OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Caspar »

@ Virm, ik spreek geen berichten meer in. Viel me vanochtend ook op dat er DDAR rijdt in de stoptrein Enkhuizen- Hoorn- Hoofddorp. Blijkbaar leren ze wel wat de vorige twee buitendienststellingen waar het telkens proppen was tussen Hoorn en Sloterdijk. De SLT waar ik in zat naar Alkmaar vertrok met plus 5. Vlak voor de vertrektijd hoorde ik de machinist tegen de HC zeggen dat ie wat problemen had. Dat viel dus uiteindelijk mee. Heb tussen Hoorn en Obdam 6x!!! :roll: de SLT-gong gehoord zonder dat er een bericht op volgde. Wel 2x een handmatige omroep op dat stuk zonder gong.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Oh, maar dat leren moet niet al te snel gaan. De materieelinzet verbetert dan wel, maar nu nog even de informatievoorziening voor de reizigers. Dat rammelde dus vandaag ook weer eens van alle kanten. :) En ik hoop dat er geleerd is om voldoende S&V-personeel te plaatsen bij/onder spoor 9/10, want vorige keer toen ik er was waren het er welgeteld 0.
Overigens viel het op dat de s4000 een hele poos op de AV stond aangegeven als de Sprinter naar Hoorn via Uitgeest en Alkmaar. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Caspar »

Dat doet ie toch ook? Vanuit Hoorn rijdt ie in het pad van de s3400 tot Alkmaar, blijft daar 11 minuten staan en rijdt dan in het pad van de s4000 via de Zaanlijn naar Hoofddorp.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Marc »

Door werkzaamheden waren de sporen 1 en 2 op Den Haag Moerwijk buiten dienst en moest alles over twee sporen worden afgehandeld (op Rijswijk was men bezig met de tegels langs spoor 1). Mijn t5132 zou volgens de omroep 10 minuten blijven staan op Delft, maar na 5 minuten vertrokken we langzaam richting Rijswijk. Dij Delft aansluiting kwamen we even tot stilstand en na enkele minuten reden we weer verder (zonder dat een andere trein was gekruist). Op Hollands spoor waren de gevolgen van de werkzaamheden te zien op de TBP: de meeste treinen reden met een vertraging van 5 tot 10 minuten.

Door de wisselstoring te Den Haas HS reed de serie s2100 naar Den Haag Centraal. Reizigers naar Hollands spoor mochten gebruik maken van de HTM, op Amsterdam werd omgeroepen dat reizigers voor Rotterdam toeslagvrij met de Fyra mee mochten.

Door een defecte trein op Lelylaan vielen op Amsterdam Centraal diverse treinen uit. De t2161 naar Vlissingen werd omgeleid via Haarlem.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Ah, en dat de s3000 het stuk tussen Alkmaar en Haarlem overnam? Dan zat de AV er vanmidag op een aantal punten heel erg naast...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Geert »

Ik had vanmiddag precies pech: toen ik behoorlijk hard gefietst had om de s1900 uit Den Haag naar Rotterdam te nemen en ik nèt mijn treinkaartje uit de automaat trok werd er omgeroepen dat de trein naar Delft en Rotterdam voorlopig nog niet zou rijden vanwege een wisselstoring op het emplacement van Den Haag HS. Toch maar even naar de trein gelopen om te zien hoe de vlag er bij hing, maar toen het er op leek dat ook de s5100 niet zou rijden en de omroep reizigers adviseerde om via Gouda om te reizen besloot ik maar om mijn treinkaartje weer in te leveren bij het loket en de Randstadrail te nemen. Uiteindelijk met ongeveer 25 minuutjes vertraging aangekomen op Rotterdam Centraal, maar het scheelde alweer iets dat ik toch de stad in wilde en zo gelijk over kon stappen naar Beurs. Ook een paar NS'ers hadden deze verbinding ontdekt zag ik, er zaten ook twee HC's/machinisten in de metro vanuit Den Haag.

Uiteindelijk ook maar met de metro in plaats van trein naar mijn ouders gegaan en later op de middag belde mijn zusje omdat ze van dezelfde wisselstoring last had, blijkbaar was er nog een storing bijgekomen en reed er even helemaal niets tussen Den Haag HS en Rotterdam. Toen ze uiteindelijk bij mijn ouders aankwam zag ik dat de storing toen net voorbij was. Wat een timing :')
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gekko123 »

Gisteren wou ik nog even snel langs huis gaan voordat ik naar mijn werk moest. Alleen toen hoorde ik die omroep. Gelukkig voor mij reed de s5100 waar ik in zat gewoon door richting Delft (vanaf Rotterdam Centraal), in tegenstelling tot de omroep op Barendrecht deed vermoeden :Y We zijn toen met +10 vertrokken uit Rotterdam, bij aankomst in Delft was net bekend geworden dat de trein gewoon doorreed naar Den Haag. Voor veel rust had het niet gezorgd, want er moesten zowat meer mensen naar binnen dan eruit gingen (A). Om op tijd op mijn werk te zijn besloot ik maar het zekere voor het onzekere te nemen door de bus naar Rotterdam te pakken. Toen ik in de bus zat en ik keek naar de maatregelen, viel me op dat alleen de s5100 reed tussen Rotterdam en Den Haag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

In Amsterdam is/was een ongeluk gebeurd op het Meester Visserplein, waardoor lijn 9 en 14 omgeleid werden via Vijzelgracht, Weteringcircuit, Weteringschans, Frederiksplein, Sarphatistraat, Roetersstraat en Plantage Kerklaan. Zodoende werd er ook bij de noodhalte aan het einde van de Plantage Kerklaan gestopt. De trams stoppen daar midden op straat, maar dat was voor sommige automobilisten geen belemmering om even te wachten tot de deuren van de tram dicht waren, ze reden gewoon door, daarbij de verkeersregels aan hun laars lappend.

Metrobus 59 reed om via de Prins Hendrikkade, Oostenburgergracht en Mauritskade naar het Rhijnspoorplein en vanaf daar verder naar de Wibautstraat. De haltes Waterlooplein en Weesperplein werden daarbij niet aangedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door 010jongen »

Omleiding door de bavaria city racing in rotterdam tram 8 rijdt nu over een groot deel wat normaal tram loos is. Leuke route!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

Vandaag toch wel iets heel vreemd meegemaakt:

Ik was onderweg met een mDDM als s2200 van Bd naar Asd, toen net voorbij Vh mijn treinleiding spontaan leegliep en de trein een snelremming inzette. Het was geen ATB-ingreep en alle zekeringen op de achterwand waren nog in orde. Dan trek je automatisch de conclusie dat het dan een noodremtrekking moest zijn. Toen mijn snelheid tot 90 km/h was gedaald, vulde de treinleiding zich ineens weer en losten de remmen. Geen idee wat het was, maar ik kon weer verder.

Daarna ging alles als normaal, maar vlak na het vertrek uit Hlm liep weer mijn treinleiding leeg en kwam ik bovenop de Spaarnebrug tot stilstand. Weer hetzelfde scenario, geen ATB of iets anders, maar dit keer liep alle lucht weg uit de treinleiding. Dan moest het dus wel een noodremtrekking zijn. Dus ik de treindienstleider en de reizigers ingelicht en samen met de hc door het treinstel op zoek gegaan naar een bediende noodremtrekker. Maar na het hele treinstel uitgekamt te hebben, vonden we geen enkele getrokken noodremtrekker. Het begon pas echt bizar te worden toen ik weer voorin mijn cabine kwam, want toen was de treinleiding ineens weer gevuld en kon ik de remmen lossen en verder rijden. :shock: Dus riep ik om dat de storing was opgelost en dat we weer verder konden rijden.

Ik begon het vermoeden te krijgen dat het weleens iemand kon zijn die illegaal sleutels op zak had. Toen ik in Asd aankwam, stapte er een oudere man uit in een viezig camouflagejasje en kwam naar me toe om te vragen of de storing was opgelost en ´of het niks met de noodrem te maken had´. Die man was me al opgevallen, omdat hij bij het instappen in Ledn naar me stond te zwaaien. Ik stond al op het punt om nee te zeggen, toen ik me ineens bedacht dat die man dat helemaal niet kon weten, want daar had ik niets over gezegd in mijn omroepbericht. Even verderop stonden 2 agenten van de SP en ik besloot hen te wenken. Ik legde de situatie uit en ze besloten om de man aan de tand te voelen. Dat deden ze en even later werd er een vierkantsleutel uit zijn broekzak gevist. Hoe het verder is afgelopen weet ik niet, omdat ik naar mijn volgende trein moest, maar ik hoop dat ie op zijn minst een flinke boete heeft gehad.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door STF »

Wat een sukkel om zichzelf te veraden... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Spitsdrukte tussen Amersfoort en Utrecht was vanmorgen weer volop terug, zoals wel te verwachten ook nu alles weer begonnen is... ben beniewd wat dat vanmiddag voor taferelen gaat opleveren want er missen (in de t1759) toch wel een stuk of vijf bakken door het nog niet rijden van de voortreinen van de NoordOost...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Vandaag toch wel iets heel vreemd meegemaakt: ...
Inspector Dexter! *O*
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

@Dexter: wat is/doet een treinleiding?
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Dat is een remleiding die door de hele trein loopt... Loopt door compressor vol met lucht, en als er lucht uit loopt, dan remt de trein. Dat lucht er uit laten lopen kan dus door de mcn zijn, maar ook de ATB (die een klep op die leiding bestuurt)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Vandaag toch wel iets heel vreemd meegemaakt:

....
Mooi dat er SP stond Dexter, en zeker ook dat ze gelijk op jou bevinding anticipeerden. Top!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Ennes »

Gisteren op Asd het bandje over de werkzaamheden met de reisadviezen, Ik heb het bandje een aantal keren mogen horen, en kon me niet aan de indruk onttrekken dat door het accent van de omroepster het klonk of het over een omgewaaide Intercity ipv een omgelaaaide Intercity ging. :lol: (een beetje mamma appelsap bandje dus)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Dan moest het dus wel een noodremtrekking zijn. Dus ik de treindienstleider en de reizigers ingelicht en samen met de hc door het treinstel op zoek gegaan naar een bediende noodremtrekker. Maar na het hele treinstel uitgekamt te hebben, vonden we geen enkele getrokken noodremtrekker.
Daarom ben ik dus blij dat bij ons alle noodremtrekkers een duidelijk zichtbare verzegeling hebben :wink:
Is hoe dan ook al leuk, want in een GTW krijg je in je diagnosescherm gelijk de melding + meldlamp naast je snelheidsmeter + signaaltoon die continu afgaat.
Oja, en je hebt gelijk camerabeeld van het betreffende balkon :lol:

Maar goed gedaan door de Spopo er gelijk opaf te sturen!
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Wubbo »

In Utrecht is een deel van de stationshal afgezet met bouwhekken. Globaal kun je niet lopen tussen de roltrap en de vaste trap van spoor 8/9 en die van 5/7.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Nu de roltrap van metrostation Verrijn Stuartweg is vervangen, is men begonnen aan de roltrap van uitgang noord van Diemen Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door The best »

Het is weer lekker rustig in de trein, soms is de vakantie toch wel ideaal.

Maar wat mij wel opviel was dat er tussen Deventer en Olst heel veel rails naast het spoor lag. Gaan ze dat verdubbelen ofzo?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

Het was defecte-deuren-dag vandaag: Vanmorgen op Hm sloot er een deur niet mee, wat daar weleens vaker gebeurt omdat de trein daar in een verkante boog staat en schuin afgewend van het perron. Soms heeft een sluitende deur daar wat moeite mee. Ik ben uit mijn cabine gestapt en heb de deur eigenhandig een zwiepert gegeven, wat voldoende was.

En wat gebeurt er op mijn laatste ritje op het laatste stopstation met mijn SLT voordat ein-de-lijk mijn zomervakantie zou aanbreken: Deurstoring! WAAAAAAAH! :twisted: Gelukkig was het makkelijk op te lossen.

Ik laat mooi geen treindeur tussen mij en mijn zomervakantie in komen te staan! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door visgraat »

Gisteren stopte de bus midden op de weg buiten de halte. We bleven midden op de weg staan. Er reed een andere bus voorbij, maar die reed gewoon verder. Er reed politie voorbij, maar die reed gewoon verder. Ik zei tegen de chauffeur dat we wel door mochten rijden, maar dat wilde hij niet om een onbekende reden. Na 5 minuten kwam de jongen die was uitgestapt weer in de bus. Hij had twee bolletjesijsjes mee: een voor zichzelf en een voor de buschauffeur.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:En wat gebeurt er op mijn laatste ritje op het laatste stopstation met mijn SLT voordat ein-de-lijk mijn zomervakantie zou aanbreken: Deurstoring! WAAAAAAAH! :twisted: Gelukkig was het makkelijk op te lossen.
Leuk he, die elektrisch aangestuurde deuren :mrgreen: Altijd leuk om die gezichten te zien van het treinpersoneel ... Deurstoring oja, hoe ging dat oaw met die kl*** deuren :lol:
HC erbij ... HC snap het nietmeer, Mcn erbij :roll: Aan de ene kant snap ik het wel, het is het 1e materieel van NS met elektrisch aangestuurde deurtjes, dus je moet even omschakelen. Maar zo moeilijk is het toch niet? in een GTW heb ik 2 minuten nodig (omdat je eerst je pols moet breken om de kast met de stotz open te krijgen met je sleutel)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door marvinkok »

Gisteren reden er rond een uur of 3 geen treinen tussen hengelo en almelo door een aanrijding met persoon. Ik was op Station Hengelo, maar heb maar weinig treinvervangende bussen gezien. De meeste mensen kozen toch duidelijk voor lijn 51 naar Almelo, die dan ook tot de nok gevuld was met reizigers. Ook komende af Almelo zat de 51 stampvol. Tegen een uur of 6 kwam het treinverkeer weer op gang, dus had ik het lekker rustig richting Almelo :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten