OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door The best »

Die enkele trams zagen er wel mooi uit moet ik toegeven en voor de rest is het openbaar vervoer in Praag ook uitstekend geregeld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Fles »

Ik dacht dat iemand zei dat het splitsen van de Noord tegenwoordig in Meppel was? Of was dat een geintje? t537 nu gesplitst @Zl. +5 trouwens vanwege stapvoets tussen Ns en t Harde. Mogelijk te maken met Lowlands?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gekko123 »

In ieder geval werd er tijdelijk gecombineerd in Meppel vanwege de werkzaamheden in Zwolle. Nu alle treinen weer van hun reguliere spoor kunnen vertrekken vind het koppelcircus gewoon weer plaats in Zwolle.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

De Tsjechische tramindustrie was in de tijd van de koude oorlog dan ook een van de best functionerende industrieën. Tatra heeft in het hele oostblok trams geleverd. Met bijna 14.000 exemplaren is de T3 (zo'n losse tram) dan ook de best verkochte tram ooit en ook een van de meest betrouwbare trams ooit, er kan namelijk bijna niets kapot aan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Fles »

NS doet concessie aan Mastwijk: iedereen blij *O*

t554 rijdt momenteel LANGZAAM door Hoogeveen, maar stopt niet _O-
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Abracadabram »

Fles schreef:Ik dacht dat iemand zei dat het splitsen van de Noord tegenwoordig in Meppel was? Of was dat een geintje? t537 nu gesplitst @Zl. +5 trouwens vanwege stapvoets tussen Ns en t Harde. Mogelijk te maken met Lowlands?

Een tijdje terug was dat wel toen de sporen 1t/m3 op zwolle er uit lagen, maar sinds die weer doorgaand zijn, gebeurt het allemaal weer in Zwolle.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:NS doet concessie aan Mastwijk: iedereen blij *O*

t554 rijdt momenteel LANGZAAM door Hoogeveen, maar stopt niet _O-
Ik had exact hetzelfde dinsdag met de 550, en het had ook echt precies hetzelfde gevoel! :Y
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Mijn t517 vorige week scheurde wel lekker door :P

En ja, die is behoorlijk vroeg :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Mijn t517 vorige week scheurde wel lekker door :P

En ja, die is behoorlijk vroeg :lol:
Ze zeuren ook om de treinen naar de randstad he, terug maakt niet ze niet zoveel uit. Ze zijn de mensen blijkbaar liever kwijt dan rijk ;)
Komt wel goed schatje.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thomas »

Nee, ze willen er gewoon snel weg kunnen (zou ik ook hebben als ik daar woonde :twisted:) ( :mrgreen: )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

De t3062 stopte vanmiddag niet te Ahz
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Het was weer gezellig gisteravond. :D

Ik kwam op tijd op Leiden Centraal aan om de s2100 van 00:00 te halen. Tot mijn grote verbazing reed vlak voor vertrektijd een SLT binnen :O. Uiteraard stond er geen 'Amsterdam Centraal' op de buitendisplays, maar 'Den Haag Centraal'. :mrgreen:
Ik voegde een paar reizigers naar de conducteur voor assistentie bij de overstap op Amsterdam Centraal (vanuit mijn beperkte oogpunt is de verlichting daar het predikaat 'prehistorisch' waardig :mrgreen:). Twee reizigers moesten dezelfde s4500 nemen als ik, dus ik sloot mij bij hen aan. De conducteur kwam door de trein heen lopen, dus ik vroeg of wij de overstap konden halen; hij beloofde niks, maar zou kijken wat hij kon doen.
Even later werd er omgeroepen (dus de boordomroep van deze SLT werkte wel :mrgreen:) dat deze trein niet verder zou rijden totdat er een machnist zou zijn. Fantastisch!
Ondertussen naderde de vertrektijd van de s2600 vanaf spoor 4a. Toen die binnenkwam zijn wij, samen met de halve trein, daar maar naartoe gegaan om nog een kansje te maken op de s4500. Voor mij maakte het niet al te veel uit of ik die haalde, maar voor de twee andere reizigers wel: die moesten naar Hoorn.
In de s2600 werd omgeroepn dat deze trein als eerste zou vertrekken en zou stoppen te Hoofddorp, Schiphol, Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal. De conducteur had zich naar voren verplaatst (een serviceronde was wellicht handig geweest...) dus maar door 6 bakken VIRM gelopen. Bij Hoofddorp, toen de conducteur uit de cabine kwam, maar even gezegd dat de twee anderen naar Hoorn moesten en of de aansluiting zou worden gehaald. Na vertrek pakte hij z'n railpocket, die aangaf dat de twee andere reizigers op Sloterdijk gerust de trein van 01:45 naar Hoorn konden pakken (we hadden immers inmiddels al +12). :shock: Uiteraard ben ik dat even na gaan zoeken (die trein rijdt toch alleen op vrijdag en zaterdag?), en er klopte geen snars van. De conducteur kwam zelf even terug, zei dat hij het nog even na had gekeken en dat zijn railpocket het verkeerd had aangegeven. Dus die mensen mochten door naar Centraal en zouden daar iemand met een rode NS hoed moeten aanspreken voor een taxi.
Uiteindelijk in Zaandam aangekomen met iets van 35 minuten vertraging.
Beul van de blindegeleidelijn
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door 010jongen »

Ik dacht gister weer eens lekker met de spitstram te gaan in utrecht. Maar helaas lagen ze er WEER uit. En het irritanste vind ik dan nog dat er op de panelen wel word vermeld dat de spitstrams niet rijden maar wel vrolijk aangeven dat de spitstram binnen 3 min arriveerd. Dit werd trouwens alleen op centraal aangegeven. Westraven was niks te zien dat de spitstram niet reed. Laat ze gewoon lekker stoppen met de die sneldienst. Kost ze alleen maar reizigers
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door The best »

De omroeper in de trein van Groningen naar Zwolle had er zin in. Eerst een verhaal van vijf minuten in Groningen (waar in hij de mensen ook waarschuwde dat ze niet bij de paal van Arriva moesten inchecken) en vervolgens bij Zwolle weer een enorm verhaal waar hij het had dat je kon overstappen op de intercity naar Kampen.

In Zwolle hebben ze nu perron 1 smaller gemaakt, op zich is dat niet erg. Het wordt alleen vrij vervelend als een paar asociale mensen dan het perron blokkeren met 3 of vier fietsen en dan ook nog geïrriteerd gaan kijken als je iets te hard zucht.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door lamar »

Tussen Tilburg en Ettenleur is een of ander luchtballon festival. De mcn gaf hierover meer uitleg, helaas was de geluidsinstalatie van de 4207 weer duidelijk te verstaan
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

lamar schreef:Tussen Tilburg en Ettenleur is een of ander luchtballon festival. De mcn gaf hierover meer uitleg, helaas was de geluidsinstalatie van de 4207 weer duidelijk te verstaan
Hij bedoelde waarschijnlijk het Bredase BallonFiësta. :wink:

een ervaring van gisteren:
Ik was met een buschauffeur mee en in Gilze stapten er 2 asielzoekers in. de eerste stapt in en laat kaartje zien en geeft daarna het kaartje aan de 2e achter hem. en die laat dat kaartje aan de chauffeur zien. Hun dachten dat de chauffeur niks doorhad. De chauffeur en ik hadden het dus wel door. En heeft de chauffeur de toezichthouder opgeroepen om te komen controleren. Toezichthouer kwam ons tegemoet rijden. Zodoende komt de toezichthouder bij de Universiteit van Tilburg de bus in en controleert de kaartjes van die 2 mannen. 1 was inderdaad niet geldig want ze hadden de stempel deels weggewreven waardoor de week en de dag niet zichtbaar waren. Dus de ene man is de bus uitgehaald en een boete rijker en de andere kon gewoon zijn weg vervolgen. We waren voordat we in Gilze aankwamen al gewaarschuwd door de tegenligger die er ook al problemen mee had gehad en ze niet mee had genomen
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Raymond »

Die 320 tussen Hilversum en Amsterdam is wel een lijn van uitersten: vanuit Hilversum kwam er eentje bijna helemaal vol aanrijden bij Hilversum Sportpark: dusdanig dat even dreigde dat een enkeling moest wachten op de volgende rit. De volgende halte stroomde de bus bijna helemaal leeg en was het luchtvervoer. Wel zonde dat staanplaatsen binnen de bebouwde kom niet zijn toegestaan in die Citea's.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Caspar »

Zat net in de laatste s4500 van 1u45 uit Ass naar Hn. Zat helemaal achterin de 1e klas, en het was er verder vrij rustig. Een stukje voor me zag ik op een gegeven moment een jongen met zijn hoofd oven de leuning heen hangen. Ik dacht, ik ga eens vragen of alles wel goed gaat met hem, want het zag er niet zo fris meer uit.
Dus ik stond op, liep een stukje zijn kant op en vraag: Alles oké?
Hij was dronken en vermande zichzelf en heeft zijn kots binnen weten te houden. Hij schrok wel van mijn vraag had ik het idee. Verder ben ik niet gewend om in een sprinter naar Hoorn te zitten vanuit Amsterdam, want ik stond in Purmerend op de deur te duwen om uit te stappen, 2 stations te vroeg :oops:

Dat laatste kan ook aan het tijdstip liggen...
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Gertjan »

Had gister het genoegen om 2 jongens in mn trein te hebben die alle vrouwen tussen de 18 en 30 lastig gingen vallen :x Op Gdm even aan de jongens gevraagd of ze ook normaal konden doen, maar onderweg gingen ze vrolijk door.
Gevolg: In Bsd konden ze kiezen; óf vrijwillig de trein uit óf de politie kwam even langs. Na de gebruikelijke verwensingen (ze dachten dat ik weer erg ziek was enzo) besloten ze maar om de trein te verlaten en met een slordige +7 kon ik weer verder.

Daarna gelijk even de rest van mn collegae geïnformeerd en via de bijsturing extra toezicht eropaf laten gaan. 1 a 1,5 uur later zijn ze met een auto opgehaald daar :lol:

Moraal van het verhaal; Gedraag je gewoon in het openbaar vervoer, dan is er niets aan de hand.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Wubbo »

Kennelijk is spoor 8 in Utrecht weer in dienst, mijn s2800 richting Rotterdam vertrok er in ieder geval net.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door microshit »

Een beetje late van mijn kant: vorige week de laatste verbinding Cas - Ut gebruikt... wat duurt dat wachten op Asd lang zeg! (bijna een uur) Terwijl je op Uitgeest een kwartier stil staat :S
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Bartjk »

Ik heb net een gratis ritje gemaakt in Leeuwarden. Als je je auto parkeert op een transferium op zaterdag krijg je een gratis retour centrum. En het parkeren was ook nog eens gratis :-)
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Vanochtend bij de aardige lokettiste in Zaandam een retourtje Leiden met korting gekocht. Op het perron aangekomen zag ik de s3300, uitgevoerd door DD-AR, wegrijden. Daarna stond de s4000 op het bord aangegeven (Sprinter Rotterdam Centraal). De conductrice van de s4000 had zich al strategisch opgesteld, want ze informeerde instappende reizigers dat deze trein wegens werkzaamheden naar Hoofddorp zou rijden (er werd niks omgeroepen op het perron). Ze dirigeerde alle reizigers de trein in, aangezien de s3000 toch niet via Zaandam reed, en was geïrriteerd over het gebrek aan stationsomroep en dat de TBP verkeerd stond (vanaf Alkmaar was alles goed aangegeven zei ze, alleen kon er niks in Zaandam worden aangepast). Met een omroepbericht na vertrek informeerde zei de reizigers.
Ik heb twee vrouwelijke passagiers voor de overstap naar Centraal verwezen naar spoor 8 of 12, waarop ze vroegen of ik niet de rest van de dag ook mee kon, of in ieder geval op de terugreis. :mrgreen:
Ik stapte op Lelylaan uit en de s3300 vertrok met +4 (de IC naar Hoofddorp was al voorgelaten). Daarna zoefde er nog een vertraagde Thalys langs voordat mijn s2600 met een sukkelig gangetje binnen kwam rijden. Bij Schiphol hadden we +9 en in Leiden volgensmij +6.

Op de terugweg was het veel gezelliger.
Ik nam de s5700 naar Hoofddorp, want daar vertrok toch alles richting Zaandam en ik had geen zin om op Sloterdijk te gaan lopen naar 9/10. In Hoofddorp bleek dat er een incident was op Lelylaan, waardoor er van alles en nog wat vertraagd was en reizigers moesten rekening houden met vertraging/uitval van treinen. De aangekondigde s3300 (met +15 aldus de omroepster) verscheen om iets van 16:20, met blanco CTA. Volgens de machinist was het de IC naar Lelystad via Centraal, dus maar even ingestapt (samen met een jongedame met wie ik aan de praat raakte die naar Wormerveer moest. Die was wel blij, want anders was ze al lang al in de verkeerde trein gestapt zei ze :mrgreen:).
In de trein zat ook een wat oudere dame, die naar Enkhuizen moest en luidkeels via de telefoon vroeg of haar man haar kon ophalen bij Lelystad (maar dat ging niet door). Deze vrouw heb ik maar aangeraden in Lelylaan over te stappen, maar kennelijk was ze te eigenwijs. Sja, dan ga je zelf maar met je 4 zware tassen in Sloterdijk sjouwen. :mrgreen:
Met de jongedame op sleeptouw (die was volgensmij best onder de indruk dat ik, ondanks beperking, wist hoe en wat :mrgreen:) in Lelylaan uitgestapt. De CTA bleef daar hangen op de IC naar Lelystad van 15:44. De s3300 (of s4500?) arriveerde (even gekeken op AV) en de conducteur riep om dat we richting Enkhuizen gingen. Eenmaal op Sloterdijk aangekomen stapte, zoals de conductrice tegen mei al zei, half Noord-Holland binnen (inclusief, had ik door toen ze mij aansprak vlak voordat ik in Zaandam uitstapte, de schreeuwlelijk van de vorige trein). :mrgreen: Uiteindelijk rond 17:05 aangeko en in Zaandam en samen met de jongedame gewacht op haar s4000, onder het genot van een zwerver-achtig-type die leuke opmerkingen over de NS trachtte te maken (en boven de omroeper uitkwam :mrgreen: Deed jij trouwens vandaag die omroepen, Caspar?).

Al met al was de informatie in Zaandam ’s ochtends wat betreft stationsomroepen in Zaandam non-existent en op de terugweg in Hoofddorp slecht (in combo met de slechte CTA’s. De IC naar Lelystad arriveerde onder een blanco CTA) en gewoon verwarring bij het reizend publiek. Daarentegen raak je dan ook weer in gesprek met aardige mensen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door STF »

Onder het mom van "in Luxemburg kan alles..."

Afbeelding

Deze route is zo ontzettend bochtig dat 12 meter bussen al de grootste moeite ermee hebben dus toen er vanmiddag per ongeluk een 15 meter bus op die lijn was ingeroosterd werd het allemaal wel heel erg krapjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Kennelijk is spoor 8 in Utrecht weer in dienst, mijn s2800 richting Rotterdam vertrok er in ieder geval net.
Hmm vervroegd in dienst dan blijkbaar... in de s2800 waarin ik nu zit lag een flyer op een tafeltje waarin staat dat het 22 augustus weer in dienst gaat...
Met de t534 op de heenweg ook nog gewoon van 11 vertrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten