OVer je reiservaringen in augustus 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Stop de persen! Men heeft het na slechts een half jaar zowaar voor elkaar gekregen het sein tussen 11A en B te Utrecht Centraal op rood te krijgen :o Zodoende stond de t2818 vanmorgen dus niet alleen op 11A aangekondigd, maar stopte de trein er ook daadwerkelijk :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Sommige flapdro, eh reizigers snappen het echt niet. Daarnet een vrouw op schiphol die niet wacht tot er ook maar een reiziger uit de s2100 is uitgestapt maar doodleuk haar koffer naar binnen gooit tegen een vrouw aan die hierbij naar achteren valt. Ze staat op en loopt alsnog naar buiten en zegt niets tegen die vrouw, die bovendien niet haar excuses aanbiedt en gewoon doorgaat met koffers naar binnen gooien. Aangezien ze Engels sprak en ik de conducteur nergens zag maar even heel duidelijk in het Engels tegen haar gezegd dat ze moet wachten met instappen dat iedereen eruit is. Echt schandalig gedrag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Mevrouw kreeg bij het uitstappen in Leiden een boete wegens zwartrijden. Zelden een boete zo terecht gevonden :-P
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Eerder vandaag wilde ik, samen met een vriendin, op Amsterdam Sloterdijk in de s5400 van 13:50 stappen. Tot onze grote schrik sloot de deur ineens voor onze neus (zonder enig fluitsignaal), maar kon enkele tellen later worden geopend.
Een paar tellen na het echte vertrek werd het volgende omgeroepen: "Dames en heren, excuses dat de deuren plotseling sloten. De conducteur dacht dat hij een ander materieeltype had. Ik hoop dat niemand zich heeft bezeerd".
Bij het uitstappen in Haarlem sprak de (overigens vrolijke) conducteur ons aan en vroeg of wij ons niet bezeerd hadden. En hij bevestigde mijn vermoeden dat hij inderdaad even dacht dat hij VIRM meehad.

Op de terugweg was ik in mijn eentje en de stationshal van Haarlem bevestigde inderdaad mijn onderschrift: zonder poortjes of zonder geleidelijnen die naast OV-chippaaltjes lopen is het inderdaad even verstoppertje spelen met de NS om in te kunnen checken (yes! leuk als je slechtziend bent! Verstoppertje bij de NS! *O*). Gelukkig had ik er al redelijk snel eentje gevonden, alleen werd met moeite niet beloond door wijze van een controle in de trein. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Stop de persen! Men heeft het na slechts een half jaar zowaar voor elkaar gekregen het sein tussen 11A en B te Utrecht Centraal op rood te krijgen :o Zodoende stond de t2818 vanmorgen dus niet alleen op 11A aangekondigd, maar stopte de trein er ook daadwerkelijk :pos:
Maar helaas bleek het een eenmalig iets... vandaag weer volgens traditie grotendeels op 11b naast blanco CTA's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door M57 »

VIRM schreef:Een paar tellen na het echte vertrek werd het volgende omgeroepen: "Dames en heren, excuses dat de deuren plotseling sloten. De conducteur dacht dat hij een ander materieeltype had.
Waarom willen de conducteurs toch zo graag de sluitfluit gebruiken in plaats van de mondfluit. (Ennes?) Je weet als reiziger nooit zeker of je niet meer mag instappen of juist snel moet instappen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Klaasje »

De sluitfluit is ooit zelfs ingebouwd als vervanging voor de mondfluit. Bij het consequent gebruik daarvan is er een groot voordeel: Binnen twee tellen gaat de deur dicht. Dat is erg duidelijk.
Bij het gebruik van een mix van beiden klopt je constatering: Het is niet duidelijk wat er van je verwacht wordt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door STF »

Bij een trein van 12 bakken en de conducteur precies aan het begin of eind van de trein, hoor je het gewone fluitje nauwelijks als je aan de andere kant van de trein instapt dus in dat opzicht is die sluitfluit wel handig alleen had IRM/VIRM in de beginjaren nog weleens de gewoonte om fluitconcerten van meer dan een halve minuut te geven, zonder dat de deuren sloten... Ik trof zo'n fluiterig treinstel een keer op de stoptrein Alkmaar - Amsterdam, bij Wormerveer stond het treinstel na 45 seconden nog steeds te fluiten, diverse reizigers spraken er schande van dat de conducteur zo lang op zijn fluitje blies. :lol:
Ik geloof dat er tegenwoordig geen problemen meer met de sluitfluit zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

De fluit wordt net zoals vroeger ook weer steeds vaker gebruikt in SGM *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Bee schreef:De fluit wordt net zoals vroeger ook weer steeds vaker gebruikt in SGM *O*
Da's maar goed ook. Bij SGMm en SLT hoor je, als je het niet weet, het verschil tussen de piepsignaal van 'deuren gaan dicht, maar kunnen worden geopend' en 'deuren gaan dicht, toedeloe!' nauwelijks. Dat zorgt volgensmij bij sommige reizigers nog steeds voor verwarring.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Het is duidelijk een ander geluid bij SGM, veel sneller.

Volgens mij zijn SGM en SLT ook nog eens de enige treinsoorten die geluid maken als de deuren sluiten. Toch typisch, dat is in Duitsland gebruikelijker (maar ook daar maken ze er een potje van hoor :P )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Thom91 »

Heeft de nieuwe VIRM serie het ook niet? Of is dat alleen het lampje?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door ODRAIL »

Ja de Niewe VIRM's hebben het ook. De oude Hebben / hadden het ook.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Ennes »

Zoals STF zegt, zeker bij lange treinen is het prettig als het aan de andere kant van de trein ook gehoord kan worden, zeker op stations waar het nog al rumoerig is (denk aan al die werkzaamheden)
Overigens is de daadwerkelijke betekenis van de automatische en/of mondfluit totaal niet meer bekend.
Officieel is de betekenis de fluit een langgerekte toon "niet meer instappen"

Daarnaast is het ook wel iets prettiger voor het eigen gehoor (de oude sluitfluit van DDM daargelaten)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

vanmorgen bleven de chipkaartlezers op de halt Regenbeemd in Breda hangen. Ik moest er 5 haltes verder bij de Sophiastraat uit. En betaalde dus maar de prijs tot de Regenbeemd :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Milco »

:Michael: Da's mooi toch? :D

Ik reisde vanmiddag met trein t4052 van Woerden naar Amsterdam Holendrecht. Bij Woerden kwam de trein 3 min. te vroeg aan, bij Breukelen ook, bij Abcoude 2 min. en bij A'dam Holendrecht kwamen we ook met -2 aan! *O*


En vanmorgen op Almere Centrum kocht ik bij de balie een enkele reis Woerden - A'dam Holendrecht. Dit leverde het volgende gesprek op:
Ik: 'Goedemorgen, ik wil een enkele reis vanaf Woerden naar Amsterdam Holendrecht.'
Baliemedewerker: 'Van Woerden naar Holendrecht hè?'
Ik: 'Ja, dat klopt.'
B.: 'Heeft u een kortingskaart?'
Ik: 'Nee, die heb ik niet.'
B.: 'Je zei toch van Woerden naar Amsterdam Holendrecht?'
Ik: 'Ja, dat klopt.'
B.: 'Woerden toch? Even kijken: W. O.' (hij sprak de letters echt uit). Dat is dan 6 euro 70.
Ik (vond de prijs vreemd, maar dacht het zal wel): 'Oké.' En ik betaal.
B.: 'Alsjeblieft, en een fijne dag nog.'
Ik: 'Dank u wel!'

Toen ik even later op het kaartje keek, was het een enkele reis naar Amsterdam Bijlmer ArenA...
Vandaar €6,70. Een enkele reis Woerden - A'dam Holendr. kost €6,10.

Maar dan die 60 cent lig ik niet wakker hoor...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef::Michael: Da's mooi toch? :D
Dat was inderdaad mooi. Het leuke was dat de chauffeur het wist. Hij zei tegen mij dat hem wel zo liet staan. Dat was dus in mijn voordeel. :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Overigens is de daadwerkelijke betekenis van de automatische en/of mondfluit totaal niet meer bekend.
Officieel is de betekenis de fluit een langgerekte toon "niet meer instappen"
Viel jou dat ook al op Ennes? :lol: Volgens mij denken veel laatkomende reizigers dat het attentiesein tegenwoordig betekend: "Snel nog even instappen" of "Jezelf tussen de sluitende deuren werpen" Zoals vanavond weer op Shl... :N

@Sluitfluitdiscussie: Ik ben erg blij met de sluitfluit, maar ze hadden nooit voor een fluittoon moeten kiezen. Een ander, eenduidig akoestisch signaal was beter geweest. Zoals in Frankrijk, waar je een zoemer hoort als de deuren van een trein/metro/tram gaan sluiten. Je weet dan dat de deuren binnen een x-aantal seconden onherroepelijk gaan sluiten.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door webguy »

Weet niet in hoevere dit reiservaring is, maar de fietsenstalling in Arnhem was vanmorgen dicht. Had geen tijd om te vragen hoe of wat, maar er stonden rijen fietsen buiten de stalling geparkeerd. Heb mijn er maar ook bij gezet, hoop dat 'ie er nog staat vanmiddag. Stalling hoort om 5 of 6 uur open te gaan, dus was wat flink mis denk ik. Stond wel een medewerker, maar die stond buiten, voor de gesloten deuren... Ben benieuwd vanmiddag.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Vinny »

En vanmorgen op Almere Centrum kocht ik bij de balie een enkele reis Woerden - A'dam Holendrecht
Ik ga binnenkort eens proberen of ze op Zaandam ook kaartjes Geerdijk-Enschede de Eschmarke verkopen. Gewoon omdat het kan. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door VIRM »

Vinny schreef:
En vanmorgen op Almere Centrum kocht ik bij de balie een enkele reis Woerden - A'dam Holendrecht
Ik ga binnenkort eens proberen of ze op Zaandam ook kaartjes Geerdijk-Enschede de Eschmarke verkopen. Gewoon omdat het kan. :lol:
Aan het loket in Zaandam heb ik wel eens een enkeltje Amsterdam Zuid - Zaandam via Utrecht Centraal gekocht, dus het kan vast wel. :D

@Dexter: zo'n Franse zoomer is inderdaad beter dan de aparte geluidjes van VIRM, SGMm en SLT. En niet te vergeten dat je door de sluitfluit van sommige VIRM's halfdoof wordt gevloten...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Suus »

Wat dacht je van het beroemde/beruchte Bombardier geluid. Onder andere bekend van de Rotterdamse metro en de S-Bahn in Berlijn. Herkenbaar en totaal afwijkend van andere geluiden in de omgeving :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Milco »

@Vinny: Je kunt in ieder loket kaartjes kopen voor een ander traject. Ook al koop ik in Almere een enkeltje van Maastricht naar Venlo, dat maakt niets uit. En als je het kaartje op een ander station koopt, betaal je de automaatprijs, omdat je het in de voorverkoop koopt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Caspar »

Maar je kan uit een automaat ook van ieder willekeurig station naar ieder willekeurig station een kaartje kopen... Er bestaan ook kaartjes die je niet uit een automaat kan halen/ via internet kan kopen waar je wel een toeslag voor moet betalen aan het loket, dat vind ik pas vervelend... :?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011

Bericht door Michael »

Ik had vanavond een gratis ritje van Breda naar Terheijden. De bus had op Breda een tijdje stilgestaan dus de computer gaat dan automatisch uit. maar toen ik instapte waren de chipkaartlezers nog niet opgestart. dus ik mocht doorlopen en ging op de eerste stoel zitten. even later deden ze het en ik zeg het tegen de chauf. Maar ik hoefde van hem niet in te checken en hij zette de chipkaartlezers toen uit. dus scheelde mij mooi weer 1 Euro (Ik heb dalurenkorting Noord-Brabant.) Normaal kost dat ritje 1.67
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten