het weer dat NS haar materieelplanning nooit aanpast aan de werkzaamheden. In ieder geval was 1x per uur rijden van de s7500 volstrekt te weinig geweest, ook voor Wolfheze tijdens de Airbornetocht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Daniel » Zo 04 Sep 2011, 20:00

Die reizigers zullen ongetwijfeld in de s3100 gepast hebben, die was op het tijdstip dat ik die 8 bakken SLT zag rijden nog nieteens zitvol. Het 2x/uur rijden van de s7500 is logisch gezien het extra reizigersaanbod, maar de combinatie met extra stoppen door de 3100 nogal knullig.
De reizigers naar Oosterbeek hadden er immers veel meer gehad aan een extra stoppende s3000, dan had je een kwartiersdienst daarheen gekregen wat de stoptrein veel meer ontlast dan twee treinen die vlak achter elkaar aan rijden. Levert immers veel meer spreiding op, ook in de treinen waarmee al die reizigers richting Arnhem komen om vervolgens verder te reizen naar Oosterbeek.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Chauf21 » Zo 04 Sep 2011, 20:12

Je kan er niet van uitgaan dat een strakke kwartierdienst ook leidt tot een betere spreiding. Mensen kunnen immers ook uitgaan van de reguliere vertrektijden. Je krijgt dan een situatie waarbij de extra stoppende intercity maar een enkeling meeneemt en de standaard stoptrein overvol raakt. Oftewel, een kwartierdienst hoeft het aanbod niet beter op te vangen dan een trein die rond de gebruikelijke vertrektijd extra stopt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Daniel » Zo 04 Sep 2011, 20:18

Net eens even op de website van de Airborne wandeltocht gekeken... daar staat onder het kopje vervoer uiterst gedetaileerd beschreven wanneer de extra stoptreinen rijden en welke IC's extra in Oosterbeek stoppen. Die site moeten deelnemers toch al bezocht hebben om hun startbewijs te bestellen, dus je kunt er wel redelijk vanuit gaan dat ze op de hoogte waren :idea:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Wubbo » Zo 04 Sep 2011, 21:26

Volgens mij rijden er in de s3000 ook treinen rond die te lang zijn voor Oosterbeek. Kennelijk niet in de middagspits (of daar hebben ze wat andere trucs uit de kast gehaald), maar ik zou niet durven zeggen of dat over de gehele dag zo is.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Daniel » Zo 04 Sep 2011, 21:33

Heb gisteren in ieder geval alleen maar losse stelletjes zien rijden in de s3000 en s3100. Voornaamste verschil was dat het in de eerstgenoemde vooral zesjes waren en in de tweede vooral viertjes.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor mb90 » Ma 05 Sep 2011, 13:39

Zojuist zag ik de Arriva Wright 5991 door de Heinenoordtunnel rijden als lijn 172 naar Oud Beijerland.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9246
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Ardan » Ma 05 Sep 2011, 16:57

SGMm in de s5600, zal wel verdwaald zijn na de stroomstoring op Ut-Amf vanmiddag.

Edit: ohnee wacht, ik zie net op de wiki dat dat zo hoort op een paar slagen xD
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor MdJ » Ma 05 Sep 2011, 17:46

Planmatig :wink:

De 109 naar Eerbeek van 17.18 vertrok met +10 en met de 5261. Een Mercedes gelede Citaro dus. (omloopje 656 meen ik gezien te hebben).

Ook kwam ik bij de busbaan Matenpoort/Apeldoorn de (Valleilijn) 5278 (omloopje 673) tegen. Ook de 5279(reserve valleilijn/veluwelijn) en de 5298/99(MAN veluwe Streek) reden op de veluwelijn, dus wellicht wat busjes geruild.

Op de omlopen 10/18 rijden nu blijkbaar optares (omlopen 184/185), op de 10/15 nog amba's (120/121).
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Caspar » Ma 05 Sep 2011, 18:27

Ik zag een samenstelling van 3x V in de sprinter naar Uitgeest rijden vanmiddag, waarvan het achterste stel voorzien was Overijssel blauwe opdruk.
Verder zag ik 2x V in de s3300 rijden vanmiddag. Leuk weer eens wat afwisseling te zien!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Daniel » Ma 05 Sep 2011, 19:22

Ardan schreef:SGMm in de s5600

Die Sprinters wilden vanmorgen trouwens nog niet echt sprinten... de t5618 was zoals vrij regelmatig voorkomt ook nu nog vertraagd :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor VIRM » Ma 05 Sep 2011, 21:40

Zijn de herfstvoorbereidingen al in volle gang?

1. Vanochtend zat ik vanaf Zaandam in de s4000 van 09:00 in Mat'64 (uitgevoerd door 3x Plan V).
2. Iets na half tien zag ik vanuit de s2600 tussen Schiphol en Leiden, als ik het goed heb gezien, Mat'64 in de s5700 de andere kant op richting Hoofddorp gaan.
3. Vanmiddag werd mijn s14700 van 18:08 uit Sloterdijk ook uitgevoerd met Mat'64.
Beul van de blindegeleidelijn

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor VIRM » Wo 07 Sep 2011, 14:02

Gistermiddag kwam mijn s4000 van 17:30 vanuit Zaandam richting Amsterdam binnenrijden met +7... en 3 Plan V'tjes.
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 07 Sep 2011, 23:21

Wat leuk, die van een uur eerder was ook V. Ik zat popelend op ASD te wachten op een SLT, komt dat geval...
Nou jah, dan maar 12 minuten later blijven wachten, en de sprinter richting Rhenen nemen, wat wel gewoon met SLT reed.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor MdJ » Do 08 Sep 2011, 19:30

Nadat voor de zomer op het basisscholennet rond Apeldoorn nog met groene Integro's reed (27xx) en 1 of twee grijze (29xx), rijden er nu alleen maar grijze (29xx). Vandaag stond er zelfs een amba (8104) bij :o Mogen de kleine kindertjes nu al wennen aan die kl*bussen (A)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Caspar » Vr 09 Sep 2011, 12:23

4x Plan-V in de s800 naar Alkmaar van 12.57u uit Amsterdam-C.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Thom91 » Vr 09 Sep 2011, 12:44

je kijkt in de toekomst? :P
Komt wel goed schatje.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 09 Sep 2011, 12:52

Die reden gisteren ook al... -o-

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor VIRM » Vr 09 Sep 2011, 13:05

Caspar schreef:4x Plan-V in de s800 naar Alkmaar van 12.57u uit Amsterdam-C.

:shock: Is de inzet van Plan V op de Zaanlijn en de s800 planmatig?
Beul van de blindegeleidelijn

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Thom91 » Vr 09 Sep 2011, 13:15

VIRM schreef:
Caspar schreef:4x Plan-V in de s800 naar Alkmaar van 12.57u uit Amsterdam-C.

:shock: Is de inzet van Plan V op de Zaanlijn en de s800 planmatig?

niet bepaald ;)
Komt wel goed schatje.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor Gekko123 » Za 10 Sep 2011, 21:55

Vandaag zag ik een setje van 2x plan V rijden in de s4000.

Later zag ik dat er een blauwe Amba reed op de Apeldoornse stadslijn 4.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Berichtdoor MdJ » Zo 11 Sep 2011, 09:41

^^ klopt, de 5123 :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten