OVer je reiservaringen in september 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Etienne »

Vanochtend waren de RandstadRail-lijnen 3, 4 en E enige tijd gestremd tussen Laa en Leidschenveen. Genoemde lijnen reden vrij onregelmatig wat vrij volle trams opleverde :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Volgens mij heeft er iemand een meetfoutje gemaakt op Utrecht Centraal... de nieuwe perronkeerwanden van perron 9 zijn vanaf beide uiteinden naar elkaar toe gebouwd, maar in het midden is nu een stukje over wat smaller is dan een standaardelement voor de perronkeerwand :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Klaasje »

Tjah, over een afstand van 300 meter maak met elementen van 1 meter lang al snel een kleine afwijking.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Nou het is geen kleine afwijking hoor... grof ingeschat zitten ze er een halve meter naast :wink: Perron 11/12 heeft zover ik tot nu toe heb gezien wel allemaal hele betonelementen terwijl ook daar sprake is van perronuiteinden waar de oude wanden er nog deels staan. Dat laatste is vast omdat er ook iets zou gaan gebeuren aan de banaanvormigheid van de perrons, dat was althans ook de reden dat de "Rabobrug" aan de oostzijde nog niet gebouwd kon worden en dat het uiteinde van de nieuwe kap op 11/12 nog ontbreekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Klaasje »

Als je de gleuf tussen twee keerwanden een millimeter groter maakt, heb je met 300 wanden al 30 cm te pakken hoor. :!:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Mark »

Etienne schreef:Vanochtend waren de RandstadRail-lijnen 3, 4 en E enige tijd gestremd tussen Laa en Leidschenveen. Genoemde lijnen reden vrij onregelmatig wat vrij volle trams opleverde :|
In Rotterdam was dat inderdaad het geval ja. Lijn 8 van Centraal naar Spangen zat vanmorgen rond 8:00 stampvol. Bij Leuvehaven leverde dat behoorlijk wat achterblijvers op.

Ik vraag me af waneer die oude trammetjes die op onder meer lijn 8 rijden vervangen gaan worden door nieuwe trams, het is iedere morgen sardientjesvervoer. :idea:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Eind dit jaar moet de serie helemaal afgeleverd zijn volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom1996
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 19:39
Locatie: Nuenen, Noord-Brabant

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Tom1996 »

visgraat schreef:De tijd is toch altijd bij benadering, maar goed dan nog wat meer :p. Ik vind het opmerkelijk dat de verwachte vertrektijd zo veel oploopt. Komt dat door een omleiding?
Tot zover ik weet zijn er in Nuenen (waar ik die melding dus zag) geen omleidingen, laat staan binnen de route van de bus. :P

Is iemand op dit forum overigens bekend met bus 8 richting Kapelbeemd (Eindhoven)? Want een paar dagen geleden stapten een aantal van mijn school in die bus, en die reed op dezelfde route als bus 11 richting Ekkersrijt, via Son en Breugel (die ik altijd neem).

Ik besloot niet in bus 8 te stappen omdat ik het onbetrouwbaar vond, gezien het feit dat ik nog nooit daar ben geweest, in Kapelbeemd. Het grappige was dan wel weer dat onze bus constant achter bus 8 aan reed. xD

Ik ga nu trouwens sinds een paar dagen voortaan met bus 1 richting Achtse Barrier, omdat deze tot nu toe altijd leeg is bij de halte waar ik uit moet stappen. :P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Raymond »

Klinkt alsof de koersdisplays geen nieuwe routeinformatie meer hebben gekregen vanuit InfoXX. Als lijn 8 was afgeweken van z'n route hadden de passagiers de chauffeur echt wel gewaarschuwd namelijk ;)

Qua drukte in lijn 1 of 11, het hangt vooral van het tijdstip af. Maar voor de echte rust moet je in lijn 103 zijn (er even vanuit gaande op basis van school + lijnnummers dat je bij het Ir. Ottenbad instapt).
Tom1996
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 19:39
Locatie: Nuenen, Noord-Brabant

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Tom1996 »

Maar lijn 103 komt niet langs mijn school, laat staan, er in de buurt. :P

Daarnaast, de reden dat het bij lijn 1 tot nu toe nog nooit druk is geweest bij de laatste paar haltes, is dat er gewoon heel veel mensen ervoor uitstappen. Want ik moet bij de Rijssellaan uitstappen, en de meesten van mijn school nemen lijn 11 (stopt bij Castiliëlaan). Ik moet wel iets verder lopen, maar ik ga altijd extra vroeg.

Één van de nadelen van lijn 11 vind ik altijd dat, door de drukte, ik niet altijd op tijd uit kan stappen. Een keer toen ik naar huis ging, gingen de deuren bij de halte weer dicht, omdat de chauffeur me niet had gezien. Juist door die drukte. Dat is ook weer de reden dat ik op de terugweg constant lijn 6 pak richting Nuenen Oost. Alhoewel, de richting verandert weer in Eindhoven Station, wil ik bij mijn gewenste halte uitstappen. :P

Maar jij bent trouwens dus bekend met de buslijnen in Eindhoven? Neem jij dan ook weleens één van die bussen ofzo? :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten